Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Από 7/9 στις Ελληνικές αίθουσες το πολιτικό θρίλερ "Εύκολος Στόχος" με την Ιζαμπέλ Ιπέρ

Από 7/9 στις Ελληνικές αίθουσες το πολιτ...

Σε διανομή της Cinobo - Το σενάριο της ταινίας είναι βασισμένο σε αληθινή ιστορία

Η ταινία «The Sitting Duck – Εύκολος Στόχος» με την 70χρονη Γαλλίδα σταρ Ιζαμπέλ Ιπέρ θα αρχίσει να προβάλλεται από την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023 στους Ελληνικούς κινηματογράφους και σύντομα αποκλειστικά στο cinobo.com.

Η ταινία είχε κάνει πρεμιέρα στο τμήμα Orizzonti του Διεθνούς Φεστιβάλ Βενετίας 2022.

Έλαβε το Βραβείο Κοινού Fischer στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος 2023 τον περασμένο Μάρτιο.

Η δύναμη της ταινίας πηγάζει από το γεγονός ότι αυτή η απίστευτη ιστορία, συνέβη στ' αλήθεια - Screen International

Η ιστορία του αγώνα μιας γυναίκας να ανακτήσει την αξιοπρέπεια και την τιμή της απεικονίζεται με μεγάλη μαεστρία - Le Figaro

Συναρπαστικό θρίλερ - Paris Match.

Βασισμένο στην αληθινή ιστορία μιας πληροφοριοδότη που συντάραξε τον κόσμο, πολιτικό θρίλερ-βουτιά στη διαφθορά του κόσμου της πολιτικής και της πυρηνικής ενέργειας, με την Ιζαμπέλ Ιπέρ σε μια ακόμη πολυεπίπεδη και στοιχειωτική ερμηνεία ως ατρόμητη συνδικαλίστρια.

Σύνοψη

Η αληθινή ιστορία της επικεφαλής συνδικαλιστικής εκπροσώπου μιας γαλλικής πολυεθνικής πυρηνικής ενέργειας που γίνεται πληροφοριοδότης, καταγγέλλοντας  με κίνδυνο της ζωής της άκρως απόρρητες συμφωνίες που συγκλόνισαν τον κόσμο. Μόνη εναντίον όλων, πολεμά με νύχια και με δόντια για να φέρει στο φως το σκάνδαλο και να υπερασπιστεί περισσότερες από 50.000 θέσεις εργασίας. Η ζωή της ανατρέπεται όταν δέχεται βίαιη επίθεση στο σπίτι της, ενώ νέα στοιχεία δημιουργούν αμφιβολίες στο μυαλό των ανακριτών. Από θύμα, γίνεται ύποπτη.

Σημείωμα του σκηνοθέτη Ζαν-Πολ Σαλομέ

Όταν διάβασα το δοκίμιο La Syndicaliste (Η Συνδικαλίστρια) της Καρολίν Μισέλ-Αγκίρε, ένιωσα αμέσως τις κινηματογραφικές δυνατότητες αυτής της απίστευτης έρευνας που διαδραματίζεται στον κόσμο της πυρηνικής ενέργειας και της πολιτικής. Και η ταινία φυσικά ενέπεσε στην παράδοση των μεγάλων παρανοϊκών θρίλερ των οποίων είμαι μεγάλος φαν.

Η ανατριχιαστική ιστορία της Μορίν Κίρνεϊ δεν ρίχνει μόνο φως σε σκοτεινές περιοχές των υψηλών θέσεων εξουσίας, είναι ένα δράμα που τρομάζει μέσα από την κλινική του προσέγγιση σε θέματα τόσο επίκαιρα και φλέγοντα όσο η θέση της γυναίκας στην εξουσία, η σημασία που δίνεται σε όσα λέει και η αυτόματη υπόθεση της τρέλας και της χειριστικής της φύσης. Η υπόθεση Κίρνεϊ είναι τόσο η ιστορία μιας πληροφοριοδότη όσο και η ιστορία μιας γυναίκας σε έναν κόσμο ανδρών που δεν είναι συνηθισμένοι να βλέπουν γυναίκες να ρισκάρουν τα πάντα για να επιτεθούν στην κορυφή.

Η Μορίν Κίρνεϊ δεν είναι μοιραία γυναίκα. Είναι μητέρα και σύζυγος όπως αυτές που συναντάμε καθημερινά, μια υπάλληλος όπως τόσοι άλλοι. Ωστόσο, θα γίνει η γυναίκα που η αρρενωπή παλιά φρουρά της γαλλικής βιομηχανίας, αυτή που μένει προσκολλημένη στα συμφέροντά της και στις ενδο-συναλλαγές της, πρέπει να εξαλείψει. Λόγω του ότι είναι μια αξιοσέβαστη γυναίκα, θα πρέπει να υποστεί την ντροπή του να μη την πιστεύουν, του να μειώνεται πάντα μέσα στην ασημαντότητά της, του να δέχεται διαρκείς συκοφαντίες για την ακεραιότητά της, του να προσδιορίζεται με βάση τα δράματα που σημάδεψαν τη ζωή της, πληγές που οι εχθροί της μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να τη δυσφημήσουν στα μάτια των κοντινών της ανθρώπων και του νόμου.

Πέρα από τη φόρμα του, η οποία είναι εμπνευσμένη από αμερικανικά πολιτικά θρίλερ όπως το «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου» και «Η Εξαφάνιση» του Άλαν Πάκουλα, είναι πρώτα και κύρια μια θεμελιωδώς πολιτική ταινία, ένα δράμα βγαλμένο από την αληθινή ζωή, για τη λειτουργία της εξουσίας και την αδυσώπητη βία της εναντίον εκείνων που προσπαθούν να την ταράξουν.

Αυτή η ταινία μού επέτρεψε να συνεχίσω τη συνεργασία μου με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, αλλά με έναν εντελώς διαφορετικό ρόλο αυτή τη φορά. Και πάντα θέλοντας να την κάνω να ενσαρκώσει έναν χαρακτήρα αγκυροβολημένο στην πραγματικότητα και με τον οποίο ο θεατής μπορεί εύκολα να ταυτιστεί.

*Ο Ζαν-Πολ Σαλομέ σπούδασε κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Sorbonne Nouvelle. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ήταν το Girls with Guns (1993) με πρωταγωνίστρια την Ανί Ζιραρντό. Πέντε χρόνια αργότερα, υπέγραψε άλλη μια «ταινία συμμορίας», Restons Groupés. Από το 2001 αφοσιώθηκε σε φιλόδοξες ταινίες μεγάλου προϋπολογισμού, με πρώτη το Belphegor: Το Φάντασμα του Λούβρου, όπου επανεξετάζει τον μύθο του διάσημου φαντάσματος του παρισινού μουσείου. Για να διερευνήσει αυτό το μυστήριο, συνεργάστηκε με τη Σοφί Μαρσό, μια ηθοποιό που θα σκηνοθετούσε ξανά έξι χρόνια αργότερα ως μέλος της Αντίστασης στην Αποστολή. Το 2004 προσφέρει μια σύγχρονη εκδοχή των περιπετειών του κλέφτη και τζέντλμαν, Αρσέν Λουπέν, ο Άνθρωπος με τα Χίλια Πρόσωπα (2004), με πρωταγωνιστές τους Ρομέν Ντιρί και Κρίστιν Σκοτ Τόμας.

Το 2010 σκηνοθετεί την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία στις ΗΠΑ, Κλεμμένη Ταυτότητα, βασισμένη στην αληθινή ιστορία ενός απατεώνα, με τους Μαρκ Αντρέ Γκροντίν, Έλεν Μπάρκιν και Φάμκε Γιάνσεν. Με το Playing Dead (2013), μια slapstick κωμωδία εμπνευσμένη από τις ταινίες του Μπλέικ Έντουαρντς, ο Σαλομέ λαμβάνει πολλές υποψηφιότητες στα Βραβεία Μαγκρίτ. Συνηθίζει να διασκευάζει βιβλία για την οθόνη, και οι δύο τελευταίες ταινίες του, Η Νονά της Νύχτας (2021) και Εύκολος Στόχος (2023) - και οι δύο με πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ - δεν αποτελούν εξαίρεση. Μεταβαίνει από το ένα είδος στο άλλο με δεξιοτεχνία, και οι ταινίες του έχουν πάντα μια αίσθηση κινηματογραφικής και ταυτόχρονα λαϊκής αφήγησης.

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πολ Σαλομέ

Σενάριο: Ζαν-Πολ Σαλομέ, Φαντέτ Ντρουάρ (βασισμένο στο δοκίμιο La Syndicaliste της Καρολίν Μισέλ-Αγκίρε)

Παραγωγή: Μπερτράν Φεβρ

Μουσική: Μπρουνό Κουλέ

Φωτογραφία: Ζουλιέν Χιρς, AFC

Μοντάζ: Βαλερί Ντεσέν, Αΐν Βαρέ

Κοστούμια: Μαριτέ Κουτάρ

Ήχος: Κριστόφ Σίλινγκ, Λουί Μπαρ, Νταμιέν Γκιγιόμ, Μαρκ Ντουάν, Τομά Βαρνί Ντριέγκ

Με την υποστήριξη του προγράμματος Creative Europe MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πρωταγωνιστούν οι: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Αλεξάντρα Μαρία Λάρα, Μαρίνα Φόις, Ιβάν Ατάλ.

Διάρκεια: 121 λεπτά.

Χώρα, Έτος Παραγωγής: Γαλλία, Γερμανία, 2022

Από 7 Σεπτεμβρίου στις Ελληνικές αίθουσες σε διανομή της εταιρείας cinobo.

Ενδεχομένως η ταινία να έρθει για προβολή & στην Πάτρα.

Επιμέλεια ανάρτησης: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture