Back to Top
#TAGS Κορωνοϊός Επίδομα 800 ευρώ Πατρών-Πύργου Έβρος
Εξάπλωση κορωνοϊού Χάρτης

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Εμφιετζόγλου: Ο Καραμανλής έχει εμμονή να διαλύσει τις συμβάσεις της Πατρών-Πύργου

Εμφιετζόγλου: Ο Καραμανλής έχει εμμονή να διαλύσει τις συμβάσεις της Πατρών-Πύργου

«Δεν θέλω αποζημίωση, θα πάω στα ευρωπαϊκά δικαστήρια»

Ολομέτωπη επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή με αφορμή τις αλλαγές που σχεδιάζει να επιφέρει στην εκτέλεση της Πατρών-Πύργου εξαπολύει ο ο γενικός διευθυντής έργων Ελλάδος της GD Infrastrutture και πρόεδρος της «ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ», Πρόδρομος Εμφιετζόγλου που έχει αναλάβει 2 από τις 8 εργολαβίες του έργου.

Ο κ. Εμφιετζόγλου χαρακτηρίζει ακατανόητη την ενέργεια του Υπουργού να κάνει παύσει καταβολής προκαταβολών στις 5 εργολαβίες όπου έχουν πέσει οι υπογραφές και τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη. Κάνει λόγο για «εμμονή» του κ. Καραμανλή που επιθυμεί να δώσει το έργο στην κοινοπραξία που κατασκεύασε και την Κορίνθου-Πατρών και τονίζει ότι το επιχείρημά του ότι ο αυτοκινητόδρομος δεν θα είναι έτοιμος εγκαίρως είναι εντελώς αβάσιμο.

Αντιθέτως ο κ. Εμφιετζογλου θεωρεί βέβαιο ότι εάν ο Υπουργός διαλύσει τις υφιστάμενες εργολαβίες τότε η Πατρών-Πύργου θα μπλέξει σε μακροχρόνιες και αναίτιες δικαστικές περιπέτειες σε Ελλάδα και Ευρώπη που θα επιφέρουν μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεσή της. Επιπροσθέτως ξεκαθαρίζει ότι ο ίδιος δεν προτίθεται να αποδεχθεί την όποια αποζημίωση και θα προσφύγει στη δικαιοσύνη καθώς βλέπει ως θέμα τιμής για τον ίδιο και την εταιρεία του την ολοκλήρωση του έργου όπως αυτό έχει δημοπρατηθεί.

Επιπλέον επισημαίνει ότι η Πατρών-Πύργου, όπως έχει σχεδιαστεί και με τις εκπτώσεις που έχουν δώσει οι εργολάβοι, θα κοστίσει πολύ λιγότερο από ότι το έως τώρα κομμάτι τις Ολυμπίας Οδού.

Αναλυτικότερα, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο κ. Εμφιετζόγλου επισημαίνει ότι:  «δεν έχει δικαίωμα ο υπουργός να διαλύσει τις συμβάσεις, γιατί θα είναι καταχρηστικό και όλο το θέμα θα εμπλακεί στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, θα καθυστερήσει επί έτη αναιτίως, χωρίς κανένα λόγο».

Πέραν αυτών υπογραμμίζει ότι αναμένεται να προσφύγει στη δικαιοσύνη καθώς δεν πρόκειται να δεχθεί ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. «Είναι θέμα τιμής και εθνικού συμφέροντος. Ότι και να μου δώσουν αποζημίωση και 20 εκατομμύρια ευρώ, εγώ δεν πρόκειται να την δεχθώ, διότι είναι θέμα τιμής και αν το κάνω, σημαίνει ότι συνεργώ σε κάτι, που θεωρώ ζημιογόνο για την πατρίδα μου. Θα πάω στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια, διότι είναι θέμα χρέους μου προς την πατρίδα μου».

Για το ενδεχόμενο παραχώρησης του έργου στην Ολύμπια Οδό ανέφερε ότι αυτό είναι τεράστιο και δεν έχει δικαίωμα ο υπουργός Υποδομών να διαλύσει τις υπάρχουσες συμβάσεις, «γιατί θα είναι καταχρηστική και όλο το θέμα θα εμπλακεί στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, θα καθυστερήσει επί έτη αναιτίως, χωρίς κανένα λόγο. Αν τα δώσει τα έργα στην Ολυμπία Οδό δεν διερωτάται κανείς «από αυτή δεν τα πήραν, γιατί τα πήραν τότε; Γιατί το αφαίρεσαν και θέλουν να το ξαναδώσουν;» και γεννάται και το ερώτημα με τι έκπτωση θα το δώσουν και θα μπουν διόδια;», σε όλα αυτά δεν έχουμε απαντήσεις» και προσθέτει ότι το έργο θα πρέπει να συνεχίσει με τις υφιστάμενες εργολαβίες και να δοθούν οι «ορφανές» εργολαβίες, όπως ορίζει ο νόμος, για να προχωρήσουν το ταχύτερο.

«Θα πρέπει να κληθεί ο επόμενος μειοδότης και να παρουσιάσει τα χαρτιά του, τις εγγυητικές του επιστολές και αν είναι όλα εντάξει να κατοχυρωθεί το έργο σε αυτόν. Όσον αφορά τη δική μας πρόταση, τους είπαμε ότι μπορούμε να σας το κατασκευάσουμε με τις τιμές του Καλογρίτσα (50%) και να παραδώσουμε σε ένα χρόνο νωρίτερα από τον συμβατικό. Άρα εγώ κανένα πρόβλημα δεν βλέπω, πλην μιας ακατανόητης εμμονής του υπουργού να θέλει να διαλύσει αυτές τις συμβάσεις και να επαναφέρει την παραχώρηση, την οποία το 2014 επί κυβερνήσεως ΝΔ- ΠΑΣΟΚ, είχαν αποκόψει».

Αυτή την στιγμή η κατασκευή της Πατρών- Πύργου βρίσκεται στην «αναμονή» με υπουργική, και κατ’ επέκταση θα μπορούσαμε να πούμε και με κυβερνητική απόφαση, χωρίς ακόμη ο κ. Καραμανλής να δίνει σαφείς απαντήσεις για το μέλλον του έργου, περιμένοντας απάντηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει σε παύση πληρωμής των προκαταβολών των υπογεγραμμένων συμβάσεων, και όπως ισχυρίζεται ο κ. Εμφιετζόγλου, «οικονομικά μας δημιουργείται μια οικονομική θηλιά, πιθανώς ο υπουργός, όπως έχουμε ακούσει και εμείς θέλει να διαλύσει τις συμβάσεις μας για να τις δώσει στην παραχώρηση. Δεν μας το λένε ξεκάθαρα για να ξέρουμε», για αυτό τον λόγο έχει αποστείλει επιστολή με τα επιχειρήματα της εταιρείας, τους κινδύνους για το έργο και τις προτάσεις τους, όχι μόνο στον κ. Καραμανλή, αλλά και στον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και στην αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπο Ανταγωνισμού Margethe Vestager.

«Η σύμβαση όριζε ότι κάθε έργο θα μπορούσε να πάρει προκαταβολή 15% του συμβατικού αντικειμένου. Είναι φυσικό ότι όταν εμείς δώσαμε αυτές τις μεγάλες εκπτώσεις υπολογίσαμε ότι θα είχαμε αυτή την προκαταβολή και έτσι θα μπορούσαμε να πετύχουμε οικονομίες κλίματος, δίνοντας δηλαδή προκαταβολές, να έχουμε φθηνότερες τιμές στα υλικά (σίδερο, μπετόν) , αλλά και στους εργολάβους αν τους δίναμε προκαταβολές θα είχαμε μια καλύτερη τιμή. Παρά ταύτα ο υπουργός μόλις ανέλαβε το Υπουργείο του, έδωσε εντολή αναστολής καταβολής των προκαταβολών. Όταν ρωτήσαμε πόσο θα κρατήσει μας είπαν λίγο. Τώρα έχουν περάσει 4 μήνες και ακόμα η αναστολή υπάρχει» επισήμανε ο κ. Εμφιετζόλου.

Για τις δηλώσεις του υπουργού ότι η κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες θα δημιουργήσει προβλήματα και δεν πρόκειται να παραδοθεί εγκαίρως, σχολίασε ότι αυτό είναι λάθος και ότι όταν κάποιος ισχυρίζεται κάτι πρέπει να έχει επιχειρήματα, να τα θεμελιώνει. «Αυτή η δήλωση θίγει την τιμή και την υπόληψη της εταιρείας μας. Ποιός του είπε ότι δεν μπορούμε να τα τελειώσουμε και με ποιό δικαίωμα μας κατηγορεί ότι δεν μπορούμε να το τελειώσουμε; Εμείς μπορούμε να το τελειώσουμε και εκείνο, που πρέπει να κάνει, είναι να πληρώνει κανονικά τις υποχρεώσεις του. Άμεσα να ανακληθεί η παρακράτηση της καταβολής, να πληρώνονται οι προκαταβολές και οι λογαριασμοί, και κατόπιν τούτου θα γίνουν όλα, όπως ορίζουν οι συμβάσεις και ένα χρόνο νωρίτερα. Όταν το δηλώνω εγώ η υπογραφή μου είναι λόγος» ξεκαθάρισε.

Η «Μηχανική» σε συνεργασία με την ιταλική GD Infrastrutture έχει μειοδοτήσει για το τμήμα «Αχαΐα – Σαγαίικα» και το «Μιντιλόγλι-ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας», συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ. Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας» ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου παρουσίασε κάποια στοιχεία για το πως θα είναι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος, ο οποίος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με λωρίδα στη μέση και όχι διόδια.«Σε κάποια σημεία ο δρόμος έρχεται και επεκτείνει την υφιστάμενη, σε κάποια σημεία τον παρακάμπτει και γίνεται σε “παρθένο” έδαφος. Η ουσία είναι ότι θα γίνει μια συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου- Πάτρας».

Για τις απαλλοτριώσεις ανέφερε ότι «τα πιο πολλά έχουν ξεμπερδέψει, κάποιες μικρές απαλλοτριώσεις πάντα υπάρχουν στα έργα, κάποιες διαφωνίες ιδιοκτητών, αλλά περιορισμένα». Για την πιθανότητα να προκύψει μελλοντικά κάποιο τεχνικό πρόβλημα στη διάρκεια κατασκευή του έργου υπογράμμισε ότι «δε θα υπάρξει κανένα τεχνικό πρόβλημα, διότι είναι απλό έργο, είναι σε πεδιάδα, δεν έχει μεγάλες γέφυρες, κάποια έργα έχουν γίνει από την παραχώρηση προηγουμένως. Δεν υπάρχει κανένα τεχνικό πρόβλημα, πέραν στοιχειωδών προβλημάτων. Είναι ένα απλό έργο, το οποίο θα στοιχίσει φθηνά, 250-280 εκατομμύρια ευρώ, 4 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο», την στιγμή, που η Κορίνθου- Πατρών, όπου οι πολίτες καλούνται να πληρώνουν τσουχτερά διόδια για 30 χρόνια, κόστισε το χιλιόμετρο 13 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, ερωτηθείς για την στάση και την συμπεριφορά του υπουργού Υποδομών, Κωνσταντίνου Καραμανλή προς τις επιστολές, που του έχει στείλει και αν επιχείρησε να συναντηθεί μαζί του, ο κ. Εμφιετζόγλου απάντησε ότι «δεν με δέχτηκε τόσο καιρό και δεν μου έστειλε και μια απάντηση να μου πει “δεν θέλω να σε δω” ή “δεν έχω χρόνο”, δεν μου απάντησε, παρότι τον γνωρίζω από μικρό παιδί. Εν πάση περιπτώσει, εγώ δεν μπορώ να κρίνω, πρέπει να ρωτήσετε τον ίδιο, γιατί έχει αυτή την εμμονή» και για μια ακόμη φορά τόνισε ότι θα πρέπει να λύσει και τις άλλες τρεις εργολαβίες άμεσα και να προχωρήσει το έργο, να τελειώσει έγκαιρα και “επιτέλους αυτό το τμήμα να γίνει αυτοκινητόδρομος, να μην υπάρχουν δυστυχήματα, να εξυπηρετηθούν οι άνθρωποι, αυτό λέει η δική μου η λογική».

Ειδήσεις