Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Super φιλόδοξο το ντοκιμαντέρ της Ντενίση για τη λαίδη Ελγιν, σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάκου

Super φιλόδοξο το ντοκιμαντέρ της Ντενίσ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Από Μάιο τα γυρίσματα για τη μεγαλομανή αριστοκράτισσα που ήθελε τα γλυπτά του Παρθενώνα για τον κήπο της

Τον ερχόμενο Μάιο θα ξεκινήσουν τα γυρίσματα του πολυαναμενόμενου ντοκιμαντέρ της Μιμής Ντενίση για το χρονικό της κλοπής των Γλυπτών του Παρθενώνα, με στόχο την ευρύτερη κινητοποίηση και αφύπνιση του κόσμου διεθνώς ώστε να επιστρέψουν επιτέλους στην Αθήνα.

Η γνωστή ηθοποιός έγραψε το σενάριο μετά από σοβαρή έρευνα χρόνων για να αποκαλύψει σοκαριστικά γεγονότα. Το φιλμ θα εστιάσει στη λαίδη Ελγιν, σύζυγο του λόρδου Ελγιν, καθώς εκείνη χρηματοδότησε την μεγαλύτερη κλοπή αρχαιολογικών θησαυρών των αιώνων.

Μάλιστα, ανακοινώθηκε πως τη σκηνοθεσία ανέλαβε η κινηματογραφίστρια Κατερίνα Ευαγγελάκου, ενώ η παραγωγή είναι της εταιρίας LUMAD της Έλενας Χατζηαλεξάνδρου.

Τα Μάρμαρα στο Βρετανικό Μουσείο

Τα Μάρμαρα στο Βρετανικό Μουσείο

Η Μιμή Ντενίση εδώ και πολλά χρόνια έχει...

Η Μιμή Ντενίση εδώ και πολλά χρόνια έχει εστιάσει σε ιστορικά θέματα

Ερχεται στο φως η ιδιωτική αλληλογραφία του ζεύγους Ελγιν ώστε να αρπάξουν την πολιτιστική κληρονομιά του ελληνικού έθνους.  Το ντοκιμαντέρ θα αναδείξει τα πραγματικά κίνητρα πίσω από την ασεβή και βάρβαρη αποκαθήλωση των γλυπτών Ενδεικτικό είναι πως αποκαλούν τις  Καρυάτιδες ως… «Καρυ something».

Έλληνες, Άγγλοι και Τούρκοι ιστορικοί εξηγούν και αναλύουν  τί ακριβώς συνέβη, ενώ σημαντικές προσωπικότητες εκφράζουν την γνώμη τους για την επιστροφή των Γλυπτών στην χώρα που ανήκουν, στην Ελλάδα. Τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ, θα πραγματοποιηθούν, σε Ελλάδα, Τουρκία, Μεγάλη Βρετανία, Σκωτία.

Το ζεύγος Ελγιν

Το ζεύγος Ελγιν

Η λεηλασία των μαρμάρων σε ζωγραφική απε...

Η λεηλασία των μαρμάρων σε ζωγραφική απεικόνιση του Ντόντγουελ, 1804

Πως βεβήλωσαν την πολιτιστική περιουσία όλης της ανθρωπότητας

Θυμίζουμε πως πρόκειται για εμβλήματα της εποχής του Χρυσού Αιώνα του Περικλή.  Ηταν κομμάτια της ένδοξης Ακρόπολης των Αθηνών, που κατέστη σύμβολο της Δημοκρατίας. Τα Μάρμαρα αποτελούν περιουσία όλης της ανθρωπότητας και πρέπει να βρίσκονται στο φυσικό τους χώρος.

Ο Περικλής, ήταν αυτός που είχε το όραμα και συνέλαβε την ιδέα, οι αρχιτέκτονες Ικτίνος και Καλλικράτης την υλοποίησαν και ο γλύπτης Φειδίας με τους μαθητές, του την στόλισε. Μετέπειτα δυστυχώς, ο Λόρδος Τόμας Μπρους, 7ος Κόμης του Έλγιν, ενώ  είχε διοριστεί  πρέσβης της Μεγάλης Βρετανίας στην Κωνσταντινούπολη, τα έταξε στη μεγαλομανή σύζυγό του Μαίρη Νίσμπετ. Προσέλαβε τον αρχιτέκτονα Τόμας Χάρισον για να του σχεδιάσει ένα «ελληνικό» ανάκτορο, το Broom Hall, εμπνευσμένο από τα αρχαία ελληνικά κτίσματα. Ο Χάρισον πρότεινε αρχικά στον Μπρους να ομορφύνει την έπαυλη του με αντίγραφα από αρχαία ελληνικά έργα τέχνης,. Ο Ελγιν όμως θεώρησε πως μπορούσε να αποκτήσει εύκολα τα αληθινά έργα δωροδοκώντας τον Τούρκο στρατιωτικό διοικητή της Αθήνας . Και τα κατάφερε! Από το 1800 έως το 1803  αφαίρεσε από τον Παρθενώνα ζωφόρο και γλυπτά, κομματιάζοντας κάποια από αυτά.  Δεν λεηλάτησε μόνο την Ακρόπολη, αλλά έκλεψε αρχαιολογικούς θησαυρούς από Μυκήνες, Ελευσίνα, Δελφούς, Νεμέα. Γέμισε 17 κιβώτια, στο πλοίο «Μέντωρ»  ώστε να τα μεταφέρει στη Βρετανία, αλλά μια τρικυμία στα Κύθηρα τα βύθισε και χρειάστηκαν τρία χρόνια να τα ανασύρει από το βυθό. Λέγεται πως ξόδεψε ολόκληρη τη περιουσία του για να στείλει τα γλυπτά στη Βρετανία. Πολύ αργότερα, άρρωστος και χρεωκοπημένος, έκανε συμφωνητικό πώλησης των γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο,  με όρο να εκτίθενται υπό την ονομασία «Ελγίνεια Μάρμαρα».

Κατά τη Μιμή Ντενίση πάντως, εκείνη που τον ώθησε σε όλα αυτά ήταν η σύζυγός του.

Μια πάμπλουτη, νεαρή Σκωτσέζα, αριστοκρατικής καταγωγής,  καλομαθημένη, που αγαπούσε τα λαμπερά parties, τα όμορφα πράγματα, τα ταξίδια και την περιπέτεια. Η Μαίρη Νίσμπετ υπήρξε μια από τις πλουσιότερες κληρονόμους στα τέλη του 18ου με αρχές του 19ου αιώνα. Όπως η ίδια περιγράφει στα γράμματά, τους μετέφεραν με χρυσές καρέκλες κατά την άφιξή τους στην Κωνσταντινούπολη και  έτρωγαν γεύματα 26 πιάτων.  Οι ιδιωτικές της επιστολές στην μαμά της, στον μπαμπά της και στον ίδιο τον Έλγιν αποκαλύπτουν ξεκάθαρα πως τα Μάρμαρα κλάπηκαν για διακόσμηση του κήπου του πύργου τους. 

 Ειδήσεις Τώρα

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Πήγαμε στις «Τρεις Ψηλές Γυναίκες» και σας έχουμε εντυπώσεις

«Παραμιλάει» το διαδίκτυο με το live της Μάιλι Σάιρους στα Grammy, σαγήνευσε με 5 looks

«Άστεγος» ο πρίγκιπας Χάρι – Έμεινε σε ξενοδοχείο μετά την συνάντηση με τον Βασιλιά Κάρολο

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View