Πάτρα: Η έκπληξη των εκλογών Σία Αναγνωστοπούλου εξηγεί στο thebest.gr γιατί άφησε το Πανεπιστήμιο για τη Βουλή – "Οι συμπολίτες ψήφισαν το βιογραφικό μου"

Πολιτική

Με εκστρατεία 15 ημερών πήρε πάνω από 17.500 σταυρούς

28/01/2015 21:06

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε επίσης
Γαβρόγλου: Πανελλαδικές τέλος - Χιλιάδες προσλήψεις μόνιμων καθηγητών στην εκπαίδευσηΟ υπουργός Παιδείας ότι σε λίγο καιρό θα παρουσιαστεί το νομοσχέδιο
Γαβρόγλου: Πανελλαδικές τέλος - Χιλιάδες προσλήψεις μόνιμων καθηγητών στην εκπαίδευση
Πάτρα: Η έκπληξη των εκλογών Σία Αναγνωστοπούλου εξηγεί στο thebest.gr γιατί άφησε το Πανεπιστήμιο για τη Βουλή – "Οι συμπολίτες ψήφισαν το βιογραφικό μου" Με εκστρατεία 15 ημερών πήρε πάνω από 17.500 σταυρούς
 

Η Σία Αναγνωστοπούλου, η βουλευτής Αχαΐας πλέον του ΣΥΡΙΖΑ, είναι σίγουρα η μεγάλη έκπληξη των εκλογών της περασμένης Κυριακής. Αν και ήταν για πρώτη φορά υποψήφια στην Αχαΐα, αν κι έκανε επί της ουσία προεκλογική εκστρατεία μόλις 15 ημερών κατάφερε να εκλεγεί παίρνοντας μάλιστα πάνω από 17.500 σταυρούς.

Μια επίδοση που σίγουρα θα ζήλευαν πολλοί υποψήφιοι με χρόνια εμπειρία εκλογών.

Η κυρία Αναγνωστοπούλου γεννήθηκε στην Πάτρα το Μάρτιο 1959. Αποφοίτησε από το 4ο Λύκειο Πατρών και στην συνέχεια έφυγε από την πόλη μας για τις σπουδές της στην Αθήνα, στη Φιλοσοφική Σχολή. Μετά ήρθε στη ζωή της το Παρίσι όπου πήρε δύο μεταπτυχιακούς τίτλους. Σήμερα είναι Καθηγήτρια Ιστορίας, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.

Το βιογραφικό της εξαιρετικά πλούσιο (δείτε το πιο κάτω) αυτό άλλωστε, όπως υποστηρίζει η ίδια μιλώντας στο thebest.gr, είναι που την έστειλε στη Βουλή. «Ο λαός της Αχαΐας δεν με γνώριζε αλλά βασίστηκε στο βιογραφικό μου. Μου το έλεγαν στις περιοδείες που έκανα, είναι μια πραγματικότητα που δείχνει μια αλλαγή νοοτροπίας. Οι πολίτες δείχνουν ότι δεν έχουν ανάγκη πλέον να γνωρίζουν προσωπικά το βουλευτή, τους αρκεί να έχει τα εχέγγυα να μπορεί να του εκπροσωπήσει επαρκώς», τονίζει.

Όπως σημειώνει πάντως η ίδια δεν έχει ακόμα συνειδητοποιήσει την προσωπική της επιτυχία, εκείνο που την χαροποιεί όμως ιδιαίτερα είναι η σύνθεση της νέας κυβέρνησης που, όπως εκτιμά, είναι «από τις καλύτερες της μεταπολίτευσης».

Τι την έκανε όμως ν΄αφήσει τη λαμπρή ακαδημαϊκή της καριέρα για να μπει στην αρένα της πολιτικής; Όπως μας αποκαλύπτει οι φοιτητές της ήταν εκείνοι που ουσιαστικά την έσπρωξαν να συμμετάσχει στις εκλογές, ήθελαν να την δουν να βγαίνει μπροστά.

