Back to Top

ΣΙΝΕΜΑ

/

Η νέα ταινία του Βέρνερ Χέρτζογκ "Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε." 24/10 στις Ελληνικές αίθουσες

Η νέα ταινία του Βέρνερ Χέρτζογκ "Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε." 24/10 στις Ελληνικές αίθουσες

Είχε παιχθεί στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών - Στην Πάτρα θα την δούμε από την Κινηματογραφική Λέσχη στις 25/11/2019

Η νέα ταινία του σημαντικού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ με τίτλο «Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.» που προβλήθηκε στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών 2019 εκτός συναγωνισμού, θα βγει στις Ελληνικές αίθουσες στις 24 Οκτωβρίου 2019 σε διανομή της εταιρείας Filmtrade.

Ο πρωτοπόρος & υπερδραστήριος σκηνοθέτης Werner Herzog συνεχίζει στα 77 του χρόνια να εργάζεται ακούραστος. Γοητευμένος από την Ιαπωνία της τεχνολογίας αλλά και της παράδοσης, σκηνοθετεί μια ταινία μυθοπλασίας για ένα υπαρκτό γιαπωνέζικο φαινόμενο.

ΣΥΝΟΨΗ

Η εταιρεία  «Oικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.» μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της: η οικογενειακή ευτυχία. Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές.

Είναι ένας κόσμος εικονικός, άλλες φορές κωμικός, συχνά τραγικός και ιδιαιτέρως παράξενος. Οι ανθρώπινοι δεσμοί μοιάζουν εύθραυστοι και προκατασκευασμένοι: Πόσους ρόλους υποδύονται  στην πραγματικότητα οι άνθρωποι στις σχέσεις τους; Ποια είναι τα όρια της ευτυχίας και ποια αυτά της απεικόνισής της;

Ο Χέρτζογκ πάντα περιπετειώδης διεισδύει στα έγκατα της Ιαπωνικής κοινωνίας και μας δίνει την ευκαιρία να στοχαστούμε γύρω από τις δικές μας ζωές, όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο Τύπου. Ο Βέρνερ Χέρτζογκ είναι μια πολύ σύνθετη περίπτωση σκηνοθέτη με μια μεγάλη  διαδρομή στον χώρο του κινηματογράφου, και όχι μόνο. Είναι ο άνθρωπος που φέρεται να έχει φάει το παπούτσι του χάνοντας ένα στοίχημα, που έχει περπατήσει από το Μόναχο, τόπο καταγωγής του, στο Παρίσι για να συναντήσει μια ετοιμοθάνατη φίλη του και που έχει τσακωθεί μέσα στην ζούγκλα με τον ηθοποιό Klaus Kinski με κάποιον από τους δύο να πυροβολεί τον άλλο (οι εκδοχές ποικίλουν).

Εμμονικός, πεισματάρης, εργασιομανής και ασίγαστο πνεύμα διατρέχει ακόμα και τώρα στα 77 του χρόνια, τον πλανήτη αναζητώντας θέματα που του κινούν το ενδιαφέρον και οδηγούν τις σκέψεις του σε καινούργιες κατευθύνσεις. Θεωρείται ως ο μοναδικός σκηνοθέτης που γύρισε μια ταινία για καθεμία από τις επτά ηπείρους, ενώ το τελευταίο θέμα που κέντρισε το ενδιαφέρον του είναι το ιαπωνικό φαινόμενο ενοικίασης ανθρώπων για να παίξουν ένα ρόλο στη ζωή κάποιου, που έδωσε την ταινία «Οικογενειακή ευτυχία Α.Ε.».

Ο Βέρνερ Χέρτζογκ έχει γεννηθεί στις 5 Σεπτεμβρίου 1942 στο Μόναχο της Γερμανίας. Μεγάλωσε απομονωμένος από τον υπόλοιπο κόσμο σ’ ένα ορεινό χωριό της Βαυαρίας. Ήταν γιος ενός απόντος Γερμανού πατέρα και μιας στοργικής μητέρας από την Κροατία και πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής του ηλικίας τριγυρνώντας μόνος στα βουνά. Όμως οι μοναχικοί περίπατοι ενίσχυσαν τη φαντασία του για να μπορεί αργότερα να λειτουργήσει ως σκηνοθέτης. Ένα λήμμα 15 σελίδων σχετικά με τη κατασκευή φιλμ, του έδωσε τις απαραίτητες πρώτες τεχνικές οδηγίες. Γύρισε τις πρώτες 7 ταινίες του, με μια κάμερα 35 χιλιοστών που έκλεψε από την Κινηματογραφική Σχολή του Μονάχου. Για να χρηματοδοτήσει τις ταινίες του, ο Χέρτζογκ δούλευε τις νύχτες ως συγκολλητής σε εργοστάσιο χάλυβα!

Με τους Rainer Werner Fassbinder και Volker Schlöndorff, ο Χέρτζογκ οδήγησε το ισχυρό μεταπολεμικό δυτικογερμανικό κινηματογραφικό κίνημα. Σπούδασε ιστορία, λογοτεχνία και μουσική στο Μόναχο και στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ και ταξίδεψε εκτενώς στο Μεξικό, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελλάδα και το Σουδάν. Ο Ηρακλής (1962) ήταν η πρώτη μικρού μήκους ταινία του, σε ηλικία 20 ετών και ο Lebenszeichen (1967, Σημάδια Ζωής) ήταν η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του. Έγινε γνωστός γιατί δούλευε με μικρά budget για τη δημιουργία και την παραγωγή των δικών του ταινιών.

Οι ταινίες του Χέρτζογκ, που συνήθως γυρίζονται σε ιδιαίτερα και ανοίκεια τοπία, διαπνέονται από μυστικισμό. Στην «Fata Morgana» (1971), ένα ντοκιμαντέρ για τη Σαχάρα, η έρημος αποκτά μια σπάνια ζωή από μόνη της. Μια από τις πιο γνωστές ταινίες του Χέρτζογκ, «Αγκίρε, H οργή του Θεού» (1972), ακολουθεί μια ομάδα Ισπανών εξερευνητών σε μη καταγεγραμμένο έδαφος, καταγράφοντας τη σταδιακή πνευματική και φυσική αυτοκαταστροφή τους.

To 1975, η ταινία «Κάθε άνθρωπος για τον εαυτό του και ο Θεός εναντίον όλων ή το μυστήριο του Κάσπαρ Χάουσερ» είναι μια επανάληψη του θρύλου του Kaspar Hauser. Η πιο ρεαλιστική ταινία του Χέρτζογκ, «Stroszek» (1977), είναι μια γλυκόπικρη ιστορία της απομόνωσης που αφορά έναν Γερμανό μετανάστη, ο οποίος  με τους δύο συντρόφους του  έχει βρει τα εδάφη του Ουισκόνσιν να είναι πιο μοναχικά και πιο αδύναμα από τις φτωχογειτονιές του Βερολίνου.

Άλλες ταινίες του Χέρτζογκ είναι το 1971 «Η χώρα της σιωπής και του σκότους» και «Νοσφεράτου: Ο Δράκουλας της Νύχτας» στα τέλη του ’70 ενώ το 1982 γύρισε το διάσημο για το παρασκήνιο του, φιλμ «Φιτζκαράλντο, ο Τυχοδιώκτης του Αμαζονίου».

Άλλες ταινίες του είναι η «Διαφθορά στη Νέα Ορλεάνη», «Η βασίλισσα της ερήμου» το 2015 όπου έπαιζε η Νικόλ Κίντμαν και το 2016 το «Αλάτι και φωτιά» με ήρωες, τρείς επιστήμονες που πηγαίνουν στην Νότια Αμερική για να διερευνήσουν την οικολογική καταστροφή που σημειώνεται στο Salar de Uyuni. Παίζουν οι Μάικλ Σάνον και Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ.

Ο Χέρτζογκ κατατάσσεται στους πιο καινοτόμους σύγχρονους σκηνοθέτες. Συχνά χρησιμοποιεί αμφιλεγόμενες τεχνικές για να επιτύχει τις επιθυμητές ερμηνείες από τους ηθοποιούς του όπως όταν διέταξε να υπνωτισθεί ολόκληρο το cast για την «Καρδιά του Γυαλιού», ενώ λέγεται πως ανάγκασε το καστ του «Aguirre, Η οργή του Θεού» να υπομείνει το επίπονο περιβάλλον των τροπικών δασών της Νότιας Αμερικής, και απαίτησε οι ηθοποιοί να μεταφέρουν ένα πλοίο 300 τόνων πάνω από ένα βουνό για το «Fitzcarraldo».

Ο Βέρνερ Χέρτζογκ έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 12 βιβλία πεζογραφίας και έχει σκηνοθετήσει πολλές όπερες. Ζει στο Μόναχο και το Λος Άντζελες.

Τη νέα του αυτή ταινία θα την δούμε και στην Πάτρα καθώς είναι στο πρόγραμμα του α' κύκλου της Κινηματογραφικής Λέσχης, για την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019 στα Odeon Veso Mare.

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Σχόλια

Culture