Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Από 28/12/2021 στην πλατφόρμα cinobo το φιλμ «Las Mejores Familias - Και στις Καλύτερες Οικογένειες»

Από 28/12/2021 στην πλατφόρμα cinobo το ...

Μία ταινία από το Περού παραγωγής 2020 - Ο σκηνοθέτης της, Χαβιέρ Φουέντες-Λεόν είχε διακριθεί στο Φεστιβάλ του Σάντανς στη Γιούτα

H ταινία με τίτλο «Και στις Καλύτερες Οικογένειες - The Best Families» θ’ αρχίσει να παίζεται από τις 28 Δεκεμβρίου 2021 σε αποκλειστική α’ προβολή στο cinobo.com.

Αντλώντας έμπνευση από τον Κανόνα του Παιχνιδιού του Ρενουάρ και τις ταινίες του Αλμοδόβαρ, αυτή η κωμωδία για τη μάχη των τάξεων αποτελεί μια απολαυστική εμπειρία. - Rolling Stone Spain

Χρησιμοποιώντας τη μαύρη κωμωδία για να κάνει κοινωνική κριτική, ο Φουέντες-Λεόν χτίζει πάνω στη μακριά κινηματογραφική παράδοση της Βιριδιάνας του Μπουνιουέλ και των πρόσφατων «Παράσιτων». - cinemaescapist.com

Το οικογενειακό τραπέζι μετατρέπεται σε πεδίο ανελέητων συγκρούσεων σε αυτή την ξεκαρδιστική κωμωδία από τους παραγωγούς της ταινίας «Μίλα Της» του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Φέτος τα «Παράσιτα» μας έρχονται από το Περού.

Σύνοψη

Η Λουσμίλα και η Πέτα είναι αδελφές που εργάζονται ως οικιακές βοηθοί σε σπίτια αριστοκρατικών οικογενειών. Οι δύο αδελφές είναι σχεδόν μέλη της οικογένειας αλλά... ίσως όχι για όλους. Όλα αλλάζουν όταν ένα καλά κρυμμένο μυστικό φέρνει τα πάνω κάτω για τις δύο οικογένειες, που βλέπουν την ιεραρχία τους να καταρρέει εν μέσω ενός μεγάλου πάρτυ γενεθλίων.

Το φιλμ «Και στις Καλύτερες Οικογένειες» απεικονίζει με ακρίβεια αλλά και με μια εξαιρετική λεπτότητα το ρήγμα ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις, σε μια περιοχή που αναπτύσσεται ραγδαία, οικονομικά και κοινωνικά. Οι άκαμπτοι ηθικοί κώδικες της κοινωνικής ελίτ τρίζουν στα θεμέλιά τους, ενώ φέρνουν στο φως την απόλυτη εξάρτηση ανάμεσα στους "πάνω" και τους "κάτω".

Σύμφωνα με έρευνα του 2012, το πιο πλούσιο 20% των περουβιανών κερδίζει σχεδόν το μισό κρατικό εισόδημα, πάνω από 10 φορές περισσότερα από το πιο φτωχό 20%, ενώ το 2013 στην πρωτεύουσα, τη Λίμα, ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός τείχους που χωρίζει τις πλούσιες γειτονιές από τις φτωχές.

Τέτοιου είδους θέματα κοινωνικοοικονομικής ανισότητας, καθώς και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, φεμινισμού και ισότητας βρίσκονται πίσω από τις ιστορίες του Φουέντες-Λεόν, ενός ανέκαθεν πρωτοπόρου σκηνοθέτη που συνδυάζει, με αρωγό τα χαρακτηριστικά μιας σαπουνόπερας, προοδευτικά ιδανικά με ένα στυλ ψυχαγωγίας βαθιά ριζωμένο στην λατινοαμερικανική κουλτούρα.

Σημείωμα του σκηνοθέτη της ταινίας, Χαβιέρ Φουέντες-Λεόν

Παρά το ότι καταφέραμε να ξεπεράσουμε χρόνια βίας και αιματοχυσίας στη χώρα μου, είναι ξεκάθαρο πως η τόνωση της οικονομίας μας δεν θα μας γλιτώσει από τις προκαταλήψεις και την ανισότητα που αποτελούν μελανό σημείο της ιστορίας μας. Θέλαμε να φτιάξουμε μια ταινία που θα αντικατόπτριζε όλα αυτά που μας χωρίζουν, αλλά και όσα μας ενώνουν. Και τι μπορεί να μας κάνει να κοιτάξουμε κατάματα τα κοινωνικά μας ψεγάδια, αν όχι το χιούμορ; Θέλουμε να κάνουμε το κοινό να γελάσει, ώστε να δεχτεί και το κοινωνικό σχόλιο πίσω από την κωμωδία.

Προσέξαμε πολύ να γράψουμε τους χαρακτήρες με φροντίδα και σεβασμό, ακόμα κι αν δεν συμφωνούσαμε πάντα με την άποψη ή τη συμπεριφορά τους. Όλοι οι άνθρωποι είναι περίπλοκοι και τρισδιάστατοι, και όσο αστεία κι αν προσπαθεί να είναι μια κωμωδία, πιστεύω πως χάνει την αξιοπρέπειά της όταν το χιούμορ υπάρχει σε βάρος της εμβάθυνσης των χαρακτήρων. Ακριβώς απ’ το χάσμα μεταξύ πλούτου και φτώχειας, queer και straight, θρησκευτικού και κοσμικού κ.ο.κ. ξεπηδούν οι κωμικές καταστάσεις, καθώς και η εμπαθής πλην αμείλικτη κριτική σε μια κοινωνία που έχει απόλυτη ανάγκη να κοιτάξει τον εαυτό της στον καθρέφτη, αν θέλει να ωριμάσει κι αυτή μαζί με την οικονομία της.

*Απόφοιτος της Ιατρικής σχολής του Περού, ο Χαβιέρ Φουέντες-Λεόν σπούδασε σκηνοθεσία στο CalArts του Λος Άντζελες, ενώ η πτυχιακή του ταινία, Espacios (Δωμάτια) απέσπασε το Περουβιανό Βραβείο Μικρού Μήκους το 1997. Η πρώτη του μεγάλου μήκους «Contracorriente – Undertow» έκανε πρεμιέρα το 2009 στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν και απέσπασε περισσότερα από 50 διεθνή βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Βραβείου Κοινού στο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου Σάντανς στη Γιούτα, το 2010. Η ταινία προτάθηκε για βραβείο Γκόγια και ήταν η πρόταση του Περού στα Όσκαρ της επόμενης χρονιάς.

Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του «El Elefante Desaparecido - The Vanished Elephant» έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο το 2014 και ταξίδεψε σε πολλά ακόμη φεστιβάλ. Ο Φουέντες-Λεόν ήταν ο βασικός σκηνοθέτης, συν-σεναριογράφος και διευθυντής παραγωγής της πρώτης σεζόν του Distrito Salvaje (Wild District), που γυρίστηκε στην Κολομβία για το Netflix. Αυτή την εποχή γράφει την πρώτη παραγωγή του Netflix που γυρίζεται στο Περού, σειρά που βασίζεται στην υπόθεση anti-doping του περουβιανού σταρ του ποδοσφαίρου, Πάολο Γκερέρο.

Σενάριο και Σκηνοθεσία: Χαβιέρ Φουέντες-Λεόν

Παραγωγοί: El Calvo, Dynamo, Χαβιέρ Φουέντες-Λεόν, Ντέλια Γκαρσία, Λοσάδα, Μισέλ, Ρούμπεν.

Πρωτότυπη Μουσική: Σέλμα Μουτάλ

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Σουζάνα Τόρες

Μοντάζ: Χαβιέρ Φουέντες-Λεόν, Χαβιέρ Μπεσέρα

Κοστούμια: Φερνάντο Βελάσκο

Μακιγιάζ & Μαλλιά: Λουσιάνα Σαλομόν

Πρωταγωνιστούν οι: Τζέλι Ρεατέγκι (Μερσέδες), Γκράσια Ολάγιο (Κάρμεν), Τατιάνα Αστένγκο (Λουσμίλα), Γκαμπριέλα Βελάσκεθ (Πέτα).

Ο αυθεντικός τίτλος του φιλμ είναι: «Las Mejores Familias».

Διάρκεια: 99 λεπτά.

Παραγωγή του Περού, 2020.

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture