Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

MORE SPORTS

/

Βασίλης Τουντόπουλος: Τι απαιτεί μια επιτυχημένη διεκδίκηση ενός αθλητικού γεγονότος

Βασίλης Τουντόπουλος: Τι απαιτεί μια επι...

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MPDO, επιχειρηματίας του αθλητικού τουρισμού και ιδρυτής της Olympassmark μίλησε στο West Travel Forum

"Η Δυτική Ελλάδα ως τόπος διεξαγωγής μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Τι απαιτεί μια επιτυχημένη διεκδίκηση" ήταν το θέμα που ανέπτυξε στην ομιλία του ο Βασίλης Τουντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της MPDO, επιχειρηματίας του αθλητικού τουρισμού και ιδρυτής της Olympassmark, στο πλαίσιο της συνεδρίας "ο αθλητικός τουρισμός ως προνομιακός τομέας τουριστικής ανάπτυξης" στο Travel West Forum.

Η ομιλία του Βασίλη Τουντόπουλου

Εγώ θα σταθώ στην πλευρά του αθλητή, του επισκέπτη, του υποστηριχτή μιας επίσκεψης με αφορμή ένα αθλητικό γεγονός.

Τι είναι αυτό που παίρνει κάποιος μαζί του;

Μα παίρνει τον τόπο μαζί του.

Αν δεν πάρει τον τόπο  κυρίως ως ανάμνηση, κάτι δεν έχουμε κάνει καλά.

Κάναμε ένα event για να το κάνουμε;

Άρα λοιπόν, ένα βασικό κομμάτι που έχει να κάνει με το πώς διοργανώνουμε κάποια μεγάλα αθλητικά γεγονότα είναι να σχεδιάσουμε, να μαζέψουμε τα δεδομένα.

Σε μεγάλο βαθμό άκουσα και τον περιφερειάρχη και τον Πρόεδρο Επιμελητηρίου και όλους και όλους όσους τοποθετήθηκαν όλους όσους τοποθετήθηκαν πριν ότι υπάρχουνε μαζεμένα.

Προσπαθούμε με κάποιους τρόπους να τα δώσουμε στην αγορά. Η ακαδημαϊκή κοινότητα βοηθάει πάρα πολύ σε αυτό όπως και η ακαδημαϊκή έρευνα.

 Η περιοχή μας διαθέτει τρία μεγάλα πανεπιστήμια, όλα με τμήματα τουρισμού και έχουμε και δυο ιδιωτικά κολέγια με τμήματα τουρισμού.

Αυτό σημαίνει ότι οι βάσεις για να μπορέσουμε να συλλέξουμε δεδομένα για το τι μπορούμε να κάνουμε υπάρχουν, αρα πρώτα θα πρέπει να ξεκινήσουμε να μαζεύουμε τα δεδομένα μας και δεύτερον αυτά τα δεδομένα να τα αναλύσουμε και να τα σχεδιάσουμε.  Τι εννοώ με αυτό.

Θα σας πω το εξής απλό. Σαν περιφέρεια έχει τύχει πολλές φορές στο παρελθόν να διοργανώνονται ταυτόχρονα, έστω και με μια διασπορά, 2 μεγάλα event στην ίδια πόλη.

Με αποτέλεσμα η εμπειρία που θα πάρει αυτός που θα έρθει να είναι αρνητική γιατί θα έχει κλείσει ο χώρος για να γίνει κάποιο αθλητικό event σε μια περιοχή, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες, οι γονείς ή οποιος άλλος που θα πάει σε μια άλλη περιοχή.

Και μιλάω, ας πούμε για την Πάτρα.

Έτυχε πρόσφατα να υπάρχουν κάποιοι αγώνες στο κολυμβητήριο στην Πάτρα και καθυστέρησαν γιατί ο γιατρός δεν μπορούσε να έρθει.

Θα μου πεις ok, αυτό γίνεται αν σχεδιαστεί σωστά.

Άρα λοιπόν δευτερευόντως,  αναλύουμε δεδομένα, σχεδιάζουμε για το τι θα κάνουμε και πάμε στο κομμάτι το βασικό της εφαρμογής.

Γιατί ας μιλήσουμε και λίγο για τα πρακτικά.

Πώς το κάνουμε;

Πώς μπορούμε να διεκδικήσουμε μεγάλα αθλητικά γεγονότα; Και ας μην μιλάμε μόνο για τα μεγάλα γνωστά αθλητικά γεγονότα.

 Ας μιλήσουμε για γεγονότα που γίνονται στην περιοχή που είναι αναψυχής.

Kite surf, αερολέσχη Αγρινίου «παραπέντε», πολύ σημαντικοί αγώνες με σημαντική απήχηση. Mountain Helmos Festival στο Χελμό. Το καλοκαίρι το χιονοδρομικό γεμίζει κόσμο, το τρέξιμο στο δάσος της Φολόης.

Η περιοχή μας έχει ένα φυσικό στίβο για πολλά αθλήματα και δράσεις αναψυχής που μπορούν να δώσουν μια πολύ έντονη εμπειρία. Αν αυτή λοιπόν η εμπειρία μπορέσει να συνδυαστεί με εδέσματα από τοπικούς παραγωγούς, κρασί, ελιές, σταφίδα, η εμπειρία του επισκέπτη θα έχει ενισχυθεί.

Πλέον έχουμε ένα brand, το Olympian Land, με πρωτοβουλία της Περιφέρειας το οποίο μας βάζει στον τουριστικό χάρτη.

Σαφώς είναι όμως μια καμπάνια μάρκετινγκ.

Tο πώς θα το κάνουμε, είναι το πιο βασικό.

 Άρα πρέπει να υπάρξει ένας φορέας που να μπορεί να διαχειρίζεται όλη αυτή την πληροφόρηση και να μπορεί να συντονίζει όλα αυτά τα αθλητικά γεγονότα αλλά και τους φορείς.

Δεν είναι δυνατόν σε όλα αυτά να έχει ο καθένας τη δική του ατζέντα. Άλλη τα επιμελητήρια, άλλη τα αθλητικά σωματεία, άλλη οι ομοσπονδίες, άλλη οι ιδιώτες που διοργανώνουν σημαντικά αθλητικά event.

Το θέμα είναι και το τι μένει. Η κληρονομιά από κάθε αθλητικό γεγονός.

π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες: τεράστιο γεγονός.

Ήταν μια περίοδος εξαιρετική.

Ποιο είναι το αποτύπωμα αν ρωτήσετε τον απλό, τον Έλληνα που θα πάει στο εξωτερικό να κάνει μια περιήγηση και θα τον ρωτήσει κάποιος πώς ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας;

Αν δεν έχει ζήσει κάποιος ή αν έχει ζήσει τα χρόνια τα μετά της ύφεσης των εγκαταστάσεων που παρέμειναν έτσι και δεν αξιοποιήθηκαν ποτέ, θα συνεχίσει να έχει αυτή την καλή εικόνα και να τη μεταφέρει στον δυνητικό επισκέπτη, για να ξανάρθει στην Ελλάδα.

Άρα λοιπόν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι είναι το πώς διαχειριζόμαστε τους αγώνες.

Για παράδειγμα, μετά τους μεγάλους παράκτιους μεσογειακούς αγώνες στην Πάτρα, έμεινε λίγη άμμος και ευτυχώς έχουν δημιουργηθεί εκεί στο χώρο κάποια σωματεία σκέιτ.

Είναι σημαντικό που έρχεται τώρα σιγά σιγά αυτό και δημιουργεί μια άλλη τάση.

Αλλά θέλω να πω ότι οι κοινωνίες και ο αθλητισμός και κυρίως τα αθλητικά σωματεία, μπορούν να υποστηρίξουν μεγάλα αθλητικά γεγονότα.


Τι να κάνουμε;

Μπήκαμε σε μια λογική να φτιάξουμε μια πλατφόρμα, την οποία υποστήριξε η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, που έγινε ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης της οργάνωσης των αθλητικών σωματείων.

Στην  πλατφόρμα μπορούσε κάποιο αθλητικό σωματείο να μπει, να απαντήσει στο θεματολόγιο και να δει το βαθμό οργάνωσής του. Ένα πρώτο βήμα για να καταλάβει που βρίσκεται.

Αυτό τι σημαίνει;

Σημαίνει ότι, αν μη τι άλλο, βλέπουμε από τη βάση που είναι η κοινωνία των πολιτών, ότι τα σωματεία, ο πυρήνας του αθλητισμού που δημιουργούν αθλητικά γεγονότα ή τους εθελοντές τους, αυτούς που δημιουργούν τελικά, την διάθεση για να δημιουργηθεί κάτι μεγάλο.

 Άρα λοιπόν αυτό θα μπορούσε σε επίπεδο περιφέρειας να γίνει και σε φορείς διοργάνωσης αθλητικών γεγονότων. Να δούνε πως υπάρχουν φορείς που διοργανώνουν αθλητικά γεγονότα και μάλιστα πολύ σύντομα.

Ο ημιμαραθώνιος της Πάτρας μέσα σε 2 χρόνια κατάφερε φέτος να έχει δυόμισι χιλιάδες κόσμο!

Αυτό σημαίνει ότι μάλλον κάτι γίνεται καλά εκεί. Το στηρίζει πολύ η κοινωνία.

Φεύγει ο κόσμος με κάτι από την μυρωδιά της Ολυμπιακής Γης ή απλά ήταν ένα Event;

Το κάναμε ευχαριστηθήκαμε όλοι, ειδικά οι δρομείς.

Εκεί που καταλήγω και ε αυτό που θέλω να μείνει είναι ότι πρακτικά πρέπει να υπάρξει ένας φορέας, ο οποίος θα συντονίζει τον προορισμό.

Πώς διαχειριζόμαστε όμως όλους τους φορείς; Όλα τα στοιχεία αυτά που χρειάζονται για να μπορέσουμε να το αναπτύξουμε; Και το μετά.

Εγώ αυτό θέλω να μείνει γιατί ωραία να φέρουμε τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις αλλά να ψάξουμε, να δούμε που θα μείνουνε γιατί όντως είναι ένα ζήτημα.

Να υπάρξει υπάρχει ένα πλάνο, ένα σχέδιο.

 Η Περιφέρεια με δικά της κομμάτια ΕΣΠΑ, το Επιμελητήριο με δικά τους διαπεριφερειακά προγράμματα να μπορέσουν να ενισχύσουν.

 Ιδιώτες θα μπουν στη διαδικασία να κάνουν επενδύσεις, άρα λοιπόν, αν υπάρχει σχέδιο και συντονίζεται από κάποιο συγκεκριμένο φορέα, προφανώς και αυτό το σχέδιο θα είναι ρεαλιστικό και θα είναι εφικτό.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Sports