Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου: Μιλούν στο thebest.gr αυτοί που την έκαναν… σπαγγέτι

Γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου: Μιλούν στο thebe...
Κωνσταντίνα Ανδριοπούλου
[email protected]

Τα χαρακτηριστικά της κατασκευής και η καταγραφή τους

Η εμβληματική γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» σε... σμίκρυνση και φτιαγμένη όχι από τα δομικά υλικά που συνηθίζονται για τις κατασκευές γεφυρών αλλά από σπαγγέτι και ταλιατέλες. Δυο δευτεροετής φοιτητές του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, ο Σωτήρης Πεννιάς από την Πάτρα και ο Γιώργος Πολίτης από τη Λευκάδα, είχαν την ιδέα αλλά και «την τρέλα» όπως λένε στο thebest.gr να την κατασκευάσουν και «τελικά βγήκε κάτι καλό».

Η εντυπωσιακή Γέφυρα, από τις  16 Δεκεμβρίου -οπότε έγινε η παρουσίασή της- εκτίθεται στην είσοδο του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου μέσα σε προθήκη.

Πως όμως πήραν την απόφαση;

Οι δυο τους ως ομάδα, συμμετείχαν, την περσινή ακαδημαϊκή χρονιά, σε διαγωνισμό για δευτεροετείς φοιτητές του τμήματος, για την κατασκευή τοξοτών γεφυρών από ζυμαρικά, σε μικρότερη κλίμακα και κατέλαβαν την πρώτη θέση μαζί με ακόμα μια ομάδα. Ο διαγωνισμός που έγινε για πρώτη φορά στη χώρα μας, τους έδωσε την ιδέα να φτιάξουν κάτι πιο μεγάλο και εκ του αποτελέσματος η προσπάθειά τους απέδωσε.

Ο Σωτήρης Πεννιάς και ο Γιώργος Πολίτης ξεκίνησαν να κατασκευάζουν την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, τον Φεβρουάριο του 2022 και την ολοκλήρωσαν τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου, με επιβλέποντα τον εντεταλμένο διδάσκων του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Σωτήρη Δέμη.

«Η διαδικασία ήταν απαιτητική, τόσο ο σχεδιασμός και η κατασκευή της μακέτας όσο και το βιβλίο που γράψαμε στη συνέχεια. Στο βιβλίο δουλέψαμε ως μηχανικοί. Για να φτάσουμε στην κατασκευή της μακέτας, φτιάξαμε και άλλες κατασκευές προκειμένου να μετρήσουμε, έστω αναλογικά, την αντοχή των ζυμαρικών, για να μάθουμε το υλικό που θα δουλεύαμε» αναφέρει στο thebest.gr o Σωτήρης Πεννιάς. «Η μακέτα μας πήρε 270 ώρες να την φτιάξουμε, αφού είχαμε κάνει όλη την προεργασία. Ήταν δύσκολο γιατί πέραν του διαγωνισμού δεν είχαμε κάνει κάτι ανάλογο και όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, μακαρόνια είναι και έσπαγαν πάρα πολύ εύκολα. Οι λεπτομέρειες ήταν πάρα πολλές για να πετύχουμε το τέλειο αποτέλεσμα».  Από την πλευρά του, ο Γιώργος Πολίτης, μας λέει: «Μου πρότεινε ο Σωτήρης την ιδέα και φυσικά δέχτηκα. Δεν έχει ξαναγίνει κάτι ανάλογο και σίγουρα δεν ήταν εύκολο και αυτό είναι που μας ιντρίγκαρε περισσότερο. Δεν ξέραμε πως θα βγει και τι θα βγει αλλά είχαμε τη θέληση, το τολμήσαμε και βγήκε αυτό το αποτέλεσμα».

Τα χαρακτηριστικά της κατασκευής

Η γέφυρα σχεδιάστηκε σε κλίμακα 1:750 (ένα προς 750). Έχει μήκος, το κατάστρωμά της, 1,92 μέτρα. Η μακέτα όλη έχει 2 μέτρα μήκος, 30 πόντους πλάτος και 40 πόντους ύψος. Το βάρος της είναι 30 κιλά μαζί με την προθήκη και 25 χωρίς την προθήκη. Στη μακέτα υπάρχει πλήρης φωτισμός από LED στη γέφυρα, όπως ακριβώς είναι και η κανονική, ενώ χρησιμοποιήθηκαν και αλλά ήδη μοντελισμού για να υπάρξει μια, όσο το δυνατόν πιο ακριβής, απεικόνιση της Γέφυρας και των περιβαλλόντων χώρων, όπως η θάλασσα, το κάστρο του Ρίου κ.α.

Κάθε μέτρηση την επανέλαβαν πέντε φορές και το σπαγγέτι νούμερο 10 έδειξε αντοχές που ίσως δεν θα τις περίμενε κάποιος από ένα ...ωμό μακαρόνι: εφελκυστική αντοχή 8,48 MPa (megapascal), θλιπτική 2,207 MPa και καμπτική 3,371 MPa. Για την κατασκευή της Γέφυρας χρησιμοποιήθηκαν 2 κιλά ζυμαρικά, σπαγγέτι Νο 10, Νο6 και ταλιατέλες.

 

«Συνολικά χρησιμοποιήσαμε 4 κιλά αλλά τα δυο είναι αυτά που έσπασαν. Δηλαδή, φτιάξαμε μια ακόμα με γέφυρα μόνο από τις δοκιμές που κάναμε για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα» λέει ο Σωτήρης Πεννιάς και ο Γιώργος Πολίτης, προσθέτει: «για να δούμε την αντοχή του μακαρονιού, κατασκευάσαμε δικές μας μηχανές διότι ήταν αδύνατο να μπουν σε μηχανές μέτρησης αντοχών που έχουμε στα εργαστήρια».

Οι δυο φοιτητές, εκτός από την μικρογραφία της Γέφυρας, έγραψαν και βιβλίο 62 σελίδων το οποίο, όπως αναφέρει ο Γιώργος Πολίτης, περιλαμβάνει τα εξής: «Οι πρώτες σελίδες αφορούν την κανονική Γέφυρα, έχουμε κάνει μια αναλυτική έρευνα με τεκμηριωμένες πηγές. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναφέρεται στην μηχανική των ζυμαρικών, έτσι την έχουμε ονομάσει, που είναι τα πειράματά μας και οι πρώτες κατασκευές για την αντοχή των ζυμαρικών και τα τελευταία κεφάλαια αφορούν καθαρά τη μακέτα της Γέφυρας και πως την φτιάξαμε».

Μιλώντας για το εγχείρημα των δυο φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών ο επιβλέπων της κατασκευής, εντεταλμένος διδάσκων του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Σωτήρης Δέμης, τονίζει στο thebest.gr: «Την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά στο πλαίσιο του μαθήματος Μηχανική Υλικών, εισάγαμε για πρώτη φόρα στους φοιτητές, τον πρώτο διαγωνισμό γέφυρας από ζυμαρικά και από σπαγγέτι. Πρόκειται για μια διαδικασία που γίνεται στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Αφορά την αποτύπωση στο χαρτί βασικών γνώσεων μηχανικής των υλικών. Είναι σπουδαίο γιατί αφορά φοιτητές δευτέρου έτους που ακόμα έχουν πολύ βασικές γνώσεις πολιτικού μηχανικού. Τα δυο αυτά παιδιά, ο Σωτήρης Πεννιάς και ο Γιώργος Πολίτης ήταν μια από τις δυο ομάδες που ισοβαθμήσαν στον διαγωνισμό. Μερικούς μήνες μετά, ήρθαν με βρήκαν και μου είπαν ότι ήθελαν την βοήθειά μου να κατασκευάσουν την Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου από ζυμαρικά. Οπότε δέχθηκα με πολύ μεγάλη χαρά αλλά και περιέργεια να δω πώς θα γίνει και πώς θα καταλήξει το όλο εγχείρημα. Προχώρησαν και παρακάτω, έγραψαν το βιβλίο για το πώς έφτασαν στην κατασκευή αυτή, σε αυτό δεν διόρθωσα τίποτα, ήθελα να μείνει το ύφος των παιδιών, το αθώο, το μη ακαδημαϊκό ύφος ».

Ο Σωτήρης Πεννιάς και ο Γιώργος Πολίτης έκαναν αναφορά και ευχαριστούν όσους τους στήριξαν στο εγχείρημα τους, τη ΜΑΚΒΕΛ, την Ανδρικόπουλος ΑΕΒΕ και την Στέφανος Πεννιάς για τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις. Επίσης, τον πρόεδρο του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και καθηγητή κ. Τριανταφύλλου , το Πανεπιστήμιο Πατρών για την στήριξή του και φυσικά τον κ. Δέμη για όλη την καθοδήγηση όλο αυτό το διάστημα. Τέλος ευχαριστούν «τον ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών, Μιχαήλ Φαρδή εκ των μηχανικών στο πρότζεκτ της πραγματικής γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου και την αναπληρώτρια καθηγήτρια του ίδιου ΑΕΙ, Αικατερίνη Παπανικολάου, που μας παραχώρησαν συνεντεύξεις που μπήκαν στο βιβλίο μας».

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις