Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Βιβλίο τo φαινόμενο Netflix! Από τις ενοικιάσεις dvd στην παραγωγή και διακίνηση ταινιών

Βιβλίο τo φαινόμενο Netflix! Από τις ενο...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Βάσισε την επιλογή των θεατών αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του στην ελευθερία, απέρριψε τις συμβατικές διαφημίσεις και πέτυχε

Εχετε υπόψιν σας το βιβλίο που μόλις κυκλοφόρησε και στην Ελλάδα, με  τίτλο «Χωρίς κανόνες, Netflix: Μια δημιουργική επανάσταση» (μτφρ. Γιώργος Μπαρουξής, εκδ. Ψυχογιός) μέσα από το οποίο γίνεται αντιληπτό το άλμα της πρωτοποριακής και δημοφιλούς πλατφόρμας; Παρά τις επικρίσεις για υποκουλτούρα και πολιτικό ιμπεριαλισμό πρόκειται για ένα φαινόμενο υπηρεσιών καθώς συνιστά τον μεγαλύτερο παραγωγό και διακινητή πολιτιστικού προϊόντος στον κόσμο αυτή τη στιγμή. Το βιβλίο υπογράφεται από τον συνιδρυτή του Netflix, Ριντ Χέιστινγκς και τη συγγραφέα Εριν Μέγιερ, και διαβάζεται ως εγχειρίδιο που υμνεί μια μοναδική στα χρονικά εταιρική κουλτούρα. Διόλου τυχαία, σε σχετική έρευνα, το Netflix κατατάχθηκε πρώτο στη λίστα των εταιρειών που επιλέγουν να εργαστούν οι εργαζόμενοι στις ΗΠΑ ενώ ανάμεσα στις δημιουργίες του είναι το πολυβραβευμένο  «The Crown» για την ιστορία της βρετανικής βασιλικής οικογένειας, το εξαιρετικό «Roma» με τα βιώματα του Αλφόνσο Κουαρόν αλλά και η πολύ επίκαιρη κωμωδία «Don’t Look Up» τις μέρες των γιορτών, με το επίκαιρο αποκαλυψιακό σενάριο που σάρκασε με την πολιτική και την κλιματική αλλαγή πιάνοντας τον παλμό της εποχής.

Το δόγμα «δώσε ελευθερία και θα πάρεις υπευθυνότητα», που συνοψίζεται ευκρινώς στην πρακτική της επιχείρησης να δίνει στους υπαλλήλους της όση άδεια θέλουν, έχει επιτύχει τόσο ακραία, που δύσκολα μπορεί κάποιος  έχει αναμφίβολα πετύχει. Το Netflix προσλαμβάνει ταλέντα, δίνει τρομερή ελευθερία, επενδύει στην ειλικρίνεια, τιμά την ευελιξία, την ηγεσία, τη δημιουργικότητα, την προσαρμοστικότητα. Είναι μια επιχείρηση που λειτουργεί σαν ένα συγκρότημα τζαζ. «Οταν συνδυάζονται όλα τα στοιχεία σωστά, η μουσική είναι υπέροχη», λέει ο Χέιστινγκς.
Βέβαια το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος είναι αυτό που λέμε εύπεπτο και εμπορικό. Όμως χωρίς διαφημίσεις ώστε να  αφήνεται το περιθώριο στο ίδιο το προιόν να λανσάρει αυτό που πιστεύει με τοποθετημένες ενθέσεις βασισμένες στο μάρκετινγκ. Το να εμφανίζονται στις ταινίες και στις σειρές κάποιες φίρμες που αγαπούν οι καταναλωτές, δεν μπορεί παρά να είναι θετικό για την πλατφόρμα. Η ίδια λογική αφορά και τις τοποθετήσεις προϊόντων, αναφέρουν οι New York Times. «Τα περισσότερα brands που εμφανίζονται στις σειρές και στις ταινίες αποτελούν επιλογές των δημιουργών προκειμένου να προσθέσουν αυθεντικότητα στις ιστορίες τους», λέει η ίδια η εταιρεία.

 

Το συνδρομητικό αυτό μοντέλο απαλλάσσει λοιπόν τους θεατές απ’ τη διαφήμιση, ζητώντας τους να καταβάλλουν ένα μηνιαίο τίμημα, με αποτέλεσμα  ετήσια έσοδα 25 δισ. δολαρίων. Η πλατφόρμα έχει  μοναδική οργάνωση και απλότητα χειρισμού. Στους καιρούς της πανδημίας και των lockdowns το Netflix  μπήκε στα σπίτια εκατομμύρια ανθρώπων. Η φράση binge watching (παρακολουθώ το ένα επεισόδιο μετά το άλλο) καθιερώθηκε ως κανονικότητα, ενώ η πρακτική του cliffhanger (κορύφωση του ενδιαφέροντος στο τέλος κάθε επεισοδίου, ώστε να θέλεις να παρακολουθήσεις και το επόμενο), έθισε ακόμα και τον πιο διστακτικό, διαβάσαμε στην "Καθημερινή".. Πολλοί από μας δυσκολεύονται πια να δουν σειρές περιμένοντας την επόμενη μέρα προβολής…

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View