Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Με συναρπαστικό, σινεφίλ μάθημα έμοιαζε το ντοκιμαντέρ για τον Μπέργκμαν

Με συναρπαστικό, σινεφίλ μάθημα έμοιαζε ...

Το πρόβαλλε η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας τη Δευτέρα 2/12/2019 στα Odeon Veso Mare

Σαν ένα ωραίο σινεφίλ μάθημα έμοιαζε η ταινία ντοκιμαντέρ «Μπέργκμαν: Ένας Αιώνας» του 2018, μία Γαλλογερμανική παραγωγή σε σκηνοθεσία της 77χρονης δημιουργού Μαργκαρέτε Φον Τρότα, που πρόβαλλε η Κινηματογραφική Λέσχη της Πάτρας στα Οdeon Veso Mare τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019.

Ο Σουηδός Μπέργκμαν ανήκει στη σφαίρα των «μύθων» του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου σινεμά και σίγουρα δεν λογίζεται κάποιος ως σωστός και συνεπής σινεφίλ αν δεν έχει δει κάποια από τα αριστουργηματικά φιλμ του σπουδαίου σκηνοθέτη που έφυγε από τη ζωή πριν 12 χρόνια το 2007 σε ηλικία 89 ετών. Η Γερμανίδα σκηνοθέτιδα Μαργκαρέτε φον Τρότα ταινιών όπως «Η Χαμένη Τιμή της Καταρίνα Μπλουμ», πρωτοανακάλυψε και έκτοτε έγινε πιστή θαυμάστρια του έργου του Μπέργκμαν στο Παρίσι αρχές του ΄60 όταν και είδε την «Έβδομη Σφραγίδα». Με την ταινία της αυτή, ένα φόρο τιμής στον Μπέργκμαν που ωστόσο δεν είναι αγιογραφία και αυτό προσδίδει στο φιλμ μεγαλύτερη αξία, πραγματικά δίνει την ευκαιρία στο ευρύ κοινό και σε νεότερης ηλικίας θεατές να ανακαλύψουν τον Μπέργκμαν και πραγματικά φεύγοντας από την αίθουσα είχες τη διάθεση να θες να δεις κάποια από τις ταινίες του.

Θυμηθήκαμε αγαπημένους ηθοποιούς του σκηνοθέτη όπως την Λιβ Ούλμαν που ήταν για ένα διάστημα και γυναίκα του, στα 80 της σήμερα και τον Έρλαντ Γιόζεφσον (οι δυο τους έπαιξαν στο «Σκηνές από έναν γάμο»), μάθαμε ότι ο Μπέργκμαν μάλλον αγαπούσε περισσότερο την τέχνη του από τα παιδιά του (αποκαλυπτικά τα όσα λέει στην ταινία ο Ντάνιελ, ένα από τα παιδιά του), ότι και ο ίδιος ένιωθε και παρέμενε ένα παιδί, ότι επέλεγε πάντα ωραίες γυναίκες ηθοποιούς και τις έβαζε στο επίκεντρο των ιστοριών του, ότι τη δεκαετία του ’70 έφυγε από τη Σουηδία και βρήκε καταφύγιο στη Γερμανία, στο Μόναχο μετά από μία περιπέτεια με την εφορία που τον έκανε πρωτοσέλιδο στον Τύπο με όχι κολακευτικά σχόλια, κ.α.

Αυτό πάντως που προέκυπτε αβίαστα από την ταινία της Φον Τρότα ήταν αναμφίβολα το μεγαλείο και η έμπνευση αυτού του ιδιαίτερου ανθρώπου που σημειωτέον είναι καθολικά αποδεκτός στην Στοκχόλμη όχι όμως και στο Γκέτεμποργκ όπου την πρωτοκαθεδρία έχουν δημιουργοί όπως ο Ρόι Άντερσον.

Αξίζει να προσθέσουμε πως μετά τις «Άγριες φράουλες» που πρόβαλλε πριν λίγο η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας υπάρχει το ενδεχόμενο η πρόεδρος της Λέσχης Ελένη Δάσιου να δείξει στον β’ κύκλο μετά τον Ιανουάριο, το φιλμ του Μπέργκμαν του 1982 «Φάνι και Αλέξανδρος» που θεωρείται η ξενόγλωσση ταινία με τα περισσότερα κερδισμένα Όσκαρ, 4 τον αριθμό. Όσο για την ερχόμενη Δευτέρα 9/12 η Λέσχη θα προβάλλει τον «Κύριο Βερντού» του 1947 με τον Τσάρλι Τσάπλιν.  

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture