Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΒΙΒΛΙΟ

/

Ο σπουδαίος Πολ Νιούμαν ήταν εν τέλει ένας συνηθισμένος άνθρωπος με ευάλωτο ψυχισμό & ανασφάλειες

Ο σπουδαίος Πολ Νιούμαν ήταν εν τέλει έν...
Μαρτάτος Tάκης

Αυτό προκύπτει από το μετά θάνατον αποκαλυπτικό memoir του που μόλις κυκλοφόρησε στο εξωτερικό

Δεκατέσσερα (14) χρόνια έχουν περάσει από το θάνατο του γαλανομάτη Αμερικανού ηθοποιού και σκηνοθέτη Πολ Νιούμαν, γεννημένου στο Ohio (μεγάλωσε στο Shaker Heights, έξω από το Κλίβελαντ) το 1925, και εδώ και μία εβδομάδα κυκλοφόρησε στο εξωτερικό από τον εκδοτικό οίκο Knopf το βιβλίο “The Extraordinary life of an Ordinary Man” που είναι ουσιαστικά το μετά θάνατον memoir του.

Με μία βασική διαφορά, το βιβλίο δεν γράφτηκε από τον Πολ Νιούμαν αλλά περιέχει το υλικό (με δικά του λόγια, σκέψεις, εκμυστηρεύσεις) που έκανε το διάστημα 1986-1991 στον παλιό του φίλο & σεναριογράφο Stewart Stern συν κάποια αποσπάσματα από συνεντεύξεις των μελών της οικογένειας του Νιούμαν, φίλων & συναδέλφων – συνεργατών του όπως π.χ. οι σκηνοθέτες Elia Kazan, George Roy Hill (έκαναν μαζί τους «Δύο Ληστές» το 1969, το «Κεντρί» το 1973 και το «Slaps Shot» το 1977) και Martin Ritt. “Δεν τον έβλεπες και σχεδόν δεν καταλάβαινες ότι ερμηνεύει, ήταν ο κάθε ήρωας”, είχε πει ο Τζορτζ Ρόι Χιλ.

Η έκδοση του βιβλίου έχει την επιμέλεια & υπογραφή του David Rosenthal που έβαλε σε τάξη το υλικό που βρέθηκε τυχαία, καλά φυλαγμένο σε κούτες που έγραφαν “P.N. History” σ’ ένα δωμάτιο σαν αποθήκη, στο σπίτι των Νιούμαν στο Westport του Κονέκτικατ. Ο Stewart Stern που πέθανε το 2015, λέγεται ότι είχε προνοήσει να κάνει αντίγραφα του πολύτιμου αυτού υλικού ενώ το The New Yorker σ’ ένα εξαιρετικό άρθρο του στο νέο του τεύχος, με τίτλο «Ποιος ήταν ο Πολ Νιούμαν & ποιος ήθελε να γίνει», έγραψε ότι άγνωστο γιατί, ο Paul Newman από ένα σημείο & μετά σταμάτησε τις συνεντεύξεις και εκμυστηρεύσεις και κάποια στιγμή αργότερα έκαψε τις κασέτες με το υλικό που προοριζόταν για το memoir του.

Το βιβλίο πάντως σύμφωνα με τους The New York Times, δεν είναι αγιογραφία και η μεγάλη έκπληξη ακόμα και για τα εν ζωή παιδιά του ηθοποιού (έχει 2 κόρες από τον 1ο γάμο του με την Jackie Witte & άλλες 3 κόρες από το γάμο του με την τιμημένη με Όσκαρ ηθοποιό Joanne Woodward, η οποία ζει αλλά πάσχει από άνοια από το 2008), είναι τα όσα εν τέλει στην πραγματικότητα ήταν ο πατέρας τους. Ήταν ένας άνθρωπος ανασφαλής, πρόβλημα που οφείλεται στα παιδικά του χρόνια όπου ο ίδιος είχε πει, δεν είχε την απαραίτητη συναισθηματική στήριξη σχεδόν από κανένα. Επίσης ο Νιούμαν δεν θεωρούσε τον εαυτό του ως κάτι ιδιαίτερο αλλά ως έναν συνηθισμένο άνθρωπο που απλά έτυχε να μοιάζει με Έλληνα θεό, γεγονός που μάλλον για τον ίδιο ήταν ασήκωτο βάρος παρά ευλογία και δώρο της φύσης.

