Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Κορωνοϊός 200 Χρόνια Από Την Ελληνική Επανάσταση Νάσος Νασόπουλος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Πάνω από 1400 Πατρινοί χειροκρότησαν την αξιόλογη παράσταση "Ιφιγένεια η εν Ταύροις" -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Πάνω από 1400 Πατρινοί χειροκρότησαν την...

Μία παράσταση που θα μπορούσε κάλλιστα να είχε παιχθεί για 2 βραδιές στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο όπου η επιτρεπόμενη χωρητικότητα είναι 717 άτομα τη φορά!

Παρουσιάστηκε τελικά για μία βραδιά, αντί για 2 που αρχικά είχε ανακοινωθεί, την περασμένη Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021 στο πλαίσιο του φετινού Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας, στον υπαίθριο, ανοιχτό χώρο έμπροσθεν του Εργοστασίου Τέχνης «Θάνος Μικρούτσικος» και οι Πατρινοί θεατρόφιλοι και όχι μόνο, έδωσαν πράγματι ένα δυναμικό παρών. Ο λόγος για την πολύ καλή παράσταση «Ιφιγένεια η εν Ταύροις» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη που ξεκίνησε με 20 λεπτά καθυστέρηση στις 21.50, λόγω της συνεχούς προσέλευσης των θεατών και ολοκληρώθηκε μιάμιση ώρα αργότερα στις 23.20 με ένα θερμό χειροκρότημα και με την επιβλητική παρουσία της Χαρούλας Αλεξίου ως Θεά Αθηνά με ολόλευκο κοστούμι και εκείνη την υπέροχη, βαθιά φωνή της να χρωματίζει μοναδικά τον επίλογο της παράστασης αυτής αρχαίας τραγωδίας που στην Επίδαυρο για τρία βράδια είδαν συνολικά περί τους 14.500 θεατές.

Στα δυνατά σημεία της παράστασης ήταν η μετάφραση του Γιώργου Ιωάννου, ο καλός ρυθμός που είχε πετύχει ο σκηνοθέτης και η Λένα Παπαληγούρα εξαιρετική ως Ιφιγένεια που εξαπατήθηκε από τον ίδιο τον πατέρα της Αγαμέμνονα και πλέον ζει χάρη στη βοήθεια της κόρης του Δία και της Λητώς, της Θεάς Άρτεμις στην αφιλόξενη και βάρβαρη χώρα των Ταύρων. Εξίσου δυνατή και συναισθηματικά δοσμένη η σκηνή που τα δύο αδέλφια Ιφιγένεια και Ορέστης (στο ρόλο ο ταλαντούχος Μιχάλης Σαράντης) αναγνωρίζονται μεταξύ τους και σφιχταγκαλιάζονται κλαίγοντας και με αναφιλητά.

Όλοι οι ηθοποιοί ακόμη και ο γοητευτικός Νίκος Ψαρράς που σε ορισμένους δεν πολυάρεσε, ο οποίος υποδύεται τον βασιλιά Θόα με έναν πιο επιθετικό τρόπο υπογραμμίζοντας συνάμα και την αφέλεια του ήρωα του, ήσαν πολύ καλοί (ξεχωρίσαμε και τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη καθώς και τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο) ενώ και ο χορός με κορυφαία την Κίττυ Παϊταζόγλου αν και μονότονος κάποιες φορές, ήταν σωστά ενταγμένος στο ύφος μίας παράστασης ευπρόσωπης, αξιόλογης που αναδείκνυε το αρχαίο κείμενο και τα παντοδύναμα νοήματα του.

Σωστή θα λέγαμε ήταν και η επιλογή μίας τραγουδίστριας – σύμβολο για τους Έλληνες τα τελευταία τουλάχιστον 45 χρόνια, της Χαρούλας Αλεξίου που άμα τη εμφανίσει της προκάλεσε τον θαυμασμό και ένα ρίγος στο κοινό που ξέροντας πως βγαίνει μόνο στα τελευταία έξι – επτά λεφτά, ανέμενε με αγωνία την παρουσία της. Ωστόσο είναι μία παρουσία μελετημένη που δεν επισκιάζει τους υπόλοιπους και δη την θαυμάσια Λένα Παπαληγούρα με την έξοχη άρθρωση, βλέμμα και εκφράσεις, μία ηθοποιός που θα δούμε σίγουρα και σε άλλους αντίστοιχους ρόλους στο μέλλον.

Η οργάνωση από πλευράς του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας παρατηρήσαμε πως είναι καλή και το κυριότερο παρά την ουρά που σχηματίστηκε, η αναμονή δεν ήταν μεγαλύτερη του 10λεπτου, άντε τέταρτου ενώ σημαντική είναι η δουλειά των εθελοντών που βοήθησαν τους 1400 και πλέον θεατές που είχαν κατακλύσει τις καρέκλες και κερκίδες του χώρου που πάντως δεν θυμίζει θέατρο και ευτυχώς που στην συγκεκριμένη περίπτωση μία παράσταση όπως αυτή που χαρήκαμε, παρέσυρε το κοινό ώστε να ξεχάσει ότι την παρακολουθούσε καθήμενο σε…πλαστική καρέκλα. Ήταν μία παράσταση που θα έπρεπε να είχε παρουσιαστεί στο φυσικό της χώρο το Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο, όπου σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr, η επιτρεπόμενη ημερήσια χωρητικότητα είναι 717 άτομα. Τουτέστιν αν η παράσταση ερχόταν όπως αρχικά είχε κανονιστεί για 2 βραδιές, και στο Αρχαίο Ωδείο και όχι στο Εργοστάσιο Τέχνης, θα γέμισε αυτή τη χωρητικότητα άνετα ενώ και τα έξοδα χρήσης του Ωδείου όταν μία παράσταση είναι ενταγμένη στον κορμό ενός αναγνωρισμένου θεσμού όπως το Διεθνές Φεστιβάλ του Δήμου ή το Φεστιβάλ Πάτρας του Ανδρέα Α. Ανδριόπουλου, απ’ όσο γνωρίζουμε, δεν υφίστανται. Άρα γιατί οι Πατρινοί έπρεπε να τρέχουν στην Ακτή Δυμαίων σ’ ένα χώρο που ακόμα δεν έχει φτιαχτεί κατάλληλα και ολοκληρωθεί, και λειτουργεί ως λύση ανάγκης και με τη σκέψη ότι μπορεί να χωρέσει έως και 2500 άτομα τη φορά, και όχι στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο που ειδικά φέτος είναι αδικαιολόγητα ανενεργό.

*Ανάμεσα στους παρευρισκόμενους που χειροκρότησαν την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη, ήταν και η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων, Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, η οποία και συνεχάρη από κοντά στο τέλος τη Χαρούλα Αλεξίου, τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη και τους άλλους ηθοποιούς της παράστασης που το Σάββατο 24/7/2021 θα παρουσιαστεί στο γειτονικό Αίγιο, στο υπαίθριο θέατρο Γ. Παππάς.

Κείμενο - ρεπορτάζ: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Η ουρά που είχαν σχηματίσει οι θεατές γι...

Η ουρά που είχαν σχηματίσει οι θεατές για να μπουν στο Εργοστάσιο Τέχνης Θάνος Μικρούτσικος έφτανε έως την είσοδο του πρώην εργοστασίου του Λαδόπουλου.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture