Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πατρών-Πύργου: Ανακοινώνεται σήμερα το χρονοδιάγραμμα του έργου - Στην Ηλεία ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης- Αντιδράσεις στη Δυτική Αχαΐα για διόδια και χάραξη

Πατρών-Πύργου: Ανακοινώνεται σήμερα το χ...

Στις 12 το μεσημέρι οι ανακοινώσεις

Στην Ηλεία θα βρεθεί σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προκειμένου να κάνει ανακοινώσεις για την κατασκευή της ΝΕΟ Πατρών - Πύργου, στην οποία έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα τροχαίων. Ο κ. Χρυσοχοΐδης στις 12 θα βρίσκεται στον Πύργο όπου και αναμένεται να δώσει χρονοδιάγραμμα του έργου που αποτελεί τμήμα της Ολυμπίας Οδού.

Στην πρόσκληση που έχει αποστείλει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ο ποίος θα έιναι παρών,  στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, σε βουλευτές, Δημάρχους, Περιφερειακούς Συμβούλους, Επιμελητήρια και άλλους τοπικούς φορείς, σημειώνεται πως στη διάρκεια της συνάντησης θα παρουσιαστούν τα τεύχη Δημοπράτησης του τμήματος της Ολυμπίας Οδού Πατρών –Πύργου, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, το φυσικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου, καθώς επίσης και η φάση προετοιμασίας για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα.

Το έργο θα παρουσιάσει ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και ΔικτύωνΜιχάλης Χρυσοχοΐδης, ενώ θα γίνει  πλήρη ενημέρωση από τον Διευθυντή της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων/Μελετών Κατασκευών/ Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου του Υπουργείου Γιάννη Καρνέση.

Αντιδράσεις στη Δυτική Αχαΐα

Την ίδια ώρα αντιδράσεις καταγράφονται στη Δυτική Αχαΐα για την χάραξη του δρόμου αλλά και για τη λειτουργία διοδίων. Το θέμα απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο στη διάρκεια της οποίας εκδόθηκε ψήφισμα με το οποίο τάσσεται υπέρ της νότιας χάραξης.

Το ψήφισμα

Mε ιδιαίτερη ικανοποίηση η τοπική κοινωνία της δυτικής Αχαΐας περιμένει την επανέναρξη των εργασιών της Ολυμπίας οδού στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, καθώς η ολοκλήρωσή του, με δεδομένο ότι σε μεγάλο τμήμα έχει κατασκευαστεί το 60%  και έχει συντελεστεί μεγάλο μέρος των απαλλοτριώσεων, θα αποτελέσει σημαντικότατης αξίας οδικό άξονα για την περιοχή αλλά και την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.

Κατά την άποψή μας, βέβαια, ο σχεδιασμός ενός τέτοιου οδικού άξονα θα πρέπει να περιλαμβάνει και να συνδυάζει δύο βασικές παραμέτρους.

Πρώτον να συνδέεται με τις λοιπές υποδομές, όπως το αεροδρόμιο του Αράξου, ο σιδηρόδρομος και τα λιμάνια Πατρών, Κυλλήνης και Κατακόλου, αλλά και κέντρα της παραγωγικής μεταποιητικής και βιομηχανικής παραγωγής, όπως η Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.) Πατρών και

δεύτερον να μη θίγει τους ντόπιους οικισμούς και τις κατοικημένες περιοχές. Αντίθετα, να συμβάλλει στην οικιστική τους αναβάθμιση και να μην μπαίνει εμπόδιο στην επαρχιακή και νομαρχιακή ενδοεπικοινωνία δηλαδή δεν πρέπει να κατακερματιστεί ο πολύτιμος χώρος που εξυπηρετεί τουριστικές και αγροτικές δραστηριότητες υψηλού επιπέδου με πολλούς παράλληλους οδικούς άξονες χωρίς να έχει μελετηθεί αν χρειάζεται ένας επιπλέον οδικός άξονας για να παραλάβει τον ήδη περιορισμένο κυκλοφοριακό φόρτο λόγω της ύφεσης που έχει προκύψει.

Προς τούτο θεωρούμε απαράδεκτο να γίνεται συζήτηση για τη δημοπράτηση του τμήματος Πάτρα – Πύργος με την υφιστάμενη χάραξη Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα  η οποία αποκλείει πλήρως την περιοχή και αποτρέπει την οποιαδήποτε ανάπτυξη.

Η νότια χάραξη, η οποία ουσιαστικά παρέκαμπτε τα Βραχναίικα και τους λοιπούς παραλιακούς οικισμούς (που η τωρινή καρατομεί) και συνέδεε τη ΒΙ.ΠΕ. αρμονικά με την Ολυμπία οδό, είχε αναγνωριστεί από τους υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Υποδομών ως η βέλτιστη και ιδανική λύση. Δυστυχώς, όμως, μείναμε στα λόγια χωρίς να μεταφραστεί σε μελέτη με πρόσχημα την κρίση.

Πρότασή μας είναι να μην προχωρήσει το ως άνω τμήμα και να δημοπρατηθεί το τμήμα Κάτω Αχαΐα – Πύργος, ενώ, σε δεύτερο χρόνο, ενδεχομένως δε και σε καλύτερες οικονομικές συνθήκες, να επανεξεταστεί  το τμήμα Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα, περιλαμβανομένης και μίας επίκαιρης  μελέτης που θα λαμβάνει υπόψη της τις δύο παραπάνω παραμέτρους. Αλλιώς δεν μιλάμε για αναβάθμιση της περιοχής αλλά για υποβάθμιση.

Σε αυτή την προοπτική θα μας βρείτε κάθετα αντίθετους ως περιοχή  διότι δεν επιτρέπεται η οποιαδήποτε λύση να γίνεται ερήμην των αναγκών των τοπικών κοινωνιών που εκφράζονται και εκπροσωπούνται από τις δημοτικές αρχές.


Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις