Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Δελτίο Ειδήσεων Κορωνοϊός Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020 Αγιά Σοφιά ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Εξάπλωση κορωνοϊού Χάρτης

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Η συγκλονιστική ιστορία με το θηριώδες Tζάμπo που θα έπεφτε στο κέντρο της Αθήνας! ΒΙΝΤΕΟ

Η συγκλονιστική ιστορία με το θηριώδες T...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Ο ήρωας πιλότος που απέτρεψε την αεροπορική τραγωδία

«Όσοι ζούμε μετά από αυτό, ζούμε λαθραία». Αυτό είχε δηλώσει ο πιλότος Σήφης Μιγάδης, το 1994, σε συνέντευξη του στην εκπομπή του Κώστα Παπαπέτρου «Μια στις χίλιες» μιλώντας για την ημέρα που το θηριώδες τζάμπο της Ολυμπιακής με 418 επιβάτες, που πιλοτάριζε… θα έπεφτε στο κέντρο της Αθήνας.

 Ήταν το 1978 όταν έμπειρος πιλότος με τις γνώσεις του, τη ψυχραιμία αλλά και την πίστη του κατάφερε να αποτρέψει την μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία στην Ελλάδα, κρατώντας το θηριώδες αεροπλάνο στον αέρα.

Μάλιστα το επίτευγμα του διδάσκεται στα σεμινάρια της Boeing, καθώς νίκησε τους νόμους της φυσικής. Ουσιαστικά κατάφερε να πετάξει σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος και με ελάχιστη ταχύτητα. Το ότι το αεροπλάνο δεν έπεσε θεωρείται  «θαύμα» ενώ σε όλες τις προσομοιώσεις που έχουν γίνει το αεροπλάνο πάντα πέφτει.

Μάλιστα η εταιρεία που κατασκεύασε το αεροπλάνο το έχει χαρακτηρίσει «lost» και το θεωρεί πεσμένο, παρόλο που ο πιλότος κατάφερε να το προσγειώσει.

Σε όλες τις προσομοιώσεις που έχουν γίνει το αεροπλάνο πάντα πέφτει
Το αεροσκάφος είχε 160 τόνους καύσιμα

Η πτήση

Στις 9 Αυγούστου 1978 ένα από τα τέσσερα Boeing 747-200 της Ολυμπιακής θα πετούσε από την Αθήνα με προορισμό τη Νέα Υόρκη.

Το αεροσκάφος ήταν  ένα διώροφο Boeing, που θεωρείτο επανάσταση στην αεροπλοΐα. Το μέγεθος του ήταν διπλάσιο  από τα συνηθισμένα αεροσκάφη και χωρούσε μεγάλο αριθμό επιβατών.

Εκείνη την ημέρα το αεροσκάφος είχε 400 επιβάτες, εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν Αμερικανοί τουρίστες. Μαζί τους πετούσαν και 18 μέλη πληρώματος με κυβερνήτη τον κρητικό Σήφη Μιγάδη.

Στις 2 το μεσημέρι το πλήρωμα πήρε τις θέσεις του και το αεροπλάνο μπήκε στον αεροδιάδρομο για την απογείωση. Το αεροσκάφος είχε 160 τόνους καύσιμα, καθώς θα πετούσε απευθείας από Αθήνα για Νέα Υόρκη.

Κατά την απογείωση, δεν μπόρεσε να πάρει ύψος και δεν είχε αρκετή ταχύτητα για να απογειωθεί. Πριν οι ρόδες ξεκολλήσουν από το έδαφος, ακούστηκε μια έκρηξη από τον δεξί κινητήρα, ο οποίος καταστράφηκε.

Πρωτοσέλιδο τη εφημερίδας «Μακεδονία»...

Πρωτοσέλιδο τη εφημερίδας «Μακεδονία»...

Πρωτοσέλιδο τη εφημερίδας «Μακεδονία»...

Οι επιβάτες θεώρησαν ότι επίτηδες πετούσαν τόσο χαμηλά! Μάλιστα κάποιοι τραβούσαν φωτογραφίες 

Ο πιλότος

Είχε 32 χρόνια εμπειρία και τα τελευταία χρόνια είχε αναλάβει το πιλοτάρισμα των jumbo της Ολυμπιακής. Συγκυβερνήτης ήταν ο Κ. Φικάρδος, στενός φίλος του Μιγάδη, με τον οποίο συνεργάστηκε πολλά χρόνια και έκαναν πολλά ταξίδια μαζί .

Ο Σήφης Μιγάδης δεν μπορούσε να σταματήσει και έδωσε εντολή στον Φικάρδο να μαζέψει τις ρόδες για να συνεχίσει. Ο πιλότος έδινε μάχη να ανυψωθεί και όσοι βρίσκονταν στο αεροδρόμιο πίστευαν ότι θα έπεφτε. Με ελάχιστο ύψος κατάφερε να περάσει το πρώτο εμπόδιο, που ήταν ο λόφος «Πανί» στον Άλιμο, ο οποίος είχε ύψος 200 μέτρα....

Ο Μιγάδης πέταξε σε ύψος μόλις 209 μέτρων και στη συνέχεια το αεροπλάνο έχασε ξανά ύψος. Παράλληλα, ο Φικάρδος έστελνε σήματα κινδύνου στον πύργο ελέγχου. Στο αεροδρόμιο είχε σημάνει συναγερμός. Το αεροπλάνο πέρασε πάνω από τις πολυκατοικίες της Καλλιθέας και της Νέας Σμύρνης και ξυστά από το κτίριο της Interamerican στη Συγγρού. Όπως είχε αναφέρει μια αεροσυνοδός, είδαν σε κοντινή απόσταση τους υπαλλήλους που εργάζονταν στα γραφεία τους, οι οποίοι τους κοιτούσαν με έκπληξη. Το αεροσκάφος πετούσε με ταχύτητα μόλις 160 μιλίων σε ύψος 55 μέτρων από το έδαφος....

Ο Σήφης  Μιγάδης επέλεξε να το κρατήσει σταθερό σε οριζόντια θέση, καθώς γνώριζε πολύ καλά την αεροδυναμική.

Όπως είχε πει σε συνέντευξη του, παρέκαμψε πολλούς κανόνες, προκειμένου να το κρατήσει στον αέρα. Δεν μπορούσε να το στρίψει και να κάνει ελιγμούς. Πήγαινε μόνο ευθεία και αποφάσισε να κινηθεί προς το όρος του Αιγάλεω, για να πέσει τουλάχιστον σε ακατοίκητη περιοχή.

Εκείνα τα δραματικά δευτερόλεπτα, στο πιλοτήριο επικρατούσε σιγή. Παράλληλα ο μηχανικός βελτίωνε την κατάσταση των κινητήρων, ενώ οι κυβερνήτες ήταν απόλυτα συγκεντρωμένοι και ψύχραιμοι.

Αυτός ήταν ο λόγος που οι επιβάτες δεν κατάλαβαν τίποτα και μερικοί πίστευαν ότι η χαμηλή πτήση στην Αθήνα ήταν στο πρόγραμμα. Πολλοί έβγαζαν φωτογραφίες από τα παράθυρα, ενώ περνούσαν πάνω από τις στέγες των κτιρίων....

Η επόμενη πτήση αμέσως μετά την προσγείωση

Μετά την παρολίγον τραγωδία, πήρε ξανά τη θέση στο πιλοτήριο νέου αεροσκάφους και στις 6  το απόγευμα πέταξε με το υπόλοιπο πλήρωμα για τη Νέα Υόρκη.

Δείτε απόσπασμα από την εκπομπή του Κώστα Παπαπέτρου «Μια στις Χίλιες» τον Σήφη Μιγάδη

 

 

Ειδήσεις