Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Digger, η ταινία που στέλνει η Ελλάδα στα Oscars με πρωταγωνιστές Μουρίκη- Πανταζάρα

Digger, η ταινία που στέλνει η Ελλάδα στ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Είναι το γουέστερν πατέρα- γιου, που θριάμβευσε στα βραβεία «Ιρις» της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου σε σκηνοθεσία Τζώρτζη Γρηγοράκη

Μετά από ψηφοφορία μέσω ειδικής πλατφόρμας των μελών της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, αποφασίστηκε η εκπροσώπηση της χώρας μας στην κατηγορία διεθνούς ταινίας των βραβείων Όσκαρ 2022, από το σύγχρονο ελληνικό γουέστερν Digger. Στα πρότυπα της αντίστοιχης διαδικασίας προτάσεων της  Βρετανικής Ακαδημίας (BAFTA) και της Ισπανικής (Goya) επιλέχθηκε ένα φιλμ που καταχειροκροτήθηκε στο φετινό σινε- φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποκομίζοντας τον Αργυρό Αλέξανδρο, ενώ «σάρωσε» το περασμένο καλοκαίρι στο Αλσος στην τελετή των βραβείων «Ιρις» ή αλλιώς των λεγόμενων ελληνικών Οσκαρ.

Μάλιστα η ταινία είχε εκτοπίσει τελείως σε διακρίσεις την δημοφιλέστατη μαύρη σάτιρα της επαρχίας «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» καθώς μόνο η αιγιώτισσσα ερασιτέχνης Βασιλική Καλλιμάνη είχε κερδίσει στην κατηγορία β γυναικείου ρόλου. Συγκεκριμένα το Digger πρώτευσε σε: καλύτερη ταινία μυθοπλασίας,  σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία,  α ανδρικού, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη αλλά και τεχνικών διακρίσεων (μακιγιάζ, κομμώσεις, σκηνογραφία, ήχο, εφέ).  

Επικεντρώνεται θεματικά στη σχέση ενός πατέρα με το γιό του, σε δυο ανόμοιους άντρες διαφορετικής γενιάς οι οποίοι όμως ενώνονται με τις δικές τους ρίζες, των δεσμών αίματος. Ένας κουρασμένος αλλά επίμονος και αποφασιστικός πατέρας (Βαγγέλης Μουρίκης – βραβείο Ιris Α ανδρικού ρόλου) που οδεύει προς την δύση και ο γιος του (Αργύρης Πανταζάρας), επίσης πεισματάρης που βρίσκεται στην ανατολή σμίγουν χάρη στην επιστροφή του δεύτερου στα μέρη του πρώτου. Στη σκηνοθεσία και την παραγωγή συμβάλλει η έμπειρη Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη. Όπως εξηγεί: «Το κύμα της γενιάς Ζ, μετά τη δεκαετία του weird wave, μπορεί να είναι προσωπικό και ταυτόχρονα πολιτικό, χωρίς να γίνεται μπανάλ και νοσταλγικό. Δημιουργοί που, ο καθένας με τη γλώσσα του, διερευνούν φόρμα και ιστορία, απελευθερωμένοι από συναισθηματισμούς και παρακαταθήκες».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View