Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Παράταξη Αϊβαλή: Ναι στην αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου της πόλης μας. Όχι στο ξεπούλημα

Παράταξη Αϊβαλή: Ναι στην αξιοποίηση του...

Η τοποθέτηση

«Ναι στην κατασκευή Μαρίνας μεγάλών σκαφών στην κεντρική λιμενολεκάνη της Πάτρας, ναι στην αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών που υπάρχουν σήμερα, όχι στην επιπλέον πολεοδόμηση της λιμενικής ζώνης, όχι στην αύξηση κάλυψης ελεύθερων χώρων της λιμενικής ζώνης». Αυτή είναι η θέση- πρόταση της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» με επικεφαλής τον Βασίλη Αϊβαλή, σε σχέση με το προτεινόμενο από τον ΟΛΠΑ σχέδιο για τη Μαρίνα μεγάλων σκαφών στο βόρειο τμήμα του λιμανιού της Πάτρας.

Η παράταξη επίσης επισημαίνει ότι «σε καμία περίπτωση δεν απεμπολεί την διεκδίκηση του συνόλου του παραθαλάσσιου μετώπου στον Δήμο Πατρέων».

Το πλήρες κείμενο της  τοποθέτησης- πρότασης της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας για τη Μαρίνα μεγάλων σκαφών

Ένα διόλου ευκαταφρόνητο κομμάτι του τουρισμού είναι ο θαλάσσιος τουρισμός.

Στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού ένας από τους κυρίαρχους άξονες είναι το yachting και η κρουαζιέρα.

Σήμερα, η έντονη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting συμβαδίζει απόλυτα με την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της δυνατότητας ελλιμενισμού σκαφών σε συνδυασμό με άλλες μορφές αναψυχής.

Έτσι, σε μία πόλη η οποία θέλει την αύξηση των εσόδων για την ίδια και τους πολίτες της, σε μία πόλη που επιδιώκει αύξηση της παραγωγικότητας και της εισερχόμενης οικονομικής δραστηριότητας, η δημιουργία μιας αμιγώς αναπτυξιακής υποδομής είναι αυτονόητη.

Προφανώς κανείς, τουλάχιστον από εμάς, δεν μπορεί να πει όχι σε ένα τέτοιο έργο που θα προσφέρει στην περιοχή όλα τα παραπάνω, χωρίς σε καμία περίπτωση να απεμπολούμε την διεκδίκηση του συνόλου του παραθαλάσσιου μετώπου στον Δήμο Πατρέων.

Η θέση αυτή ενισχύεται από το δεδομένο (σύμφωνα με τις πορείες σκαφών αναψυχής), ότι η πόλη μας μπορεί να αποτελέσει σταθμό αν και εφόσον έχει τις υποδομές ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών, οι οποίες ωστόσο δεν υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή για τα μεγάλα σκάφη.

Αντίστοιχες μελέτες δεν υφίστανται (ή δεν έχουν πέσει στην αντίληψή μας) που να αποδεικνύουν εν τοις πράγμασι το γενικότερο αποτύπωμα που θα είχε ένα τέτοιο έργο στην περιοχή.

Η δημιουργία μαρίνας μεγάλων σκαφών όμως είναι ένα έργο στο οποίο δεν συμφωνούμε μόνο εμείς.

-Στο Εθνικό Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, η πόλη της Πάτρας εμφανίζεται ως μητροπολιτικός πόλος για τη βελτίωση της προσπελασιμότητας του τουρισμού στην χώρα μας με την προώθηση κατάλληλων παρεμβάσεων και υποδομών.

-Στο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο της Δυτικής Ελλάδας που εγκρίθηκε το 2019, η Πάτρα κατέχει τον ρόλο ως κύριος πόλος ανάπτυξης, εκτός των άλλων, και στον ειδικό και ποιοτικό τουρισμό, που εξειδικεύεται στο άρθρο 6 περί ποιοτικής αναβάθμισης τουρισμού στην πόλη αλλά και στην ενδοχώρα μέσω της χρήσης της βόρειας λιμενολεκάνης του παλαιού λιμανιού ως λιμένα αναψυχής και κρουαζιέρας.

-Στο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο Σχεδιασμού και Αειφόρου ανάπτυξης η Πάτρα ανήκει στις τουριστικά αναπτυσσόμενες περιοχές που περιλαμβάνουν παράκτιο χώρο. Για όλες τις περιοχές αυτές προωθούνται ολοκληρωμένες τουριστικές παρεμβάσεις με παροχή κινήτρων για δημιουργία οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων και αναβάθμισης δομημένων χώρων.

-Από την άλλη όμως μεριά στον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό του Δήμου Πατρέων το παραλιακό μέτωπο εκτός από την λιμενική δραστηριότητά του, προορίζεται και για την ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών αναψυχής. Όμως στη Ζώνη Γ2 (που ανήκει η κεντρική λιμενολεκάνη) γίνεται αναφορά σε απόδοση του μετώπου στην πόλη με τη διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων με ήπια ανάπτυξη χρήσεων αναψυχής και περιπάτου, ενώ παράλληλα αναφέρεται και η αποκατάσταση των διατηρητέων κτιρίων.

Άρα κάπου πρέπει να υπάρξει η χρυσή τομή. 

Η χρυσή τομή η οποία δεν εξυπηρετείται από το παρόν σχέδιο χωροθέτησης του ΟΛΠΑ ως προς "τα θέλω" της πόλης που προκύπτουν από θεσμικά κείμενα.

Αυτό γιατί...

Όσον αφορά τη θαλάσσια χωροθέτηση των προτεινόμενων τεχνικών έργων της μαρίνας αν και έχουμε κάποιες παρατηρήσεις με δεδομένο ότι γίνεται για την μέγιστη αξιοποίηση του θαλάσσιου χώρου συμφωνούμε με την πρόταση χωροθέτησης του ΟΛΠΑ.

Εκεί όμως που διαφωνούμε σθεναρά είναι σχετικά με την πολεοδόμηση του χερσαίου χώρου και τον καθορισμό των τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων 7α, 7β, 7γ, 9α.

Στο σχέδιο πολεοδόμησης του χερσαίου χώρου προτείνεται η δημιουργία των παρακάτω οικοδομικών τετραγώνων:

·        Ο.Τ 7α έχει εμβαδόν 9.542 τετραγωνικά μέτρα και προτείνεται ποσοστό κάλυψης 50% ήτοι 4.771 τετραγωνικά μέτρα και δόμησης 3.817 τετραγωνικά συνολικής εκμετάλλευσης.
Σήμερα στο χώρο υπάρχει το στέγαστρο Ν.30 το οποίο είναι διατηρητέο και δεν μπορεί να κατεδαφιστεί, εμβαδού 2.850 τετραγωνικών και με δομημένο χώρο 670 τετρ.μέτρα

Επομένως προτείνεται επιπλέον κάλυψη ελεύθερου χώρου κατά 1.950 τετραγωνικά και επιπλέον δόμηση 3.147 τετραγωνικών μέτρων. 

·        Ο.Τ. 7β έχει εμβαδό 2.113 τετραγωνικά μέτρα με προτεινόμενο ποσοστό κάλυψης και δόμησης 30% ήτοι 634 τετραγωνικά μέτρα

            Σήμερα στο χώρο υπάρχει ένα μικρό κτίριο (ν.29) 160 τετραγωνικών.

Επομένως προτείνεται  επιπλέον κάλυψη και δόμηση χώρου συνολικού εμβαδού 474 τετραγωνικών μέτρων.

·        Ο.Τ 7γ έχει εμβαδό 1.855 τετραγωνικά και προτείνεται ποσοστό κάλυψης και δόμησης 25 % ήτοι 464 τετραγωνικά.

Σήμερα στο χώρο δεν υπάρχει κανένα κτίριο παρά κάποιες λυόμενες τουαλέτες εξυπηρέτησης κοινού 74 τετραγωνικών οι οποίες θα απομακρυνθούν.

·        Ο.Τ. 9α έχει εμβαδό 1.572 τετραγωνικά και προτείνεται κάλυψη 472 τετραγωνικά και δόμηση 393 τετραγωνικά.

Σήμερα στο χώρο υπάρχει ένα μικρό επιμήκες κτίριο (ν.25) 390 τετραγωνικών και από το σχέδιο του ΟΛΠΑ ζητείται επιπλέον κάλυψη 82 τετραγωνικών

Επομένως προτείνονται συνολικά για εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα από την Νόρμαν μέχρι τον κεντρικό λιμενοβραχίονα επιπλέον:

·        Κάλυψη περίπου 3.000 τετραγωνικών μέτρων και

·        Δόμηση περίπου 4.080 τετραγωνικών μέτρων πλέον των ήδη υφιστάμενων.

Εν κατακλείδι λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω εμείς προτείνουμε προς το σώμα να ψηφίσει ως προς την γνωμοδότησή του: 

·        ΝΑΙ στη κατασκευή μαρίνας μεγάλών σκαφών στην κεντρική λιμενολεκάνη της πόλης μας

·        ΝΑΙ στην αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών που υπάρχουν σήμερα.

·        ΌΧΙ στην επιπλέον πολεοδόμηση της λιμενικής ζώνης

·        ΟΧΙ στην αύξηση κάλυψης ελεύθερων χώρων της λιμενικής ζώνης.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις