Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

BEAUTY

/

Karl Lagerfeld: «Τα vintage ρούχα είναι ok, οι vintage άνθρωποι όχι και τόσο»

Karl Lagerfeld: «Τα vintage ρούχα είναι ...

Η συνέντευξη του στο Luxury Channel

O Karl Lagerfeld μίλησε στο Luxury Channel για την αισθητική, τη σημερινή εποχή, το internet, τα gadgets και το Facebook.

Πρόσφατα είπατε ότι αν κανείς σκέφτεται πολύ το παρελθόν του, το μέλλον του έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Τι εννοούσατε;

Ότι είναι λάθος για αυτούς που κάνουν μία δουλειά σαν τη δική μου να πιστεύουν ότι τα πράγματα παλιά ήταν πιο ωραία και πιο ενδιαφέροντα- από εμάς εξαρτάται η προσαρμογή μας στην κάθε εποχή και τη στιγμή που αρχίζει κανείς να πιστεύει ότι το παρελθόν του ήταν καλύτερο, αυτόματα υποβιβάζει το παρόν. Και έτσι γίνεται vintage- που είναι ένας όρος ok για τα ρούχα, αλλά για τους ανθρώπους όχι και τόσο.

Μπορείτε να μας δώσετε μερικά παραδείγματα του πώς παραμένετε συνδεδεμένος με το παρόν;
Δεν υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνει κάποιος αυτό. Πρέπει να σε ενδιαφέρει το τι συμβαίνει γύρω σου, να διαβάζεις εφημερίδες- προσωπικά προτιμώ τις κλασικές εφημερίδες από τις ψηφιακές εκδόσεις τους- να μένεις ενήμερος, να μην πιστέψεις ποτέ ότι τα έχεις δει όλα, να έχεις πάντα τα μάτια σου ανοιχτά- να είσαι σαν στέγη με πολλές κεραίες. Λαμβάνεις όλες τις εικόνες και δεν πρέπει ποτέ να λες ότι δεν σου αρέσει κάτι γιατί στο παρελθόν ήταν καλύτερο, πιο chic, πιο καλόγουστο. Ξέρετε, κάθε εποχή έχει την αισθητική που της αξίζει. Καλόγουστη ή όχι, δεν είναι δουλειά μας να γίνουμε οι κριτές της κάθε εποχής. Πρέπει να βρούμε τη δική μας θέση στην κάθε περίοδο. Οι καιροί δεν θα προσαρμόζονται με βάση τις επιθυμίες μας. Από εμάς εξαρτάται το αν θα βρίσκουμε ειλικρινείς τρόπους έκφρασης μέσα στη δουλειά μας, και να εκφραζόμαστε με τη δική μας φωνή. Μπορούμε να προσπαθήσουμε να δημιουργούμε με τον καλύτερο τρόπο που γίνεται, ακόμα και μέσα σε έναν κόσμο που δεν μας αρέσει η αισθητική και η εξέλιξη του. Είναι πολύ εύκολο να πέσει κανείς στην παγίδα και να πιστεύει ότι τα ξέρει όλα.

Στη χρονική στιγμή που βρισκόμαστε, από πού αντλείτε έμπνευση;
Ίσως και σε πράγματα που θεωρούνται κακόγουστα. Συμβαίνουν τόσα πολλά, που το να το αναλύσω μπορεί να είναι επικίνδυνο γιατί, αν το κάνω, γίνομαι αυτόματα άνθρωπος του marketing, ενώ είμαι αρκετά αντίθετος με αυτό. Δεν σκέφτομαι με τέτοιους όρους. Δεν αναλύω. Δουλεύω ενστικτωδώς. Δεν υπάρχει καμία συνταγή που να μπορώ να δώσω, αυτοσχεδιάζω. Όπως έχω πει και στο παρελθόν, δεν είμαι πολύ σοβαρός άνθρωπος. Όλα περνάνε από το μυαλό μου και προσπαθώ να «αιχμαλωτίσω» αυτά που θέλω. Αλλά μου θέτω συνέχεια σοβαρά ερωτήματα. Θα ήμουν υποκριτής αν έλεγα ότι προσπαθώ να δίνω απαντήσεις. Σήμερα τα πάντα είναι δυνατά. Ζούμε σε μία απίστευτη περίοδο. Οι άνθρωποι ξεχνάνε πόσο συναρπαστική ε’ίναι.

Πιστεύετε ότι η έξαρση του internet έχει συμβάλλει θετικά στο χώρο της μόδας;

Καλό ή κακό, δεν είναι δική μου δουλειά να το κρίνω. Έτσι είναι. Αυτό αρέσει στους ανθρώπους, και τους ενδιαφέρει. Αν είναι απλώς ένα σημείο των καιρών, μπορεί και να ξεχαστεί. Για παράδειγμα, η θέση των walkman πλέον είναι στα μουσεία. Όταν είχε πρωτοβγεί, όλοι ήθελαν αν έχουν ένα walkman. Πλέον, τα παιδιά δεν ξέρουν καν τι είναι. Τα πράγματα που γίνονται πολύ δημοφιλή, πάντα αντικαθίστανται από κάτι καινούργιο.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το internet έχει στερήσει από τη μόδα την ιδέα της αποκλειστικότητας.
Ναι, αλλά έτσι κι αλλιώς σιχαίνομαι την λέξη «αποκλειστικό». Τα ακριβά πράγματα καλής ποιότητας απευθύνονται σε λίγους έτσι κι αλλιώς, λόγω της τιμής τους. Άρα, την αποκλειστικότητα στερούν οι απομιμήσεις. Ίσως δεν είναι καλό να υπάρχουν απομιμήσεις. Αλλά αν σε ενδιαφέρει η πολυτέλεια, αν έχεις συνηθίσει σε αυτήν, στο να επιλέγεις να αγοράζεις haute couture ή ακόμα και ακριβά prêt- a- porter κομμάτια, δεν χρειάζεται καν να κάνουμε αυτή τη συζήτηση, γιατί την πολυτέλεια την ορίζει η ποιότητα- η ποιότητα είναι πολυτέλεια, όχι οι απομιμήσεις. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Αλλά η λέξη πολυτέλεια ερμηνεύεται λίγο λάθος. Το να αγοράζεις μία τσάντα Chanel, ή ακριβά πράγματα γενικότερα δεν σημαίνει ότι ζεις έναν πολυτελή τρόπο ζωής. Η πραγματική πολυτέλεια είναι πράγματα σαν τα ιδιωτικά τζετ και απευθύνεται σε πραγματικά ελάχιστους ανθρώπους. Οι άνθρωποι με μία τσάντα Chanel μπορούν να ονειρεύονται ότι ζουν μία πολυτελή ζωή, αλλά η πολυτέλεια αφορά κάτι άλλο από αυτό.

Έχετε μιλήσει για τον ψηφιακό κόσμο και τα gadgets που βρίσκετε τέλεια. Μιλήστε μας λίγο για αυτά που χρησιμοποιείτε.

Πιστεύω ότι τα gadgets είναι πολύ όμορφα. Δεν τα χρησιμοποιώ γιατί, όπως έχω πει και στο παρελθόν χρησιμοποιώ το μυαλό μου και η φαντασία μου είναι στο χέρι μου. Δεν θέλω να έχω έτοιμες εικόνες, θέλω να βλέπω τις εικόνες που δημιούργησε η φαντασία μου. Αλλά ξέρω πώς να χρησιμοποιώ όλα τα gadgets. Όλοι οι βοηθοί μου τα χρησιμοποιούν συνέχεια, οπότε αν χρειάζομαι κάτι απλώς τους ζητάω να το βρουν γιalpha; εμένα. Αλλά πιστεύω ότι είναι πολύ όμορφα αντικείμενα. Δεν υπάρχει ίχνος κακού γούστου επάνω τους, ούτε κακού design –και το λέω αυτό γιατί σήμερα το κακό γούστο και το κακό design είναι το ίδιο πράγμα-, είναι τέλεια. Για εμένα, το design του Facebook είναι αψεγάδιαστο.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View