Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Πόλεμος στην Ουκρανία Ρούλα Πισπιρίγκου Κορωνοϊός Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Δύο εξτρά παραστάσεις του έργου «Ντεζά βου» θα δοθούν προς τιμήν της Κατερίνας Λειβαδά

Δύο εξτρά παραστάσεις του έργου «Ντεζά β...

Σύσσωμη η ομάδα του Ερασιτεχνικού Σχήματος Πάτρας «Ρεφενέ» αποφάσισε να οργανώσει ένα Θεατρικό χαιρετισμό, στη μνήμη της, το σαββατοκύριακο 26 και 27/11 στο Πάνθεον

Μετά τον αδόκητο χαμό της αγαπητής Πατρινής ηθοποιού Κατερίνας Λειβαδά, σύσσωμη η ομάδα του Ερασιτεχνικού Σχήματος Πάτρας «Ρεφενέ» αποφάσισε να οργανώσει ένα Θεατρικό χαιρετισμό, στη μνήμη της.

Έτσι:

Το προσεχές Σάββατο (26/1/2022 ώρα 20:30) και τη Κυριακή (27/11/2022 ώρα 21:30) στο θέατρο Πάνθεον στην οδό Γούναρη και Κανακάρη, θα δοθούν δύο εξτρά παραστάσεις της κωμωδίας «Ντεζα βού» (που είναι η θεατρική μεταφορά της «Μέρας της Μαρμότας»)  στην οποία η Κατερίνα Λειβαδά, συμμετείχε στις πρόβες ένα μήνα πριν.

Στο «Αφιέρωμα» του Μώμου 2023 επίσης, που θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2023, οι επιμέρους εκδηλώσεις θα αφορούν βεβαίως στην αγαπημένη παρουσιάστρια (Κατερίνα Λειβαδά)  όλων των ομάδων, ανά το πανελλήνιο, όλα αυτά τα χρόνια.

Υπόθεση του έργου «Ντεζά βου»

Η «Μέρα της Μαρμότας» είναι ένα έθιμο για τη πρόγνωση του καιρού, που γιορτάζεται ετησίως στο Πανξατόνι της Πενσυλβάνια (των ΗΠΑ) από το 1887. Αυτό το έθιμο έρχεται να καλύψει, απρόθυμα ο δημοσιογράφος-μετεωρολόγος Φιλ Κόνορς με το συνεργείο του. Ατυχώς για αυτόν, μια χιονοθύελλα τον εμποδίζει να επιστρέψει στη πρωτεύουσα αυθημερόν, όπως είχε προγραμματίσει. Κι ακόμα χειρότερα, ξημερώνεται την επομένη …πάλι στη 2η Φεβρουαρίου, στη «Μέρα της Μαρμότας»! Παγιδεύεται δηλαδή σ’ ένα χρονικό παράδοξο, ξαναζώντας με κάθε λεπτομέρεια την  ίδια μέρα συνεχώς. Αυτή δε, την αίσθηση του ξανα-ιδωμένου (ντεζά βου), την έχει μόνο ο ίδιος. Πώς ξημερώνει αλήθεια και πότε, μια καινούρια μέρα; Οι έξι πρώτες παραστάσεις απέσπασαν επαινετικά σχόλια του κοινού, μεταξύ των οποίων και το κριτικό σχόλιο του Σταύρου Ιντζεγιάννη.

Διανομή με αλφαβητική σειρά: 

Αβραντινής Χρήστος (ΦΡΕΝΤ, ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΑΣ) Αγγελοπούλου Ελένη (ΕΚΦΩΝΗΤΡΙΑ, ΝΑΝΣΥ, ΝΟΣΟΚΟΜΑ, ΝΤΟΡΙΣ) Γαλιατσάτου Ειρήνη (ΡΙΤΑ) Γιαλυψός Φάνης (ΤΣΑΜΠΥ, ΒΟΗΘΟΣ ΣΕΡΙΦΗ) Γιαννόπουλος Ανδρέας (ΤΖΕΝΣΟΝ, ΜΠΑΡΜΑΝ) Καρβέλης Δημήτρης (ΛΑΡΥ, ΤΖΕΦ) Κουτρούκη Λιλή (Κα ΛΑΓΚΑΣΤΕΡ, ΓΙΑΤΡΟΣ 1) Μελλά Χρύσλα (ΝΤΕΠΥ, ΔΑΣΚΑΛΑ ΠΙΑΝΟΥ) Σίδερης Θοδωρής (ΕΚΦΩΝΗΤΗΣ, ΝΕΝΤ, ΓΚΑΣ)  Σκιαδαρέσης Ανδρέας (ΦΙΛ ΚΟΝΟΡΣ) Σπετσιέρης Ελευθέριος (ΣΕΡΙΦΗΣ) Στεφανίδης Θεόδωρος (ΜΠΑΣΤΕΡ, ΓΙΑΤΡΟΣ 2).

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ-ΔΙΑΣΚΕΥΗ -ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ - ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ-ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-ΕΝΤΥΠΑ/  Γεωργακάκης Γιάννης 

ΤΡΑΓΟΥΔΙ/ Γαλανοπούλου Πέπη ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ/ Μελλά Χ., Αγγελοπούλου Ε.,  Κουτρούκη Λ., Λειβαδά Κ. 

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΚΗΝΙΚΩΝ/ Κουτρούκη Λ., Μελλά Χ. (ΒΟΗΘΕΙΑ) Σκιαδαρέσης Α., Γιαννόπουλος Α.,  Σπετσιέρης Ε., Γιαλυψός Φ., Γαλιατσάτου Ε.,  Λειβαδά Κ., Καρβέλης Δ., Σίδερης Θ. 

ΣΚ. ΣΚΕΥΗ-ΑΞΕΣΟΥΑΡ/ Μελλά Χ., Γιαννόπουλος Α. Σπετσιέρης Ε., Σκιαδαρέσης Α. ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΚΗΝΙΚΟΥ/ Στεφανίδης Θ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ/ Παλαιολόγος Φώτης, Αναγνωστόπουλος Χάρης 

ΗΧΟΣ & ΦΩΤΙΣΜΟΙ Σπίνος Νικηφόρος

ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΝΤΕΟ/ Μουρτάς Κώστας 

ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ-ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ/ Αναστασοπούλου Ουρανία. Διαμαντοπούλου Ευδοκία.

ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΝΘΕΟΝ

Σάββατο (26/1/2022 ώρα 20:30) και τη Κυριακή (27/11/2022 ώρα 21:30).

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ στον 1ο όροφο του θεάτρου (2 ώρες πριν κάθε παράσταση) και στα τηλέφωνα 2610-221429 & 6989-651091 (10:00-14:30 & 18:00-21:00 καθημερινά).

Η ομάδα του «Ρεφενέ» καλεί όλους να έρθουν στο Πάνθεον το σαββατοκύριακο 26 & 27/11.

Ακολουθεί το κείμενο του Σταύρου Ιντζεγιάννη:

ΝΤΕΖΑ ΒΟΥ (Deja vu)

Η ημέρα της Μαρμότας

Τελικά οι «Ρεφενέ» με έξη μόνο παραστάσεις στο Πάνθεον ,ξαναμάζεψαν τον κόσμο τους, προσθέτοντας όπως σε κάθε τους εμφάνιση  από το 1999 (33 έργα μέχρι σήμερα, αρκετά από το διεθνές ρεπερτόριο) που πρωτοεμφανίστηκαν και νέους φανατικούς φίλους.

Ύστερα  από την αναγκαστική ανάπαυλα, πανδημίας ένεκεν, εμφανίστηκαν το ίδιο δημιουργικοί, πλαισιωμένοι και από καινούργιους στην θεατρική τους ομάδα έτσι που να πούμε ότι δημιουργούν φυτώρια νέων ηθοποιών –Πατρινών και αυτό έχει σημασία, γιατί αναδεικνύουμε την πόλη μας.

Δεν είναι εύκολη η μεταφορά από τον κινηματόγραφο με την κίνηση του, στην οπωσδήποτε περιορισμένη εκ των πραγμάτων κινητικότητα του θεάτρου. Ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία παρουσιάζει η διαφορετική αίσθηση του χιούμορ μεταξύ Αμερικανών – Ελλήνων.

Ωστόσο ο Γιάννης  Γεωργακάκης στη διασκευή και προσαρμογή της μιούζικαλ κωμωδίας στα καθ’ ημάς κατάφερε να κρατήσει και τον τόνο μιας κωμωδίας αλλά και κυρίως με τον έξυπνο χειρισμό των φωτιστικών εφέ (τα άσπρα γάντια) ο χορός, έδωσε  μια νότα μιούζικαλ σε μια επιτυχημένη προσπάθεια να μην απομακρυνθεί από την αρχική γραμμή  του πρώτου δημιουργού Χάρολντ Ράμις. Ο Γεωργακάκης έχει τον τρόπο να κάνει πάντα τις αναγωγές χωρίς να ξεφεύγει από την ουσία.

Οι διπλοί ρόλοι για την οικονομία του πολυπρόσωπου έργου (μας έλειψε η πολυαγαπημένη της Πάτρας, Κατερίνα Λειβαδά που απείχε από λόγο ανώτερης ανάγκης) δυσκολεύουν την όποια αποτίμηση η οποία άλλωστε είναι θετική έως υπερθετική. Στο σωστό μέτρο ενός δύσκολου ρόλου του ανθρώπου που βρίσκεται παγιδευμένος  -στο ζω, ξαναζώ-υπάρχω, υπήρξα-ο Ανδρέας Σιαδαρέσης (Φιλ Κόνορς) και πολύ καλή πειστική η Ελένη Αγγελοπούλου ως (εκφωνήτρια/ Νάνσυ). Παλιοί δοκιμασμένοι καθιερωμένοι  στον…ερασιτεχνικό επαγγελματισμό (!) οι έμπειροι Θοδωρής Σίδερης (έξοχός στον ρόλο του ασφαλιστή), ο Θεόδωρος Στεφανίδης (γιατρός), ο Φάνης Γιαλυψός, ο Χρήστος Αβραντινής με τη σκηνική άνεση που τους διακρίνει και  αποτελούν στυλοβάτες του σχήματος Ρεφενέ, θα έλεγα τα ατού των Ρεφενέ που διδάσκουν τους νεώτερους.

Αν δεν απατώμαι πρωτάρηδες στο σχήμα Ρεφενέ αλλά πολύ καλοί –μπράβο τους- στάθηκαν αποκάλυψη και δικαίωσαν τις επιλογές του σκηνοθέτη, η Ειρήνη Γαλιατσάτου (Ρίτα), ο μπάρμαν Ανδρέας Γιαννόπουλος, ο πολύ καλός Δημήτρης Καρβέλης (Λάρυ/Τζεφ), η Λιλή Κουτρούκη (γιατρός), η Χρύσλα Μελλά (Ντέπυ).

Βροντερή παρουσία ο Ελευθέριος Σπετσέρης που ζυγίστηκε, δοκιμάστηκε, καθιερώθηκε-μπράβο του!

Όπως και να  έχει και άσχετα από κάθε σχόλιο ή κριτική πρέπει να αναγνωρίσουμε στον Γιάννη Γεωργακάκη το τόλμημα καθώς κατάφερε να συγκεντρώσει αρκετούς θεατές και στις 6 παραστάσεις  στο «Πάνθεον», έχοντας γνώση  ότι πολλοί ζούμε ακόμη με τον φόβο της πανδημίας φόβο που εμπόδισε πολλούς να απολαύσουν μια άρτια παράσταση.

Ας ελπίσουμε ότι θα την επαναλάβουν.

Σταύρος Ιντζεγιάννης

Υ.Γ. Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές πληροφορήθηκα ότι η Κατερίνα Λειβαδά ή Κατερίνα μας εκλήθη να πλαισιώσει  τον  θίασο των Αγγέλων στο Ουράνιο Θέατρο της  ζωής.

Ας είναι ελαφρό τα χώμα που θα  σκεπάσει το σώμα της γιατί το πνεύμα της θα ζει κοντά μας, στην καρδιά μας, στο σανίδι των Ρεφενέ !   

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture