Back to Top

ART

/

Κατευθείαν Καλαμάτα: Μας καλεί ο «μάγος» του σύγχρονου χορού Ακραμ Καν

Κατευθείαν Καλαμάτα: Μας καλεί ο «μάγος» του σύγχρονου χορού Ακραμ Καν
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected],

27-28/7 η κοσμογυρισμένη παράσταση «Until the Lions» που θέτει ερωτήματα για την ταυτότητα και τα όρια του φύλου

Γεννήθηκε στο Λονδίνο αλλά κατάγεται από το Μπαγκλαντές. Αντί να ανοίξει ινδικό εστιατόριο όπως ήθελε ο πατέρας του, ανέβηκε στο θρόνο της παγκόσμιας σύγχρονης χορευτικής σκηνής. Ο μετρ της κίνησης Ακραμ Καν με την τελευταία του παράσταση θα «κλείσει» το ονομαστό Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και βέβαια μας βάζει σε μεγάλο πειρασμό να κατηφορίσουμε στη Μεσσηνία.

Η παράσταση που θα παρουσιάσει το Until the Lions εμπνέεται από ένα συναρπαστικό γυναικείο χαρακτήρα του έπους Μαχαμπχαράτα, την πριγκίπισσα Άμπα, την οποία απαγάγει την ημέρα του γάμου της, προσφέρει ως νύφη στον αδελφό του και τελικά απελευθερώνει ο Μπίσμα. Η Άμπα βλέπει τη ζωή της να καταστρέφεται, καθώς την απορρίπτουν η οικογένειά της, ο μνηστήρας της, αργότερα ο απαγωγέας της και ολόκληρη η κοινωνία. Η Άμπα επικαλείται τότε τους θεούς, αμφισβητεί τα όρια του γυναικείου και του ανδρικού φύλου και προκαλεί τον Χρόνο. Το Until the Lions εξετάζει τι συμβαίνει όταν οι κοινωνικές επιταγές για κάθε φύλο οδηγούν σε αδιέξοδο αντί να προστατεύουν. Τι κάνει μια γυναίκα όταν χάνει την κυριότητα του σώματός της; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει προκειμένου να ανακτήσει τον έλεγχο της ζωής της και να δικαιωθεί; Τι καθορίζει το φύλο; Τι μας κάνει άνδρες ή γυναίκες; Όταν η αναζήτηση της δικαιοσύνης μετατρέπεται σε εκδίκηση, ποιο είναι το τίμημα που πληρώνει το σώμα; Και ποιο το τίμημα που πληρώνει η ανθρωπότητα;

Ο 45χρονος Ακραμ Καν, χορογράφος και χορευτής δεσπόζει στο χώρο του πάνω από τρεις δεκαετίες. Εχει παρουσιάσει τη δουλειά του στους Ολυμπιακούς του Λονδίνου, έχει χορογραφήσει τουρνέ της Κάιλι Μινόγκ και ανεβάσει μια «Ζιζέλ» που θεωρήθηκε αριστούργημα του Εnglish National Ballet. Ξεχώρισε παντρεύοντας την πολυπολιτισμικότητα με την προσωπική εμπειρία, την ακινησία με την κίνηση, την ινδική παράδοση με το μοντέρνο χορό. Στην Ελλάδα είχε έρθει μάλιστα με  το τελευταίο και πιο αγαπημένο σόλο του ως χορευτής: το Xenos -από την ελληνική λέξη "ξένος"-, σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση τον Φεβρουάριο του 2008.

*To φετινό Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα διεξαχθεί,19- 28 Ιουλίου φιλοξενώντας θεάματα 17 ξένων χορογράφων εκ των οποίων οι εννέα εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

 

Σχόλια

Best View