Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Ειρήνη Βουρλούμη στο thebest.gr: «Ο παππούς ήταν ψυχούλα και χαμηλών τόνων…»

Ειρήνη Βουρλούμη στο thebest.gr: «Ο παππ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Πήγαμε στη Δημοτική Πινακοθήκη για τα εγκαίνια της έκθεσης «Στον ίδιο χώρο», μεταφέρθηκε εδώ από το ΕΜΣΤ

Με χαρά βρεθήκαμε στα εγκαίνια της έκθεσης «Ειρήνη Βουρλούμη – «Στον ίδιο χώρο». Ένας φωτογραφικός διάλογος με τον ζωγράφο Ανδρέα Βουρλούμη», καθώς η Δημοτική Πινακοθήκη μας ξανασυστήνει «αλλιώς» έναν επιφανή εικαστικό της Πάτρας, τον οποίο έχουν τιμήσει στο παρελθόν κορυφαίοι θεσμοί στην Αθήνα όπως Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Μπενάκη, Πολιτιστικό Κέντρο Νιάρχος.

Αυτή τη φορά υποδεχόμαστε μέρος της έκθεσης που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο κτίριο Φιξ του Εθνικού Μουσείου Σύχρονης Τέχνης. Βασίζεται στην πρωτότυπη «συνομιλία» του δημιουργού με την εγγονή του. Εχει μαλιστα εμπλουτιστεί με ένα πίνακα που ανήκει στη μόνιμη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Πατρών με τον παλιό Φάρο στο Μώλο.

 

Ο Ανδρέας Βουρλούμης (1910-1999), γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας σταφιδεμπόρων της Πάτρας, επηρεάστηκε από το γαλλικό ιμπρεσιονισμό και τη βυζαντινή παράδοση εκπροσωπώντας την περίφημη γενιά του ’30.  Απεικόνισε κυρίως την Αθήνα και την Αίγινα όπου έζησε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του. Ηταν ένας σεμνός και άοκνος ζωγράφος καθώς καθημερινά έφευγε από το σπίτι του στο Κολωνάκι για να αφοσιωθεί στην τέχνη του μέσα στο ατελιέ του στο Παγκράτι. Η δουλειά του δεν «φωνάζει» αλλά φαντάζει γαλήνια και στοχαστική. Ακουαρέλες και σκίτσα του με σκηνές, γειτονιές και κτίρια της πρωτεύουσας καθώς και διάφορα τοπία, έρχονται σήμερα σε αντιπαράθεση με εικόνες της φωτογράφου και φωτορεπόρτερ εγγονής του Ειρήνης Βουρλούμη. Οσοι επισκεφθείτε τη Δημοτική Πινακοθήκη θα θαυμάσετε έναν διάλογο παραδοσιακού χρωστήρα και λήψεων από το κινητό παρόμοιας θεματικής. Το χθες και το σήμερα δηλαδή.

Ο επιμελητής Σταμάτης Σχιζάκης μιλάει για μια «έναλλακτική γενεαλογία απεικόνισης του αστικού τοπίου».  Η Ειρήνη Βουρλούμη περιπλανήθηκε στα ίδια μέρη που είχε ζωγραφίσει ο παππούς της μισό αιώνα πριν, γιατί όπως ανέφερε στα εγκαίνια ήθελε μα διερευνήσει αισθητικά το έργο του. Ο Ανδρέας Βουρλούμης εμπνεόταν από τον απλό, καθημερινό κόσμο που τον περιέβαλε. Μιλώντας στο thebest.gr η Ειρήνη Βουρλούμη τόνισε: «Εζησα τον παππού μου ως τα 18 μου χρόνια. Ηταν πάντα χαμηλών τόνων και αυτό που λέμε ψυχούλα. Ευγενικός και διακριτικός, ζωγράφιζε συνέχεια. Εχει αφήσει πίσω του στην οικογένειά μας 5000 έργα. Δεν κουραζόταν ποτέ να δημιουργεί. Ανάμεσα στα εκθέματα είναι και το αγαπημένο μου έργο, ένα σκίτσο που με δείχνει μωρό, θα το δείτε μέσα στη βιτρίνα. Για την Πάτρα μιλούσε συχνά, την είχε μέσα στην καρδιά του».

 

Προλόγισε η Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, πρόεδρος του πολιτιστικού οργανισμού του Δήμου Πατρέων καλώντας μας να προβληματιστούμε πάνω στην πόλη που ζούμε.

Στη συνεργασία με το ΕΜΣΤ συνέβαλε ο καθηγητής στο Εικαστικό Εργαστήρι του Δήμου Γιάννης Παπαδόπουλος.  Παρέστησαν οι γονείς της Ειρήνης Βουρλούμη, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Παναγιώτης Μελάς, η αντιδήμαρχος Υγείας – Πρόνοιας Βίβιαν Σαμούρη, ο αντιδήμαρχος Διοίκησης – Οικονομικών Διονύσης Πλέσσας, ο αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Πάτρας Κώστας Ζαφειρόπουλος, μέλη της γνωμοδοτικής επιτροπής στη Δημοτική Πινακοθήκη, εικαστικοί, εκπρόσωποι συλλόγων, φορέων κ.α.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View