Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

"Θεμέλια για ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, με έρευνα, καινοτομία και αξιολόγηση"

"Θεμέλια για ένα ποιοτικό εκπαιδευτ...

Παρέμβαση της Μ. Κυριακοπούλου για το νέο νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας

 

Η Βουλευτής  Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ Μαρία Κυριακοπούλου σε παρέμβασή της στην Ολομέλεια της Βουλής την Τετάρτη 11/5/2011 κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ». Στην παρέμβασή της τόνισε μεταξύ άλλων:
«Είναι  γνωστό ότι δεν  μπορούμε να μιλάμε για πρόοδο, ανάπτυξη της οικονομίας, εξειδικευμένη  εργασία, αντιμετώπιση της κρίσης των  αξιών και των  θεσμών, πάταξη της  διαφθοράς, εφαρμογή της αξιοκρατίας, αν δεν έχουμε προηγουμένως επενδύσει στην ουσιαστική παιδεία, αν δεν έχουμε φροντίσει για την άνοδο του μορφωτικού μας επιπέδου, την ουσιαστική καλλιέργεια, αν δεν έχουμε εξασφαλίσει ένα τέτοιο σύστημα παιδείας που να προάγει τη γνώση, το ήθος, την κριτική σκέψη και να δημιουργεί σκεπτόμενους πολίτες με αξίες και ιδανικά, αλλά και εξοπλισμένους με τέτοια εφόδια γνώσεων και δεξιοτήτων ώστε να μπορούν να συμβάλουν δημιουργικά και ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας μας και να σταθούν ανταγωνιστικά στο διεθνή στίβο εργασίας.
Δεν μπορούμε επίσης να μιλάμε για δωρεάν παιδεία, αν η εκπαίδευση στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν είναι ποιοτική, αν δεν παρέχονται γνώσεις που να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα της συνεχώς αναπτυσσόμενης τεχνολογίας, και ωθούμε τους μαθητές και σπουδαστές στα φροντιστήρια, τα ιδιωτικά σχολεία και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού».
Με το νομοσχέδιο «Θεσμικό πλαίσιο των  Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας  Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», επιχειρείται η ορθή οργάνωση και αξιοκρατική στελέχωση των οργανισμών που είναι επιφορτισμένοι με την έρευνα, την ανάπτυξη νέων παιδαγωγικών μεθόδων και την παροχή συμβουλευτικής συνδρομής για το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ο νέος φορέας δημιουργείται από την συγχώνευση τεσσάρων προϋπαρχόντων, ο οποίος στελεχώνεται από επιστημονικό προσωπικό με αυξημένα τυπικά προσόντα και προηγούμενη σχετική εμπειρία, καθώς και από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς, η συμβολή των οποίων είναι αναγκαία για τον εντοπισμό και την επίλυση των υφιστάμενων προβλημάτων και τη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος πραγματοποιήσιμου, που να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε ανάγκες και απαιτήσεις.
Στο πλαίσιο  της ίδιας προσπάθειας για  αναβάθμιση της Παιδείας εντάσσεται και η αναδιοργάνωση του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών, το οποίο μετονομάζεται σε Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος», η μέχρι σήμερα προσφορά του οποίου ήταν ιδιαίτερα σημαντική.
Με τις  διατάξεις του νομοσχεδίου επαναπροσδιορίζονται οι αρμοδιότητες του φορέα που  αναλαμβάνει κατά πρώτον, την έρευνα και την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση και  κατά δεύτερον, την ανάπτυξη και  λειτουργία των πληροφοριακών συστημάτων και υποδομών του Υπουργείου Παιδείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας σε όλα τα επίπεδα. Αναλαμβάνει τη διαχείριση όλων των ψηφιακών εφαρμογών που σχετίζονται με την εκπαίδευση και επιπλέον, επιφορτίζεται με το έργο της παραγωγής και διανομής σχολικών βιβλίων, αρμοδιότητα που ασκούσε μέχρι σήμερα ο καταργούμενος Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, με στόχο τη σταδιακή και ομαλή μετάβαση στο ψηφιακό βιβλίο.
Στο πλαίσιο  του ίδιου νομοσχεδίου εντάσσεται και η αναμόρφωση των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, για την τόνωση ενός που τα τελευταία χρόνια είχε ασθενήσει σημαντικά.
Η βασική μεταβολή που επέρχεται είναι  η υποχρέωση σύνδεσης όλων των  Πειραματικών Σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης  με τα ΑΕΙ και η δημιουργία Πειραματικών Σχολείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με υποχρέωση σύνδεσης με Τεχνολογικά και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα.  Τίθενται αυστηρά κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένα σχολείο «Πρότυπο Πειραματικό» και προβλέπεται συστηματική αξιολόγηση και επανεκτίμηση κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, τόσο εσωτερική, από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, όσο και εξωτερική.
Ομοίως  αξιολογούνται και οι διευθυντές, υποδιευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε τα σχολεία αυτά να αναδειχθούν σε κοιτίδες ποιοτικής  εκπαίδευσης και δημιουργίας  μέσω της εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων, με απώτερο στόχο να γίνουν παράδειγμα και σημείο αναφοράς για το σύνολο των ελληνικών σχολείων και να αποτελέσουν την αφετηρία για τη δημιουργία ενός εξελιγμένου και πιο αποτελεσματικού παιδαγωγικού συστήματος.
Επίσης, στο πλαίσιο του ίδιου νομοσχεδίου, ξεχωρίζει η ρύθμιση για την κατάργηση του ορίου ηλικίας, για τη φοίτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες σε Σχολικές Ομάδες Ειδικής Αγωγής.
Η Μαρία  Κυριακοπούλου, στην παρέμβασή της  κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου  τόνισε ακόμα τα εξής: «Μέλημα μας και ευθύνη μας είναι η οργάνωση ενός συστήματος παιδείας που θα βασίζεται στην έρευνα, την καινοτομία, την τεχνολογία, με προσανατολισμό στην εφαρμογή νέων παιδαγωγικών μεθόδων καθιστώντας τα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα και τα αποκτώμενα πτυχία ανταγωνιστικά στο διεθνή χώρο.
Προς  αυτήν την κατεύθυνση κινείται στο σύνολο του το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αντιμετωπίστηκε  με ιδιαιτέρως θετικά σχόλια και κατά τη δημόσια διαβούλευση, αφού δημιουργούνται τα θεμέλια για  ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, ουσιαστική δωρεάν παιδεία για όλους από τα αρχικά στάδια της εκπαίδευσης μέχρι και το Πανεπιστήμιο».

Η Βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ Μαρία Κυριακοπούλου σε παρέμβασή της στην Ολομέλεια της Βουλής την Τετάρτη 11/5/2011 κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ». Στην παρέμβασή της τόνισε μεταξύ άλλων:

«Είναι γνωστό ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για πρόοδο, ανάπτυξη της οικονομίας, εξειδικευμένη  εργασία, αντιμετώπιση της κρίσης των αξιών και των θεσμών, πάταξη της διαφθοράς, εφαρμογή της αξιοκρατίας, αν δεν έχουμε προηγουμένως επενδύσει στην ουσιαστική παιδεία, αν δεν έχουμε φροντίσει για την άνοδο του μορφωτικού μας επιπέδου, την ουσιαστική καλλιέργεια, αν δεν έχουμε εξασφαλίσει ένα τέτοιο σύστημα παιδείας που να προάγει τη γνώση, το ήθος, την κριτική σκέψη και να δημιουργεί σκεπτόμενους πολίτες με αξίες και ιδανικά, αλλά και εξοπλισμένους με τέτοια εφόδια γνώσεων και δεξιοτήτων ώστε να μπορούν να συμβάλουν δημιουργικά και ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας μας και να σταθούν ανταγωνιστικά στο διεθνή στίβο εργασίας.

Δεν μπορούμε επίσης να μιλάμε για δωρεάν παιδεία, αν η εκπαίδευση στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν είναι ποιοτική, αν δεν παρέχονται γνώσεις που να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα της συνεχώς αναπτυσσόμενης τεχνολογίας, και ωθούμε τους μαθητές και σπουδαστές στα φροντιστήρια, τα ιδιωτικά σχολεία και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού».

Με το νομοσχέδιο «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας  Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», επιχειρείται η ορθή οργάνωση και αξιοκρατική στελέχωση των οργανισμών που είναι επιφορτισμένοι με την έρευνα, την ανάπτυξη νέων παιδαγωγικών μεθόδων και την παροχή συμβουλευτικής συνδρομής για το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Ο νέος φορέας δημιουργείται από την συγχώνευση τεσσάρων προϋπαρχόντων, ο οποίος στελεχώνεται από επιστημονικό προσωπικό με αυξημένα τυπικά προσόντα και προηγούμενη σχετική εμπειρία, καθώς και από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς, η συμβολή των οποίων είναι αναγκαία για τον εντοπισμό και την επίλυση των υφιστάμενων προβλημάτων και τη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος πραγματοποιήσιμου, που να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε ανάγκες και απαιτήσεις.

Στο πλαίσιο της ίδιας προσπάθειας για αναβάθμιση της Παιδείας εντάσσεται και η αναδιοργάνωση του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών, το οποίο μετονομάζεται σε Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος», η μέχρι σήμερα προσφορά του οποίου ήταν ιδιαίτερα σημαντική.

Με τις  διατάξεις του νομοσχεδίου επαναπροσδιορίζονται οι αρμοδιότητες του φορέα που  αναλαμβάνει κατά πρώτον, την έρευνα και την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση και  κατά δεύτερον, την ανάπτυξη και λειτουργία των πληροφοριακών συστημάτων και υποδομών του Υπουργείου Παιδείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας σε όλα τα επίπεδα. Αναλαμβάνει τη διαχείριση όλων των ψηφιακών εφαρμογών που σχετίζονται με την εκπαίδευση και επιπλέον, επιφορτίζεται με το έργο της παραγωγής και διανομής σχολικών βιβλίων, αρμοδιότητα που ασκούσε μέχρι σήμερα ο καταργούμενος Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, με στόχο τη σταδιακή και ομαλή μετάβαση στο ψηφιακό βιβλίο.

Στο πλαίσιο του ίδιου νομοσχεδίου εντάσσεται και η αναμόρφωση των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, για την τόνωση ενός που τα τελευταία χρόνια είχε ασθενήσει σημαντικά.

Η βασική μεταβολή που επέρχεται είναι  η υποχρέωση σύνδεσης όλων των  Πειραματικών Σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης  με τα ΑΕΙ και η δημιουργία Πειραματικών Σχολείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με υποχρέωση σύνδεσης με Τεχνολογικά και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Τίθενται αυστηρά κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένα σχολείο «Πρότυπο Πειραματικό» και προβλέπεται συστηματική αξιολόγηση και επανεκτίμηση κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, τόσο εσωτερική, από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, όσο και εξωτερική.

Ομοίως αξιολογούνται και οι διευθυντές, υποδιευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε τα σχολεία αυτά να αναδειχθούν σε κοιτίδες ποιοτικής  εκπαίδευσης και δημιουργίας  μέσω της εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων, με απώτερο στόχο να γίνουν παράδειγμα και σημείο αναφοράς για το σύνολο των ελληνικών σχολείων και να αποτελέσουν την αφετηρία για τη δημιουργία ενός εξελιγμένου και πιο αποτελεσματικού παιδαγωγικού συστήματος.

Επίσης, στο πλαίσιο του ίδιου νομοσχεδίου, ξεχωρίζει η ρύθμιση για την κατάργηση του ορίου ηλικίας, για τη φοίτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες σε Σχολικές Ομάδες Ειδικής Αγωγής.

Η Μαρία Κυριακοπούλου, στην παρέμβασή της  κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου  τόνισε ακόμα τα εξής: «Μέλημα μας και ευθύνη μας είναι η οργάνωση ενός συστήματος παιδείας που θα βασίζεται στην έρευνα, την καινοτομία, την τεχνολογία, με προσανατολισμό στην εφαρμογή νέων παιδαγωγικών μεθόδων καθιστώντας τα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα και τα αποκτώμενα πτυχία ανταγωνιστικά στο διεθνή χώρο.

Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται στο σύνολο του το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αντιμετωπίστηκε με ιδιαιτέρως θετικά σχόλια και κατά τη δημόσια διαβούλευση, αφού δημιουργούνται τα θεμέλια για ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, ουσιαστική δωρεάν παιδεία για όλους από τα αρχικά στάδια της εκπαίδευσης μέχρι και το Πανεπιστήμιο».

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις