Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου βγαίνει στις Ελληνικές αίθουσες το πολιτικοκοινωνικό φιλμ «Παγίδα - Huda's Salon»

Την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου βγαίνει στις Ελλ...

Σε σενάριο & σκηνοθεσία του υποψηφίου για Όσκαρ σκηνοθέτη από την Παλαιστίνη, Χάνι Αμπού-Ασάντ - Σε διανομή από την Rosebud.21

Την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022 θα κάνει πρεμιέρα στις Ελληνικές αίθουσες σε διανομή από την Rosebud.21 η ταινία με τίτλο «Παγίδα - Huda's Salon» που είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο.

Ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης των «Παράδεισος Τώρα» και «Ομάρ», Χάνι Αμπού-Ασάντ, υπογράφει ένα ακόμη συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ, αυτή τη φορά με ηρωίδες δυο γυναίκες που πρέπει να συγκρουστούν με το αδιανόητα σκληρό σύστημα, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς, αν θέλουν να επιβιώσουν.

Βηθλεέμ, Παλαιστίνη. Η Ριμ, μια νεαρή μητέρα παντρεμένη με έναν καταπιεστικό, ζηλιάρη άντρα, πηγαίνει στο κομμωτήριο της Ούντα για το καθιερωμένο ραντεβού και συζήτηση με τη φίλη της για τα προβλήματα της καθημερινότητας. Όμως, η συνηθισμένη αυτή συνάντηση παίρνει αναπάντεχη τροπή, όταν η Ούντα τη ναρκώνει και ενορχηστρώνει μια στημένη φωτογράφιση που εκθέτει την τιμή της Ριμ. Ο λόγος; Η Ούντα είναι πληροφοριοδότης των μυστικών υπηρεσιών κατοχής - και αν η Ριμ δε θέλει να κυκλοφορήσουν οι επίμαχες φωτογραφίες, πρέπει να γίνει κι αυτή.

Ενώ η Ριμ προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ της εξέλιξης αυτής βλέποντας πανικόβλητη τη ζωή της να καταρρέει, η Ούντα θα κληθεί κι εκείνη να απαντήσει για τις πράξεις της - πράξεις που εκείνη ισχυρίζεται ότι ήρθαν μετά από τη δική της σκληρή αναμέτρητη με το σύστημα και την ανάγκη να μάθει κι εκείνη πια πώς να παίζει το παιχνίδι.

Στην όγδοή του ταινία, ο Χάνι Αμπού-Ασάντ, υποψήφιος για Όσκαρ για τις ταινίες του «Παράδεισος Τώρα» και «Ομάρ», επιστρέφει σε ένα μέρος και μια θεματολογία που γνωρίζει καλά: την Παλαιστίνη και το πολυεπίπεδο ανθρώπινο δράμα που αναβλύζει από την οδυνηρή πολιτικοκοινωνική συνθήκη. Και αυτή τη φορά στρέφει το βλέμμα του στις γυναίκες, οι οποίες καταπιέζονται διπλά -και εξαιτίας της υπηκοότητάς τους, αλλά και εξαιτίας του φύλου τους- και έχουν πάντα λιγότερες επιλογές και διεξόδους.

Η δεδομένη πολυπλοκότητα της πολιτικής συνθήκης, η μαεστρία με την οποία σκιαγραφούνται χαρακτήρες και καταστάσεις, η οξυδέρκεια με την οποία παρατηρεί την διαρκή, αποπνικτική καταπίεση του μισογυνισμού, οι εξαιρετικές ερμηνείες: όλα αυτά δένουν αρμονικά μεταξύ τους για να δημιουργήσουν ένα πολιτικό θρίλερ που θα σας κόψει την ανάσα ως μια θλιβερή υπενθύμιση ότι σε έναν πολύπλοκο κόσμο γεμάτο από αντικρουόμενες πραγματικότητες και αλήθειες, το σωστό ή το δίκαιο είναι έννοιες φευγαλέες.

O σκηνοθέτης Χάνι Άμπου-Ασάντ μιλώντας για την ταινία & από πού προήλθε η έμπνευση για την ιστορία που αφηγείται, είπε πως «η ιστορία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Πράγματι στην Παλαιστίνη οι μυστικές υπηρεσίες χρησιμοποιούσαν ορισμένα κομμωτήρια για να ναρκώνουν γυναίκες κι έπειτα να τις φωτογραφίζουν σε ιδιαίτερες συνθήκες, έτσι ώστε στη συνέχεια να τις εκβιάζουν για να προδώσουν τη χώρα τους. Και χρησιμοποιούσαν ευάλωτες γυναίκες, γυναίκες που δεν είχαν την υποστήριξη των συζύγων ή των οικογενειών τους».

-Οπότε υπάρχει όντως μια γυναίκα στην οποία βασίσατε την πρωταγωνίστρια;

«Ναι, ζει ακόμη στη Δυτική Όχθη. Τα γεγονότα της ταινίας συνέβησαν πριν είκοσι χρόνια περίπου. Η ταινία βασίζεται στην ιστορία της, αλλά θέλω να ξεκαθαρίσω ότι οι χαρακτήρες είναι προϊόν μυθοπλασίας. Η ιστορία είναι δική μου».

-Μια βασική θεματική της ταινίας είναι η προδοσία. Πόσο είχατε τη θεματική αυτή στο μυαλό σας, όταν γράφατε την ταινία;

«Ήταν παρούσα στο μυαλό μου. Στην πραγματικότητα, η ταινία μιλάει για την αντίφαση ανάμεσα στην προδοσία και την αφοσίωση. Συνειδητοποίησα κάνοντας την ταινία ότι το ένα δε μπορεί να υπάρχει χωρίς το άλλο. Το καλό δεν έχει νόημα χωρίς το κακό. Αλλά μπορούν και να αλλάξουν θέση. Όπως και το να έχουν ένα σημείο επαφής, στο οποίο να γίνονται σχεδόν το ίδιο πράγματα. Βρήκα συναρπαστική αυτή τη δυναμική».

Ακόμα ο σκηνοθέτης Χάνι Αμπού-Ασάντ ανέφερε: «Επιστρέφω πάντα στην ιστορία για τον λόγο για τον οποίο επέλεξα να κάνω σινεμά. Ήταν τη μέρα που είδα το “Στη Φωλιά του Κούκου”, στην εφηβεία μου - ήταν η πρώτη φορά που ένιωσα ότι με άλλαξε μια ταινία. Πριν τη δω, οι ταινίες ήταν απλώς ψυχαγωγία για μένα. Η ταινία αυτή, όμως, με έφερε αντιμέτωπο με τους φόβους μου. Σαν παιδί, πάντα μου έλεγαν ότι πρέπει να ακολουθώ τους κανόνες του συστήματος, όμως εγώ πάντα τους αμφισβητούσα στο κεφάλι μου. Το “Στη Φωλιά του Κούκου” μου έδειξε ότι μπορώ να αμφισβητώ τους κανόνες και, ακόμη κι αν τιμωρηθώ επειδή θέτω ερωτήματα, το σύστημα δε μπορεί να νικήσει το πνεύμα μου.

Δε με ενδιαφέρει να παραδώσω κάποιο μάθημα ιστορίας. Πιστεύω ότι για να κάνεις μια καλή ταινία, σίγουρα πρέπει να προκύπτει μέσα από μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και συνθήκη, όμως πρέπει ταυτόχρονα να τα υπερβαίνει. Για να το κάνει αυτό, δεν πρέπει να πέφτει στην παγίδα της επεξήγησης».

Σενάριο & σκηνοθεσία: Χάνι Αμπού-Ασάντ.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μάισα Αμπντ Ελχάντι, Αλί Σουλιμάν, Μανάλ Αγουάντ, Τζαλάλ Μασαργουά.

Διάρκεια: 91 λεπτά.

O Παλαιστίνιος δημιουργός Hany Abu-Assad έχει γεννηθεί στις 11 Οκτωβρίου 1961 στη Ναζαρέτ.

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture