Back to Top
#TAGS Νάσος Νασόπουλος Κορωνοϊός Αιγιάλεια 200 Χρόνια Από Την Ελληνική Επανάσταση ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Στις 2 Μαρτίου προβάλλεται αποκλειστικά στις οθόνες του Cinobo η «Φωτογραφία» του Ριτές Μπάτρα

Στις 2 Μαρτίου προβάλλεται αποκλειστικά ...

Ο Μπάτρα είναι ο σκηνοθέτης επιτυχημένων ταινιών όπως το "The Lunchbox" και "Οι Ψυχές μας τη Νύχτα"

Η πιο τελευταία ταινία του σκηνοθέτη Ριτές Μπάτρα με τίτλο «Η Φωτογραφία – Photograph» αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 2 Μαρτίου 2021 αποκλειστικά στην ελληνική πλατφόρμα του Cinobo.

Το φιλμ είχε προβληθεί στο τμήμα Premieres του Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου του Sundance 2019, στη Γιούτα.

Επίσης είχε προβληθεί σε Special Gala στο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου το 2019.

Ο Μπάτρα πολλές φορές αποτυπώνει τη Μουμπάι με την έκσταση με την οποία ο Γουόνγκ Καρ-γουάι αποτυπώνει το Χονγκ Κονγκ. - The Guardian.

Ο Μπάτρα σκιαγραφεί τους πρωταγωνιστές με μια ανθρώπινη ακρίβεια που κάνει την ταινία μια συναρπαστική όσο και ρεαλιστική απεικόνιση της καθημερινότητας. - The New York Times.

Η «Φωτογραφία» φέρει την ίδια ήρεμη αισθηματική μελαγχολία που έκανε το «Lunchbox» τόσο αγαπητό παγκοσμίως. –Variety.

Όλα ξεκίνησαν από μία φωτογραφία…

Ένας φτωχός πλανόδιος φωτογράφος στη Μουμπάι (Βομβάη), υπό την πίεση της γιαγιάς του να παντρευτεί, πείθει μια ντροπαλή άγνωστη να παριστάνει την αρραβωνιαστικιά του. Παρά τις τεράστιες πολιτισμικές διαφορές, οι δυο τους αναπτύσσουν ένα απρόσμενο δέσιμο που θέτει υπό αμφισβήτηση τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν τον κόσμο, σ’ αυτό το γλυκόπικρο ρομάντζο από τον σκηνοθέτη του «Lunchbox», Ριτές Μπάτρα.

Σύνοψη

Ο Ράφι (Ναβαζουντίν Σιντίκι) ήρθε στη Μουμπάι από ένα μικρό χωρίο για να βγάλει χρήματα ώστε να ξεπληρώσει ένα οικογενειακό χρέος. Δουλεύει ως πλανόδιος φωτογράφος, συγκατοικεί με φίλους σε ένα μικρό δωμάτιο και στέλνει σχεδόν ό,τι βγάζει στη γιαγιά του, την Ντάντι (Φαρούκ Τζαφάρ) για να μπορέσει να ξαναγοράσει το πατρικό της σπίτι. Για να ικανοποιήσει την επιθυμία της ηλικιωμένης γυναίκας να τον δει γαμπρό, της στέλνει τη φωτογραφία μιας ντροπαλής άγνωστης, λέγοντας ότι είναι η αρραβωνιαστικιά του. Όταν η γιαγιά του επιμένει να τη γνωρίσει, τη βρίσκει και της ζητάει να προσποιηθεί ότι είναι η αγαπημένη του. Η Μιλόνι (Σάνια Μαλότρα) είναι μια συνεσταλμένη κοπέλα, φοιτήτρια λογιστικής, που ζει μια ήσυχη μεσοαστική ζωή με τους γονείς της και περιμένει να παντρευτεί ένα καλό παιδί με συνοικέσιο, όταν τελειώσει τις σπουδές της.

Σε μια στιγμή παρόρμησης συμφωνεί με το σχέδιο του Ράφι κι έτσι ξεκινά μια αναπάντεχη περιπέτεια στο σταυροδρόμι παράδοσης και μοντερνισμού. Με πρωταγωνιστές κάποιους από τους πιο δημοφιλείς ηθοποιούς του ινδικού κινηματογράφου, η «Φωτογραφία» είναι μια αστεία και συγκινητική αποτύπωση της ζωής στη σύγχρονη Μουμπάι.

Ο 41χρονος Ινδός δημιουργός Ριτές Μπάτρα - Ritesh Batra έκανε το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του με την ταινία «The Lunchbox: Παραδόσεις Αγάπης» το 2013, το οποίο είχε υποστήριξη από το Φεστιβάλ Sundance κι έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ των Καννών. Ήταν υποψήφιο για Βραβείο BAFTA το 2015. Το «The Lunchbox» με τον αξέχαστο Ιρφάν Καν το είχε προβάλλει η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας στα Odeon Veso Mare.

Στη συνέχεια ο Μπάτρα σκηνοθέτησε το «Οι Ψυχές μας τη Νύχτα – Our Souls at Night» με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και την Τζέιν Φόντα που είχε προβληθεί τον Σεπτέμβριο του 2017 στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας όπου και είχαν τιμηθεί οι δύο παλαίμαχοι σταρ (το φιλμ μπορείτε να το δείτε στο Netflix), και στη συνέχεια το «Ένα Κάποιο Τέλος» με τον Τζιμ Μπρόουντμπεντ και τη Σάρλοτ Ράμπλινγκ που έχει προβληθεί και στην ΕΡΤ2. Ο Μπάτρα λατρεύει το τρέξιμο, το διάβασμα και τις πένες. Το αγαπημένο του χρώμα είναι το μπλε.

*Οι ταινίες «The Lunchbox: Παραδόσεις Αγάπης» και «Ένα Κάποιο Τέλος» προβάλλονται ήδη στο Cinobo.

Λίγα λόγια για την ταινία «Η Φωτογραφία»

Τον Ράφι και τη Μιλόνι τους χωρίζει το ριζικά διαφορετικό θρησκευτικό, οικονομικό και κοινωνικό τους υπόβαθρο - ακόμα και το χρώμα του δέρματος. Παλεύουν κι οι δύο όμως με τα ίδια υπαρξιακά ερωτήματα, παρατηρεί ο σκηνοθέτης της ταινίας, Ριτές Μπάτρα. «Η Ινδία του τώρα βρίσκεται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συγκυρία. Όταν ήμουν παιδί, και πιθανόν για αιώνες πριν από αυτό, οι άνθρωποι πάντα σκέφτονταν πρώτα και κύρια ως οικογένεια. Πρόσφατα, έχουν αρχίσει να θεωρούν τους εαυτούς τους αυτόνομα άτομα, μονάδες περισσότερο παρά μέλη μιας οικογένειας. Είναι ένα από τα βασικά σημεία σύγκρουσης στις ζωές των σημερινών Ινδών». Είναι μια αντίθεση με την οποία παλεύει και ο ίδιος ο Μπάτρα. «Έχω περάσει πλέον τη μισή μου ζωή στην Αμερική. Μεγάλωσα στην Ινδία όμως, κι αυτό το κουβαλάω ακόμα. Είναι ένα πραγματικό μπέρδεμα κάθε φορά που επιστρέφω: Πρέπει να σκεφτώ σαν άτομο, ή πρέπει να σκεφτώ πρώτα την οικογένεια;».

Η Μιλόνι και ο Ράφι βρίσκονται συνεχώς σε σύγκρουση με τις προσδοκίες ενός σύγχρονου κόσμου, στον οποίο δεν μπορούν να είναι πραγματικά ο εαυτός τους. Για τη Μιλόνι αυτό σημαίνει ότι, παρόλο που την έχουν μεγαλώσει για να γίνει επαγγελματίας και τα πάει πολύ καλά με τις σπουδές της, ζει ακόμα με τους γονείς της και είναι αναγκασμένη να τους υπακούει σε όλα, ακόμα και για το ποια καριέρα θα ακολουθήσει ή ποιον θα παντρευτεί. Ο Ράφι, από την άλλη, έχει φύγει μακριά από το χωριό που μεγάλωσε και δε ζει με την οικογένειά του. Παρόλα αυτά, είναι δέσμιος της παράδοσης να αποκαταστήσει την τιμή της οικογένειάς του και να ικανοποιήσει τις επιθυμίες της γιαγιάς του.

«Ίσως επειδή οι χαρακτήρες είναι τόσο διαφορετικοί, η συνάντησή τους ανοίγει νέες πόρτες για τον καθένα τους. Δεν είμαι σίγουρος ότι έλκονται ο ένας από τον άλλον με τον παραδοσιακό τρόπο. Κάποιοι άνθρωποι όμως μπορούν να μας εμπνεύσουν να γίνουμε κάτι άλλο από αυτό που πιστεύουμε ότι μπορούμε. Αυτό κάνουν οι πρωταγωνιστές μας, ο ένας για τον άλλον. Η Μιλόνι ξυπνάει στον Ράφι την περιέργεια. Τον εμπνέει να πάρει λίγο χρόνο για τον εαυτό του και να κάνει κάτι για κάποιον πέραν της οικογένειάς του. Ο Ράφι, με τη σειρά του, δίνει στη Μιλόνι την ευκαιρία να εξερευνήσει τον κόσμο και να διευρύνει τους ορίζοντές της, να αποκτήσει μια καινούρια προσωπικότητα όσο βρίσκεται μ’ αυτόν και τη γιαγιά του.

Απαιτείται μεγάλη ανωτερότητα και αυτοθυσία για να σκέφτεται κανείς ως οικογένεια και όχι ως μονάδα. Και οι δύο πρωταγωνιστές διχάζονται μεταξύ αυτού και του να ακολουθούν τις δικές τους επιθυμίες. Δε νομίζω ότι η ταινία λέει ότι ο ένας τρόπος είναι καλύτερος από τον άλλον. Το ίδιο το ερώτημα αυτό είναι κάτι που θεώρησα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να παρουσιάσω σε ένα ευρύ κοινό».

Σενάριο - Σκηνοθεσία: Ριτές Μπάτρα.

Μοντάζ: Τζον Φ. Λάιονς

Μουσική: Πίτερ Ρέιμπορν

Παραγωγή: Poetic License, flmscience, Pola Pandora, KNM.

Πρωταγωνιστούν οι: Ναβαζουντίν Σιντίκι, Σάνια Μαλότρα, Φαρούκ Τζαφάρ.

Διάρκεια: 109 λεπτά.

Στη φωτ. που μας εστάλη από το Cinobo, ο...

Στη φωτ. που μας εστάλη από το Cinobo, ο σκηνοθέτης Ritesh Batra (η φωτ. έχει credit Oksana Kanivets).

"The Lunchbox".

"The Lunchbox".

"Our Souls at Night".

"Our Souls at Night".

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture