Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Η ΔΕΥΑΔ απαντά στο thebest για τους καθυστερούμενος λογαριασμούς νερού

Η ΔΕΥΑΔ απαντά στο thebest για τους καθυ...

Διασφαλίζει στους συνδημότες της νερό σε επαρκείς ποσότητες και άριστο ποιοτικά

Από τον  πρόεδερο του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Υδρευσης Δυτικής Αχαΐας λάβαμε και δημοσιεύουμε την πιο κάτω απαντητική επιστολή σε ρεπορτάζ για φουσκωμένους λογαριασμούς νερού.

Αναλυτικά:

 

 

Σε σχέση με το ρεπορτάζ σας θέλουμε να σας ενημερώσουμε για εξής:

Γράφετε: «Ο Δήμος Δυτικής Αχαϊας αποφάσισε να φορολογεί τους καταναλωτές του μέσω του νερού με Ειδικό Τέλος Έργων 80% επί της κατανάλωσης...».

Η πραγματικότητα είναι πως η επιβολή του τέλους 80% δεν είναι απόφαση του Δήμου ή της ΔΕΥΑΔ. Προβλέπεται στον ιδρυτικό νόμο των ΔΕΥΑ, με μια νομοθεσία που έχει ανανεωθεί κατ’ επανάληψη και που η τήρησή της είναι υποχρεωτική για τις ΔΕΥΑ όλης της χώρας. Με βάση δε την κείμενη νομοθεσία η ΔΕΥΑΔ προτίθεται να διακόψει την επιβολή αυτού του τέλους από το 2023, τότε δηλαδή που ο νόμος θα της το επιτρέπει.

Γράφετε: «Εκείνο που είναι εξοργιστικό είναι το γεγονός πως η χρέωση του νερού έγινε με την ανωτάτη κλίμακα. Δηλαδή ο καταναλωτής κρίθηκε με βάση τη συνολική κατανάλωση τριετίας, που αθροιστικά είναι μεγάλη, Και έτσι καλείται να πληρώσει τεράστιο ποσό, που εάν η ΔΕΥΑΔ του έστελνε λογαριασμό ανά τρίμηνο, θα ήταν πολύ πιο μικρό».

Η πραγματικότητα είναι ότι στους συγκεντρωτικούς λογαριασμούς των ετών 2018-2019-2020 η ΔΕΥΑΔ έχει προνοήσει και χρεώνει την πρώτη κλίμακα από 0 έως 600 κυβικά  0,17 λεπτά ανά κυβικό δηλαδή 102€ ενώ με την κανονική χρέωση ανά εξάμηνο θα χρέωνε σύμφωνα με το τιμολόγιό της  148,67€:

0 έως 100 0,17 λεπτά/ανά κυβικό,
101 έως 200 0,19 λεπτά
201 έως 300 0,22 λεπτά
301 έως 400 0,25 λεπτά
401 έως 500 0,28 λεπτά
501 έως 750 0,39 λεπτά
751 έως 1,000 0,50 λεπτά
1,0001 ‘έως 9,999 λεπτά 0,56 λεπτά

 

Γράφετε: «Ο καταναλωτής χρεωθείς και με καθυστερούμενο ποσό, το οποίο ο ίδιος είχε πληρώσει, αλλά η ΔΕΥΑΔ αγνοούσε λόγω φαιδρής μηχανογράφησης... και χρειάστηκε να παρέμβει ο ίδιος για να αφαιρεθούν τα «χρωστούμενα-εξοφθληθέντα...».

Η πραγματικότητα είναι πως εάν καταναλωτής εξοφλήσει λογαριασμό της ΔΕΥΑΔ μέσω Τράπεζας χωρίς να αναγράψει τον κωδικό του λογαριασμού του, τότε τα χρήματα «περνάνε» στο λογαριασμό της ΔΕΑΔ χωρίς όμως να εμφανίζονται στο όνομα και στο υδρόμετρο του καταθέτη. Το πρόβλημα αυτό λύνεται με την εμφάνιση του συνδημότη στα γραφεία της ΔΕΑΥΔ. Στο μεταξύ αναζητούμε τρόπους σε συνεργασία με τις Τράπεζες για τη διόρθωση αυτού του προβλήματος.

Κύριε Σταθόπουλε,

Στο ρεπορτάζ σας σημειώνετε, μεταξύ άλλων, ότι «στο παρελθόν και για χρόνια δεν καταγραφόταν η κατανάλωση του νερού, κάτι που κανείς δεν εξήγησε στους καταναλωτές τον λόγο που συνέβαινε».

Η παρατήρησή σας είναι εν μέρει ακριβής. Όντως στο παρελθόν και για χρόνια δεν καταγράφονταν η κατανάλωση του νερού και δεν εκδίδονταν λογαριασμοί ύδρευσης. Ωστόσο οι συνδημότες γνωρίζουν καλά την κατάσταση. Η πρακτική αυτή ήταν μια αποθέωση του λαϊκισμού εκ μέρους δημοτικών αρχών και διοικήσεων της ΔΕΥΑΔ. Μια πρακτική που οδήγησε τη ΔΕΥΑΔ στο χείλος του γκρεμού και μαζί καλλιέργησε μια αντικοινωνική νοοτροπία που συνήθισε στην κατανάλωση του νερού αλλά όχι στην πληρωμή των λογαριασμών του.

Με αυτήν την πρακτική η νυν δημοτική αρχή και η τωρινή διοίκηση της ΔΕΑΥΔ βρίσκονται σε πλήρη ρήξη.

Βαδίζουμε στο δύσκολο δρόμο της ανάταξης της ΔΕΥΑΔ που μάλιστα καλούμαστε να τον ακολουθήσουμε σε μια εξαιρετικά δυσχερή οικονομική συγκυρία. Είναι όμως ο μοναδικός δρόμος που διασφαλίζει στους συνδημότες μας, και σε βάθος χρόνου, νερό σε επαρκείς ποσότητες και άριστο ποιοτικά.

Επιτρέψτε μου κύριε Σταθόπουλε να σημειώσω ότι σε αυτήν τη δύσκολη προσπάθεια θα θέλαμε να προσβλέπουμε σε πιο ισορροπημένα ρεπορτάζ και στην  αποφυγή τίτλων του τύπου «βογγάει ο κόσμος για το χαράτσι», που αδικούν την πραγματικότητα αλλά και την προσπάθεια ανάταξης της ΔΕΥΑΔ, προσπάθεια που γίνεται προς όφελος του συνόλου των συνδημοτών.

Επιπροσθέτως σας επισημαίνουμε ότι μια επικοινωνία μαζί μας, πριν τη σύνταξη του ρεπορτάζ, θα οδηγούσε σε πληρέστερη περιγραφή του προβλήματος, γεγονός που θα υπηρετούσε καλύτερα τους αναγνώστες σας.

Παναγιώτης Κουνάβης

Πρόεδρος Δ.Σ. ΔΕΥΑΔ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις