Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Δένια Μιμερίνη: Επιστρέφει στην Πάτρα και στο θέατρο act με την «Oleanna» και μιλάει στο thebest- Η συνεργασία με τον Φίλιππο Σοφιανό και ο «Έρωτας φυγάς»

Δένια Μιμερίνη: Επιστρέφει στην Πάτρα κα...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Ένα από τα πιο προκλητικά κείμενα της σύγχρονης δραματουργίας που γράφτηκε ένα χρόνο μετά την πρώτη δίκη στις ΗΠΑ για σεξουαλική παρενόχληση

Στην Πάτρα επιστρέφει η ηθοποιός Δένια Μιμερίνη που μαζί με τον Φίλιππο Σοφιανό θα ανέβουν στην σκηνή του θεάτρου Act με την παράσταση «Oleanna».

Πρόκειται για ένα από τα πιο προκλητικά κείμενα της σύγχρονης δραματουργίας που γράφτηκε ένα χρόνο μετά την πρώτη δίκη στις ΗΠΑ για σεξουαλική παρενόχληση και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά  τον Μάιο του 1992 στο Καίμπριτζ της Μασαχουσέτης με τον θίασο Back Bay Theater.  Το 1993 ανέβηκε με εξαιρετική επιτυχία στο Royal Court Theatre σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Νομπέλ Χάρολντ Πίντερ.

Το 1994 ο ίδιος ο Μάμετ  μετέφερε το έργο του και στον κινηματογράφο με τον ομώνυμο τίτλο, και παρά το γεγονός ότι  προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις τόσο από τις φεμινιστικές οργανώσεις όσο και από τους πανεπιστημιακούς κύκλους, για τελείως διαφορετικούς λόγους, εξακολουθεί να παίζεται συνεχώς και να προβληματίζει. Ο Ντέιβιντ Μάμετ, ένας από τους διασημότερους συγγραφείς, σεναριογράφους και σκηνοθέτες, είναι γνωστός για την ακριβή χρήση της αμερικανικής γλώσσας αλλά και το ενδιαφέρον του για τη σχέση που διαμορφώνεται μεταξύ γλώσσας και συμπεριφοράς. Είναι ένα δυνατό κείμενο για την πολιτική ορθότητα που διερευνά τη  σχέση γλώσσας και συμπεριφοράς και επιχειρεί να διεισδύσει στα άδυτα της εξουσίας.

Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή η Δένια Μιμερίνη που τηλεοπτικά την παρακολουθούμε στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά «Έρωτας Φυγάς» μίλησε στο thebest.gr για την θεατρική πρόκληση που ζει για τη συνεργασία με τον Φίλιππο Σοφιανό κι άλλα.

Την Κυριακή επιστρέφετε στην Πάτρα με την «Oleanna». Πώς αισθάνεστε γι΄αυτό;

Είναι πολύ όμορφο να επιστρέφουμε στην Πάτρα την οποία την αγαπώ προσωπικά πάρα πολύ καθώς έχω και συγγενείς στην πόλη. Έχει ένα φιλόξενο κοινό και είναι τιμή μας να παίζουμε για αυτό αλλά και να βρισκόμαστε στο θέατρο act που φέτος φιλοξένησε μία σειρά από εξαιρετικές παραστάσεις. Χαιρόμαστε που είμαστε κομμάτι του και προκαλούμε ακόμα και αυτούς που έχουν δει την παράσταση να την δουν ξανά γιατί είναι διαφορετική, έχει γίνει πιο καυστική και δυναμική με βάση την επικαιρότητα. Είναι ακόμα καλύτερη.

Πρόκειται για την πρώτη σας θεατρική δουλειά. Ποια ήταν η πρόκληση;

Το ίδιο το κείμενο ήταν μία πρόκληση καθώς βασίζεται σε δίπολα. Υποκριτικά είναι σαν να παίζεις δύο πράγματα μαζί ή και κανένα. Είναι ένα μετέωρο πράγμα. Είναι πρόκληση να παίρνω βήμα και να μιλώ μέσα από την παράσταση και το κείμενο για θέματα επικαιρότητας.  Το κείμενο σου δίνει την ευκαιρία να μπορέσεις να μιλήσεις για πράγματα που σε προβληματίζουν, να τα «φωτίσεις».  Αρκετοί έρχονται να δουν ξανά την παράσταση παρόλο που παίζεται για δεύτερο χρόνο και θεωρώ ότι ένας από τους λόγους είναι το κείμενο…

Ποιο μπορεί να ήταν το μεγαλύτερο άγχος σας;

Να σταθώ αντάξια του Φίλιππου Σοφιανού και να επιβεβαιώσω την επιλογή του που έγινε μετά από ακρόαση. Αισθάνομαι ότι είμαστε ένα δυνατό δίδυμο.

Πώς είναι η συνεργασία με τον Φίλιππο Σοφιανό που σκηνοθετεί μάλιστα και την παράσταση;

Είναι μία καταπληκτική συνεργασία, μία καταπληκτική εμπειρία και νιώθω βαθιά ευγνωμοσύνη και ασφάλεια που μέσα σε ένα αμφίβολο τοπίο έχω αναπτύξει αυτό το δεσμό και έχω ένα μέτρο σύγκρισης προκειμένου να μη δέχομαι τίποτα λιγότερο.  Γενικότερα σε αυτή τη συνεργασία αισθάνομαι ότι βρήκα μία οικογένεια, είναι μια ομάδα που όλοι πρώτα είναι άνθρωποι και καλλιτέχνες, μετά συνεργάτες.

Ποια είναι τα σχόλια των θεατών; Υπάρχει κάποιο που το κρατάτε;

Ακούω συχνά ότι μπορεί κάποιος να σκέφτεται την παράσταση ακόμα και μία εβδομάδα μετά. Η παράσταση οδηγεί τον θεατή στο να σκεφτεί διπλά.  Όπως λέει και ο Φίλιππος Σοφιανός, το θέατρο που πρεσβεύουμε σε μετακινεί, η ενσυναίσθηση άλλωστε είναι ο τρόπος για να πάει η κοινωνία μπροστά.  Ότι μου λένε οι θεατές της παράστασης, το κρατάω. Θα θυμάμαι τα λόγια της Πέμης Ζούνη που μου είπε ότι είναι τυχερή που μπορεί να με αποκαλεί συνάδελφο αλλά και της Μαριάννας Πολυχρονίδη.

Το θεατρικό σας ξεκίνημα έγινε σχεδόν παράλληλα με το τηλεοπτικό. Πώς είναι η εμπειρία στον «Έρωτα φυγά» στον οποίο συνεργάζεστε με την Πέμη Ζούνη και την Μαριάννα Πολυχρονίδη;

Αυτές οι δύο δουλειές καθόρισαν το ξεκίνημα της καριέρας μου. Πέρα από την εξαιρετική παραγωγή και την σκηνοθεσία, είμαι περήφανη και νιώθω τυχερή γι΄αυτή την τηλεοπτική δουλειά στην οποία συνεργάζομαι με ηθοποιούς που θαύμαζα ανέκαθεν. Με στηρίζουν ενώ ο τρόπος που με υπολογίζουν και η θετική ανατροφοδότηση που μου δίνουν είναι κάτι που δεν περίμενα. Είναι κάτι συγκλονιστικό για εμένα. «Πετάω στα σύννεφα».

Τι άλλο υπάρχει στα σχέδια σας; 

Αναμένουμε το τέλος του «Έρωτα φυγά» για να υπάρξουν συζητήσεις για την τηλεόραση ενώ θεατρικά συμμετέχω και στην παράσταση  «Πίσσα και πούπουλα» στο θέατρο Arroyo σε σκηνοθεσία της Σοφίας Φυτιάνου.  Πρόκειται για μία κωμωδία που σχολιάζει και θίγει τα κακώς κείμενα με τον τρόπο της.

******

Info

«Εκείνος λέει, ότι ήταν απλώς ένα μάθημα. Εκείνη, σεξουαλική παρενόχληση. Όποιον και να πιστέψετε, θα κάνετε λάθος». – Ντέιβιντ Μάμετ

Η παράσταση

Η παράσταση σύμφωνα με τον σκηνοθέτη αποτελεί, μια αφετηρία κι έναν προορισμό για το #MeToo. Είναι μια συγκλονιστική ιστορία, η οποία πολλές φορές σε μπερδεύει, σε διχάζει και σου δημιουργεί σοβαρή ανασφάλεια για την κρίση σου. Το έργο είναι μια μηχανή παραγωγής ερωτημάτων τα οποία συνοδεύουν τον θεατή μέρες μετά την παρακολούθηση της παράστασης.

Ερωτήματα που ακόμα σήμερα, παραμένουν πιο επίκαιρα από ποτέ. Πώς μπορεί ένας άνθρωπος τόσο απενοχοποιημένα να γκρεμίζει το μέλλον ενός άλλου; Πόσο επηρεάζει η συλλογικότητα την ατομική συνείδηση; Πώς μπορεί μια φιλική χειρονομία να μεταφραστεί σε παρενόχληση; Μήπως στην πραγματικότητα είναι; Μήπως η εξουσία την κάνει να είναι;

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι όταν ο David Mamet γράφει το έργο αυτό το 1992 γεννά πλήθος αντιδράσεων. Οι κριτικοί αντιμετώπισαν το έργο ως μια δεξιά πολεμική ενάντια στην πολιτική ορθότητα, ενώ για τους αριστερούς ο Μάμετ έγινε σύμβολο της τοξικής αρρενωπότητας. Σήμερα, όμως, μετά το ξέσπασμα του ελληνικού #metoo, ίσως είμαστε πλέον έτοιμοι για μία εκ νέου ανάγνωση.

Η παράσταση που απέσπασε ιδιαίτερα θερμά σχόλια από το κοινό παρουσιάζεται για τρίτη χρονιά, συνεισφέροντας σε μια συζήτηση που παραμένει ανοιχτή και μας αφορά όλους, όλες, όλα.

Συντελεστές

Μετάφραση: Γεωργία Ζάχου
Σκηνοθεσία – φωτισμοί – μουσική επιμέλεια: Φίλιππος Σοφιανός
Σκηνικά – κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Βοηθός σκηνοθέτης: Γιάννης Τσουρουνάκης
Διεύθυνση παραγωγής:  Άρτεμις Γεωργιακάκη
Φωτογραφία αφίσας – Artwork: Θοδωρής Ψιάχος
Φωτογραφίες παράστασης: Αντώνης Μιμερίνης
Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού
Παραγωγή: Hand Made Productions

Διανομή: Φίλιππος Σοφιανός  – Τζων ||  Δένια Μιμερίνη  – Κάρολ Πληροφορίες

Παραστάσεις: 24 -25  και 26 Μαρτίου  στις 21:15

Τιμές Εισιτηρίων: Γενική είσοδος 15 ευρώ, Μειωμένο 10 ευρώ

Προπώληση:  more.com  &  ταμείο θεάτρου

Πληροφορίες :2610 272037 & 6936122263

Θέατρο Act, Σκάλες Γεροκωστοπούλου 65, Πάτρα | Οδηγίες πρόσβασης μέσω Google map | τηλ.: 2610272037 & 6936122263

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture