Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

«Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού»: Η Νικολέττα Θωμά επιστρέφει στην Πάτρα και μιλάει στο thebest.gr

«Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινο...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στο θέατρο act

Για την παράσταση «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» του Θανάση Τριαρίδη που παίζεται στο θέατρο act στο πάνω μέρος στις σκάλες Γεροκωστοπούλου, μίλησε στο thebest.gr η Νικολέττα Θωμά που επιστρέφει στην γενέτειρά Πάτρα, ως... Λ. 

Μία Πατρινή ηθοποιός έχει εντυπωσιάσει τους Σκωτσέζους - Ο λόγος για την Νικολέττα Θωμά

Η Λ  μας προσκαλεί σε συνεδρίες ομαδικής ψυχανάλυσης στο θέατρο Act κάθε Παρασκευή και Σάββατο από 1η Απριλίου έως και 16 Απριλίου στις 21:15. Το θέμα-αφορμή των συνεδριών θα είναι η ζωή του Λεοπόλδου Β', βασιλιά του Βελγίου και ιδιοκτήτη του Κονγκό.  Η Λ μας παρακινεί να φύγουμε για λίγο από το μαξιλαράκι της βόλεψής μας και του “ωχαδελφισμού” και να αναζητήσουμε όλοι μαζί την αλήθεια, το δίκαιο και την ευθύνη μας για όσα συμβαίνουν στον πολιτισμένο κόσμο που ζούμε. 

 

Το Leopold εκφράζει μια βαθιά αγάπη για τον άνθρωπο, τον ανώνυμο και αδύναμο που δε γράφτηκε το όνομά του στα βιβλία της ιστορίας αλλά χάρη σε αυτόν γράφτηκαν οι πιο λαμπρές σελίδες της

Πώς αισθάνεσαι με την επιστροφή σας στην γενέτειρα Πάτρα;

Νιώθω όπως όταν πηγαίνουμε στο χωριό των γονιών μας για τις διακοπές του Πάσχα ή του καλοκαιριού. Είναι μια επιστροφή σε ένα γνώριμο μέρος που δεν είναι πλεον το σπίτι μου αλλά με δένουν πολύ ισχυρές αναμνήσεις με αυτό και θα αποτελεί πάντα σημείο αναφοράς μου ό,τι και να κάνω. Γι’αυτό το λόγο ήθελα η επιστροφή μου στη θεατρική σκηνή της Ελλάδας να ξεκινήσει από την Πάτρα.

Πώς είναι να ασχολείστε μετο θέατρο μακριά από την Ελλάδα;

Είναι μια διαρκής πρόκληση το να μιλάς μια γλώσσα που δεν είναι η μητρική σου αλλά ταυτόχρονα προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση το να απευθύνεσαι σε ένα κοινό χωρίς χρώμα, φυλή, εθνότητα. Το θέατρο παρουσιάζει το μεγαλείο και την τραγικότητα της ανθρώπινης φύσης και αυτή είναι μια κοινή γλώσσα για όλους τους θεατές. 

Ποια είναι η αίσθηση που σας αφήνει η επαφή με το κοινό της Πάτρας;

Είμαι πραγματικά συγκινημένη από τη θέρμη, τον ενθουσιασμό και την αγάπη που έχω λάβει από τους Πατρινούς στις πρώτες μας παραστάσεις. Νιώθω ότι μέσα στη μία ώρα της παράστασης γινόμαστε πραγματικά μια κοινότητα με ενεργό συμμετοχή από το κοινό και στις αστείες και στις δραματικές στιγμές του έργου και αυτό με έχει γεμίσει με χαρά και ανυπομονησία να τους ξανασυναντήσω επί σκηνής.

Τι σας κέντρισε αυτό το έργο;

Το Leopold εκφράζει μια βαθιά αγάπη για τον άνθρωπο, τον ανώνυμο και αδύναμο που δε γράφτηκε το όνομά του στα βιβλία της ιστορίας αλλά χάρη σε αυτόν γράφτηκαν οι πιο λαμπρές σελίδες της. Αυτή η όχι τόσο βολική αλήθεια του συγγραφέα και το αίσθημα δικαίου που διατρέχει το έργο με συντάραξε. Με γοήτευσε επίσης σκηνοθετικά και υποκριτικά η αμεσότητα και η ευθύτητα της Λ (του ρόλου που υποδύομαι) και η πρόκληση της θεατρικής εμπειρίας χωρίς τον τοίχο που χωρίζει τους ηθοποιούς από τους θεατές.

Τι είναι εκείνο που κάνει τη διαφορά με αυτή την παράσταση;

Το κοινό που δημιουργεί μια διαφορετική παράσταση κάθε βράδυ. Η Λ απευθύνεται στους θεατές για να μας ενθαρρύνει όλους να δούμε την κοινή μας κληρονομιά και να ψάξουμε τις πιο βαθιές της ρίζες. Στο τέλος της παράστασης, θα καταλήξουμε όλοι μαζί σε μια κοινή αλήθεια που ίσως να είναι σκληρή για τη Λ που αναζητά δικαιοσύνη αλλά ταυτόχρονα εύχομαι να είναι λυτρωτική για το κοινό.

Τι άλλο υπάρχει στα άμεσα σχέδια σας;

Μετά την Πάτρα, το Leopold θα ταξιδέψει στην Αθήνα και πιθανόν σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Ετοιμάζω ένα ακόμα θεατρικό πρότζεκτ που απευθύνεται σε παιδιά και ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, την περιέργεια και την αναζήτηση χωρίς περιορισμούς αλλά με κανόνες και ελπίζω να λειτουργήσει ως μια εμπειρία-περιπέτεια που θα ακολουθεί τους μικρούς μας φίλους και εκτός του θεάτρου.

 

Η δύση των χορτάτων, πρέπει να αναλογιστεί αν αυτή η χόρταση της, είναι δικαίωμα της ή μία φρικτή επιβολή- κλοπή από την πείνα κάποιων άλλων

Στο thebest.gr μίλησε και ο συγγραφέας του έργου…

Πώς προέκυψε το έργο;

To 2016-2017, βρέθηκα για πάρα πολλού μήνες στην Αφρική, στην Αιθιοπία, στο πλαίσιο της διακρατικής υιοθεσίας που κάναμε με τη σύζυγο μου. Έτσι ήρθε στη ζωή μας η μεγάλη μας κόρη, η Αργκάνα. Ζώντας στην Υποσαχάρια Αφρική, ήρθα σε επαφή με το αδιανόητο δράμα των ανθρώπων εκεί, στον λεγόμενο τρίτο κόσμο. Με την ακραία φτώχεια. Είναι μία απερίγραπτη πολεμική συνθήκη που εξαναγκάζει ανθρώπους να παρατάνε τα παιδιά τους στους δρόμους ή να κοιμούνται οι ίδιοι στους δρόμους, ανήμποροί αν διεκδικήσουν ένα πιάτο φαγητό.

Μέσα σε αυτή την πραγματικότητα όπου το αυτοκίνητο μας περνούσε δίπλα από ανθρώπινα μέλη και ανθρώπους που κείτονταν δίχως να περιμένουν το αύριο και δίπλα από ορφανοτροφεία όπου βλέπαμε μωρά μέσα σε κουτιά παπουτσιών να περιμένουν μήπως βρεθεί κάποιος δυτικός να τα υιοθετήσει, αναγκάστηκα να επαναπροσδιορίσω τη σκέψη μου για το γράψιμο και για ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι προέκυψε ένα τρίπτυχο έργο, πρώτο ήταν το «LEOPOLD ή «κόβοντας τα δάκτυλα του κοινού» . Το δεύτερο ήταν το «football» και τρίτο το «HIV». Το τρίπτυχο αυτό έχει να κάνει με τις ενοχές που οφείλουμε να έχουμε οι άνθρωποι της Δύσης έναντι αυτών των ανθρώπων του τρίτου κόσμου για το πώς η δική μας ευημερία έγινε με το δικό τους αίμα. Αυτή ήταν η αφορμή για να γραφτεί το έργο.

Ποιος είναι ο στόχος του;

Το κοινό πρέπει να φύγει από την παράσταση πάρα πολύ στεναχωρημένο, θυμωμένο, εξοργισμένο, προβληματισμένο. Σίγουρα όχι χαρούμενο. Αν γίνει κάτι τέτοιο, σημαίνει ότι αποτύχαμε. Το έργο δε γράφθηκε για να έχουμε μία ευχάριστη ψυχαγωγική ώρα αλλά μία ώρα που σε βάζει σε μία μεγάλη συζήτηση για τα εγκλήματα του δυτικού πολιτισμού που ενσωματώθηκαν στην ευημερία που ζούμε.

Δεν είναι εγκλήματα που έκαναν κάποιοι άλλοι κι εμείς ερχόμαστε να τα καταδικάσουμε. Είναι ένα διαρκές τετελεσμένο έγκλημα που κάνουμε όλοι. Αυτοί που είμαστε χορτάτοι και έχουμε τη δυνατότητα να πλυθούμε δύο φορές τη μέρα, είμαστε οι κακοί της ιστορίας και τα θύματα είναι εκείνοι που φτάνουν 15 χρονών και δεν έχουν την παραμικρή πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και ταΐζουν τα παιδιά τους κατουρημένα παξιμάδια. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να μαλακώσει το παξιμάδι και να το δώσουν στο μωρό τους. Για τέτοιες συνθήκες ζωής μιλάμε. Η δύση των χορτάτων λοιπόν, πρέπει να αναλογιστεί αν αυτή η χόρταση της, είναι δικαίωμα της ή μία φρικτή επιβολή- κλοπή από την πείνα κάποιων άλλων. 

Δύο λόγια για τη συνεργασία με τη Νικολέττα Θωμά…

Τα έργα μου υπάρχουν ελεύθερα στο διαδίκτυο και τα δίνω για να τα παίξει όποιος νιώθει ότι τον εκφράζουν. Είναι μεγάλο δώρο η συνεργασία με έναν άνθρωπο πολύ νεότερο από εμένα που ανήκει σε μία νεότερη γενιά παιδιών που έρχεται να φτιάξει τη δική της διαδρομή και το δικό της στίγμα στο θέατρο. Πρέπει να ευχαριστώ και τη Νικολέτα και όλα τα παιδιά που εντάσσουν κάτι από τις δικές μου προσπάθειες στις δικές τους.

Info

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Νικολέττα Θωμά

Φωτισμοί: Ιωάννης Αναστασόπουλος

Γραφιστική επιμέλεια: Κατερίνα Νίκα

Παραγωγή: Dominus Productions

Παίζουν οι: Νικολέττα Θωμά, Δώρα Τσάγκα, Γιάννης Τσάκωνας.

Παραστάσεις: Από 1η Απριλίου έως και 16 Απριλίου κάθε Παρασκευή & Σάββατο 21:15.

Θέατρο Act Γεροκωστοπούλου 65, τηλέφωνο επικοινωνίας  2610272037.
 
Διάρκεια: 70 λεπτά

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 12 € (γενική είσοδος) 10 € (φοιτητές) 5 € (ατέλεια/άνεργοι)

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture