Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Μέσω... Γιουνκέρ και με ΣΔΙΤ το τρένο από την Πάτρα στην Καλαμάτα- Η εμπλοκή στο Ψαθόπυργος-Ρίο και η διέλευση μέσα από την πόλη

Μέσω... Γιουνκέρ και με ΣΔΙΤ το τρένο απ...

Ετοιμάζεται ο φάκελος για την χρηματοδότηση

Από το «Πακέτο Γιουνκέρ» φιλοδοξούν οι αρμόδιοι της ΕΡΓΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή της σύγχρονης ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα μέσω της οποίας η συνολική διαδρομή θα καλύπτεται σε περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά. Μάλιστα η σχετική τους προσπάθεια βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε πλήρη εξέλιξη.

Η πρόταση που έχει ήδη κατατεθεί περιλαμβάνει ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών στο οποίο εντάσσονται, πέραν του σιδηροδρόμου, η αναβάθμιση 4 λιμανιών καθώς και οδικές συνδέσεις.

Ο συνολικός τους προϋπολογισμός φθάνει τα 850εκ. ευρώ και προγραμματίζεται να υλοποιηθεί με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα. Περισσότερες λεπτομέρειες για την φάση στην οποία βρίσκονται οι διαδικασίες, τα χρονοδιαγράμματα, την εμπλοκή των ιδιωτών το συγκεκριμένου έργου καθώς και το τι γίνεται με το κομμάτι Ρίο-Πάτρα και την νομική εμπλοκή του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίου, έδωσε, μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θανάσης Βούρδας.

Όπως εξήγησε το project της γραμμής Πατρών-Καλαμάτας συνδυάζει τον σιδηρόδρομο συνδέοντας και το Κατάκολο με την Αρχαία Ολυμπία, περιλαμβάνει 4 λιμάνια (Κυλλήνη, Κατάκολο, Καλαμάτα και Ζάκυνθο) και το οδικό έργο Τσακώνα-Καλό Νερό, ως ένα ενιαίο έργο συνδυασμένων μεταφορών. Έχει ήδη κατατεθεί και στο επενδυτικό Πόρταλ Γιουνκέρ και είναι ένα από τα σχέδια της χώρας που προχωρούν.

Το συνολικό συνδυαστικό έργο είναι συνολικού μπάτζετ 850εκ. ευρώ από αυτά τα 570εκ. είναι σιδηροδρομικά και τα υπόλοιπα αναφέρονται στα λιμάνια και το οδικό κομμάτι. Σε ότι αφορά το σιδηροδρομικό σκέλος περιλαμβάνεται η κανονικοποίηση, ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής, από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα και από το Κατάκολο μέχρι την Ολυμπία.

«Επειδή εμπλέκεται στη διαδικασία του ΣΔΙΤ πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες προετοιμασίας προκειμένου να δούμε ποια είναι τα επόμενα βήματα,. Το πρώτο είναι η ολοκλήρωση των μελετών βιωσιμότητας που θα τελειώσουν το φθινόπωρο μετά αρχίζουν τα υπόλοιπα βήματα. Ο ορίζοντας που έχει τεθεί για έναρξη των εργασιών είναι τέλη του 2017 αρχές του 2018 κι έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τα 2 χρόνια. Η πολιτική βούληση στο Υπουργείο και την Κυβέρνηση είναι δεδομένη και νομίζω ότι υπάρχουν οι δυνατότητες να είναι ένα από τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν με την μορφή ΣΔΙΤ», υπογράμμισε ο κ. Βούρδας.

Αναφορικά τώρα με την εμπλοκή των ιδιωτών την χαρακτήρισε ουσιαστικά «υποχρεωτική» με δεδομένη την προσπάθεια ένταξης στο «Πακέτο Γιουνκέρ». «Όταν μιλάμε για το Πακέτο Γιούνκερ μιλάμε και για την συμμετοχή ιδιωτών. Η Ελλάδα έχει πάρει την εξαίρεση του 50-50 για να ενισχυθεί η ανάπτυξη στην χώρα. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε με τη μορφή ΣΔΙΤ, διαφορετικά μπορεί να προχωρήσει καθώς δεν είναι ενταγμένο σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, π.χ. το νέο ΕΣΠΑ ή το Connecting Europe όπως συμβαίνει με το υπόλοιπο δίκτυο μέχρι την Πάτρα.

Άρα είναι ο μόνος τρόπος για να εξευρεθούν χρηματοδοτήσεις για την υλοποίησή του με την συμβολή και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με την οποία έχουμε κάνει ήδη πολλές συζητήσεις και είμαστε πολύ καλό επίπεδο. Την συμμετοχή των ιδιωτών απόλυτα εξειδικευμένα θα μας την δείξει η μελέτη σκοπιμότητας-βιωσιμότητας του συγκεκριμένου έργου προκειμένου να προσδιορίσουμε επακριβώς και τα ποσοστά της ιδιωτικής και δημόσιας συμμετοχής», σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.

Ξεκαθάρισε πάντως ότι η ιδιοκτησία του δικτύου, βάσει της νομοθεσίας, ανήκει στον ΟΣΕ, «δεν υπάρχει άλλος ιδιοκτήτης της σιδηροδρομικής γραμμής. Η διαχείρισης, για κάποιο χρονικό διάστημα προφανώς, θα είναι θέμα το οποίο διαχειρίζεται ο ιδιώτης, είτε αφορά την σιδηροδρομική γραμμή που θα κατασκευαστεί, είτε τον εκσυγχρονισμό που θα γίνει στα λιμάνια, είτε το οδικό δίκτυο. Αυτό όμως για το χρονικό διάστημα που θα ισχύει, αλλά και για τα ποσοστά, γιατί θα έχει έσοδα και το Δημόσιο και όχι μόνο ο ιδιώτης, είναι κάτι που θα μας το δείξει η μελέτη βιωσιμότητας».

Όσον αφορά τώρα το κομμάτι εντός της Πάτρας όπου  υπάρχει καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των προμελετών ο κ. Βούρδας την απέδωσε στην αλλαγή της Διοίκησης του ΟΣΕ. «Δόθηκε μια παράταση μέχρι τα τέλη Μαΐου. Νομίζω είναι αυτονόητο ότι έπρεπε να υπάρξει αυτή η παράταση. Τότε θα είναι έτοιμος να μας παρουσιάσει τις προμελέτες σχετικά με τις προτάσεις για τον τρόπο διέλευσης της γραμμής από το Ρίο μέχρι την Πάτρα. Εξετάζονται όλα τα σενάρια», εξήγησε.

Τέλος ερωτηθείς για την εμπλοκή που φαίνεται να υπάρχει στο κομμάτι από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο και την παρέμβαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου παραδέχθηκε ότι έχει τεθεί θέμα με σχετική απόφαση του Ε.Σ. ανέφερε:

«Είναι όμως κάτι που πρέπει να μας πουν τα αρμόδια του κράτους που είναι αρμόδια για να γνωμοδοτούν νομικά ποια πρέπει να είναι τα περαιτέρω βήματά μας. Πολύ σύντομα θα γνωρίζουμε. Εκτίμησε το Ε.Σ. ότι δεν μπορεί να υπογραφεί η σύμβαση λόγω των αποφάσεων της επιτροπής διαγωνισμών που υπήρξαν το 2015 σχετικά με την απόρριψη ενός αναδόχου για έναν όρο που ήταν απαράβατος στην διακήρυξη σχετικά με τα δικαιολογητικά που έπρεπε να παρουσιάσει. Δεν μου αρέσει να σχολιάζω δικαστικές αποφάσεις, προφανώς η δικαιοσύνη έχει την άποψή της και εξετάζει όλα τα δεδομένα.

Τ' αρμόδια νομικά όργανα που έχει το κράτος θα αποφανθούν για το ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματά μας σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα, αλλά να είστε σίγουροι ότι έχουμε στο τραπέζι όλες τις εναλλακτικές ώστε να μην χάσουμε ούτε μια μέρα για την εκτέλεση του έργου. Δεν υπήρχε ένσταση αλλά από το Ελεγκτικό Συνέδριο μας είπαν ότι υπάρχει κόλλημα στην υπογραφή της σύμβασης και είμαστε στην φάση να δούμε πως αντιμετωπίζεται νομικά το θέμα. 

Επιδίωξή μας είναι να δούμε όλους τους εναλλακτικούς τρόπους ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση. Το χρονοδιάγραμμα που έχει μπει και μιλάει για ολοκλήρωση μέχρι το 2020 δεν μπορεί να παραβιαστεί ούτε για μια μέρα».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις