Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

«Ουδέν νεώτερον»: Ο γολγοθάς παγετού και η ανατριχιαστική σκηνή του κρατήρα στο αριστούργημα των 7 Bafta

«Ουδέν νεώτερον»: Ο γολγοθάς παγετού και...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Σύμφωνοι, μέσα στην αποκριά δύσκολα βλέπεις εφιαλτικό, πολεμικό δράμα στο Netflix, όμως ακόμα και οι οπερατέρ έκλαιγαν στα γυρίσματα

Eνδεχομένως να θεωρείτε «βαρύ» για τέτοιες μέρες το γερμανικό φιλμ «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» που αποτελεί το ριμέικ του κλασικού πολεμικού δράματος με προειδοποιητική σήμανση τρομακτικών σκηνών και παίζεται στο Netflix.

Όμως μιλάμε για μια παραγωγή που μόλις κέρδισε  σε 7 από τις 14 κατηγορίες υποψηφιοτήτων της στα βρετανικά βραβεία Bafta, ενώ το Μάρτιο διεκδικεί 9 Οσκαρ! Διάρκειας δυόμισι ωρών, προκαλεί ψυχολογικό σοκ στο θεατή, επικεντρωμένη στην εξαντλητική εμπειρία του Πολ, ενός 17χρονου Γερμανού στρατιώτη στο Δυτικό Μέτωπο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου το 1917.

Το επίσημο promo αναφέρει ως θεματική το πώς η αρχική ευφορία του πολέμου μετατρέπεται σε απόγνωση και φόβο για τους νεαρούς στρατιώτες καθώς μάχονται για τη ζωή τους και ο ένας για τον άλλον στα χαρακώματα. Σύμφωνα με το cnn.com τα ανυπόφορα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στην Τσεχική Δημοκρατία -που δέχτηκε δύο εισβολές από τους Γερμανούς –αποτυπώνοντας ρεαλιστικά τις φρικιαστικές συνθήκες και την αιματηρή πολεμική βία που βίωσαν τα στρατεύματα.

Μάλιστα σύμφωνα με την ιδιαιτερότητα της υπόθεσης οι στρατιώτες βρίσκουν μοναδική διέξοδο τις ώρες της κοινόχρηστης τουαλέτας του στρατοπέδου. Επί τέσσερις ώρες στο τσουχτερό κρύο σε μια τοποθεσία έξω από την Πράγα, οι πρωταγωνιστές έπαιξαν τη σχετική σκηνή με τα παντελόνια κατεβασμένα, γύρω από τους αστραγάλους τους.

Υπήρξαν όμως κι άλλες αντιξοότητες. Το έδαφος ήταν παγωμένο τον Ιανουάριο του 2021, όταν ο σχεδιαστής παραγωγής Κρίστιαν Γκόλντμπεκ έδωσε το πράσινο φως στους εκσκαφείς να αρχίσουν να ανοίγουν εκατοντάδες μέτρα τάφρων σε μια έκταση μεγέθους τεσσάρων γηπέδων ποδοσφαίρου. «Προσπαθήσαμε να δώσουμε στο κοινό την κλίμακα του όλου πράγματος, και αυτό ήταν αρκετά δύσκολο έργο». Ο σκηνοθέτης Έντουαρντ Μπέργκερ  θυμάται: «Έβρεχε, είχε κακοκαιρία, έκανε κρύο. Βυθιστήκαμε στη λάσπη μέχρι τους γοφούς μας και χρειάστηκε να μας σώσουν. Πιθανότατα έχασα πέντε λαστιχένιες μπότες κατά τη διάρκεια αυτής της ταινίας».

Πιο νοσηρή στιγμή ήταν όταν ο Πολ, μέσα σε έναν μεγάλο, πλημμυρισμένο κρατήρα, μαχαιρώνει επανειλημμένα έναν Γάλλο στρατιώτη και τον βλέπει να πεθαίνει. Συγκλονισμένος από αυτό που έκανε, προσπαθεί συνέχεια να τον παρηγορήσει… Μέσα του, ασυνείδητα ο ανελέητος στρατιώτης και το τρομοκρατημένο αγόρι παλεύουν μέσα στον ίδιο άνθρωπο. «Θυμάμαι ότι ο ηθοποιός μου είπε ξαφνικά ότι άκουσε έναν θόρυβο» αφηγείται ο σκηνοθέτης. «Συνειδητοποίησε ότι ο Βρετανός εικονολήπτης έκλαιγε ενώ τον κινηματογραφούσε». «Νομίζω ότι η σκηνή του κρατήρα δεν είναι μόνο η καρδιά της ταινίας και η καρδιά του βιβλίου, αλλά έγινε και η καρδιά μας. Μας έφερε πραγματικά κοντά. Αυτή ήταν μια υπέροχη εμπειρία. Δύσκολη, αλλά υπέροχη».

 «Ο κύριος λόγος που μας ώθησε να κάνουμε την ταινία ήταν η ανάγκη να πούμε την ιστορία μας» προσθέτει, αναφερόμενος στους Γερμανούς συνεργάτες του και στον εαυτό του. «Να βάλουμε όλα τα συναισθήματα του πώς μεγαλώσαμε σε αυτή την ταινία: Την ντροπή, την ενοχή, την ευθύνη απέναντι στην ιστορία που έφερε η Γερμανία στον κόσμο».

*Θυμίζουμε πως το διάσημο ομώνυμο βιβλίο ου Έριχ Μαρία Ρεμάρκ του 1928 για τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο έχει αποδοθεί στο σινεμά ως τώρα μόνο στα αγγλικά και πρωταγωνιστούσαν Αμερικανοί.
 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View