Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

«Γράμματα και Αναμνήσεις»: Διαβάστε τα Χριστούγεννα την έκδοση -αυτοπροσωπογραφία της Κάλλας

«Γράμματα και Αναμνήσεις»: Διαβάστε τα Χ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Για πρώτη φορά η αξεπέραστη ντίβα γράφει η ίδια για τον εαυτό της, το βιβλίο επιμελήθηκε ο Γάλλος καλλιτέχνης και μελετητής Τομ Βολφ

Το ανεπανάληπτο φαινόμενο της όπερας δεν παύει να εμπνέει ταινίες, παραστάσεις και εκδόσεις. Συνήθως όμως έτσι παρακολουθούμε πως την «έβλεπαν» οι άλλοι, όχι τι πίστευε η ίδια για τον εαυτό της… Η Μαρία Κάλλας  φτιάχνει για πρώτη φορά το πορτρέτο της με τα δικά της λόγια στο καινούριο βιβλίο «Μαρία Κάλλας: Γράμματα και Αναμνήσεις», που ήδη κυκλοφορεί. (Σε αυτό βασιζόταν το θέαμα με την Μόνικα Μπελούτσι στο Ηρώδειο που αναβλήθηκε λόγω πανδημίας).  «Μια μέρα θα γράψω την αυτοβιογραφία μου. Θα ήθελα να τη γράψω εγώ η ίδια, ώστε να φωτίσω καλύτερα τα γεγονότα. Έχουν ειπωθεί τόσο πολλά ψέματα για μένα…» είχε δηλώσει η ντίβα. Διαβάστε λοιπόν ιδιόχειρες επιστολές της μεγάλης υψιφώνου, καθώς και τις δύο απόπειρές της να γράψει τα απομνημονεύματά της (το 1957 και το 1977).

Το νέο βιβλίο υπογράφεται από το  νεαρό Γάλλο Τομ Βολφ (σκηνοθέτη, ηθοποιό, φωτογράφο, παραγωγό) που είναι δημιουργός της ταινίας Maria by Callas και επιμελητής της φερώνυμης έκθεσης. Μάλιστα, αναγνωρίζεται σήμερα ως ένας από τους κατεξοχήν ειδικούς σε οτιδήποτε σχετικό με τη ζωή και τη σταδιοδρομία της μεγάλης σοπράνο.

Είναι ο ιδρυτής και η ψυχή του Fonds de Dotation Maria Callas, που κύριο μέλημά του είναι η συγκέντρωση και η διαφύλαξη των προσωπικών αρχείων της Κάλλας. Η παρούσα έκδοση είναι καρπός πέντε ετών έρευνας σε ολόκληρο τον κόσμο.

Από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια στη Νέα Υόρκη έως τα χρόνια του πολέμου και της Κατοχής στην Αθήνα, από τα δειλά πρώτα της βήματα στον κόσμο της όπερας έως την παγκόσμια αναγνώριση, τα σκάνδαλα και τις προσωπικές της δοκιμασίες, από την εξιδανικευμένη αγάπη της για τον σύζυγό της έως τον παθιασμένο έρωτά της για τον Ωνάση, αυτή η έκδοση δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε την πραγματικότητα πίσω από τον μύθο.

Άλλοτε ξεδιπλώνεται μπροστά μας η Μαρία, μια γυναίκα ευαίσθητη και εύθραυστη, και άλλοτε ο θρύλος Κάλλας, συχνά θύμα του μεγάλου ονόματός της, σε συνεχή αγωνία για την κατάσταση της φωνής της, έως και τον πρόωρο θάνατό της, σε ηλικία μόλις 53 ετών, στη μοναξιά του παρισινού διαμερίσματός της.

 

Ποια ήταν η Κάλλας

Η Μαρία Κάλλας, γεννημένη στις 2 Δεκεμβρίου 1923 στη Νέα Υόρκη από Έλληνες γονείς, κορυφαία υψίφωνος του 20ού αιώνα, σημάδεψε ανεξίτηλα με τη σπάνια ποιότητα της φωνής της, τη μουσική της ιδιοφυΐα και το μοναδικό δραματικό της ταλέντο την ιστορία της όπερας, έτσι ώστε να μιλούμε έκτοτε για εποχή πριν και μετά την Κάλλας.

Σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του καιρού της, όπως ο μαέστρος Τούλλιο Σεραφίν και ο σκηνοθέτης Λουκίνο Βισκόντι, αναβίωσε την τέχνη του λυρικού θεάτρου, την οποία κατέστησε δημοφιλή στο ευρύτερο κοινό, αναδεικνύοντας όλα σχεδόν τα έργα του λυρικού ρεπερτορίου, από τον Γκλουκ, τον Μπελίνι, τον Ροσσίνι, τον Ντονιτσέττι, τον Βέρντι, τον Πουτσίνι μέχρι και τον Βάγκνερ.

Αλησμόνητες έχουν μείνει οι ηρωίδες που ενσάρκωσε με τρόπο σχεδόν μεταφυσικό, όπως η Άλκηστις, η Μήδεια, η Νόρμα, η Άννα Μπολένα, η Λουτσία ντι Λαμμερμούρ, η Βιολέττα, η Τόσκα, η Αμίνα (Υπνοβάτις), η Ελβίρα (Πουριτανοί), η Λαίδη Μάκβεθ και τόσες άλλες. Λατρεύτηκε από το κοινό –και πέρα από τον χώρο της όπερας– για τον μαγνητισμό και τη γοη­τεία που εξέπεμπε, την τέλεια κομψότητά της και τη θυελλώδη σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Πέθανε στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο σπίτι της στο Παρίσι από καρδιακή ανακοπή.

Τι είπε ο Βολφ στη Vogue Greece

Oπως ανέφερε ο δημιουργός του βιβλίου στην ελληνική Vogue:

«Νομίζω ότι ο περφεξιονισμός της την έκανε τρομερά ευάλωτη και αρκετές φορές δυστυχισμένη. Η τελειομανία της, οδήγησε την τέχνη της σ’ ένα σημείο που κανείς άλλος καλλιτέχνης, ακόμα και σήμερα, δεν έχει καταφέρει να αγγίξει. Έγινε το σύμβολο μιας εποχής, ένα αστέρι που λάμπει και θα λάμπει ανά τους αιώνες. Αυτό μοιραία την ωθούσε σ’ ένα διαρκές κυνήγι του ιδανικού. Δεν ήταν μόνο το κοινό που περίμενε τα πάντα από εκείνη, αλλά και η ίδια που προσδοκούσε τα πάντα από τον εαυτό της. Γι’ αυτό και το γεγονός ότι έχασε τις φωνητικές δυνατότητες που είχε νεότερη, την ισοπέδωσε. Πιστεύω ότι με τον ίδιο τρόπο αντιμετώπιζε και την προσωπική της ζωή. Είχε κι εκεί την τάση να αναζητά το τέλειο, εξιδανίκευε τα πάντα, όπως τη σχέση της με τον Ωνάση, ωραιοποιούσε τις καταστάσεις που ζούσε και στο τέλος κατέληγε να νιώθει μια διαρκή προδοσία από τους ανθρώπους, αλλά και από τον ίδιο της τον εαυτό».

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View