Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Α. Κατσανιώτης: «Μας κοροϊδεύει ο κ. Σπίρτζης για τη νότια χάραξη της Πατρών – Πύργου»

Α. Κατσανιώτης: «Μας κοροϊδεύει ο κ. Σπί...

"Η υπόψη χάραξη της νότιας παράκαμψης Βραχνέϊκων εκτιμάται ότι θα κοστίσει τουλάχιστον περί τα 80 εκ. € επιπλέον της εκτιμώμενης δαπάνης"

“Ένας ακόμα κυβερνητικός εμπαιγμός εις βάρος της Αχαΐας με το ζήτημα της νότιας χάραξης της Πατρών – Πύργου αποκαλύπτεται από σχετικό έγγραφο της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, καθώς καμία μελέτη ή προμελέτη δεν έχει υπάρξει για το ενδεχόμενο αυτό από την ημέρα που ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ.Η επίκαιρη ερώτηση που δύο φορές έχει θέσει για το συγκεκριμένο ζήτημα ο βουλευτής Ν.Δ. Αχαΐας, Ανδρέας Κατσανιώτης προς τον Υπουργό Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη δεν έχει συζητηθεί ακόμα στη Βουλή, παίρνοντας διαρκείς αναβολές.

Ωστόσο, ενημερωτικό σημείωμα της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου που έφτασε στα χέρια του καταδεικνύει ότι το ενδεχόμενο της νότιας χάραξης του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή των Βραχναιίκων, ουδέποτε επί της ουσίας ανακινήθηκε από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου, παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις του Υπουργού!”, αναφέρει ανακοίνωση του βουλευτή.

 

«Ο κ. Σπίρτζης κοροϊδεύει ασύστολα τους πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς της Αχαΐας, αλλά και της Ηλείας για ένα έργο που ακόμα μένει… στα χαρτιά, για το οποίο δεν έχει πέσει ακόμα ούτε ένα κυβικό τσιμέντο και για το οποίο κανένας δεν είναι βέβαιος ακόμα, αν και πότε θα χρηματοδοτηθεί» σημειώνει ο κ. Κατσανιώτης, προσθέτοντας για το ζήτημα της νότιας χάραξης: «Η καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου βεβαιώνει πως η άποψή της στηρίζεται σε αναγνωριστική μελέτη που υποβλήθηκε το… 2009 στην τότε αρμόδια υπηρεσία και σύμφωνα με αυτή, ενώ η νότια χάραξη είναι εφικτή από τεχνική άποψη, εντούτοις θα κοστίσει 80 εκ. ευρώ και οι απαιτούμενες μελέτες και εγκρίσεις θα απαιτήσουν 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθούν, γεγονός που ουσιαστικά θα δημιουργήσει προβλήματα στο σύνολο του έργου, εφόσον αυτό πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ!

Αυτό αποδεικνύει πως ο κ. Σπίρτζης εμπαίζει τους πάντες. Δύο χρόνια στο υπουργείο, υπήρχε χρόνος να γίνει προμελέτη και μελέτη, αλλά ο υπουργός δεν έκανε τίποτα. Επέλεξε την κοροϊδία. Βρήκε ένα έτοιμο έργο που τώρα θα τέλειωνε και το διέλυσε.

Το αίτημα της νότιας χάραξης είναι δίκαιο και εφικτό, ιδιαίτερα μετά την απόφαση της τμηματικής δημοπράτησης του οδικού άξονα. Ωστόσο, η ανικανότητα αυτής της κυβέρνησης, φτάνει στο σημείο να μην μπορεί να ξεκινήσει ούτε μία προμελέτη…»

 

Η  ΕΡΩΤΗΣΗ

Θέμα: Η με αρ. πρωτ. 154/31-10-2016 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή κ. Ανδρέα Κατσανιώτη.

Σχετ: Το με αρ. πρωτ. 83/01-11-2016 (αρ. πρωτ. ΔΟΥ/6212/1-11-2016) έγγραφό σας . Σε απάντηση της με αριθμό 154/31-10-2016 Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή κ. Ανδρέα Κατσανιώτη, που μας αποστείλατε με το ανωτέρω σχετικό έγγραφο, σας πληροφορούμε στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μας τα ακόλουθα, που αφορούν στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος στην περιοχή των Βραχνέϊκων (που αναφέρεται στην υπόψη Ερώτηση ως «νότια χάραξη»):

Στα πλαίσια της προετοιμασίας των τμηματικών δημοπρατήσεων του υπόψη οδικού άξονα, στο υποτμήμα «Τέλος Παράκαμψης Πατρών έως Κάτω Αχαϊα-παραλλαγή Βραχνέϊκων» μήκους περίπου 12,5 χλμ, η Υπηρεσία μας (μετά από σχετικές οδηγίες που δόθηκαν στα πλαίσια πραγματοποιηθείσας σύσκεψης την 8η -4-2015 παρουσία της πολιτικής ηγεσίας, Βουλευτών και εκπροσώπων των φορέων των περιοχών Αχαϊας, Ηλείας και Κεφαλληνίας) διερεύνησε καταρχήν την εφικτότητα της εναλλακτικής (νότιας) χάραξης. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία (ήτοι αναγνωριστική μελέτη «Παραλλαγής Βραχνέϊκων», Εναλλακτική Λύση ΑΧ1_8-3, που συντάχθηκε στα πλαίσια Υποστηρικτικών Υπηρεσιών Συγκοινωνιακών Έργων και υποβλήθηκε το 2009 στην τότε αρμόδια Υπηρεσία και τις σχετικές αυτοψίες που πραγματοποιήθηκαν), η προτεινόμενη εναλλακτική χάραξη κρίνεται καταρχήν από τεχνική άποψη εφικτή, ενώ υπάρχουν ορισμένα γεωλογικά και περιβαλλοντικά προβλήματα που κρίνονται καταρχήν αντιμετωπίσιμα.

Η υπόψη χάραξη της νότιας παράκαμψης Βραχνέϊκων εκτιμάται ότι θα κοστίσει τουλάχιστον περί τα 80 εκ. € επιπλέον της εκτιμώμενης δαπάνης της εγκεκριμένης Υπηρεσιακής Λύσης (για την οποία σημειώνεται ότι έχουν ήδη καταβληθεί δαπάνες για απαλλοτριώσεις). Για την υποστήριξή της, ωστόσο, θα πρέπει να συνταχθούν οι απαιτούμενες μελέτες (δηλ. δεν έχει εκπονηθεί ούτε τελεί υπό εκπόνηση μελέτη στο στάδιο της προμελέτης, παρά μόνο η ως άνω αναγνωριστική μελέτη με σκοπό τη διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων παραλλαγής της εγκεκριμένης Λύσης), η ωρίμανση των οποίων θα απαιτήσει ένα ελάχιστο χρόνο τουλάχιστον 3,5 ετών, ώστε να είναι δυνατή η δημοπράτηση του έργου (που περιλαμβάνει προετοιμασία για την προκήρυξη της μελέτης, διαγωνισμό, ανάθεση νέας σύμβασης, εκπόνηση κύριων και υποστηρικτικών μελετών και 2 έκδοση νέων περιβαλλοντικών όρων).

Το γεγονός θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη συνολική ωριμότητα του όλου έργου (Πάτρα-Πύργος) και στη δυνατότητα ένταξής του (ως συνόλου) σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα (στα πλαίσια της νέας προγραμματικής περιόδου). Συνημμένα σας διαβιβάζουμε συνοπτικό Ενημερωτικό Σημείωμα διερεύνησης της εφικτότητας της χάραξης «Παραλλαγή Βραχνέϊκων» του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος. Σημειώνεται ότι η υπόψη Επίκαιρη Ερώτηση είναι ίδια με την με αρ. 1292/19-09-2016 Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Ανδρέα Κατσανιώτη, την οποία μας αποστείλατε με το με αρ. πρωτ. 68/20-09-2016 έγγραφό σας και επί της οποίας έχουμε απαντήσει με το με αρ. πρωτ. ΔΟΥ/5336/21-9-2016 έγγραφό μας. Συνημμένα: Ενημερωτικό Σημείωμα (6 σελίδες) Εσωτ. Διανομή: 1. ΔΟΥ/β 2. Χρονολογικό Αρχείο 3. Δ/ντή Δ.Ο.Υ. 4. Εμμ. Παπαδόπουλο 5. Αθ. Αναστασόπουλο Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Δ.Ο.Υ. Δημ. Τασιόπουλος

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις