Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Κορωνοϊός 200 Χρόνια Από Την Ελληνική Επανάσταση Νάσος Νασόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Μάρια Φλωράτου: One Woman Show γεμάτο… Έρωτα… υπό τις οδηγίες του Γεράσιμου Γεννατά

Μάρια Φλωράτου: One Woman Show γεμάτο… Έ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

«Αν υπάρχει μια ελπίδα να σωθεί η ανθρωπότητα, αυτή βρίσκεται στους ερωτευμένους»

Η Πατρινή  ηθοποιός Μάρια Φλωράτου ως κομπέρ υποδέχεται το κοινό στον θέατρο Επίκεντρο+ και κατασκευάζει μια ανάλαφρη και διασκεδαστική παράσταση με πρωταγωνιστή τον ίδιο τον Έρωτα. 

Τραγούδια και κείμενα για τον έρωτα από την Σαπφώ μέχρι τον Γκαίτε συνθέτουν ένα θεατρικό παλίμψηστο για την κοσμική δύναμη που συγκλονίζει το σώμα και αφήνει το θερμό αποτύπωμά της στα πιο βαθιά κομμάτια της ψυχής.

Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή για τρεις τελευταίες παραστάσεις με το «Έρως μονόπτερος ο πλάνης» σε σκηνοθεσία Γεράσιμου Γεννατά, μιλάει στο thebest.gr 

 

Η παράσταση έχει πολλά κωμικά και σατιρικά στοιχεία. Δεν είναι όμως αυτοσκοπός μας η κωμωδία. Πιστεύω ότι το χιούμορ είναι ένα ακόμη όπλο για να αντισταθούμε στον κυνισμό και την κοροϊδία με τα οποία ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι

Επιστροφή στο θέατρο… Πώς βιώσατε αυτή την αναγκαστική αποχή λόγω πανδημίας αλλά και την επανεκκίνηση;

Επιτέλους βρισκόμαστε ξανά στο θέατρο. Επιτέλους. Νιώθω σαν όλο το προηγούμενο διάστημα να κρατούσαμε την αναπνοή μας κάτω απο το νερό και τώρα μπορούμε ξανά να αναπνεύσουμε. Ήταν πολύ δύσκολη η περίοδος των λοκ νταουν για 'ολους μας και μάλιστα άρθε να προστεθεί στο τέλος μιας δεκαετίας που διαρκώς φτωχαίναμε και που η πολωση, ο εκφοβισμός καθιερώθηκαν ως καθημερινότητα.

Για να μην τρελαθώ, αμέσως, από την πρώτη κιόλας καραντίνα, άρχισα να σκέφτομαι και να δουλεύω κάτι που θα μιλάει για όλο αυτό που περνούσαμε. Όταν σχηματίστηκε στο μυαλό μου ο δραματουργικός άξονας του έρωτα, το πρότεινα στον Γεράσιμο και από πέρυσι το καλοκαίρι ξεκινήσαμε τις πρόβες. Οπότε παρόλες τις δυσκολίες και την απομόνωση, υπήρξαν πολύ όμορφα και δημιουργικά κομμάτια.

Επιλέγετε να ανεβείτε ξανά στο θεατρικό σανίδι με μία κωμωδία… Είναι το είδος που προτιμάτε;

Πράγματι, η παράσταση έχει πολλά κωμικά και σατιρικά στοιχεία. Δεν είναι όμως αυτοσκοπός μας η κωμωδία. Πιστεύω ότι το χιούμορ είναι ένα ακόμη όπλο για να αντισταθούμε στον κυνισμό και την κοροϊδία με τα οποία ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι.  Είναι επιπλέον ένας έμμεσος τρόπος κριτικής στην εξουσία. Επομένως θα έλεγα ότι το κωμικό είναι ένα μέσο που χρησιμοποιούμε στην παράσταση για να μοιραστούμε τις σκέψεις μας και τις αγωνίες μας για αυτό που ζήσαμε, αυτο που ζούμε και αυτό που μας περιμένει αύριο. Φοβάμαι ότι αν δεν αλλάξουμε συνολικά τον ανταγωνιστικό τρόπο που αντιμετωπίζουμε ο ένας τον άλλο και το περιβάλλον μας, το μέλλον της ανθρωπότητας θα είναι πολύ σκοτεινό.