«Φυσικά πρέπει να πω ότι δεν μου προέκυψε έτσι ξαφνικά η πολιτική. Η πολιτική ουσιαστικά υπήρχε πάντα στη ζωή μου και μέσω της επιστήμης μου. Όταν μπήκαμε όμως στην κρίση και είδα την σταδιακή κατάρρευση των ΑΕΙ και την απόγνωση των φοιτητών μου, είπα να μην επιλέξω την ασφάλεια του αμφιθεάτρου, αλλά να προσπαθήσω να εφαρμόσω στην πράξη όσα ήξερα θεωρητικά», εξηγεί στο thebest.gr.

Όσο για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ο Νομός Αχαΐας τα έχει καταγράψει στις επαφές που είχε όλο το προηγούμενο διάστημα στην περιοχή.

«Η Αχαΐα είναι ένας Νομός κατεστραμμένος στην κυριολεξία. Αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, τόσο ο διαλυμένος αγροτικός κόσμος όσο και ο αστικός. Τα έχω καταγράψει όλα, θα τα μεταφέρω κεντρικά και πιστεύω ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις πολλές δυνατότητες και τον πλούτο του τόπου μας για να τα ξεπεράσουμε», υποστηρίζει η κυρία Σία Αναγνωστοπούλου.

Ακολουθεί το πλούσιο βιογραφικό της νέας βουλευτίνας του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Σία ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ είναι αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Σπούδασε στην Αθήνα στο Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι, όπου πήρε δύο τίτλους. Ένα DULCO (Πτυχίο) στην Τουρκική γλώσσα και πολιτισμό, από το INALCO (Institut Nationaldes Langues Orientales) και ένα D.E.A. Histoireetcivilisations, με τον βαθμό trèsbien, από την EcolePratique, IVèmesection, Paris-I. Εκπόνησε με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και στη συνέχεια του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Ωνάσης», διδακτορική διατριβή στην Ιστορία, την οποία υποστήριξε στην Ecoledes Hautes Etudesen Sciences Sociales (EHESS).

Από το 1995 μέχρι το 2004 εργάστηκε, στις βαθμίδες λέκτορα και επίκουρου, στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Τμήμα Τουρκικών Σπουδών). Δίδαξε, ως επισκέπτρια καθηγήτρια, στο New York University (2000), στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (2008-2009) και στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales (EHESS, 2011). Από το 1998 μέχρι το 2000 ήταν μέλος της επιστημονικής επιτροπής των ερευνητικών προγραμμάτων Transeuropéennes, με θέμα, Αgiraprèslaguerre. Altérités et construction démocratique dans l’Europe du Sud-Est. Την περίοδο 2000-2003 ήταν υπεύθυνη της ερευνητικής ομάδας του Υπουργείου Εξωτερικών της Κύπρου για θέματα που αφορούσαν την Τουρκία και την Τουρκοκυπριακή κοινότητα. Είναι μέλος του ΔΣ των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ), μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού "Τα Ιστορικά", γραμματέας του Centre Pierre Belon / Étudesbyzantinesetnéo-helléniques (EHESS). Είναι μέλος της ευρωπαϊκής επιστημονικής επιτροπής του προγράμματος "Voisinages Fragilesdansle Sud-EstEuropéen”. Το 2004 ήταν επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος «Τα Ελληνοκυπριακά και τα Τουρκοκυπριακά σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας», που πραγματοποιήθηκε από ομάδα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων ερευνητών και χρηματοδοτήθηκε από την UNESCO.

Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια και έχει δώσει διαλέξεις σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης, ΗΠΑ και Ασίας. Το συγγραφικό της έργο (βιβλία και άρθρα) επικεντρώνεται σε θέματα που αφορούν τη μετάβαση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στα έθνη-κράτη αλλά και την μετάβαση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία σε αποικιακές Αυτοκρατορίες και, στη συνέχεια, σε ανεξάρτητα κράτη.

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ

ΒΙΒΛΙΑ

  • 2004: Ο Τουρκικός Εκσυγχρονισμός. Η δαιδαλώδης διαδρομή του Κεμαλισμού, Βιβλιόραμα, Αθήνα 2004 (Yπό έκδοση στα τουρκικά από τον εκδοτικό οίκο Iletisim, μετάφραση Nίκος Στέλγιας).
  • 2004: The passage from the Ottoman Empire to the Nation-States. The Case of the Greek State, Isis, Κωνσταντινούπολη 2004 (Συλλογή άρθρων).
  • 1997: Μικρά Ασία. Οι Ελληνορθόδοξες κοινότητες, 19ος-1919. Από το μιλλέτ των Ρωμιών στο ελληνικό έθνος, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1997 (υπό έκδοση στα τουρκικά από τον εκδοτικό οίκο Iletisim, μετάφραση από τα ελληνικά Φώτης Mπενλισόι και Nίκος Στέλγιας).

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

  • «Tο τέλος της αυτοκρατορικής λογικής, το τέλος της αυτοκρατορικής Kωνσταντινούπολης: η μεγάλη περιπέτεια», Μνήμη Πηνελόπης Στάθη, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Aθήνα 2010, σ. 483-502.
  • “Les autorités religieuses, chrétiennes orthodoxes et musulmanes, face à la colonisation britannique”, Vera Constantini e Matthias Kappler (ed.), Suzisat-i mu’ellefe. Contaminazioni e spigplature turcologiche. Scritti in onore di Gianpiero Bellingeri, Terra Ferma-Crocetta del Montello, Βενετία 2010, σ. 23-36.
  • «Greek Diplomatic Authorities in Anatolia”, Evangelia Balta and Matthias Kappler (ed.), Cries and Whispers in Karamanlidika Books, Harrassowitz Verlag, Wiesbaden 2010, σ. 63-78.
  • “The complexities of Greek Nationalism in its Cypriot Version”, A. Aktar, N. Kizilyurek and U. Ozkirmili (ed.), Nationalism in the troubled triangle. Cyprus, Greece and Turkey, MacMillan, Λονδίνο2010, σ. 194-203.
  • “The ‘Nation’ of the Rum Sings of the Sultan. The Many Faces of Ottomanism”, L. Tanatar Baruh and V. Kechriotis (ed.), Economy and Society on Both Shores of the Aegean, εκδ. Historical Archives, Αθήνα 2010, σ. 79-105.
  • “The Europeanisation and de-europeanisation of Islam”, H. Yilmaz and Cagla Aykac (ed.), Perceptions of Islam in Europe, Tauris, Λονδίνο 2010, τύποις.
  • «Οι πολυπλοκότητες του ελληνικού και του τουρκικού εθνικισμού στην κυπριακή εκδοχή τους», Φ. Τσιμπιρίδου – Δ. Σταματόπουλος (επιμ.), Οριενταλισμός στα όρια. Από τα οθωμανικά Βαλκάνια στη σύγχρονη Μέση Ανατολή, εκδ. Κριτική, Αθήνα, 2008, σ. 35-62.
  • «1919-1922: Ο εθναρχισμός του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο πλαίσιο της Μεγάλης Ιδέας», Ιστορικά, τ. 25, τεύχος 47 (Δεκέμβριος 2007), σ. 373-420.
  • “ΖήτωΖήτωοΣουλτάνος/Bin Yasa Padisahimiz: The Millet-i Rum singing the praises of the Sultan in the framework of Helleno-Ottomanism”, Archivum Ottomanicum. Melanges en l’honneur d’Elizabeth A. Zachariadou, Harrassowitz Verlag-Wiesbaden, 2006, σ. 47-78.
  • “The problem of identities in the second half of the 20th century in Cyprus”, in G. Bellingeri and M. Kappler (ed.), Cipro oggi, Casa Editrice Il Ponte, Βενετία, 2005, σ. 57-65.
  • «Οι όροι μιλλέτ, γένος, έθνος, οικουμενικότητα, αλυτρωτισμός στην ελληνική ιστοριογραφία», στο Πρακτικά Δ’ Διεθνούς Συνεδρίου Ιστορίας. Ιστοριογραφία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας 1833-2002, Αθήνα 2004, σ. 637-676.
  • «The process of defining Izmir’s «historical national mission» in the 19th century-1919», Sia Anagnostopoulou, The passage from the Ottoman Empire to the Nation-States, The Issis Press, Istanbul, 2004, σ. 75-101.
  • «Église Oecuménique, Église Nationale. Le problème des rapports entre religion et nation dans les Balkans, 19e siècle – début 20e siècle», Byzantina et Moderna. Mélanges en l’honneur d’Hélène Antoniadis-Bibicou, Aλεξάνδρεια, Αθήνα, 2007, σ. 159-175.
  • «H διπλή ανάγνωση της Eπανάστασης στο πλαίσιο της αυτοκρατορικής λογικής περί εξουσίας του Πατριαρχείου Kωνσταντινούπολης. Aπό τον οθωμανορθόδοξο πατριωτισμό στον ελληνικό αλυτρωτισμό», στα Πρακτικά του Συνεδρίου H Eλληνική Eπανάσταση. Ένα ευρωπαϊκό γεγονός, Mάιος 2007, εκδ. Κέδρος, Αθήνα 2009, σ. 289-306.
  • «L’historicité des termes: les Grecs et la domination ottomane XVIe-XIXe siècles», in M. Chehab, Y. Ioannou, Fr. Métral (éd.), Méditerranée: Ruptures et Continuités, Λυών 2003, σ. 187-196.
  • «Tyranny’ and ‘Despotism’ as National and Historical Terms in Greek Historiography», in Kristina Koulouri (éd.), Clio in the Balkans. The Politics of History Education, Θεσσαλονίκη 2002, σ. 81-90.
  • «Les rapports de l’Église Orthodoxe avec le Kapudan Pacha (fin du XVIIIe début XIXe siècle», στο The Kapudan Pasha, His Office and His Domain, Crete University Press, Rethymnon, 2002, σ. 265-289.
  • «Η σύγκρουση Χ. Τρικούπη και Ιωακείμ ΙΙΙ», στο K. Αρώνη-Τσίχλη και Λ. Tρίχα (επ.), Ο Χαρίλαος Τρικούπης και η Εποχή του, Αθήνα 2000, σ. 99-106.
  • «Tanzimat ve Rum milletinin kurumsal çerçevesi. Patrikhane, cemaat kurumlari, egitim», στο «19. Yüzyil Istanbul’da gayri muslimler, Κωνσταντινούπολη 1999, σ. 1-35.
  • «Ο εθναρχικός ρόλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου. Το κυπριακό πρόβλημα και ο πολιτικός ρόλος της Εκκλησίας 1878-1974», Σύγχρονα Θέματα, 68-69-70 (1999), σ. 198-227.
  • «Le processus de la formation nationale grecque chez les Chypriotes grecs, 19es. – début XXe s.», in Y. Ioannou – Fr. Metral (éd.), Chypre et la Méditerranée Orientale, Λυών, 1999, σ. 175-184.
  • «Chypre de l’ère ottomane à l’ère britannique (1839-1914)», Études Balkaniques, 5 (1998), σ. 143-185.
  • «19. Yuzyil – 20. Yuzyil basi On Asya Rum Ortodoks Cemaati’nin durumu», Birikim, 73 (Mayis 1995), σ. 20-34.

ΜΕΛΕΤΕΣ

  1. Η Ιστορία μιας δύσκολης εποχής, 1958-1963. Κύπρος, χώρος σύγκρουσης δύο αντίπαλων ιστορικά εθνικών ιδεολογιών, Λευκωσία 2003, 71 σ. Mελέτη που χρηματοδοτήθηκε από την Ερευνητική Μονάδα Μελέτης Εξωτερικών Θεμάτων και Κυπριακού του Yπουργείου Eξωτερικών της Kύπρου.
  2. Τα ελληνοκυπριακά σχολικά εγχειρίδια της Στ’ Δημοτικού της Ιστορίας, Λευκωσία 2004. Mελέτη που χρηματοδοτήθηκε από την ΟΥΝΕΣΚΟ.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

  • Αχμέτ Ινσέλ, Ομέρ Λατσινέρ (επ.), Ο τουρκικός στρατός. Ένα πολιτικό κόμμα, μια κοινωνική τάξη, Βιβλιόραμα, Αθήνα, 2008. Eπιμέλεια για την ελληνική έκδοση Σία Aναγνωστοπούλου - Στρατής Mπουρνάζος.
  • Χακάν Γιλμάζ, Ο τουρκικός συντηρητισμός και η ιδέα της Ευρώπης, Πουλαντζάς, Αθήνα 2006. Eπιμέλεια για την ελληνική έκδοση.

Άλλες συγγραφικές, μη επιστημονικές δραστηριότητες

EΦHMEPIΔEΣ

Aυγή, Tα Nέα, Bήμα, Eλευθεροτυπία, Φιλελεύθερος (Kύπρος), Πολίτης (Kύπρος)

ΠEPIOΔIKA

O Πολίτης, Eξ Yπαρχής (Kύπρος)

BIBΛIOKPIΣIEΣ

Σε ελληνικά, γαλλικά και αγγλικά επιστημονικά περιοδικά

 Θάνος Χριστακόπουλος

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 28/01/2015 21:06

Τυπώθηκε: 18/12/2018 17:42

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/313566

thebest.gr © 2018






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τον Μάρτιο το τρένο φτάνει στο Αίγιο- Πώς θα γίνονται οι μετακινήσεις των επιβατών Τον Μάρτιο το τρένο φτάνει στο Αίγιο- Πώς θα γίνονται οι μετακινήσεις των επιβατών
Πάτρα: Περίεργος «επισκέπτης» σε γάμο στον Άγιο Ανδρέα Πάτρα: Περίεργος «επισκέπτης» σε γάμο στον Άγιο Ανδρέα
Πάτρα: Έφυγε από τη ζωή η γνωστή έμπορος Άσπα Δημητρίογλου- Σε ηλικία 59 ετών Πάτρα: Έφυγε από τη ζωή η γνωστή έμπορος Άσπα Δημητρίογλου- Σε ηλικία 59 ετών
Ο σπουδαίος Πατρινός γιατρός που χάρισε τα πάντα στην επιστήμη, ίδρυσε την Παναχαϊκή και...τιμήθηκε με την ονομασία ενός...μικρού δρόμου Ο σπουδαίος Πατρινός γιατρός που χάρισε τα πάντα στην επιστήμη, ίδρυσε την Παναχαϊκή και...τιμήθηκε με την ονομασία ενός...μικρού δρόμου
Γαβρόγλου: Πανελλαδικές τέλος - Χιλιάδες προσλήψεις μόνιμων καθηγητών στην εκπαίδευση Γαβρόγλου: Πανελλαδικές τέλος - Χιλιάδες προσλήψεις μόνιμων καθηγητών στην εκπαίδευση
Νέες αποκαλύψεις για τον θάνατο της Ειρήνης Λαγούδη- Τι βρέθηκε μέσα στο Ι.Χ. της Νέες αποκαλύψεις για τον θάνατο της Ειρήνης Λαγούδη- Τι βρέθηκε μέσα στο Ι.Χ. της
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018
"Βουτιά θανάτου" από ταράτσα για 15χρονο στην Ουκρανία- Είχε "κοινό"... και τις επευφημίες της μητέρας του! BINTEO "Βουτιά θανάτου" από ταράτσα για 15χρονο στην Ουκρανία- Είχε "κοινό"... και τις επευφημίες της μητέρας του! BINTEO
Η τραγική υπόθεση θανάτου βρέφους στον Ερύμανθο Αχαϊας και η καταδίκη της μητέρας του Η τραγική υπόθεση θανάτου βρέφους στον Ερύμανθο Αχαϊας και η καταδίκη της μητέρας του
Το Δασύλλιο της Πάτρας που είναι αντίστοιχο της Τεργέστης, ήταν οικισμός και συγχωνεύθηκε με την πόλη μόλις το 1951! Το Δασύλλιο της Πάτρας που είναι αντίστοιχο της Τεργέστης, ήταν οικισμός και συγχωνεύθηκε με την πόλη μόλις το 1951!