Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Κορωνοϊός Νάσος Νασόπουλος Πόλεμος στην Ουκρανία Θάνατος τριών παιδιών στην Πάτρα Πανελλήνιες 2022 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Δ. Γεωργαλάς- Ο Πατρινός του "Σασμού" στο thebest.gr: H δυσκολότερη σκηνή ήταν αυτή του ξυλοδαρμού- Απέχω πολύ από κάτι τέτοιο

 Δ. Γεωργαλάς- Ο Πατρινός του "Σασμ...
Μακρυγένη Ελευθερία

Ο Πατρινός ηθοποιός ετοιμάζεται να ξεκινήσει γυρίσματα μέσα στο καλοκαίρι για τον δεύτερο κύκλο της τηλεοπτικής σειράς

 Έτοιμος να ξεκινήσει γυρίσματα για τη δεύτερη τηλεοπτική σεζόν του «Σασμού» είναι ο Πατρινός ηθοποιός Δημήτρης Γεωργαλάς, την ώρα που παρουσιάζει ξανά τη "Μήδεια", σε σκηνοθεσία δική του και κάνει ήδη πρόβες για την Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν, η οποία  θα παρουσιαστεί στο θέατρο BIOS τον ερχόμενο Φεβρουάριο, σε δική του μετάφραση, διασκευή και σκηνοθεσία ενώ θα υποδυθεί τον σύγυζο της Έντα, Γιόργκεν Τέσμαν.

Ο Δημήτρης Γεωργαλάς, με μακρά θεατρική διαδρομή, φέτος μπήκε στα σπίτια των τηλεθεατών μέσα από την τηλεοπτική σειρά «Σασμός» στον ρόλο του Κώστα. Ο ίδιος μιλά στο thebest.gr για τη σειρά, για το θέατρο, για τον έρωτα και την Πάτρα. 

 

Η φετινή τηλεοπτική σεζόν ολοκληρώνεται με εσάς να έχετε μπει για τα καλά στα σπίτια πολλών τηλεθεατών, ως Κώστας, μέσα από τον «Σασμό» .Τι σας λένε όσοι σας αναγνωρίζουν στον δρόμο; Ποιο είναι το πιο χαρακτηριστικό που σας έχουν πει;

"Οι θεατές έχουν αλλάξει πια, δεν ταυτίζουν τον ηθοποιό με τον ρόλο που υποδύεται, πίσω από έναν αρνητικό ρόλο βλέπουν έναν ηθοποιό που τους πείθει και τον αντιμετωπίζουν με αγάπη και φιλικά αισθήματα. Αυτό έχει συμβεί φέτος με τον Κώστα, πολλοί άνθρωποι με χαιρετούν , μου μιλούν σαν να είναι φίλοι μου, με πειράζουν σίγουρα να μην φέρομαι άσχημα στην Άσπα, αλλά αυτό γίνεται με χιούμορ, και από όλους έχω ακούσει το ίδιο σχόλιο για όλους τους ηθοποιούς του Σασμού, ότι παίζουν εξαιρετικά τους ρόλους τους. Αυτό είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση, να βλέπεις στο πρόσωπο άγνωστων ανθρώπων την εκτίμηση προς την τέχνη σου, την αναγνώριση της ειλικρίνειας που προσπαθείς να καταθέσεις".

 

Θα σας δούμε στη δεύτερη σεζόν της σειράς;

"Ναι, θα συνεχίσω για αρκετά επεισόδια ακόμα, χωρίς να ξέρω τι ακριβώς θα γίνει με τον Κώστα, πού θα φτάσει η δράση του και πώς θα ολοκληρώσει την διαδρομή του. Σίγουρα πάντως έχει πάρει έναν κακό δρόμο που φοβάμαι πως δεν έχει επιστροφή. Περιμένω κι εγώ να έρθουν τα σενάρια στα χέρια μου για να δω τις εξελίξεις".

Πώς προσεγγίζετε αυτόν τον βίαιο, κακοποιητικό χαρακτήρα που όπως έχετε πει σας θυμίζει κάτι από τον πατέρα σας; Πώς λειτούργησε αυτό για σας;

"Δεν έχει κανένα νόημα να αναφερθούμε πάλι σε θέματα προσωπικά, αυτό έγινε μια φορά και είναι αρκετή, αν ξαναγίνει θα είναι σαν να εμπορεύομαι τα προσωπικά μου βιώματα και κάτι τέτοιο δεν αφορά ούτε εμένα, ούτε τον κόσμο. Κάθε ηθοποιός έχει αποσκευές εκφραστικές και τεχνικές, που αντλούνται από την εκπαίδευσή του και από την πείρα του μέσα στην πορεία της δουλειάς του. Κάθε φορά που ένας ρόλος το απαιτεί, ακολουθεί μια εσωτερική μέθοδο σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη, ο οποίος τον καθοδηγεί και τον βοηθάει καθοριστικά. Άλλωστε πέρα από βιωματικές ομοιότητες, αν υπάρχουν, ο ηθοποιός πρέπει να παίρνει τις ανάλογες αποστάσεις από τον ρόλο που υποδύεται για να μπορεί να τον ελέγχει. Η ερμηνεία είναι μια πολύ ευαίσθητη διαδικασία και οι τυχόν ταυτίσεις δεν βοηθούν, αντίθετα δυσκολεύουν τα πράγματα. Ξέρουμε ποιες χορδές αγγίζει μέσα μας ένας ρόλος αλλά ξέρουμε επίσης ότι είναι ένας ρόλος και τίποτα παραπάνω, ο κόσμος θέλει να δει μια ωραία ερμηνεία, όχι το πρόβλημα που μπορεί να έχει ένας ηθοποιός. Ο ηθοποιός δεν παίζει τον εαυτό του, παίζει από τον εαυτό του".

 

Πώς προετοιμάζεστε για τo γύρισμα; Ποια σκηνή σας δυσκόλεψε περισσότερο και γιατί; Ποιο είναι το κλίμα πίσω από τις κάμερες;

"Πρώτα απ’ όλα πηγαίνω στο γύρισμα διαβασμένος, έχω μάθει τα λόγια μου κι έχω στο μυαλό μου μια ιδέα για το πώς θα παίξω τη σκηνή μου. Εκεί θα συζητήσω με τον σκηνοθέτη, ο οποίος θα μου δώσει και τις δικές του υποκριτικές κατευθύνσεις και βέβαια θα στήσει και τη σκηνή τεχνικά. Το έχω ήδη πει και θέλω να το ξαναπώ πως πρόκειται για ένα υπέροχο συνεργείο με εξαιρετικούς ανθρώπους, γελαστούς και ευγενείς που κάνουν  μια όμορφη παρέα, οπότε νοιώθεις άνετα να παίξεις και να εκτεθείς όσο θέλεις. Πηγαίνω πάντα με πολλή χαρά στο γύρισμα.

Δεν χρειάζεται καμία σκέψη, η δυσκολότερη σκηνή ήταν αυτή του ξυλοδαρμού, γιατί πρώτον απέχω πολύ από κάτι τέτοιο, δεύτερον δεν είχα ξανακάνει ποτέ κάτι τόσο άγριο και ακραίο, και τρίτον ήταν μια σκηνή που απαιτούσε άρτια τεχνική κι από τους δύο για να μην χτυπήσουμε στ’ αλήθεια. Πήρε πάρα πολλή ώρα για να γίνει και θυμάμαι ότι τελειώσαμε κι οι δύο εξοντωμένοι από την ένταση και την ενέργεια που χρειάστηκε για να πετύχει. Υπάρχει ακόμα μια σκηνή που με δυσκόλεψε πολύ αλλά δεν την έχει δει ακόμα ο κόσμος γι’ αυτό δεν θα αναφερθώ σ’ αυτήν…".

Ποιο «τέλος» θα θέλατε για τον Κώστα;

"Σε μια μυθοπλασία όπως ο Σασμός, δεν είναι προκαθορισμένη η εξέλιξη της ιστορίας, όπως ας πούμε σ’ ένα θεατρικό έργο. Τα πρόσωπα πολλές φορές έχουν μια πορεία απρόβλεπτη ακόμα και για τον ίδιο τον ηθοποιό που παίζει. Αυτό για μένα είναι αρκετά προκλητικό κι ενδιαφέρον, και αφήνομαι στις εκπλήξεις που μου επιφυλάσσει η ομάδα των σεναριογράφων. Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου για τον Κώστα, είμαι περίεργος να δω πού θα φτάσει αυτός ο έντονος χαρακτήρας και προσπαθώ να είμαι προετοιμασμένος για να παίξω ό,τι μου ζητήσει ο πιο ακραίος ρόλος της καριέρας μου μέχρι τώρα! Τον αντιμετωπίζω με την ίδια αγωνία που έχει και ο θεατής".

 

 

Ο έρωτας αντιπαλεύει με τον θάνατο στον Σασμό. Πώς έχετε βιώσει και τις δύο αυτές καταστάσεις μέχρι τώρα στη ζωή σας;

"Ποτέ τόσο ακραία, ευτυχώς. Εγώ θέλω πάντα να ξεχωρίζω τα όρια μεταξύ του έρωτα και της εμμονής. Και στο Σασμό υπάρχει πολύ έντονο το στοιχείο της εμμονής. Στους τόπους όπου ανθεί η βεντέτα, φοβάμαι πως οι άνθρωποι είναι κατ’ εξοχήν εμμονικοί κι όχι παθιασμένοι όπως θέλουμε να το βλέπουμε από την ρομαντική του πλευρά. Ο έρωτας πάει πάντα χέρι χέρι με τον θάνατο, κι αυτό γιατί είναι καταδικασμένος να πεθάνει, έχει ημερομηνία λήξης. Επίσης είναι ικανός να κάνει τον άνθρωπο να υπερβεί την φύση του, τα όριά του κι αυτό καμιά φορά γίνεται μοιραίο, αλλά εγώ προτιμώ να τον βλέπω σαν μια θετική κινητήρια δύναμη που αναζωογονεί και δίνει χαρά. Όταν γίνεται σκοτεινός αποχωρώ".

Σπουδάσατε Φιλοσοφική εκτός από Υποκριτική στο Εθνικό Θέατρο. Ποια είναι η δική σας φιλοσοφία για τη ζωή. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα οι αλλαγές σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο είναι απανωτές, η αβεβαιότητα έντονη, η βία συχνή. Ποιες είναι οι δικές ψυχολογικές «εφεδρίες»;

Η φιλοσοφία μου για τη ζωή είναι να την εμπιστεύομαι γιατί την βλέπω σαν μια δύναμη που είναι ανώτερη από τον άνθρωπο, γιατί περιέχει τον άνθρωπο όπως κι όλα τα όντα. Είμαστε μέρος της,  ο καθένας μπορεί να βρει έναν τρόπο να συνομιλεί μαζί της να κατανοεί τα μηνύματά της και την λειτουργία της. Η ζωή λοιπόν δεν ζητάει πολλά πράγματα, αντίθετα με τον άνθρωπο που συνεχώς θέλει και κάτι άλλο. Προσωπικά είμαι μάλλον ένας ολιγαρκής άνθρωπος που στις δύσκολες περιόδους που ζήσαμε και ζούμε ακόμη, δεν εστιάζω καθόλου στην αγωνία για το μέλλον αλλά στην απόλαυση του παρόντος με ό,τι μπορεί να μου δώσει αυτό τη συγκεκριμένη στιγμή. Η όσο το δυνατόν καλύτερη σχέση με τον εαυτό σου πιστεύω πως είναι ο καλύτερος οδηγός.

Τι θυμάστε από την εποχή που μένατε στην Πάτρα; Τι αγαπάτε, τι σας ενοχλεί και τι σας λείπει από τη γενέτειρα πόλη;

Δεν αντιμετωπίζω την Πάτρα σαν μια πόλη από την οποία έχω φύγει, είμαι πολύ συχνά σ’ αυτήν, κι όταν δεν έχω πιεσμένο χρόνο στην Αθήνα αμέσως έρχομαι στην πόλη μου, ευτυχώς είναι πολύ κοντά κι είναι εύκολο να έρθω ακόμα και για λίγο. Αγαπώ πολύ την Πάτρα, νοιώθω πάντα Πατρινός, έχω πολλούς δικούς μου πολύτιμους ανθρώπους εδώ, οι μνήμες μου είναι ζωντανές και έχουν συνέχεια και σήμερα γιατί κάνω παρέα με τους παιδικούς μου φίλους. Βλέπω την εξέλιξη της Πάτρας από κοντά και πιστεύω πως είναι μια όμορφη πόλη που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί περισσότερο την ομορφιά της. Να εκτιμήσει και να αναδείξει πιο ουσιαστικά την ιστορία της, τα αξιοθέατα και τα μνημεία της και να γίνει πόλος έλξης για επισκέπτες. Ξέροντας πως οι Πατρινοί είναι άνθρωποι που αγαπούν την τέχνη, πιστεύω πως θα μπορούσε να ενισχυθεί το πολιτιστικό σύστημα , να οργανωθεί και να πλουτίσει ακόμα περισσότερο. Κάθε προσπάθεια να διευρυνθεί ο πολιτιστικός ορίζοντας είναι αξιέπαινη.

«Έστιν ουν τραγωδία..».  Έχοντας σκηνοθετήσει ήδη τη Μήδεια σε ένα φόντο διαφορετικό, μυσταγωγικό  μακριά από τις συνηθισμένες νόρμες του πως παρουσιάζεται το Αρχαίο Δράμα στους ανοικτούς κυρίως θεατρικούς χώρους, δώστε μας τη δική σας οπτική- ορισμό

"Η τραγωδία είναι το μέγιστο είδος θεάτρου, πάνω από εποχές και πέρα από ιστορικά πλαίσια. Κατά τη γνώμη μου, και επιτρέπεται και οφείλουμε να πειραματιζόμαστε με την τραγωδία, πολύ περισσότερο δε, επειδή είναι κι ένα είδος που κυλάει μέσα στο αίμα μας. Από τέτοιους πειραματισμούς το σίγουρο είναι πως η τραγωδία δεν μπορεί να βλαφτεί, αντίθετα, σίγουρα θα διευρύνει εμάς. Μπορεί εύκολα να μπει σε κλειστούς χώρους, μπορεί να παιχτεί με λίγα ή πολλά πρόσωπα, με κλασσικό ή μοντέρνο λόγο, έχει ένα σύστημα εσωτερικό δικό της να μην φθείρεται και να μην προσβάλλεται, αρκεί ο στόχος να είναι ειλικρινής και να ψάχνει την αλήθεια της ύπαρξης. Συνήθως μια κακή προσέγγιση πετάει έξω αυτόν που την επιχειρεί κι όχι την ίδια την τραγωδία. Είναι το χαρακτηριστικό της υψηλής ποίησης, της Τέχνης, να διώχνει από πάνω της τους παρείσακτους".

Θεατρικά, ποια είναι τα επόμενα βήματά σας για το καλοκαίρι και τον χειμώνα όπου θα σηματοδοτήσει και ένα νέο ξεκίνημα για σας

"Στις 5 Ιουλίου δίνουμε μια παράσταση της Μήδειας (παίχτηκε για τρεις σαιζόν στο θέατρο Μπάγκειον, και παρουσιάστηκε στην Πάτρα στο Λιθογραφείον) στο ανοιχτό θέατρο του Αττικού Άλσους, στα πλαίσια του φεστιβάλ που οργανώνει η Περιφέρεια Αττικής στον χώρο αυτό. Ξεκινάω γυρίσματα για τον β κύκλο του Σασμού μέσα στο καλοκαίρι.

Με την ομάδα που παρουσιάσαμε την Μήδεια, που πια ονομάζεται «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ» (Λόγος είναι η αιτία των πραγμάτων και το μέσο επικοινωνίας), έχουμε ξεκινήσει πρόβες για την επόμενη παράστασή μας που είναι η Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν και θα παρουσιαστεί στο θέατρο BIOS τον ερχόμενο Φεβρουάριο".

(Φωτο: Δημήτρης Χριστοδουλόπουλος)

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture