Δόθηκε σε κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος, μειώνοντας τη διαδρομή στα 40 λεπτά
Σε έναν αναβαθμισμένο και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο θα κινούνται από σήμερα το μεσημέρι οι οδηγοί στην Πατρών–Πύργου, καθώς παραδόθηκαν και το τελευταίο τμήμα του έργου.
Στο σημείο βρέθηκε ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δήμας, για την επίσημη τελετή παράδοσης, όμως παρόντες είναι και οι αγρότες της Δυτικής Αχαϊας με 20 οχήματα έχουν στήσει μπλόκο στην Παλαιά Εθνική, στο ύψος του κόμβου της ΒΙΠΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Υπουργός μεταβαίνει στο σημείο για να μιλήσει μαζί τους. Αυξημένη αστυνομική δύναμη.
Μετά τα πρωινά εγκαίνια του νέου κομματιού μήκους 10 χιλιομέτρων, από την έξοδο της Πάτρας μέχρι τα Καμίνια, ο δρόμος ανοίγει στην κυκλοφορία, σηματοδοτώντας μια ιστορική στιγμή για τη Δυτική Πελοπόννησο.
Με την ολοκλήρωση του άξονα, η Ολυμπία Οδός φτάνει πλέον τα 277 χιλιόμετρα και αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας. Ένα έργο που χρειάστηκε σχεδόν 18 χρόνια για να ξεπεράσει εμπόδια και καθυστερήσεις, ικανοποιεί επιτέλους ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων Αχαΐας και Ηλείας, οι οποίοι επί δεκαετίες μετακινούνταν σε έναν δρόμο με υψηλή επικινδυνότητα.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας κατά την εκδήλωση των εγκαινίων: "Σήμερα είναι μία μέρα χαράς. Έχουμε πλέον έναν σύγχρονο, άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Είμαστε υπερήφανοι, γιατί τηρήσαμε τα χρονοδιαγράμματα, αλλά πρωτίστως γιατί αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών και των επισκεπτών της περιοχής. Σήμερα δίνουμε στην κυκλοφορία τα τελευταία δέκα χιλιόμετρα και συνεχίζουμε για τα επόμενα. Έχουμε μπροστά μας μία συνολική προσπαθεί. Τα έργα δεν ανήκουν σε έναν αλλά στο σύνολο των πολιτών".
Απ' την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι: "Παραδίδεται σε χρόνο ρεκόρ το σύνολο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος". Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον θεσμό των παραχωρήσεων επισημαίνοντας ότι ισορροπούν το κόστος ανάμεσα στον φορολογούμενο και τον χρήστη", ενώ τόνισε τις πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού προκειμένου να υλοποιηθεί έγκαιρα το έργο.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Δημήτρης Αναγνώπουλος τόνισε ότι: "Είναι ένας αυτοκινητόδρομος που αλλάζει οριστικά τη συνδεσιμότητα στη Δυτική Ελλάδα . Η ολοκλήρωσή του δεν ήταν αυτονόητη. Σε συνεργασία όλων των εμπλεκομένων πλέον ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργου είναι ένας αυτοκινητόδρομος αντάξιος των προσδοκιών των συμπολιτών μας".
Ο κ. Παναγιώτης Παπανικόλας πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού δήλωσε: "Σήμερα κλείνουμε μία υπόσχεση δεκαετιών για την τοπική κοινωνία. Εργάστηκαν 1500 εργαζόμενοι προκειμένου να παραδώσουμε 75 χλμ ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, που εξυπηρετούν μία άνετη και ασφαλή διέλευση". Ο κ. Παπανικόλας ευχαρίστησε την πολιτεία, την τοπική κοινωνία και τους μετόχους αλλά και τους ανθρώπους που εργάστηκαν για να παραδώσουν έγκαιρα τον αυτοκινητόδρομο. Από σήμερα ξεκινάει το στοίχημα της λειτουργίας ενός έργου με ασφάλεια άνεση και υψηλές τεχνολογία ".
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVAX, Κωνσταντίνος Μιτζάλης τόνισε: "Ολοκληρώσαμε τα δέκα τελευταία χιλιόμετρα, τεχνικά τα πιο σύνθετα. Ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία αλλά και την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας" και συμπλήρωσε ότι: "επιβεβαιώσαμε την αξιοπιστία μας και θέλω να τονίσω ότι η κατασκευή είναι στο DNA των εργαζομένων της εταιρείας μας".
Τον αγιασμό του έργου τέλεσε ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος
Την πρώτη εικόνα της νέας εποχής έδωσε η παράδοση των 65 χιλιομέτρων από τα Καμίνια έως τον Πύργο, την 1η Αυγούστου. Στο πρώτο τρίμηνο λειτουργίας καταγράφηκαν 289.000 διελεύσεις. Η ημερήσια κυκλοφορία έφτανε περίπου τα 5.300 οχήματα ανά κατεύθυνση στον σταθμό του Πύργου, ενώ στον σταθμό της Κάτω Αχαΐας ξεπερνούσε τα 10.000. Τα καθημερινά συμβάντα ήταν κατά μέσο όρο οκτώ, με τα περισσότερα να αφορούν βλάβες σε οχήματα.
Η εμπειρία της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα δείχνει εντυπωσιακή μείωση των ατυχημάτων κατά 83% και των θανατηφόρων συμβάντων κατά 91%, γεγονός που δημιουργεί προσδοκίες για αντίστοιχη βελτίωση και στο νέο κομμάτι.
Πλήρως αυτοματοποιημένα διόδια
Με τη σημερινή παράδοση, η διαδρομή Πατρών–Πύργου θα ολοκληρώνεται πλέον σε 40 λεπτά, καθώς το νέο τμήμα κατασκευάστηκε με υψηλές προδιαγραφές από την ΑΒΑΞ. Πρόκειται για τον πρώτο αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα που λειτουργεί πλήρως αυτοματοποιημένα, με αποκλειστικά ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα αυτόματης πληρωμής.
Μέχρι τώρα τα διόδια εφαρμόζονταν μόνο στο τμήμα Κυλλήνη–Πύργος. Από σήμερα ενεργοποιούνται σε όλο τον άξονα. Στους πρώτους μήνες λειτουργίας, δύο στους τρεις οδηγούς προτίμησαν τον πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS, ενώ οι υπόλοιποι εξυπηρετήθηκαν από τα αυτόματα μηχανήματα, μοιρασμένοι σχεδόν ισόποσα ανάμεσα σε πληρωμές με κάρτα/κινητό και με κέρματα.
Το επόμενο βήμα: προς Αρχαία Ολυμπία και Τσακώνα
Το μεγάλο ερώτημα που παραμένει ανοιχτό είναι το πώς θα φτάσει ο αυτοκινητόδρομος έως την Αρχαία Ολυμπία και στη συνέχεια μέχρι την Τσακώνα. Το υπουργείο Υποδομών εξετάζει τρία πιθανά σενάρια, ωστόσο όλα εξαρτώνται από τη χρηματοδότηση, καθώς το κόστος για τα περίπου 89 χιλιόμετρα εκτιμάται μεταξύ 700 εκατομμυρίων και 1 δισ. ευρώ.
Καθοριστικό ρόλο θα παίξει η τελική χάραξη, η οποία πρέπει να συμμορφώνεται με την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με την προστασία της λίμνης Καϊάφα. Η όδευση είτε θα διέρχεται από την περιοχή με αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς, είτε θα μεταφερθεί βορειότερα, με τη δημιουργία σήραγγας.
Λόγω του περιορισμένου κυκλοφοριακού φόρτου, η εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων θεωρείται δύσκολη. Γι’ αυτό το υπουργείο, όπως ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ο Χρίστος Δήμας, προσανατολίζεται στην κατάθεση ενιαίου φακέλου για τη χρηματοδότηση όλου του τμήματος, χωρίς επιμέρους «σπασίματα». Ωστόσο, οι διαδικασίες που απαιτούνται παραμένουν πολλές και ο χρονικός ορίζοντας ακόμη ασαφής.



































Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr








