Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CAR

/

Formula 1: Τι συνέβη στο παρασκήνιο του μεγάλου σκανδάλου του σικέ GP Σιγκαπούρης το 2008

Formula 1: Τι συνέβη στο παρασκήνιο του ...

Γιατί η FIA δεν προχώρησε άμεσα το 2008 στην έρευνα που θα ακύρωνε το αποτέλεσμα του GP Σιγκαπούρης και θα άλλαζε την έκβαση του πρωταθλήματος;

Η προσφυγή του Φελίπε Μάσα στη δικαιοσύνη για την έκβαση του πρωταθλήματος του 2008 επανέφερε στην επικαιρότητα το περίφημο "Crashgate".
Ο Βραζιλιάνος, οδηγός της Ferrari το 2008, έχασε το πρωτάθλημα της Formula 1 στον τελευταίο αγώνα εκείνης της χρονιάς από τον Λιούις Χάμιλτον της McLaren με διαφορά μόλις ενός βαθμού. Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν δεν είχαν συμβεί τα γεγονότα του GP Σιγκαπούρης, που ήταν ο τέταρτος αγώνας πριν το τέλος εκείνης της σεζόν.
Ο Φελίπε Μάσα πήρε τώρα τη νομική οδό, 15 χρόνια αργότερα, εξαιτίας των πρόσφατων σχολίων του Μπέρνι Έκλεστοουν -τότε εμπορικού διευθυντή της F1- πως τόσο ο ίδιος όσο και ο πρόεδρος της FIA εκείνη την εποχή, Μαξ Μόσλεϊ, γνώριζαν πριν τελειώσει το πρωτάθλημα του 2008 πως ο Νέλσον Πικε Τζούνιορ και η Renault προκάλεσαν εσκεμμένα το ατύχημα του Βραζιλιάνου οδηγού στο GP Σιγκαπούρης.
Η εντολή στον Πικέ και το απρόοπτο με τον Μάσα
Θυμίζουμε ότι η Renault F1, με τον τότε διευθυντή Φλάβιο Μπριατόρε και τον αγωνιστικό διευθυντή Πατ Σίμοντς, έδωσε την εντολή στον Πικε Τζούνιορ να προσκρούσει εσκεμμένα σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σιρκουί της Σιγκαπούρης στη σωστή χρονική στιγμή έτσι ώστε ο έτερος οδηγός της ομάδας -Φερνάντο Αλόνσο- να επωφεληθεί από το επακόλουθο όχημα ασφαλείας δεδομένου ότι είχε μόλις ελάχιστα δευτερόλεπτα νωρίτερα κάνει το πιτ-στοπ του.
Όπως και έγινε. Ο Πικέ έστειλε τη Renault του στην μπαριέρα της στροφής 17 στον 14ο γύρο του αγώνα, σε ένα σημείο όπου ήταν αδύνατον να απομακρυνθεί το μονοθέσιο χωρίς όχημα ασφαλείας. Τότε απαγορευόταν στους οδηγούς να κάνουν άμεσα πιτ-στοπ, πριν ολοκληρωθεί η στοίχιση όλων των μονοθεσίων πίσω από το όχημα ασφαλείας.
Όταν πια άνοιξε το πράσινο φως στα πιτς και όλοι οι οδηγοί μπήκαν για να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που τους έδινε το όχημα ασφαλείας, ο Αλόνσο βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα και μάλιστα με μεγάλη διαφορά. Ο Ισπανός φυσικά κέρδισε με μια κατά τα -απατηλά- φαινόμενα δαιμονιώδη ζαριά της τύχης, με ένα μονοθέσιο που δεν ήταν ανταγωνιστικό των Ferrari και McLaren εκείνης της χρονιάς.
Όμως, όταν ο Μάσα μπήκε για το πιτ-στοπ του, στην αγωνία της στιγμής η Scuderia δεν πρόλαβε να αποδεσμεύσει την αντλία καυσίμων (τότε επιτρεπόταν οι ανεφοδιασμοί) από το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου. Του έδωσε το πράσινο φως να φύγει από τα πιτς και το cavallino ξήλωσε όλη τη μάνικα ανεφοδιασμού, η οποία κυλούσε σαν την ουρά του φιδιού εκκρίνοντας καύσιμο, καθώς η Ferrari απομακρυνόταν.

Ο Μάσα αναγκάστηκε να σταματήσει στην έξοδο των πιτς και να περιμένει τους μηχανικούς της Scuderia να φτάσουν εκεί τρέχοντας για να αφαιρέσουν την αντλία, με αποτέλεσμα να πέσει στην 13η θέση του αγώνα στον τερματισμό και να χάσει πολύτιμους βαθμούς στη μάχη του τίτλου. Την ίδια στιγμή ο Χάμιλτον κέρδιζε τους πολύτιμους 8 -τότε- βαθμούς της τρίτης θέσης, σε μια μάχη τίτλου που εντέλει κρίθηκε με έναν βαθμό.

Περισσότερα στο sportin.gr

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Sports