Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Sean Scully: Δεν «χάνεται» στο Μπενάκη ο star της αφαίρεσης και σύγχρονος Μοντριάν

Sean Scully: Δεν «χάνεται» στο Μπενάκη ο...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

H αναδρομική δουλειά του ιρλανδού εικαστικού που καθιερώθηκε στη Νέα Υόρκη έχει σημάνει συναγερμό στους συνεπείς φιλότεχνους

Ενας πραγματικός star της εξπρεσιονιστικής αφαίρεσης, ο ιρλανδός Sean Scully μας συστήνεται αναδρομικά με τίτλο «Ο επιβάτης» στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς κινητοποιώντας τους ορκισμένους φιλότεχνους της Αθήνας. Αν βρεθείτε στην πρωτεύουσα σπεύστε να θαυμάσετε την εντυπωσιακή του δουλειά, καθώς πρόκειται για έναν διάσημο εικαστικό, κορυφαίο στο είδος του σήμερα ανά τον κόσμο. Τα έργα του περιλαμβάνονται στα σπουδαιότερα μουσεία και ιδιωτικές συλλογές ενώ ήταν ο πρώτος δυτικός καλλιτέχνης με αναδρομική έκθεση στην Κίνα το 2014, γεγονός που οδήγησε τέσσερα χρόνια αργότερα στην βράβευσή του ως Διεθνή Καλλιτέχνη της Χρονιάς στο Χονγκ Κονγκ. Η έκθεση στο Μπενάκη περιλαμβάνει συνολικά 103 έργα: λάδια, ακρυλικά, υδατογραφίες, σχέδια και ένα εμβληματικό γλυπτό. Τα πιο πρώιμα έργα και σχέδια προέρχονται από την δεκαετία του 1960, έχουν παραστατικά χαρακτηριστικά και αναφορές στην ανθρώπινη φιγούρα. Παρουσιάζονται στον πρώτο όροφο της έκθεσης, μαζί με την πρόσφατη σειρά Madonna (2018) καθώς μετά την γέννηση του γιου του Oisín, o Σκάλι επέστρεψε προσωρινά στην παραστατική απεικόνιση. Στον ίδιο όροφο ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει μεγάλων διαστάσεων έργα από τη σειρά Supergrids, στα οποία ο καλλιτέχνης έχει επηρεαστεί αφενός από τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα των χαλιών και των υφασμάτων που είδε στο Μαρόκο, αφετέρου από τον νεοπλαστικισμό του Μοντριάν. Στον δεύτερο όροφο της έκθεσης παρουσιάζονται τα εξαιρετικά λάδια του από τη δεκαετία του ‘80 έως σήμερα, στα οποία εκτυλίσσεται ένας διαρκής διάλογος με εμβληματικά κινήματα και σπουδαίους εκπροσώπους της ευρωπαϊκής ζωγραφικής.

Την έκθεση συνεπιμελούνται ο Dávid Fehér, επιμελητής 20ού αιώνα και σύγχρονης τέχνης του Μουσείου Καλών Τεχνών Βουδαπέστης και διευθυντής του Κέντρου Ερευνών της Κεντρικής Ευρώπης για την Ιστορία της Τέχνης, καθώς και ο Κωνσταντίνος Παπαχρίστου, επιμελητής σε Μουσείου Μπενάκη / Πινακοθήκη Γκίκα.

 

Γεννημένος στο Δουβλίνο, ο Scully εργάστηκε σε τυπογραφείο και σπούδασε στο Croydon College of Art του Λονδίνου και στο Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ. Το 1970 κέρδισε το βραβείο του Ιδρύματος Peter Stuyvesant, ενώ το 1972 ήταν ένας από τους επιλαχόντες για το Βραβείο Ζωγραφικής John Moores. Την ίδια χρονιά έλαβε την υποτροφία Frank Knox για σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Harvard. Το 1975, σε ηλικία 30 ετών, ο Scully έλαβε τη διετή υποτροφία Harkness, η οποία του επέτρεψε να εγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη. Φέτος, εγκαινιάστηκε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Fort Worth στο Τέξας μία μεγάλη αναδρομική έκθεση που καλύπτει τα πενήντα χρόνια της καλλιτεχνικής του πορείας με τίτλο «Sean Scully: The Shape of Ideas», η οποία θα μεταφερθεί στο Μουσείο Τέχνης της Φιλαδέλφειας στην Πενσυλβάνια το 2022. Ο ίδιος ζει και εργάζεται μεταξύ ΗΠΑ, Βρετανίας και Γερμανίας. Στην Αθήνα επιστρέφει 10  σχεδόν χρόνια μετά την έκθεση «Doric / Δωρικός Ρυθμός», που αποτέλεσε την πρώτη παρουσίαση του έργου του στην Ελλάδα. Τώρα  το Μουσείο Μπενάκη  οργάνωσε αυτή την πολύ σημαντική ρετροσπεκτίβα με τίτλο «Επιβάτης / Passenger» (Στις 22/12 . θα μεταδοθεί διαδικτυακή παρουσίαση της έκθεσης για όποιον ενδιαφέρεται).

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View