Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Πάτρα: Στο Λιθογραφείο η ιδιαίτερη θεατρική παράσταση «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος»

Πάτρα: Στο Λιθογραφείο η ιδιαίτερη θεατρ...

Αποτελεί μια θεατρική ερευνητική πραγματεία με χρήση κράνους εικονικής πραγματικότητας, ζωντανών αναμεταδόσεων & τηλεσκηνοθεσίας - θα λάβει χώρα ταυτόχρονα σε 4 θέατρα ανά τον κόσμο

Η θεατρική παράσταση «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος» η οποία θα λάβει χώρα ταυτόχρονα σε 4 θέατρα ανά τον κόσμο, αποτελεί μια θεατρική ερευνητική πραγματεία με χρήση κράνους εικονικής πραγματικότητας, ζωντανών αναμεταδόσεων και τηλεσκηνοθεσίας (στις οθόνες που θα βρίσκονται στον εκάστοτε σκηνικό χώρο) και ένα σύνολο 12 ηθοποιών επί των 4 σκηνών. Το εγχείρημα ταυτοποιείται στην κατηγορία της «εν εξέλιξη παράστασης», όπως είναι και η συγκεκριμένη τεχνολογία... εξού και οι θεατές της καλό θα είναι να αναμένουν ευχάριστες εκπλήξεις.

Η παράσταση βασίζεται στο κλασικό έργο του Aldous Huxley, «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος» (Brave New World) και ξεχωρίζει για τη χρήση της Εικονικής Πραγματικότητας, δημιουργώντας έναν εναλλακτικό κόσμο όπου ο πραγματικός και ο εικονικός συγχωνεύονται. Στην παράστασή η τεχνολογία συνδυάζεται με το θέατρο: Σε συνεργασία με άλλα 3 θέατρα παγκοσμίως, προτείνουμε τη δημιουργία δορυφόρων, παρέχοντας τη δυνατότητα ενός ηθοποιού/performer από κάθε δορυφόρο να συμμετέχει ταυτόχρονα στη σκηνή και στον εικονικό κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα, η παράσταση θα λάβει χώρα στα :

Theater Julius Osterwa in Gorzów Wielkopolski POLAND (Πολωνία),

Royal District Theatre in Tbilisi, GEORGIA (Γεωργία),

Θέατρο Λιθογραφείον Πάτρα, Ελλάδα (Μαιζώνος 172β, Πάτρα),

Regional Academic Theater in Ivano-Frankivsk, UKRAINE (Ουκρανία).

Το χρονικό διάστημα 1, 2, 3 Δεκεμβρίου 2023 στις 20:00.

Τιμή Εισιτηρίου: 7 ευρώ (ΑΜΕΑ, Ανέργων & Φοιτητικό 5 ευρώ).

Σκηνοθεσία: Krzysztof Garbaczewski

Συντελεστές στην Πολωνία

Δραματουργία: Rébecca Pierrot

Κοστούμια: Martyna Konieczny

Μουσική: Qba Janicki

Σκηνογραφία: Robert Mleczko

Δημιουργία Άβαταρς: Marcin Kosakowski

Προγραμματισμός 3D: Radomir Majewski

*Συνεργαζόμενοι Φορείς για το ελληνικό μέρος

Θέατρο Λιθογραφείο

Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

 Moz Productions-Χρυσάνθη Μπαδέκα

HCI-VR Lab

Σκηνοθετική επιμέλεια: Χρυσάνθη Μπαδέκα-Moz Productions

Διαδραστική σκηνοθεσία/κίνηση: Κατερίνα Ελ Ράχεμπ

Επιστημονικός Σύμβουλος, εφαρμογή VR: Αναστάσιος Θεοδωρόπουλος

Τεχνική υποστήριξη, εφαρμογή VR: Μάνος Δετοράκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος

Επί σκηνής (στην Πάτρα): Κωσταντής Μιζάρας.

Σημαντική ανακοίνωση:

Καθ' όλες τις ημέρες των παραστάσεων, από τις 19:00 έως τις 20:00, θα υπάρχει η δυνατότητα μιας σύντομης εμπειρίας Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality), με χρήση κράνους VR μέσα σε ένα από τους κόσμους της θεατρικής παράστασης. Απαραίτητη η τηλεφωνική κράτηση.

Τηλέφωνα Κρατήσεων - 261 032 8394

Θέατρο Λιθογραφείον. 6987754889 Μυρτώ.

Το έργο

Τί είμαστε έτοιμοι να εγκαταλείψουμε για χάρη της ουτοπικής ευτυχίας; Είμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε την ελεύθερη βούλησή μας, να εισέλθουμε οικειοθελώς σε υποτέλεια με αντάλλαγμα ένα προσομοιότυπο απόλυτης ευτυχίας;

Ο Aldous Huxley προειδοποιεί περί των υπερβολών μιας ξέφρενης κούρσας προς την πρόοδο, που υποτίθεται ότι μας εγγυάται ένα λαμπρό αύριο, αλλά η οποία κινδυνεύει να μετατρέψει τον άνθρωπο σε αντικείμενο πειραματισμού. Απανθρωποποιημένος και απογυμνωμένος από κάθε συνείδηση, ο άνθρωπος χάνει τον έλεγχο της ζωής του και παραιτείται από κάθε δυνατότητα λήψης αποφάσεων. Σύμφωνα με τον Huxley, η δύναμη-εξουσία στο μέλλον δεν επιβάλλεται πλέον με βίαιο τρόπο, χρησιμοποιώντας σωματική και ψυχική βία για να συντρίψει την αντίσταση του ατόμου, αλλά μάλλον ύπουλα και απαλά διαποτίζει την κοινωνία, διαμορφώνοντάς την, στην πηγή, μέσω της χρήσης της ευγονικής, το είδος του πληθυσμού που απαιτείται για το μοντέλο της κοινωνίας του. Στον «θαυμαστό καινούργιο κόσμο» του, κάθε άτομο, ό,τι κι αν του συμβεί, νιώθει οικεία με το περιβάλλον και ικανοποιημένο από τη ζωή του, εξασφαλίζοντας έτσι την ισορροπία και τη σταθερότητα της κοινωνίας. (σημ. το έργο του Huxley, δημοσιεύτηκε αρχικά το 1932)

Ο «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος» είναι ένα ιδιαίτερα πρόσφορο υλικό για θεατρική σκηνική έρευνα σήμερα, καθώς τα ερωτήματα που θέτει ο Huxley, κυρίως για το τί ορίζει το ανθρώπινο είδος, είναι πιο επίκαιρα από ποτέ. Σε μια εποχή που η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι κεντρική στον δημόσιο διάλογο, συμπεριλαμβανομένης και της καλλιτεχνικής σφαίρας, ο «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος» προσφέρει πεδίο για προβληματισμό και πειραματισμό, όχι μόνο στα διάτρητα όρια μεταξύ του πραγματικού και του εικονικού, αλλά και στη σχέση μας με την ίδια τη γλώσσα. Η οποία είναι χειριστική ή αποκαλυπτική, και τελικά μπορεί να γίνει δημιουργός «κόσμων». Πώς επικοινωνούμε; Σε ποιο βαθμό δεν είναι ο (ανθρώπινος) λόγος μας, όπως αυτός της τεχνητής νοημοσύνης, συχνά μορφοποιημένος, κωδικοποιημένος και, με την ίδια λογική, ενοποιημένος και επομένως περιορισμένος;

Στο «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος», τα πάντα αφορούν τη δυαδικότητα και την αντιστροφή της σκέψης. Η τεχνολογία είναι ένα από τα μεγαλύτερα όπλα κυριαρχίας της εποχής μας, αλλά παραδόξως, μπορεί επίσης να είναι ένα από τα τελευταία μέρη όπου ο άνθρωπος μπορεί να βρει προσωρινές αυτόνομες ζώνες, τόπους χειραφέτησης και προσπάθειας επανασύνδεσης με τον/ην/ο άλλον/η/ο.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture