Back to Top
#TAGS Novartis Πατρών-Πύργου Κορωνοϊός Ακύρωση Πατρινού Καρναβαλιού
ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2020

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Παν. Παναγόπουλος: Ένας Αιγιώτης σχεδιάζει το νέο Pony!

Παν. Παναγόπουλος: Ένας Αιγιώτης σχεδιάζει το νέο Pony!

Από τα χέρια ενός Αχαιού το νέο μοντέλο του θρυλικού αυτοκινήτου

Ο φτωχός κι ο Άγιος δεν δοξάζονται στον τόπο τους. Αυτή η σοφή παροιμία βρίσκει καθημερινά πολλές εφαρμογές, ειδικά σε μικρούς τόπους όπως η Αιγιάλεια. Ποιος θα φανταζόταν, ας πούμε, πως ένας σταφιδοπαραγωγός από την Τούμπα Συμπολιτείας μπορεί να σχεδιάσει ένα εντυπωσιακό όχημα, ώστε να φτάσει να φιλοξενηθεί στο δημοφιλές PeriTroxon.gr και να το δουν χιλιάδες λάτρεις του αυτοκινήτου; Κι όμως, ο 38χρονος Παναγιώτης Παναγόπουλος, που ζει στο Πανόραμα Συμπολιτείας με τη σύζυγό του και τα δυο τους παιδιά, μπορεί να είναι γεωργός στο επάγγελμα, όμως δεν ξεχνά την καλλιτεχνική του φύση (Ιχθείς γαρ) και τις σπουδές του στη γραφιστική, ώστε να μη σταματά να εμπνέεται και να δημιουργεί πρωτοποριακά σχέδια και προτάσεις.

Το περιοδικό PeriTroxon.gr φιλοξενεί σε σχετικό του άρθρο το σχέδιο του Παναγιώτη για την αναβίωση του ελληνικού Pony, που δημιούργησε παντρεύοντας το χαμηλό κόστος κατασκευής με τις σύγχρονες τάσεις της εποχής.

Όπως σημειώνεται, το Pony έκανε την εμφάνισή του το 1974 όταν η ελληνική εταιρία NAMCO της οικογένειας Κοντογούρη - η οποία μέχρι τότε κατασκεύαζε αυτοκίνητα βαρέως τύπου για το στρατό και τις ΔΕΚΟ- αποφάσισε να φτιάξει ένα μικρό, ελαφρύ, οικονομικό και εύκολο στις καθημερινές μετακινήσεις όχημα. Η ελληνική εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη, έκλεισε συμφωνία με τη γαλλική Citroen, από την οποία και δανείστηκε το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του 2CV, και κάπως έτσι γεννήθηκε το διασημότερο ελληνικό αυτοκίνητο, το μικρό Pony.

Το 1983 η δεύτερη γενιά του Pony ήταν γεγονός, με την κυριότερη αλλαγή εκτός από την εμφάνισή και την μετονομασία του σε Pony Super, να εντοπίζεται στο νέο κινητήρα που έφερε τη σφραγίδα της Ford. Το 1995 ξεκίνησε η παραγωγή της τρίτης και τελευταίας γενιάς του, η οποία κράτησε μέχρι το 1997, τότε δηλαδή που η Citroen αποφάσισε να τερματίσει την παραγωγή του θρυλικού 2CV. Μέχρι τότε η εταιρεία NAMCO κατασκεύασε περισσότερα από 40.000 αυτοκίνητα, τα οποία απορροφήθηκαν στην ελληνική αγορά, ενώ πάνω από 800.000 μοντέλα κυκλοφόρησαν σε διάφορες άλλες χώρες.

Σήμερα, εν έτει 2012 και με γνώμονα τις σχεδιαστικές τάσεις της εποχής, ο σχεδιαστής αυτοκινήτων ΠαναγιώτηςΠαναγόπουλος σχεδίασε για τους αναγνώστες του PeriTroxon.gr τη δική του ξεχωριστή πρόταση για την τέταρτη γενιά του Pony, λαμβάνοντας υπ΄όψιν του την αρχική ιδέα κατασκευής του μοντέλου. Την ανάγκη δημιουργίας δηλαδή ενός μικρών διαστάσεων μοντέλου, ευρύχωρου, πρακτικού, οικονομικού, αλλά πάνω από όλα σύγχρονου, που να μπορεί να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό, με ιδιαίτερα χαμηλή τιμή που δεν θα ξεπερνά τα 8.000 ευρώ.

Έτσι, ο Πάνος ακολούθησε λυτές γραμμές για τη σχεδίασή του, η οποία διατηρεί την τετραγωνοποιημένη μορφή της πρώτης του γενιάς, προκειμένου να κρατηθεί το κόστος της κατασκευής του σε χαμηλά επίπεδα. Για το λόγο αυτό μάλιστα πολλά από τμήματα του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από πλαστικό, όπως τα εμπρός φτερά, το καπό και η οροφή, η οποία είναι πλαστική ή υφασμάτινη και αφαιρείται.

Τις εντυπώσεις στο εμπρός μέρος κλέβουν τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και οι μεγάλες διαστάσεις του προφυλακτήρα που παραπέμπει σε SUV. Περισσότερο απλό σχεδιαστικά είναι το πίσω μέρος, με την τρίτη πόρτα να είναι διαιρούμενη, καθώς το άνω τμήμα της ανοίγει μαζί με το τζάμι (στην έκδοση με τη σκληρή πλαστική οροφή), ενώ το υπόλοιπο ανοίγει προς τα κάτω δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες φόρτωσης. Άλλωστε το Pony ήταν ανέκαθεν ένα αυτοκίνητο ΄΄εργαλείο΄΄, με πολλές διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος, μία από τις οποίες ήταν και η pick-up, η οποία δεν θα μπορούσε να λείπει από τη σύγχρονη μορφή του. Ομοίως απλές είναι και οι πλαϊνές του γραμμές, από τις οποίες ξεχωρίζουμε τα προστατευτικά φρύδια των τροχών και τις εξωτερικές βάσεις των θυρών, οι οποίες μάλιστα αφαιρούνται και στη θέση του προστίθενται μεταλλικές προστατευτικές μπάρες. Στην έκδοση με την υφασμάτινη οροφή, ξεχωρίζουν τα σημεία που κουμπώνει η κουκούλα με το αμάξωμα, ενώ με την αφαίρεσή της μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλότροπος, αφού τα δύο ανεξάρτητα πίσω καθίσματα θα μπορούν να αφαιρεθούν μετατρέποντάς το σε pick-up ή να τοποθετηθούν αντικριστά, δημιουργώντας ένα ΄΄καλοκαιρινό΄΄ κινητό μπαλκόνι!

Το εσωτερικό είναι τόσο λυτό όσο και σύγχρονο. Με στόχο την πρακτικότητα υπάρχουν διάσπαρτες θήκες μικροαντικειμένων ακόμα και κάτω από το τιμόνι. Η στενή σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας με το κάθετα τοποθετημένο ηχοσύστημα, συμβάλει στην εξοικονόμηση χώρου, ενώ το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων προέρχεται από τη Citroen.
Κάτω από το καπό τέλος, είναι τοποθετημένος ο 1.000ρης βενζινοκινητήρας των 68 ίππων του γκρουπ PSA, ενώ στην τετρακίνητη έκδοσή του θα χρησιμοποιεί τον 1.4 των 95 ίππων, ή τον πετρελαιοκινητήρα των 1.4 λίτρων που αποδίδει 70 ίππους.

Οι προτάσεις του αιγιαλέα Παναγιώτη Παναγόπουλου είναι τουλάχιστον ενδιαφέρουσες. Ας ελπίσουμε αυτό του το χόμπυ που πήρε πια δημοσιότητα, να αποτελέσει και μια νέα επαγγελματική ενασχόληση για τον ταλαντούχο σχεδιαστή!

Ειδήσεις