Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Αμστερνταμ: Aπό τις σπουδαιότερες εκθέσεις ζωγραφικής της χρονιάς παγκοσμίως αυτή του Johannes Vermeer

Αμστερνταμ: Aπό τις σπουδαιότερες εκθέσε...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Πασίγνωστος ο πίνακας «Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» αλλά θα εκτεθούν κι άλλα μπαρόκ αριστουργήματα

Ένα τεράστιο όνομα της μπαρόκ ολλανδικής ζωγραφικής, ο Johannes Vermeer- τον λέμε Βερμέερ αλλά τελικά προφέρεται Φερμέιρ-  θα αναδειχθεί από τις 10 Φεβρουαρίου με μια μεγαλειώδη, πολυαναμενόμενη έκθεση στο εμβληματικό Rijksmuseum του Αμστερνταμ.

Όπως δείχνει ήδη η μεγαλύτερη προπώληση εισιτηρίων στην ιστορία του μουσείου, αναμένεται να την επισκεφθούν χιλιάδες φιλότεχνοι και τουρίστες, ενώ τα διεθνή media την συγκαταλέγουν στα σημαντικότερα πολιτιστικά γεγονότα του 2023. Θα παρουσιαστούν 28 έργα του καλλιτέχνη, 7 από τα οποία ανήκουν σε άλλες συλλογές, τα οποία δεν έχουν εκτεθεί στην Ολλανδία για πάνω από δύο αιώνες.

Ανάμεσά τους βρίσκεται και το περίφημο «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» (1665) το οποίο έφτασε στο Άμστερνταμ από το μουσείο Mauritshuis της Χάγης και θα παραμείνει στην έκθεση για 8 εβδομάδες. Επίσης, τρία έργα που ταξίδεψαν για πρώτη φορά στο Αμστερνταμ από τη συλλογή Frick στη Νέα Υόρκη, «Αξιωματικός και το γελαστό κορίτσι» (1657), «Κορίτσι διακόπτει τη μουσική της» (1660-61) και «Κυρία και η υπηρέτριά της με μια επιστολή» (1667).

 

Πέθανε άγνωστος και πάμφτωχος

 Το παράδοξο είναι πως ο Vermeer πέθανε πάμφτωχος και δεν είχε κατορθώσει στη ζωή του να πουλήσει καμιά δημιουργία του. Είναι από εκείνα τα ταλέντα που αναγνωρίστηκαν μετά θάνατον. Γιος μεταξουργού και εμπόρου τέχνης με οικογενειακό σπίτι στην πλατεία κι εμπορικό κέντρο της πόλης Ντελφτ, έζησε συγκρατημένα και δεν ταξίδεψε ποτέ αλλού. Το στενό περιβάλλον του τάγματος των Ιησουιτών αλλά και ενός πολύτεκνου πατέρα 17 παιδιών με καταπιεστική πεθερά, δεν του επέτρεψαν να βιώσει μεγαλεία και κοσμοπολιτισμό. Όπως και ο Ρέμπραντ ήταν αφοσιωμένος στην τέχνη του δίχως να βγει από τα σύνορα της πατρίδας του. Πέθανε 43 ετών και του αποδίδονται μόλις 35 πίνακες αφού κατόρθωνε να τελειώσει μόλις μια- δυο ελαιογραφίες το χρόνο.

Αναμφίβολα όμως σήμερα θεωρείται ο εικαστικός – star της «Χρυσής εποχής» του ολλανδικού χρωστήρα (1584-1702). Ζωγράφιζε καθημερινές σκηνές μέσα σε σπίτια της μεσοαστικής τάξης, με γυναίκες πρωταγωνίστριες. Οι φωτοσκιάσεις του ήταν ιδιοφυείς. Με βάση το «dead coloring» των καφέ και των γκρι,  ανέπτυσσε από πάνω φωτεινά χρώματα όπως κόκκινο, κίτρινο, μπλε. Η εμμονή στη λεπτομέρεια σε αντικείμενα, ρούχα, ασχολίες αλλά και ο λυρισμός, η θεατρικότητα και η γραφικότητα των θεμάτων του έγραψαν τη δική τους ιστορία στην ευρωπαική τέχνη. Το αποτέλεσμα, ήταν πάντα αφηγηματικό και ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό, με ψυχογραφικές προεκτάσεις ώστε να ξεπερνάει το αυστηρό, γεωμετρικό στήσιμο. Ο Vermeer καταξιώθηκε περίπου 200 χρόνια από το θάνατό του χάρη στην επιρροή του βρετανού ζωγράφου Γιόσουα Ρέινολντς.

*Για όσους δεν πάνε Άμστερνταμ, το Rijksmuseum εγκαινίασε μια εντυπωσιακή digital περιήγηση στην έκθεση με τη φωνή του Stephen Fry (ή και χωρίς ξενάγηση), με εντυπωσιακές λεπτομέρειες και δυνατότητα zoom στους πίνακες.

Ειδήσεις τώρα 

Κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική άδεια του προϊστάμενου του σταθμάρχη στη Λάρισα

«Γιατί να συμβεί αυτό στο αγγελούδι μας;» - Τελευταίο αντίο στην φοιτήτρια Αναστασία Παπαγγελή από τα Καλάβρυτα

«Τρίζει» ο θρόνος της Μπλάνσετ; Η Μισέλ Γιο βασιλεύει σε red carpet και προγνωστικά

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View