Το χρόνιο πρόβλημα του με το αλκοόλ, το ότι ήταν απροετοίμαστος να γίνει πατέρας, ο θάνατος του γιου του από τον 1ο του γάμο, Scott, από υπερβολική δόση στα 28 του μόλις χρόνια το 1978 τον λύγισαν και τον έκαναν τρωτό.

«Είναι πολλές οι φορές που γονάτισα ζητώντας συγχώρεση για το ότι δεν ήμουν πιο κοντά στον Scott», είχε πει στον Stewart Stern. Όταν έπαιξε το ρόλο του αλκοολικού δικηγόρου στην ταινία «Η Ετυμηγορία» το 1982, ρόλο του του χάρισε υποψηφιότητα για Όσκαρ και που είχε απορρίψει ο καλός του φίλος, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, λέγεται πως δεν χρειάστηκε να ψάξει πολύ τον χαρακτήρα καθώς λόγω του αλκοόλ είχε πολλά κοινά.

Μπορεί στον κινηματογράφο να ξεκίνησε ατυχώς παίζοντας σ’ ένα θρησκευτικό έπος το 1954 με τίτλο «The Silver Chalice», ωστόσο η συνέχεια ήταν εντυπωσιακή. Προτάθηκε συνολικά 10 φορές για το βραβείο Όσκαρ. Το κέρδισε κάπως αργοπορημένα το 1987 για το «Χρώμα του Χρήματος» του Μάρτιν Σκορσέζε για έναν ήρωα, master του μπιλιάρδου που είχε πρωτουποδυθεί στο "The Hustler – O Κόσμος είναι δικός μου" του Ρόμπερτ Ρόσεν το 1961.

Το πόσο εύθραυστος ήταν ο ψυχισμός αυτού του ακαταμάχητου καλλιτέχνη, στοιχείο που προκύπτει από το βιβλίο, έχει αφήσει άφωνους ακόμη και όσους τον ήξεραν καλά. «Πάντα πίστευα ότι ήταν κάτι σαν τον Σούπερμαν για μένα», είπε η νεότερη από τις κόρες του, Clea Newman Soderlund.

Η άλλη του κόρη Melissa Newman ανέφερε πως γενικά του πατέρα της δεν του άρεσε να πολυμιλάει ιδίως για τον εαυτό του, ωστόσο χαίρεται & νιώθει πως αν ο Πολ Νιούμαν ζούσε, θα έδινε την άδεια γι’ αυτό το βιβλίο που δίνει & την ευκαιρία σ’ ένα νεότερο κοινό ν’ ανατρέξει και να μάθει ποιος ήταν ο Paul Newman. Ο ίδιος πίστευε με μία υπερβολική σεμνότητα πως ότι έγινε ήταν απλά θέμα τύχης, ταλέντου και επιμονής του να προσπαθεί παρά τις δυσκολίες.

Ο Νιούμαν είχε σπουδάσει στη δραματική σχολή του Yale αλλά και στο περίφημο Actors Studio στη Ν. Υόρκη όπου & διδάχτηκε τη μέθοδο του Lee Strasberg.

«Νιώσαμε πως η κληρονομιά του/legacy χάνεται και πως οι περισσότεροι γνωρίζουν τον James Dean ή την Elizabeth Taylor αλλά λιγότεροι ή & κανένας δεν ξέρει ποιος ήταν ο πατέρας μου», είπε με νόημα η Melissa Newman.

Στο "Hud" του Martin Ritt το 1963.

Στο "Hud" του Martin Ritt το 1963.

Με τον Ρόμπερτ Ρέντρφορντ στο "Butc...

Με τον Ρόμπερτ Ρέντρφορντ στο "Butch Cassidy and the Sundance Kid - Οι Δύο Ληστές" το 1969.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture