Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

/

Διαβάστε τα βραβεία και τους επαίνους του 14ου Φεστιβάλ "Μώμος ο Πατρεύς"

Διαβάστε τα βραβεία και τους επαίνους το...

Το βραβείο του καλύτερου σατιρικού 10λεπτου πήρε η Θεατρική ομάδα της Μυτιλήνης με το απόσπασμα από το έργο "Εκείνος κι εκείνος" του Κώστα Μουρσελά

Στη γιορτινή ατμόσφαιρα της Τσικνοπέμπτης 24/2/2022 αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα του Διαγωνιστικού Μέρους του 14ου Πανελληνίου Φεστιβάλ Σάτιρας Ερασιτεχνικών Θιάσων «Μώμος ο Πατρεύς» στην ιστοσελίδα του Πατρινού Καρναβαλιού: https://www.carnivalpatras.gr/event/festival-momos-2022/

Μπορείτε να επισκεφτείτε την σελίδα μέχρι την τελευταία Κυριακή της αποκριάς 6/3/2022 για να χαρείτε την σπονδυλωτή παράσταση με τα ιντερμέδια του Ερασιτεχνικού Σχήματος Πάτρας Ρεφενέ που είχε και την όλη διοργανωτική πρωτοβουλία και ευθύνη προκειμένου  να χαρείτε & απολαύσετε ένα ακόμα χαρακτηριστικό δείγμα ερασιτεχνικής δημιουργίας.

Η Οργανωτική Επιτροπή του Φεστιβάλ (Ε.Σ.Π. Ρεφενέ) όπως αναφέρει στην ανακοίνωση της, αγκαλιάζει και τιμά όλες τις ομάδες με την ελπίδα, πως η παρουσίαση των δρώμενων ήταν αντάξια της θεατρικής τους δημιουργίας. Ειδικά τις 3 ομάδες που συμμετείχαν εκτός συναγωνισμού με σατιρικά βίντεο (αφιέρωμα στην επιθεώρηση, ο «Πολιτιστικός Σύλλογος Γαλησσά Σύρου», αφιέρωμα στην λαμπρή πορεία του Θεατρικού Τμήματος του Πνευματικού Καλλιτεχνικού Κέντρου Δήμου Πάτρας, από το «Θεατροσκόπιο» Πάτρας και το συγκινητικό αφιέρωμα στις πρόβες των ερασιτεχνών τις δύσκολες μέρες της καραντίνας, από την «ΘΕΑΤΟ Παραμυθιάς»).

Παράλληλα κάθε συμμετοχή, στο Διαγωνιστικό Τμήμα ήταν μια ενδιαφέρουσα πρόταση για το πως εννοούμε σήμερα τη σάτιρα, ανεξάρτητα από τις όποιες διακρίσεις. Η μεγάλη παρέα των ερασιτεχνών συναντήθηκε και φέτος στο διαδίκτυο (έστω), με αγάπη όμως για το θέατρο. Αυτό θα είναι πάντα το ζητούμενο και μακάρι του χρόνου να συναντηθούμε στη σκηνή. Όλοι μαζί, στην ίδια παράσταση, του 15ου Μώμου.

Είμαστε ακόμη ευτυχείς που ξεκινήσαμε, μέσω του Αφιερώματος, την καταγραφή μέρους της Ιστορίας του Ερασιτεχνικού Θεάτρου, παρουσιάζοντας τρεις εμβληματικές ομάδες, Θ.Ο Τρίπολης (1984), Ελληνικό Θεατρικό Εργαστήρι/Atelier Théâtral Grec, Bruxelles (1984) και την Θ.Ο Μυτιλήνης «Οι Άστεγοι» (1985)]. Κάθε χρόνο θα προστίθενται κι άλλες.

Νιώθουμε επίσης, και την εκφράζουμε, ευγνωμοσύνη για τα εξαίρετα μέλη των Επιτροπών (Επιλογής  και Κριτικής) όπως και για τους συνδιοργανωτές του Φεστιβάλ, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας και φυσικά για την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων, υπό την αιγίδα της οποίας πορευόμαστε.

Ευχαριστούμε, τέλος, τους εκπροσώπους του Τύπου, έντυπου και ηλεκτρονικού, που μας στηρίζουν τόσα χρόνια.

Ακολουθεί ο κατάλογος των Βραβείων  της 14ης διοργάνωσης του Μώμου που λόγω των συνθηκών έγινε διαδικτυακά.

ΒΡΑΒΕΙΑ

Α΄ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΑΤΙΡΙΚΟΥ 10ΛΕΠΤΟΥ

Θεατρική Ομάδα Μυτιλήνης «Άστεγοι» (1985)

«Εκείνος κι εκείνος» Κώστα Μουρσελά (Ενότητα «Στο ψυχιατρείο»/Οι κύκλοι)

Β΄ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΑΤΙΡΙΚΟΥ 10ΛΕΠΤΟΥ

Θεατρική Ομάδα Τρίπολης (1984)

«Παρά δέκα τεσσαράκοντα» της Γεωργίας Δάλκου ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ (απόσπασμα/«O tempora o mores»)

Γ΄ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΑΤΙΡΙΚΟΥ 10ΛΕΠΤΟΥ

Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου «Ο Φάρος» (1979/1985)

«Οδός Κορωναίου 20-21» του Γιώργου Κονταξή ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ (απόσπασμα/Μάθημα  διαδικτυακό).

Την 10άδα συμπληρώνουν, με τη σειρά που ψηφίστηκαν, οι ομάδες:

-Θεατρική Διαδρομή» Καλαμάτας (1994)

"Συμπέθεροι από τα Τίρανα" των Ρέππα Παπαθανασίου (απόσπασμα)

-Πολιτιστικός Σύλλογος Γαλησσά Σύρου (1981-1994) «Αλίμονο στους νέους»  των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου (απόσπασμα/Η συμφωνία με τον διάβολο)

-Πολιτιστικός Σύλλογος Περιγιαλίου “Απόλλων’’ Δήμου Κορινθίων/ Θέατρο Περιγιαλίου (1987) ‘’Ο Σταμάτης και η Τασία’’ του Θανάση Παπαγεωργίου

-Θεατρική Ομάδα «Θεατροκάπηλοι» Δήμου Αμπελοκήπων, Μενεμένης (2006)

«Στην αυλή σαν άλλοτε» (απόσπασμα) από ένα μουσικοθεατρικό ταξίδι

-Θεατρική Ομάδα «ΘεατρΙΛΙΟΝ» Ιλίου Αττικής (2007)] Απόσπασμα από την παράσταση

«μικροΑΣΤΙΚΑ όνειρα » (Σύνθεση με οδηγό τα “ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΑ” του Γ. Νεγρεπόντη, τις μελωδίες του Λ. Κηλαηδόνη και κείμενα από το “Ελεύθερο Θέατρο”

-Ελληνικό Θεατρικό Εργαστήρι / Atelier Théâtral Grec, Bruxelles (1984)]

«Όνειρο Καλοκαιρινής νύχτας»  του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (Απόσπασμα: «Πύραμος και Θίσβη»

-Θεατρική Ομάδα «Υφοποιοί», Πολιτιστικού Συλλόγου Κομποτίου «Νικόλαος Σκουφάς» (2015) «Αν αργήσω κοιμήσου» (Απόσπασμα: Μικρές Αγγελίες) του Άκη Δήμου.

Α. Επιτροπής Επιλογής για την παραπάνω κατάταξη (7 ισότιμοι ψήφοι)

1. Αθροιστική ψήφος 26 ομάδων από τις 34 συμμετοχές

2. Αθροιστική ψήφος επταμελούς αντιπροσωπείας του Ε.Σ.Π. Ρεφενέ

3. Ψήφος του δημοσιογράφου (μέλους της ΕΣΗΕΠΗΝ) Τάκη Μαρτάτου

4. Ψήφος του εκπροσώπου της ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας Ανέστη Χανουμίδη

5. Ψήφος της θεατρολόγου Συγκλητικής Βλαχάκη

6. Ψήφος του σκηνοθέτη-ηθοποιού- μέλους του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Διονύση Βούλτσου

7. Ψήφος της φιλολόγου-θεατρολόγου-μέλους της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών  Θεάτρου Χριστίνας Κόκκοτα

Β. Κριτική Επιτροπή

Σ. Βλαχάκη- Δ. Βούλτσος- Χ. Κόκκοτα.

Απονέμει τα παρακάτω βραβεία-επαίνους-διακρίσεις:

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ

(Μοιράζεται ισότιμα)

1. Στον Γιάννη Δεσύπρη [Πολιτιστικός Σύλλογος Γαλησσά Σύρου (1981-1994)]

«Αλίμονο στους νέους»  των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου

(απόσπασμα/Η συμφωνία με τον διάβολο)

2. Στον Σταμάτη Μπαντούνα [Θεατρική Ομάδα «ΘεατρΙΛΙΟΝ» Ιλίου Αττικής (2007)]

«μικροΑΣΤΙΚΑ όνειρα » (Σύνθεση με οδηγό τα “ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΑ” του Γ. Νεγρεπόντη, τις μελωδίες του Λ.Κηλαηδόνή και κείμενα από το “Ελεύθερο Θέατρο” (απόσπασμα)

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

(Μοιράζεται ισότιμα)

1. Στην Γεωργία Δάλκου [Θεατρική Ομάδα Τρίπολης (1984)]

«Παρά δέκα τεσσαράκοντα» ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ (απόσπασμα/ «O tempora o mores»)

2. Στον Γιάννη Δημάκα [Θεατρική Εταιρεία Ανάπτυξης Τέχνης & Οράματος (Θ.Ε.Α.Τ.Ο.) (1996)] “Kitchen κλάμα”  ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ

ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Στον Πολιτιστικό Σύλλογο Περιγιαλίου “Απόλλων’’ Δήμου Κορινθίων/ Θέατρο Περιγιαλίου (1987) ‘’Ο Σταμάτης και η Τασία’’ του Θανάση Παπαγεωργίου

ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ

(δεν απονεμήθηκε)

ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ

Στη Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία "Τέχνη" (1980)/Θεατρική Σκηνή

«Η τραπεζαρία» του Albert  Gurney (απόσπασμα)

Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ

(Μοιράζεται ισότιμα)

1. Στον Χρήστο Μαλακό (ΛΟΥΚΑΣ) [Θεατρική Ομάδα Μυτιλήνης «Άστεγοι» (1985)]

«Εκείνος κι εκείνος» Κώστα Μουρσελά (Ενότητα «Στο ψυχιατρείο»/Οι κύκλοι)

2. Στην Κατερίνα Λειβαδά (ΑΡΙΣΤΟΣ) [Θεατρική Ομάδα «Ταξιδευτές της Πρόζας» Πάτρας (2008)] «Ζωοκτονία εξ αμελείας», του Νίκου Παπακωνσταντόπουλου ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ (απόσπασμα)

3. Στον Ηλία Καλοστύπη (ΜΑΝΩΛΗΣ) [Θεατρική Ομάδα Τρίπολης (1984)]

«Παρά δέκα τεσσαράκοντα» ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ (απόσπασμα/ «O tempora o mores»).

Α΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ

(Μοιράζεται ισότιμα)

 1. Στην Παπαθανασοπούλου Αγγελική (ΑΡΡΑΒΩΝΙΣΜΕΝΗ)  [Θεατρική Ομάδα «ΘεατρΙΛΙΟΝ» Ιλίου Αττικής (2007)] «μικροΑΣΤΙΚΑ όνειρα » (Σύνθεση με οδηγό τα “ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΑ” του Γ. Νεγρεπόντη, τις μελωδίες του Λ. Κηλαηδόνη και κείμενα από το “Ελεύθερο Θέατρο” (απόσπασμα)

2. Στην Ελένη Αναγνωστοπούλου (ΠΕΝΥ) «Θεατρική Διαδρομή» Καλαμάτας (1994)

"Συμπέθεροι από τα Τίρανα" των Ρέππα Παπαθανασίου (απόσπασμα)

3. Στην Πολυξένη Ορκοπούλου-Ξανθάκη (ΤΑΣΙΑ) Πολιτιστικός Σύλλογος Περιγιαλίου “Απόλλων’’ Δήμου Κορινθίων/ Θέατρο Περιγιαλίου (1987) ‘’Ο Σταμάτης και η Τασία’’ του Θανάση Παπαγεωργίου

Β΄ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ

(Μοιράζεται ισότιμα)

1. Στον Σπήλιο Ζιδρόπουλο (ΛΙΓΟΥΡΙΟΣ) [Θεατρική Σκηνή Πολιτιστικού Συλλόγου "Αναγέννησις Ακράτας" (1924)] «Μανδραγόρας» του Νικολό Μακιαβέλι (απόσπασμα)

2. Στον Ντούλα Παναγιώτη (ΜΑΚΗΣ) [Θεατρική Ομάδα «Υφοποιοί», Πολιτιστικού Συλλόγου Κομποτίου «Νικόλαος Σκουφάς» (2015)] «Αν αργήσω κοιμήσου» (απόσπασμα: Μικρές Αγγελίες) του Άκη Δήμου

Β΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ

(Μοιράζεται ισότιμα)

1. Στην Αλεξία Τόρη (ΦΩΦΩ) [Θεατρική Ομάδα Ζεφυρίου (2008/2000) ΝΠΔΔ Πολιτισμού & Αθλητισμού Δήμου Φυλής «Πάρνηθα»] «Φον Δημητράκης» του Δημήτρη Ψαθά (απόσπασμα)

2. Στον Κασσελούρη Χρήστο (ΓΡΙΑ) [Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης (2009)]

«Λαστιχένιος Κόσμος» Βασίλειου Ρ. Φλώρου (απόσπασμα)

3. Στην Μιχαέλα Πετσάκου (ΛΙΖΑ) [Θεατρικό Εργαστήρι  Δήμου Περιστερίου, Θεατρική Σκηνή «Ανδρέας Βαρούχας» (2009)]

"Συμπέθεροι από τα Τίρανα" των Ρέππα Παπαθανασίου (απόσπασμα )

ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ

(Μοιράζεται ισότιμα)

1. Στον Christian Guilmin (πρωτότυπα) και Οίκος COSTHEA [Ελληνικό Θεατρικό Εργαστήρι / Atelier Théâtral Grec, Bruxelles (1984)] στο δρώμενο «Όνειρο Καλοκαιρινής νύχτας»  του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (Απόσπασμα/ «Πύραμος και Θίσβη»)

2. Στην Christine Freeburn [Θεατρικό εργαστήρι «Η Αυλαία» Πάργας (2006)] στο δρώμενο

«Ηλίθιοι» του Ν. Simon (απόσπασμα)

ΣΚΗΝΙΚΩΝ

(Μοιράζεται ισότιμα)

1. Στον Θοδωρή Παρασκάκη [Ερασιτεχνικό θεατρικό Σχήμα Κισσάμου «Πρόβα 4ώρου» (2009)] στο δρώμενο «Ο εραστής» του Harold Pinter (απόσπασμα)

2. Στις Αθηνά Χωματά – Κατερίνα Παπαγεωργάκη [Θεατρική Ομάδα Τρίπολης (1984)] στο δρώμενο «Παρά δέκα τεσσαράκοντα» της Γεωργίας Δάλκου ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ                                     

Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ

Θεατρική Ομάδα Τρίπολης (1984)

«Παρά δέκα τεσσαράκοντα» της Γεωργίας Δάλκου ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ (απόσπασμα/ «O tempora o mores»)

Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ

Θεατρική Ομάδα Μυτιλήνης «Άστεγοι» (1985)

«Εκείνος κι εκείνος» Κώστα Μουρσελά (Ενότητα «Στο ψυχιατρείο»/Οι κύκλοι)

Γ΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ

Θεατρικό Εργαστήρι Διστόμου «Θεατροφρένεια» (2005)

Δύο επικήδειοι από «Τα ραδίκια ανάποδα» του Γιώργου Γαλίτη (Η Βλάχα και Ο Στρατηγός)

Για το Βραβείο Κοινού ψήφισαν (και μόνο) οι 26 από τις 34 ομάδες/συμμετοχές, δια των εκπροσώπων τους.

ΕΠΑΙΝΟΙ

ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ

(Μοιράζεται ισότιμα)

1. Στον Μανώλη Νυχά [Ελληνικό Θεατρικό Εργαστήρι / Atelier Théâtral Grec, Bruxelles (1984)] Για το τραγούδι στο δρώμενο «Όνειρο Καλοκαιρινής νύχτας»  του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (Απόσπασμα/ «Πύραμος και Θίσβη».)

2. Στην Ηλέκτρα Γεννατά [Θεατρική ομάδα Εφήβων-Νέων Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Πετρούπολης] για το τραγούδι στο δρώμενο «Τι είναι ο άνθρωπος;» (Σκηνική σύνθεση σε ποιήματα του Γεωργίου Σουρή).

ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

1.Στον Πάρη Κιμιωνή [Θεατρική Ομάδα «ΘεατρΙΛΙΟΝ» Ιλίου Αττικής (2007)]

για την ερμηνεία του στο τραγούδι και την μουσική διδασκαλία στο δρώμενο.

2. Στη Θεατρική Ομάδα «Θεατροκάπηλοι» Δήμου Αμπελοκήπων, Μενεμένης (2006)

για την μουσική ερμηνεία των τραγουδιών από τους ηθοποιούς και την ορχήστρα

στο δρώμενο «Στην αυλή σαν άλλοτε» (απόσπασμα) από ένα μουσικοθεατρικό ταξείδι.

3. Στη Μαρία Αλαφατζάνη [Θεατρική Ομάδα «Θεατροκάπηλοι» Δήμου Αμπελοκήπων, Μενεμένης (2006)] για την εξαιρετική εμφάνιση, ως αρτίστα (ΜΑΡΙ) του Μουσικού Θεάτρου Εποχής

3. Στη Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου  «Ο Φάρος» (1979/1985) για τη σατιρική σκηνή του διαδικτυακού μαθήματος της Σουμέλας.

5. Στη Θεατρική ομάδα Εφήβων-Νέων Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Πετρούπολης για το δημιουργικό πνεύμα Σατιρικού Χορού.

Δευτέρα 21η Φεβρουαρίου 2022 - (Σημείωμα της θεατρολόγου Χριστίνας Κόκκοτα)

Αγαπητέ Γιάννη Γεωργακάκη & Μέλη της Κριτικής Επιτροπής

Καταθέτω ενώπιον σας  την κριτική μου αποτίμηση για τα διαγωνιζόμενα σατιρικά δρώμενα, στο πλαίσιο του 14ου Μώμου, ευχόμενη να μακροημερεύσει και να πραγματοποιηθεί τον επόμενο χρόνο σε περιβάλλον ελευθερίας και αμεσότητας, συλλογικής και βιωματικής μέθεξης, όπως απαιτεί η τέχνη του θεάτρου.

Ερασιτεχνικό Σχήμα Πάτρας Ρεφενέ.

Ερασιτεχνικό Σχήμα Πάτρας Ρεφενέ.

Βρυξέλλες.

Βρυξέλλες.

Πολιτιστικός Σύλλογος Γαλησσά Σύρου.

Πολιτιστικός Σύλλογος Γαλησσά Σύρου.

Ίλιον.

Ίλιον.

Καλαμάτα.

Καλαμάτα.

Μενεμένη.

Μενεμένη.

Κομπότι.

Κομπότι.

Ν. Μουδανιά.

Ν. Μουδανιά.

Περιγιάλι.

Περιγιάλι.

Τρίπολη.

Τρίπολη.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture