Back to Top
#TAGS Κορωνοϊός Πατρών - Πύργου Έβρος Προσφυγικό Μεταναστευτικό
Εξάπλωση κορωνοϊού Χάρτης

ΣΙΝΕΜΑ

/

Η Κατρίν Ντενέβ κυριαρχεί στο φίνο φιλμ "Η Αλήθεια" που παίζεται στο Πάνθεον

Η Κατρίν Ντενέβ κυριαρχεί στο φίνο φιλμ "Η Αλήθεια" που παίζεται στο Πάνθεον

Υποδύεται μία ηρωίδα που θα μπορούσε να είναι η ίδια, μία παλιά, αγέραστη, ασυμβίβαστη, λαμπερή σταρ

Στη 2η αίθουσα του Πάνθεον στη Δημ. Γούναρη προβάλλεται από την περασμένη Πέμπτη μία Γαλλική ταινία που χαρακτηρίστηκε ως ένα φίνο φιλμ «δωματίου» και χαρακτήρων όπου την σκηνοθεσία και το σενάριο υπογράφει ένας Ιάπωνας δημιουργός που πέρυσι με τους «Κλέφτες καταστημάτων» που είχαμε δει και στην Πάτρα, στο Πάνθεον, είχε κάνει την έκπληξη κερδίζοντας τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ των Κανών, φτάνοντας έως & την υποψηφιότητα των Όσκαρ. Ο λόγος φυσικά για την ταινία «La Verite – Η Αλήθεια» που αποτελεί και την πρώτη ευρωπαική ταινία του 57χρονου Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κορέ-έντα - Hirokazu Kore-eda όπου όσο κυλά η διάρκεια, αντιλαμβάνεται ο θεατής πως το πρόσωπο που κυριαρχεί, η παλιά σταρ του σινεμά Φαμπιέν είναι…τόσο κοντά με την λαμπερή και αγέραστη σταρ που την υποδύεται, την υπέροχη και κομψότατη Κατρίν Ντενέβ.

Η Ντενέβ που στα 76 της χρόνια παραμένει μία ακμαιότατη και παραγωγική ηθοποιός κι ας αντιμετώπισε πρόσφατα ένα ξαφνικό πρόβλημα υγείας, προσδίδει στο ρόλο της παλιάς ηθοποιού που επιστρέφει στο προσκήνιο για να παίξει σε μία κοινωνική ταινία επιστημονικής φαντασίας ενώ παράλληλα εκδίδει την αυτοβιογραφία της και με αυτήν την αφορμή έρχεται στο Παρίσι η κόρη της με την οικογένεια της από τη Ν. Υόρκη, κάτι από το μεγαλείο και την συχνά μποέμ και μη αληθινή προσωπικότητα που διαμορφώνουν στο βίο τους πολλοί ηθοποιοί. Στο βιβλίο της η Φαμπιέν – Ντενέβ έχει γράψει διάφορα συμβάντα όπως τα θυμήθηκε χωρίς πολλές λεπτομέρειες και…αλήθεια, εξάλλου όπως δικαιολογείται δεν είναι υποχρεωμένη να τα μοιραστεί όλα όπως ακριβώς έχουν με το κοινό.

Η κόρη (στο ρόλο η πάντα πολύ καλή Ζιλιέτ Μπινός) προσπαθεί να κρύψει το θυμό της καθώς βλέπει κιόλας πως δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα, ωστόσο στη διάρκεια του φιλμ αντιλαμβανόμαστε πόσο μεγάλο ψυχικό κενό της έχει αφήσει η σχεδόν απουσία της σταρ μητέρας της, το ότι ούτε μία φορά δεν είχε πάει να την πάρει από το σχολείο κι ας διατείνεται το αντίθετο στο βιβλίο. Η Φαμπιέν – Ντενέβ παραδέχεται την ματαιοδοξία των ηθοποιών και δη των σταρ, ζηλεύει τις νεότερες συναδέλφους της αλλά και η ίδια δεν το βάζει κάτω, χωρισμένη έχει άλλο σύντροφο – εραστή, έναν βραβευμένο με 4 αστέρια Μισελέν, σεφ ενώ στις δημόσιες εμφανίσεις της τηρεί τον κανόνα των σταρ, ντυμένη κομψά και αριστοκρατικά με τα μαλλιά φίνα χτενισμένα και τον αέρα της «La Belle de Paris», όπως διακρίνουμε μία αφίσα ταινίας της Φαμπιέν, έμμεση αναφορά στο αριστουργηματικό φιλμ του Μπουνιουέλ εν έτει 1967 που πρωταγωνιστούσε νεότατη η Ντενέβ, με τίτλο «Η Ωραία της Ημέρας».

Δεν συμβαίνουν πολλά στην όμορφη αυτή ταινία όπου πραγματικά κυριαρχεί η Ντενέβ που έχει και σημεία που αυτοσαρκάζεται. Τι ωραία αλήθεια, ατάκα, αυτή που λέει πως πολλοί μεγάλοι σταρ τα αρχικά των ονομάτων τους είναι ίδια όπως «Μισέλ Μοργκάν» ή Ανούκ Αιμέ, και στην παρατήρηση πως και η Μπριζίτ Μπαρντό έχει την ίδια «σύμπτωση», η Ντενέβ διαφωνεί κάνοντας έναν χαριτωμένο υπαινιγμό. Η καλύτερη σκηνή του φιλμ που προκαλεί και συγκίνηση είναι εκεί όπου μάνα και κόρη αγκαλιάζονται με τη Φαμπιέν να δείχνει μετανιωμένη που δεν χάρισε περισσότερη αγάπη, τρυφερότητα και προσοχή στην κόρη της στην παιδική και νεανική της ηλικία και όταν και οι δύο δακρύζουν, τότε η Φαμπιέν ως γνήσια σταρ λέει «μα τι ωραία συναισθήματα που μου βγήκαν, πρέπει να τα χρησιμοποιήσω και να ξαναγυρίσω την σκηνή της ταινίας», αποδεικνύοντας πως όλα είναι υποκριτική και πως η ζωή της δεν θα μπορούσε παρά να ήταν ένα και το αυτό με το θέατρο και το σινεμά, με την "αλήθεια" να μπαίνει σε δεύτερο πλάνο!  

Στο «La Verite» παίζει και ο πολύ συμπαθής Ίθαν Χοκ στο ρόλο του συζύγου της Μπινός (κάνει έναν δευτεροκλασάτο τηλεοπτικό ηθοποιό της Αμερικής) που στην ταινία δεν μιλά γαλλικά αλλά συνεννοείται μια χαρά με τη Ντενέβ που του μιλά γαλλικά.

Μία ταινία που όπως προείπαμε, κυλά γοητευτικά, σαν ένας φόρος τιμής στην Ντενέβ και στις μεγάλες σταρ του κινηματογράφου, που θα μπορούσε να είχε μία δύο ακόμα σκηνές δραματουργικής έντασης που λείπουν, αλλά που στο τέλος αφήνει τον θεατή με μία «σινεφίλ επίγευση» και ένα χαμόγελο.

Στην πρεμιέρα της το 4ήμερο 16-19/1/2020, το φιλμ έκοψε 4.169 εισιτήρια σε 12 αίθουσες ενώ στο Πάνθεον την περασμένη Κυριακή είδαμε αρκετούς σινεφίλ που τους «τράβηξε» αυτή η πολύ ενδιαφέρουσα υποκριτική συνάντηση Ντενέβ και Μπινός.

To φιλμ διανέμει η Seven Films.

Κείμενο: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Culture