 Το 2014, δηλώνατε στο thebest.gr: «ονειρεύομαι μόνο να βελτιώνω την τέχνη που έχω διαλέξει, και να γίνομαι καλύτερη ηθοποιός, όπως κάθε τεχνίτης». Περνώντας τα χρόνια, αισθάνεστε ότι το έχετε καταφέρει;

(Γελάει), έλα ντε! Νομίζω, αυτό που είπα, είχε αφετηρία την ανάγκη μου να ασχολούμαι με το θέατρο και να είμαι μέρος αυτής της συντεχνίας, γιατί βρίσκω την τέχνη του θεάτρου συναρπαστική. Όλα αυτά τα χρόνια το θέατρο με απασχολεί διαρκώς, μέσα από πρόβες ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτις, μέσα από μετεκπαιδεύσεις, μέσα από την διδασκαλία, μόλις πέρυσι ξεκίνησα το μεταπτυχιακό του τμήματος Θεατρικών Σπουδών στο Ε.Κ.Π.Α. σε μια προσπάθεια να ανοίξω λίγο ακόμα τους ορίζοντές μου, να συνομιλήσω με ομότεχνους και να εμπνευστώ από αυτούς. Αποζητώ διαρκώς να ανακαλύψω καινούργια πράγματα μέσα στην θεατρική πράξη και αυτό με κάνει να αισθάνομαι όχι καλύτερη, αλλά πιο πλούσια σε εμπειρίες και βιώματα.

Το πολύ ιδιαίτερο της παράστασης νομίζω ότι είναι τελικά ότι πρόκειται για ένα πολύ εύθυμο, αλλα σκεπτόμενο βαριετέ, κατα το οποίο βρίσκομαι διαρκώς σε επικοινωνία με το κοινό

Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία κάνετε τις επιλογές σας ως ηθοποιός;

Επιλέγω με τα ίδια κριτήρια που επιλέγω και στην ζωή μου, δηλαδή να βρίσκομαι και να συνεργάζομαι με ανθρώπους που εκτιμώ. Και εκτιμώ ανθρώπους που νοιάζονται για τα ανθρώπινα και μη ανθρώπινα πλάσματα, για την κοινωνία, για την ζωή, για το πως αλληλεπιδρούμε με αυτον τον πλανήτη το σύντομο διάστημα που περνάμε πάνω σε αυτόν. Άλλωστε η τέχνη είναι το μέσο για να μιλήσουμε για αυτά που μας απασχολούν, για να ανοίξει μια συζήτηση. Αν λοιπόν, επιλέξω την δημιουργική ομάδα που θέλω να ανήκω, όλες οι υπόλοιπες καλλιτεχνικές επιλογές προκύπτουν αβίαστα σχεδον. 

Επιστρέφοντας στην παράσταση «Ερως Μονόπτερος ο Πλάνης», ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, τα στοιχεία που κάνουν την παράσταση να ξεχωρίζει;

Το πολύ ιδιαίτερο της παράστασης νομίζω ότι είναι τελικά ότι πρόκειται για ένα πολύ εύθυμο, αλλα σκεπτόμενο βαριετέ, κατα το οποίο βρίσκομαι διαρκώς σε επικοινωνία με το κοινό. Τους λέω ιστορίες, εμφανίζομαι ως κλόουν, τραγουδάμε, γελάμε, βλέπουν ταχυδακτυλουργικά κόλπα, διαβάζουμε ποίηση και εν ολίγοις μοιραζόμαστε μια βραδιά διασκεδάζοντας. Η ενέργεια της παράστασης είναι πολύ υψηλή, παίρνουμε διαρκώς σκηνικά ρίσκα -με τα μαγικά κόλπα, με την διαδραστικότητα, με τα λόγια τα ίδια του κειμένου -  και αυτό το προσλαμβάνουν και το χαίρονται οι άνθρωποι. Νομίζω ότι αυτό που κάνει την παράσταση να ξεχωρίζει είναι ότι δείχνει με όλους τους τρόπους που μπορεί, τους λόγους για τους οποίους χρειαζόμαστε το θέατρο στην ζωή μας, το θέατρο δεν είναι πολυτέλεια, αλλα μια πολύ απαραίτητη συνάντηση της κοινωνίας των ανθρώπων.

Η αρχική ιδέα ήταν ότι ο Έρωτας, λόγω της απομόνωσης και της αποξένωσης των ανθρώπων, έχασε το  αντικείμενό του -οι άνθρωποι έπαψαν να συναντιούνται και να ερωτεύονται. Τώρα μπροστά στο κοινό ο Έρωτας προσπαθεί να ξανακερδίσει την πελατεία του, σερβίροντας διάφορα ερωτικά πιάτα: τον κεραυνοβόλο έρωτα, τον πλατωνικό, τον βουκολικό κτλ.

Από αυτή την ιδέα και από μερικά κείμενα ξεκινήσαμε να δουλεύουμε, γραφοντας στην συνέχεια και δικά μας μέσα από την πρόβα, συνθέτοντας τελικά ένα πρωτότυπο έργο, μια δική μας χειροποίητη παράσταση. Τονίζω ιδιαίτερα ότι το έργο γεννηθηκε μέσα στην πρόβα γιατι η συγγραφή ενός θεατρικου κειμένου είναι ένα τιτάνιο έργο από μόνο του. Ταυτόχρονα είναι μια ιδιαίτερα δημιουργική διαδικασία, όπου εκτός από ηθοποιός και σκηνοθέτης γίναμε και συγγραφείς και δραματουργοί. Και πρέπει να πω ότι ο Γεράσιμος, εκτός από ταλαντούχος και έμπειρος ηθοποιός, είναι ένας εξαιρετικά ευφυής σκηνοθέτης- ενορχηστρωτής της θεατρικής πράξης, ένας πραγματικός δημιουργός του θεάτρου.

Το να είναι ερωτευμένος ο άνθρωπος είναι το καλύτερο πράγμα που μπορεί να του συμβεί. Την ευτυχία, την δύναμη και την ενέργεια που δίνει ο έρωτας, αυτά θέλουμε να υμνήσουμε

Ποιο μπορεί να ήταν εκείνο που σας δυσκόλεψε;

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν όχι καλλιτεχνικές, αλλά πρακτικές. Αρχικά, προετοιμάζαμε την παράσταση για να παιχτεί τον χειμώνα του 2020. Τελικά, λόγω των συνεχόμενων λοκ ντάουν καταφέραμε να παίξουμε μόλις τώρα, τον Σεπτέμβριο του 2021. Επιπλέον, όλο αυτό το διάστημα, από τον Αύγουστο του 2020 και για έναν ολόκληρο χρόνο, πασχίζουμε να βρούμε μια στοιχειώδη χρηματοδότηση κάνοντας αιτήματα σε όλους τους θεσμικούς φορείς που στηρίζουν τον πολιτισμό στην Πάτρα, χωρις να καταφέρουμε τελικά να πείσουμε για την στήριξη της παράστασης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Δήμος Χαλανδρίου, έδειξε ενδιαφέρον και αγόρασε μια παράσταση για το καλοκαιρινό του φεστιβαλ - μια παράσταση, η οποία είναι φτιαγμένη, εξαιρουμένου του Γεράσιμου, απο Πατρινούς καλλιτέχνες- ενώ στην Πάτρα δεν μπορέσαμε να βρούμε υποστήριξη από κανέναν από τους πολιτιστικούς φορείς. Αν τελικά βγει οικονομικά η παραγωγή αυτή, θα έχουμε να ευχαριστήσουμε το κοινό που την στήριξε έμπρακτα και την αγκάλιασε, διαδίδοντάς την. Είναι πραγματικά συγκινητική η ανταπόκριση του κόσμου. Οι άνθρωποι μιλούν με πολύ κολακευτικά λόγια για την παράσταση και παροτρύνουν και άλλους να έρθουν να την δουν. Τους ευχαριστούμε από καρδιάς.

Πρόκειται για ένα One Woman Show γεμάτο… Έρωτα… τι ρόλο παίζει στη ζωή σας;

Το να είναι ερωτευμένος ο άνθρωπος είναι το καλύτερο πράγμα που μπορεί να του συμβεί. Την ευτυχία, την δύναμη και την ενέργεια που δίνει ο έρωτας, αυτά θέλουμε να υμνήσουμε. Τον έρωτα για την ζωή. Γιατι ο έρωτας έχει αυτήν την μαγική ιδιότητα να μετακινεί τον άνθρωπο από το “εγώ” στο “εμείς” και τον κάνει να πιστεύει πως έχει την δύναμη να μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Είμαι μεγάλη οπαδός αυτού του έρωτα και πραγματικά πιστεύω πως αν υπάρχει μια ελπίδα να σωθεί η ανθρωπότητα, αυτή βρίσκεται στους ερωτευμένους.

Ποιο είναι το feedback που έχετε από το κοινό σας;

Απο το χειροκρότημα ήδη, καταλαβαίνω ότι οι άνθρωποι φεύγουν ενθουσιασμένοι από την παράσταση. Αλλά και με όσους έχω μετά την ευκαιρία να συζητήσω, καταλαβαίνω ότι η παράσταση τους έχει δώσει νέα όρεξη για την δική τους ζωή και έμπνευση για όσα τους απασχολούν. Έχουμε ακούσει πολυ κολακευτικά λόγια και αυτό είναι φοβερά τιμητικό, μας προσφέρει μεγάλη χαρά, γιατί νιώθουμε πως η ενέργεια που καταναλώσαμε και οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε άξιζαν τον κόπο.

Την παράσταση σκηνοθετεί ο Γεράσιμος Γεννατάς. Μιλήστε μας γι αυτή τη συνεργασία…

Αισθάνομαι πολύ τυχερή που έχω συνεργαστεί με τον Γεράσιμο. Η προηγούμενη συνεργασία μας ήταν το 2019 όταν κάναμε την ιστορία του τουμπίστα Γιάννη Ζουγανέλη στο Δη.Πε.Θε. Πάτρας. Ήδη από τότε, όπου  είχα αναλάβει την σκηνοθεσία και αυτός τον ρόλο του ηθοποιού, καταλάβαινα ότι μας απασχολούν τα ίδια πράγματα στο θέατρο, έχουμε τις ίδιες αγωνίες, τα κίνητρά μας έχουν κοινή αφετηρία.

Τον θαυμάζω και τον εκτιμώ απεριόριστα για την δημιουργικότητα του ως ηθοποιό και σκηνοθέτη, αλλά και για την ίδια την προσωπικότητά του, την ηθική του, την μαχητικότητά του, την ανθρωπιά του, τις αρχές του, την γενναιοδωρία του. Θα μπορούσα να γράψω πολλά για τις αρετές του και θα πρεπει να αφιερώσουμε μια συνέντευξη μόνο σε αυτό το θέμα. Η προετοιμασία αυτής της παράστασης ήταν για μένα ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Το να βρεθώ υπό την καθοδήγηση αυτού του σπουδαίου ηθοποιού και μαλιστα σε ένα έργο που φτιάχτηκε εν πολλοίς από εμάς τους ίδιους κατα την διάρκεια της πρόβας ήταν από τις πιο πολύτιμες και σημαντικές θεατρικές μου εμπειρίες. 

Τι άλλο υπάρχει στα άμεσα μελλοντικά σας σχέδια;

Αυτό θα είναι το τελευταίο ΠΣΚ που θα παίξουμε την παράσταση στην Πάτρα. Ανάλογα με την ανταπόκριση του κόσμου θα δούμε αν έχει νόημα να την επαναλάβουμε σε κάποιες επιλεκτικές ημερομηνίες. Αυτό βέβαια θα εξαρτηθεί και από την διαθεσιμότητα του θεάτρου και απο τις υπόλοιπες υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει και εγω και ο Γεράσιμος.

Εν τω μεταξύ, βρισκόμαστε σε συζητησεις με χώρους στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη για να συνεχίσει “Ο Έρωτας” το ταξίδι του και εκεί. Άλλα επόμενα σχέδια είναι η συμμετοχή μου στην παράσταση “Ο Φρουρός” του Φερενκ Μολναρ, σε σκηνοθεσία της Αναστασίας Κουμίδου, που θα παρουσιαστεί στην Κοζάνη και στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και μετά έρχεται ένα ταξίδι που το περιμένω με μεγάλη χαρά στην Πολωνία, στο Ινστιτούτο Γκροτόφσκι, όπου έχω προσκληθεί να κάνω ένα residency πέντε εβδομάδων.

 

 

Παραστάσεις:

Παρασκευή 22/10 - Σάββατο 23/10 - Κυριακή 24/10 Οκτωβρίου 2021

Ημέρες και ώρες: Παρασκευή - Σάββατο στις 21:15 & Κυριακή στις 20:00

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Γεράσιμος Γεννατάς
Κείμενα: Γεράσιμος Γεννατάς, Μάρια Φλωράτου
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρία Βασιλάκη
Διασκευή – σύνθεση μουσικής: Διονύσης Μπάστας
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Τεχνικός ήχου και φωτισμού: Νίκος Γιατράκος
Σχεδιασμός αφίσας: Φίλιππος Μποτώνης
Οργάνωση παραγωγής: Ίλια Ράγκου
Ερμηνεία: Μάρια Φλωράτου
Παραγωγή: Επίκεντρο+ 2021

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture