Back to Top

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πού θα κάνει στάσεις ο προαστιακός - Ξεκινάνε οι εργασίες για την επέκταση του τρένου από την Πάτρα μέχρι την Κάτω Αχαΐα

  Πού θα κάνει στάσεις ο προαστιακός - Ξεκινάνε οι εργασίες για την επέκταση του τρένου από την Πάτρα μέχρι την Κάτω Αχαΐα

Υπεγράφη η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου

"Έπεσαν" οι υπογραφές και το έργο επέκτασης του Προαστιακού της Πάτρας μέχρι την Κάτω Αχαΐα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. «Ένα εμβληματικό συγκοινωνιακό έργο για την οικονομική ζωή, την τουριστική ανάπτυξη, και την προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής, αλλά και για την ποιότητα ζωής των πολιτών μας, ξεκινά» ανέφερε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας κατά τη υπογραφή της σύμβασης  του έργου «Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω Αχαΐα», που έγινε  στα γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα μεταξύ του Προέδρου του ΟΣΕ Γιώργου Αποστολόπουλου, του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη και του Αναδόχου, παρουσία του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας.

Πρόκειται για το ένα από τα δύο υποέργα που συνθέτουν την συνολική επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από την Πάτρα μέχρι και την Κάτω Αχαΐα και αφορά την εργολαβία για τη συντήρηση εντοπισμένων τμημάτων των υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών, καθώς επίσης και η επισκευή / συντήρηση των στάσεων μεταξύ του τμήματος Άγιος Ανδρέας – Κ. Αχαΐα.

«Από τη πρώτη στιγμή θέσαμε την επέκταση του Προαστιακού ως βασική μας προτεραιότητα για την οποία εργαστήκαμε σκληρά και επίμονα. Οι άσχημες συγκυρίες και οι αντιξοότητες, ιδίως του περασμένου καλοκαιριού, δεν μας λύγισαν, αλλά μας έκαναν να παλέψουμε πιο επίμονα. Και δικαιωθήκαμε. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα που είναι παραγωγικά και εξυπηρετούν τους πολίτες. Ο Προαστιακός είναι ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης, αλλά και ένα μέσο μαζικής μεταφοράς που πρωτίστως εξυπηρετεί τον απλό πολίτη, τον εργαζόμενο, τον φοιτητή, τον άνεργο» υπογράμμισε με νόημα ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας και συμπλήρωσε:

«Σήμερα χαμογελάμε και από αύριο σηκώνουμε τα μανίκια και ριχνόμαστε ξανά στη δουλειά. Είναι ένα έργο ‘σημαία’ που χρηματοδοτείται από το νέο ΠΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ανταποκρινόμαστε στο πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, καθώς υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις για γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση από/προς την ΒΙ.ΠΕ. Πατρών, από/προς Πάτρα και νέο Λιμάνι. Επίσης, η περιοχή της Δυτικής Αχαΐας έχει αγροτικό και τουριστικό ενδιαφέρον, ενώ συγκεντρώνει και μεγάλο αριθμό παραθεριστικών / εξοχικών κατοικιών.

Θέλω να ευχαριστήσω τον ΟΣΕ – και ιδίως τον πρόεδρο Γιώργο Αποστολόπουλο, αλλά και τον προηγούμενο πρόεδρο Παναγιώτη Θεοφανόπουλο. Από τη πρώτη στιγμή αγκάλιασαν το όραμά μας και υπήρξαν βασικοί μας συνεργάτες, ώστε το έργο να πάρει σάρκα και οστά».

Το υποέργο 1 «Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω Αχαΐα» είχε δημοπρατηθεί στις 24 Μαΐου 2016 και η διαδικασία ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 3 μήνες, χρόνος ρεκόρ για τέτοιου είδους έργα, και αποτελεί την πρώτη ένταξη στο νέο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουνίου δόθηκε και η θετική για τη δημοπράτηση και του υποέργου 2 «Προμήθεια και Εγκατάσταση τριάντα (30) νέων αυτομάτων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) και αποκατάσταση λειτουργιάς δύο (2) υφιστάμενων στο υπό αναβάθμιση τμήμα γραμμής του Προαστιακού Πατρών από Αγ. Ανδρέα έως Κ. Αχαΐα» και αναμένεται η διακήρυξη να είναι στον «αέρα» μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.

 

Τι περιλαμβάνει το έργο της επέκτασης του Προαστιακού στην Κάτω Αχαΐα

Το έργο (υποέργα 1 και 2) συνολικού κόστους 5.360.402,58 ευρώ έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσα από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Δυτικής Ελλάδας και Φορέας Υλοποίησής του είναι ο ΟΣΕ ΑΕ.

Το συνολικό φυσικό αντικείμενο του έργου (υποέργα 1 και 2) αφορά στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβάθρων, στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού, στο τμήμα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγίου Ανδρέα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κάτω Αχαΐας, συνολικού μήκους γραμμών 20,8 χλμ.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και διαμόρφωση των στάσεων: Κεντρικός Σταθμός Άγιος Ανδρέας, Ανθείας, Άγιος Γεώργιος (Ιτιές), Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου, Τσαούση –Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσός και Κάτω Αχαΐα. Σε κάθε στάση προβλέπεται η διαμόρφωση αποβάθρας συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, της τοποθέτησης στεγάστρων και εξοπλισμού (καθιστικούς πάγκους, κάδους απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων), και τον ηλεκτροφωτισμό.

Η υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή πρόκειται να αναβαθμιστεί για τις ανάγκες της κυκλοφορίας και η ταχύτητα μελέτης για το τμήμα Αγ. Ανδρέας – Κ.Αχαΐα είναι 90km/h.

Προβλέπεται επίσης η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων με νέου τύπου από καουτσούκ (τύπου strail) ή οπλισμένο σκυρόδεμα με αντιολισθητική επιφάνεια

Μέρος του έργου αποτελεί και η ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου.

Τέλος, στο πλαίσιο του έργου θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) καθώς και αποκατάσταση της λειτουργίας υφιστάμενων ΑΣΙΔ στο μήκος του υπό αναβάθμιση τμήματος. Συνολικά θα γίνει εγκατάσταση ή επισκευή σε 32 συνολικά ΑΣΙΔ.

 

 

Πάτρα: Νέες ακυρώσεις δρομολογίων στον Προαστιακό ... - Thebest.gr

Απίστευτο: Στο σάιτ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο προαστιακός ... - Thebest.gr

Πάτρα: Φρένο σήμερα στον Προαστιακό, λόγω 2

Σχόλια

Ειδήσεις