Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Δελτίο Ειδήσεων Κορωνοϊός Αμερικανικές Προεδρικές Εκλογές 2020 ΧΑΡΤΗΣ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

EVENTS

/

Face masks: Η ιστορία του πλέον επίκαιρου αξεσουάρ που έγινε είδος πρώτης ανάγκης

Face masks: Η ιστορία του πλέον επίκαιρο...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Από τα χειρουργεία του 1910 ως το stage της Lady Gaga, μας έγιναν απαραίτητες

Ανήκουμε στο πλήθος των ανάστατων μασκοφόρων των σύγχρονων πόλεων και έχουμε μέσα στη τσάντα μας -μαζί με τα κλειδιά και το πορτοφόλι μας- μια ή και περισσότερες μάσκες προστασίας. Απλά ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΕΣ! Πώς έγιναν λοιπόν είδος πρώτης ανάγκης; Πώς εξελίχθηκαν στην ασπίδα μας απέναντι στην αόρατη απειλή ενός θανατηφόρου ιού και της μολυσμένης ατμόσφαιρας που τον περιβάλλει;

 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αναπνέουμε σχεδόν 20.000 φορές την ημέρα μεταδίδοντας ή εισπράττοντας νοσηρά σταγονίδια (εφόσον υπάρχουν). Οι μάσκες που τα εμποδίζουν στη διαδρομή τους πρωτοεμφανίστηκαν στην Ασία και πλέον έχουν κατακλύσει την Ευρώπη και όλο τον κόσμο. Φτιάχνονται από μοδίστρες, βιοτεχνίες, εργαστήρια ακόμα και από πανάκριβους οίκους μόδας. Τις φοράει όλος ο πλανήτης αλλά και «είδωλα» όπως η Mπίλι Αιλις και η Lady Gaga που βέβαια λανσάρουν τις limited εκδοχές αστρονομικού κόστους.

 

Η καταγωγή της λευκής μάσκας προσώπου που προστατεύει την περιοχή στο στόμα και τη μύτη, μας γυρίζει πίσω στα μέσα του 1890. Τις χρησιμοποιούσαν τότε οι γιατροί σε χειρουργικές επεμβάσεις κόντρα στα επικίνδυνα βακτήρια που προκαλούσαν επιπλοκές. Στη συνέχεια το 1910 τις υιοθέτησαν οι πολίτες για την επιδημία της πανώλης  και την ισπανική γρίπη. Αν και περιορίστηκαν μετά τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο, στις ασιατικές χώρες παρέμειναν ως χρηστικό σύμβολο ασφαλείας υπέρ της δημόσιας υγείας. Εναν αιώνα μετά μάλιστα, η επιδημία του SARS επανέφερε τη μάσκα στην νοτιοανατολική Ασία και ο κόσμος δεν τις παραμέρισε ποτέ. Καθιερώθηκαν στην κοινωνία ως αξεσουάρ πρόληψης και δείγμα αλληλεγγύης και καλών τρόπων. Δύσκολα εκεί θα βήξει ή θα φταρνιστεί δίπλα σε άλλον άνθρωπο (θεωρείται επικίνδυνο και αγενές).  

 

Louis Vuitton, Fendi, Burberry, Chanel, Off White έχουν λανσάρει τη super luxury πλευρά των face masks και εννοείται δεν αποδέχονται τις κατηγορίες περί κερδοσκοπίας μέσα από ένα αγαθό απαραίτητο για την επιβίωση. Εσείς τί λέτε;

Best View