Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

STYLE

/

Tα αθάνατα trends και το άσμα- σκάνδαλο που άφησε πίσω της η Τζέιν Μπίρκιν

Tα αθάνατα trends και το άσμα- σκάνδαλο ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

To συναρπαστικό icon των sixties και του διαχρονικού παριζιάνικου style πέθανε 76 ετών

Πόσες φορές μνημονεύουμε εικόνες της Τζέιν Μπίρκιν για είδη που ανακυκλώνονται διαρκώς στην παγκόσμια μόδα; Πόσα κείμενα έχουμε διαβάσει για τον θρυλικό έρωτά της με τον μποέμ τραγουδοποιό Σερζ Γκενσμπούργκ; Πώς συνδέθηκε το όνομά της με το πιο ηδονιστικό γαλλικό τραγούδι όλων των εποχών και την τσάντα- φαινόμενο;

Η διάσημη τραγουδίστρια και ηθοποιός, που έφυγε από τη ζωή την Κυριακή σε ηλικία 76 ετών, πάλευε θαρραλέα με τη λευχαιμία και αποχαιρέτησε τα εγκόσμια από εγκεφαλικό, ενώ ονειρευόταν επανεμφάνιση στο Olympia. Η είδηση του θανάτου της από τον μάνατζερ της και τις κόρες της- Σαρλότ Γκενσμπούργκ  51 χρόνων, και Λου Ντοιγιόν 40 χρόνων- ξεσήκωσε «κύμα» δημοσιευμάτων για την πολυτάραχη ζωή και την περίφημη γκαρνταρόμπα της.

Εκθαμβωτική στα swinging sixties

Εκθαμβωτική στα swinging sixties

Πρόσφατα με την κόρη της Σαρλότ Γκενσμπουργκ

Πρόσφατα με την κόρη της Σαρλότ Γκενσμπουργκ

Στις μεγάλες της δόξες ήταν  η πανέμορφη και προκλητική βρετανίδα star που ζούσε στη Γαλλία από τα τέλη των sixties. Με τον Σερζ πρωταγωνίστησαν ως ζευγάρι της παριζιάνικης καλλιτεχνικής ζωής και έγιναν διάσημοι το 1969 με το άλμπουμ Jane Birkin / Serge Gainsbourg, ειδικότερα με το τραγούδι Je t’aime … moi non plus. Ταυτόχρονα το ντύσιμό τους αναστάτωνε τον Τύπο. Εμειναν μαζί για 13 χρόνια και χώρισαν στις αρχές του ’80. «Ήταν ένας σπουδαίος άνθρωπος. Εγώ ήμουν απλώς όμορφη» είχε πει εκείνη για την αρχή της σχέσης τους, αλλά τελικά, παρά την απόκτηση μιας κόρης, τον εγκατέλειψε λόγω του αλκοολισμού του. Εκείνος συνέχισε να της τηλεφωνεί, να της γράφει τραγούδια και να της κάνει δώρα μέχρι το θάνατό του.

Το hit- σκάνδαλο

Το τραγούδι «Je t'aime moi non plus» είχε γραφτεί από τον Γκενσμπουργκ για την τότε αγαπημένη του Μπριζίτ Μπαρντό η οποία έκανε και την πρώτη ηχογράφηση. Όμως αρνήθηκε την κυκλοφορία ώστε να μην απειληθεί μια καινούρια της σχέση. Τότε ο συνθέτης στράφηκε στο εντυπωσιακό 22χρονο κορίτσι που γνώρισε στα  γυρίσματα της γαλλικής ταινίας Slogan. Προσπαθούσε να ξεπεράσει τον πρώτο της γάμο… Το κομμάτι ήταν γεμάτο από σεξουαλικούς στίχους.  Τα δεύτερα φωνητικά της Μπίρκιν είχαν τολμηρά αγκομαχητά και βογγητά προκαλώντας σάλο.

Το τραγούδι καταδικάστηκε από το Βατικανό και απαγορεύτηκε από το ραδιόφωνο στη Βρετανία και σε πολλές άλλες χώρες. Στη Γαλλία, έπαιζε σε εστιατόρια μετά τις 11 το βράδυ, όπου το ζευγάρι γευμάτιζε συχνά και πωλούνταν σε απλό περιτύλιγμα όπως τα πορνοπεριοδικά ή οι ταινίες, σε άτομα άνω των 21 ετών.

Ο θόρυβος το έκανε εξαιρετικά δημοφιλές ώστα γρήγορα βρέθηκε στην κορυφή των charts σε αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας. Η Μπίρκιν έχει σχολιάσει πως ο Σερζ «το λάτρευε».  Tης είπε ότι ο Πάπας ήταν ο πιο σωστός άνθρωπος των δημοσίων σχέσεων τους. Ταυτόχρονα το θεωρούσε το απόλυτο ερωτικό τραγούδι.

Όπως είχε εξηγήσει: «O Serge ήθελε να το τραγουδήσω μια οκτάβα πιο ψηλά. Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα καλύτερα από την εκδοχή της Bardot. Η ιδέα του ήταν να έχει λίγο τη διεστραμμένη αίσθηση του μικρού αγοριού». Όταν κυκλοφόρησαν φήμες ότι το τραγούδι ηχογραφήθηκε εν μέρει τοποθετώντας μικρόφωνα κάτω από το κρεβάτι τους, εκείνος παρατήρησε χαμογελώντας: «Δόξα τω Θεώ που δεν έγινε έτσι, αλλιώς ελπίζω ότι θα ήταν ένας δίσκος μακράς διάρκειας».

 

Τα τζιν, το καλάθι, η Birkin bag

Η Μπίρκιν παραμένει ακόμα και σήμερα ένα άφθαρτο fashion & beauty icon. Τα άτακτα ίσια μαλλιά με τις αφέλειες, το αθώο παιδικό βλέμμα, το χαρακτηριστικό χαμόγελο με τα αραιά δόντια και τα μακριά, ψιλόλιγνα πόδια της έχουν αφήσει εποχή. Ταυτόχρονα, είχε μια ικανότητα να κάνει τα πολύ sexy looks να φαντάζουν αβίαστα φυσικά πάνω της.

Καθιέρωσε τα τζιν «καμπάνα» με εφαρμοστά μπλουζάκια- κυρίως λευκά. Την τσάντα – καλάθι που σήμερα είναι νούμερο ένα στην διεθνή αγορά. Επίσης λάτρευε τις κλασικές, ίσιες εσπαντρίγιες και τα κοριτσίστικα «μπαλαρινάκια». Ναυτικά πανοφώρια, τριχωτές γούνες, λευκά φορέματα της εξοχής, ψηλές κάλτσες, μίνι φουστίτσες και σορτσάκια έκαναν τα φλας να αστράφτουν. Φορούσε επίσης συχνά τα πρώτα naked party dresses από διαφάνειες ή δίχτυ ή με crochet πλέξεις και ανοίγματα. Η έκταση της επιρροής της επισημοποιήθηκε όταν οι υπερπολυτελής οίκος Hermes δημιούργησε τσάντα με το όνομά της. Ένα αξεσουάρ που θεωρείται φαινόμενο και όνειρο για τις περισσότερες γυναίκες.

Ενιωθε πάντως άνετα με το σώμα της και αυτό φαινόταν. Αλλωστε ξεκίνησε την καριέρα της στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 1960 ως ηθοποιός. Στο Blowup του Αντονιόνι είχε κάνει  εμφάνιση- πρόκληση για τότε, καθώς φαινόταν γυμνή σε ένα πλάνο.

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View