Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Mην ξεχνιέστε, παραδινόμαστε στη σαρωτική χρυσόσκονη του Elvis από Πέμπτη, ανατριχιαστικό το φινάλε

Mην ξεχνιέστε, παραδινόμαστε στη σαρωτικ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Ο «βασιλιάς» ήταν παραδομένος σε μάνατζερ- παράσιτο που τον θεωρούσε νούμερο τσίρκου, τι λένε οι κριτικές

Δυόμιση ώρες για την πλέον πολυσυζητημένη ταινία του φετινού καλοκαιριού: Ο «Elvis» του αυστραλού μετρ του υπερθεάματος που αστράφτει και λαμποκοπά, Μπαζ Λούρμαν κάνει πρεμιέρα και στα ελληνικά σινεμά 23/6 με τις πρώτες κριτικές, εντυπώσεις και σχόλια σε αφθονία. Ξέρουμε ήδη πως θα δούμε μια φαντασμαγορία επικών διαστάσεων αφού ο πλούτος των εικόνων, το show της κάμερας, η αισθητική του Λας Βέγκας και το εκπληκτικό ηχητικό κοκτέιλ δεσπόζουν στην οθόνη επισκιάζοντας το βάθος και την αλήθεια σχέσεων, καταστάσεων και χαρακτήρων. Μιλάμε ξεκάθαρα για μια super χρωματιστή, καλειδοσκοπική, και βιντεοκλιπίστικη προσέγγιση του φαινομένου Elvis. Mόνο όμως στο φινάλε όπου εμφανίζεται ο πραγματικός Elvis, το κοινό ανατριχιάζει…

 Όλα τα διεθνή media έχουν επισημάνει προκαταβολικά πως αν ξέρεις τη δουλειά του Λούρμαν γνωρίζεις τι θα δεις. Όπως συνέβη στο «Μουλέν Ρουζ» όπου δεν μας είχε «μείνει» καμία υπόθεση αλλά -μόνο τα τραγούδια, τα χορευτικά και το νούμερο της Νικόλ Κίντμαν με το ημίψηλο,  έτσι και στον «Elvis» το …περιτύλιγμα μονοπωλεί το ενδιαφέρον. Παλιά αυτοκίνητα, πραγματικά studio ηχογράφησης, αμέτρητα vintage κοστούμια αλλά και δημιουργίες της Prada, απερίγραπτο μακιγιάζ, κομμώσεις και φωτισμοί στήνουν ένα εκτυφλωτικό πυροτέχνημα. Ο 30χρονος καλιφορνέζος Οστιν Μπάτλερ που υποδύεται τον αξεπέραστο σταρ κάνει μια φιλότιμη και τρυφερή ερμηνεία, σύμφωνα με τα ξένα δημοσιεύματα κερδίζοντας το θεατή κυρίως με την εξαιρετική του κίνηση. Το Variety θεωρεί πως «φέρνει» περισσότερο σε Τραβόλτα μέσα σε ένα φόντο βιογραφικής παρωδίας και γραφικής νουβέλας συγκινώντας ωστόσο στις τελευταίες σκηνές όπου ο μεσήλικας Elvis συνειδητοποιεί αργοπεθαίνοντας πως έχει χάσει τα πάντα.

Ουσιαστικά παρακολουθούμε το παρασκήνιο της πορείας του Elvis με βασικό πρόσωπο τον μάνατζέρ του, που είναι και ο αφηγητής. Ένα παράσιτο με το παρατσούκλι «Συνταγματάρχης» που εκμεταλλεύθηκε τον τραγουδιστή θεωρώντας τον «το καλύτερο νούμερο τσίρκου». Ο Τομ Χανκς που παρουσιάζεται παχύσαρκος και τελείως αντιπαθητικός, τον πλησιάζει φτιάχνοντας μια καρικατούρα, ένα καρτούν σχεδόν. «Ήταν μία ιδιοφυία και ένας παλιάνθρωπος. Πολύ πειθαρχημένος, δαιμόνια έξυπνος επιχειρηματίας, απίστευτος τσιγκούνης, αλλά και ένας πρωτοπόρος για τον κόσμο του θεάματος, που άλλαξε μετά την εμφάνιση του Elvis Presley. Ήξερε αυτόματα ότι ο Elvis ήταν ένας μοναδικός καλλιτέχνης, είδε τις δυνατότητες και ήξερε ότι αν δεν κέρδιζε πολλά χρήματα από αυτόν, κάποιος άλλος θα το έκανε» έχει δηλώσει ο Χανκς. «Δεν τον νοιάζει η μουσική, δεν έχει μουσικό αυτί. Βλέπει ότι το παιδί αυτό κάνει το κοινό να παραληρεί. Μαζί μεταμορφώνουν τη χώρα, την ποπ κουλτούρα και τον κόσμο» συμπληρώνει ο σκηνοθέτης.

Η γκόσπελ επιρροή της καταγωγής του θρύλου αλλά και η επαφή του με τη γυναίκα του και βέβαια η εξάρτησή του από τα ναρκωτικά δεν λείπουν βέβαια από την ιστορία, ενώ τα πασίγνωστα τραγούδια ακούγονται σε νέες διασκευές. Εδώ η εσωτερική δύναμη των ηρώων και οι σεναριακές ατέλειες μπαίνουν στο περιθώριο. 

«Αυτό που με συναρπάζει με τα ινδάλματα είναι ότι πάνω από όλα είναι άνθρωποι. Ο Elvis ήταν ο πρώτος το είδους του, με έναν τρόπο, ένα παιδί που ξεκίνησε από το πουθενά και έγινε ο πιο διάσημος άνθρωπος στον πλανήτη. Είναι το αμερικάνικο όνειρο. Έχει επηρεάσει τόσες γενιές σαν να έζησε 100 χρόνια. Είναι απίστευτο ότι έζησε μόνο 42 χρόνια» εξηγούν οι συντελεστές. Για τις σκηνές πριν το τέλος ο Οστιν Μπάτλερ αναφέρει: «Όταν φόρεσα όλα τα προσθετικά στο σώμα μου και το πρόσωπο μου, ένιωσα όλο το επιπλέον βάρος. Μετά έβαλα τη φόρμα μου και οι πνεύμονες μου δέχτηκαν πίεση, ανέπνεα με το ζόρι και ζεσταινόμουν πολύ. Ένιωσα κλειστοφοβία και μεγάλη λύπη, γιατί είμαι σίγουρος ότι ο ίδιος ο Elvis ένιωθε το ίδιο, ότι με το ζόρι ανέπνεε. Όμως η φωνή του ήταν εκρηκτική».

Οι φαντεζί, μαξιμαλιστικές αφίσες από τις διαφορετικές φάσεις της καριέρας του Elvis και τα σάουντρακ όπου συμμετέχουν τωρινά αστέρια της μουσικής όπως Eminem, Doja Cat και Maneskin συντελούν στον γενικό πειρασμό να δούμε την ταινία. Αμεσα.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View