Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Πρεμιέρα κάνει την Πέμπτη το sci fi θρίλερ "Ταξίδι μέσα από τη Μνήμη" με τον Χιου Τζάκμαν

Πρεμιέρα κάνει την Πέμπτη το sci fi θρίλ...

Θα έρθει για προβολή και στην Πάτρα στα Odeon Veso Mare

Aπό την Πέμπτη 26 Αυγούστου 2021 ξεκινά να προβάλλεται στη χώρα μας σε διανομή της Tanweer η ταινία «Reminiscence – Ταξίδι μέσα από τη μνήμη» σε σενάριο και σκηνοθεσία της Λίζας Τζόι.

Πρωταγωνιστούν οι: Χιού Τζάκμαν, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Θάντι Νιούτον, Νάταλι Μαρτίνεζ, Άντζελα Σαραφιάν, Κλιφ Κέρτις, Μαρίνα ντε Ταβίρα, Ντάνιελ Γου, Μπρετ Κάλεν και Νίκο Πάρκερ.

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πολ Κάμερον

Σχεδιασμός Παραγωγής: Χάουανρτ Κάμινγκς

Μοντάζ: Μαρκ Γιοσικάουα

Μουσική: Ραμίν Τζαβάντι

Διάρκεια: 1 ώρα και 56 λεπτά.

Το φιλμ απ’ όσο είδαμε θα έρθει για προβολή την Πέμπτη 26/8 και στην Πάτρα στα Odeon Veso Mare, στην αίθουσα 6.

Τίποτα δεν είναι πιο εθιστικό από το παρελθόν. Αυτό είναι το έναυσμα της δυστοπικής, ρομαντικής, αγωνιώδους υπερπαραγωγής που κινείται ανάμεσα στην επιστημονική φαντασία, το φιλμ νουάρ και το θρίλερ. Με την ταλαντούχα δημιουργό Λίζα Τζόι (παραγωγός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος του τηλεοπτικού «Westworld») να έχει τα ηνία του σεναρίου και της σκηνοθεσίας, το Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη κάνει υπερβάσεις ανάμεσα σε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη για να ταξιδέψει το κοινό σε έναν απόκοσμο κόσμο, όπου οι αναμνήσεις είναι εκεί για να κάνουν τις απάνθρωπες συνθήκες της ζωής πιο ανθρώπινες.

Στη μυστηριώδη και σαγηνευτική περιπέτεια πρωταγωνιστούν ο σούπερ σταρ Χιού Τζάκμαν (Οι Άθλιοι), η Ρεμπέκα Φέργκιουσον (Δόκτωρ Ύπνος) και η Θάντι Νιούτον (Westworld).

Σύνοψη

Ο Νικ Μπάνιστερ (Χιού Τζάκμαν), ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ που ξέρει να ανιχνεύει το μυαλό, βοηθάει τους πελάτες του να ανακτήσουν τις χαμένες μνήμες του παρελθόντος. Ζει στις παρυφές της ακτής του Μαϊάμι, που βυθίζεται κάτω από το νερό, και η ζωή του μέλλει να αλλάξει για πάντα όταν αναλαμβάνει μία νέα πελάτισσα, τη Μέι (Ρεμπέκα Φέργκιουσον). Μία απλή υπόθεση εξαφάνισης καταλήγει σε επικίνδυνη εμμονή. Όταν ο Μπάνιστερ παλεύει να λύσει το μυστήριο της εξαφάνισης της Μέι, βρίσκεται αντιμέτωπος με μία βίαιη συνομωσία. Έχει έρθει η ώρα να δώσει απάντηση σε ένα από τα πιο κρίσιμα ερωτήματα της ζωής: μέχρι πού θα έφτανε κάποιος για να κρατήσει κοντά του αυτούς που αγαπά;

Σημείωμα της δημιουργού

Έγραψα το σενάριο όταν ήμουν η ίδια σε ένα σταυροδρόμι ανάμεσα σε ένα ξεκίνημα και ένα τέλος. Ήμουν έγκυος στο πρώτο μου παιδί και γεμάτη ελπίδα, προσμονή και μια κάποια νευρικότητα για το ταξίδι που θα ακολουθούσε. Μετά, δέχτηκα ένα τηλεφώνημα. Ο αγαπημένος μου παππούς είχε πεθάνει.

Μερικά πράγματα για τον παππού μου: έζησε στη  βόρεια Αγγλία όλη του τη ζωή. Υπάρχει μια ζώνη ορυχείων εκεί με ταπεινά σπίτια διάστικτα σε ένα φόντο από συνεχόμενους λόφους. Το μικρό του σπίτι στο βουνό, όπως όλα τα υπόλοιπα γύρω του, ήταν τακτοποιημένο και απλό. Εκτός από μία αδιόρατη πινελιά. Είχε μία περίτεχνη, χρυσή ταμπέλα με την αναγραφή: Σούκι Λιν.

Αυτή η ταμπέλα με είχε συναρπάσει από τότε που ήμουν μικρή. Ταίριαζε περισσότερο στην είσοδο μίας μεγάλης έπαυλης παρά σε ένα ταπεινό, πέτρινο σπίτι. Συχνά ρώταγα των παππού μου ποια ήταν η Σούκι Λιν και εκείνος απαντούσε ότι απλώς του άρεσε το όνομα.

Μετά τον θάνατο του, πήγα στην Αγγλία για να βοηθήσω με το σπίτι. Όταν βρέθηκα στη σοφίτα για να τακτοποιήσω τα πράγματα του, βρήκα μία ασπρόμαυρη φωτογραφία. Η φωτογραφία είχε τραβηχτεί πριν από 60 χρόνια. Παρόλο που ήταν ξεθωριασμένη, διέκρινα το πρόσωπο μιας νέας γυναίκας με σκούρα μαλλιά που χαμογελούσε την κάμερα. Στο πίσω μέρος της φωτογραφίας, με τον χαρακτηριστικό γραφικό χαρακτήρα του παππού μου, υπήρχε το όνομα Σούκι Λιν.

Επιτέλους, ανακάλυψα την καταγωγή του ονόματος. Αυτή η πανέμορφη γυναίκα από τα παλιά σήμαινε ξεκάθαρα κάτι για εκείνον. Μπορώ μόνο να υποθέσω τη φύση της σχέσης τους… αλλά ποτέ δεν θα μάθω.

Η αλήθεια τους και η αλήθεια της σχέσης τους υπάρχει μόνο στις μνήμες τους.

Λένε ότι όλοι βιώνουν δύο θανάτους. Ο πρώτος θάνατος είναι όταν φεύγουν από τη Γη. Ο δεύτερος, όταν οι τελευταίες αναμνήσεις που τους αφορούν εξανεμίζονται. Με τον θάνατο του παππού μου, η ιστορία τους υπάρχει μόνο στο μυαλό ενός από τους δύο, στο μυαλό της Σούκι Λιν, όποια κι αν είναι, όπου κι αν είναι. Αν είναι ακόμα ζωντανή.

Λίγο μετά το περιστατικό με τη φωτογραφία, γέννησα την κόρη μου. Θυμάμαι να την κρατάω στο σκοτεινό υπνοδωμάτιο τη νύχτα και να σκέφτομαι ότι θα ήθελα εκείνη η στιγμή να κρατήσει για πάντα.

Προσπάθησα να θωρακίσω την ανάμνηση αυτή στο μυαλό μου. Τον ήχο της ανάσας της, τη μυρωδιά των μαλλιών της, την αίσθηση των μικρών της δαχτύλων γύρω από το δικό μου δάχτυλο…

Αλλά εκείνη τη στιγμή, ένιωσα ένα κάποιο πένθος. Γιατί ήξερα ότι όσο κι αν προσπαθήσω να θυμηθώ τα πάντα, δεν υπήρχε επιστροφή σε εκείνη τη στιγμή. Η μνήμη διαβρώνεται. Βλέπουμε το παρελθόν μέσα από μία ομίχλη υποκειμενικότητας. Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε ολοκληρωτικά.

Τι θα συνέβαινε, όμως, αν μπορούσαμε; - Λίζα Τζόι

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, η Λίζα Τζόι δεν απομακρυνόταν από τον υπολογιστή της. Η απώλεια του παππού της και η νέα ζωή που ερχόταν πυροδότησε το δημιουργικό της πνεύμα καθώς εξερευνούσε το θέμα της μνήμης μέσα από έναν πρωτόγνωρο, κινηματογραφικό κόσμο δικής της επινόησης.

«Μερικές από τις πιο απίστευτες στιγμές της ζωής μας είναι κλειδωμένες στο κεφάλι μας. Είναι οι ιστορίες στις οποίες επιστρέφουμε ξανά και ξανά, αυτές που κάνουν τη ζωή αξιόλογη. Καμιά φορά, δεν μοιραζόμαστε αυτές τις ιστορίες με κάποιον άλλον, οπότε όταν φεύγουμε από τη ζωή, φεύγουν κι αυτές. Στο τέλος, νομίζω ότι όλοι γινόμαστε ιστορίες. Συμπυκνωνόμαστε σε μερικές προτάσεις με το πέρασμα των γενεών και πάντα πίστευα ότι αξίζει να προσπαθούμε έτσι ώστε οι προτάσεις να είναι καλές, να δίνουν περισσότερη χαρά στον κόσμο από αυτήν που πήραμε εμείς», ανέφερε η δημιουργός.

Παρά τις πλούσιες κινηματογραφικές αναφορές του έργου της, είναι εκπληκτικό ότι η ίδια δεν μεγάλωσε στον κόσμο του σινεμά. Η εκπαίδευση της και η αγάπη της για τις ταινίες καλλιεργήθηκαν όταν ήταν στο κολέγιο. «Το φιλμ νουάρ με άγγιξε πολύ, όπως και η μυθολογία. Και τα δύο πραγματεύονται σύνθετους χαρακτήρες σε έναν σκοτεινό, σκληρό κόσμο χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχουν μονοδιάστατοι ήρωες ή θύματα. Η περιπλοκότητα αυτών των χαρακτήρων με ενδιέφερε πολύ. Όταν έγραφα το σενάριο της ταινίας ήθελα να βυθιστώ σ’ αυτό, να πειράξω τις παραδοσιακές έννοιες του νουάρ. Έχουμε συνηθίσει αυτές οι ταινίες να είναι σκοτεινές και εγώ ήθελα φως και φυσική ομορφιά, γιατί καμιά φορά τα πιο σκοτεινά θέματα κρύβονται στα πιο όμορφα περιβάλλοντα».

Ο Χιού Τζάκμαν που ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο τόνισε πως «όταν συνάντησα τη Λίζα, μου έδειξε τις οπτικές αναφορές της και κατάλαβα το γενικό νόημα της ταινίας, αλλά δεν είχα διαβάσει το σενάριο. Ήμουν ενθουσιασμένος με τον κόσμο της ταινίας. Μου άρεσε ο χαρακτήρας και η συνεργασία μαζί της. Είναι απίστευτα ταλαντούχα και όταν τη γνώρισα εξέπεμπε σιγουριά. Είναι παθιασμένη».

Αντίστοιχα, η Ρεμπέκα Φέργκιουσον υπογράμμισε πως «ο τρόπος γραφής της είναι ποιητικός και μουσικός. Η Μέι έχει διαφορετικά πορτρέτα. Τη βλέπουμε μέσα από τα μάτια των άλλων. Ποια είναι πραγματική της ταυτότητα; Δεν είχα ξανακάνει κάτι τέτοιο, ήταν απίστευτη εμπειρία» λέει η ηθοποιός.

Για τον ρόλο της Γουάτς -της βοηθού του Νικ Μπάνιστερ- η Τζόι στράφηκε στη 48χρονη ηθοποιό Θάντι Νιούτον που είχε πρωταγωνιστήσει και στο Οσκαρικό «Crash» του Πολ Χάγκις το 2006. Η ηθοποιός θυμάται σχετικά: «Μου πήρε μία εβδομάδα να συνειδητοποιήσω ότι η Λίζα με ήθελε στην πρώτη της ταινία. Δεν θεωρώ ότι είμαι η προφανής επιλογή, αλλά έτσι συμβαίνουν τα μαγικά πράγματα, όταν σου εμπιστεύονται κάτι τολμηρό, κάτι διαφορετικό. Έτσι μεταμορφώνονται οι ικανότητες ενός ηθοποιού. Η Λίζα με ήξερε από το Westworld και ήταν σίγουρη ότι θα έχτιζα τον χαρακτήρα. Με τη Γουάτς μου δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσω και να υποδυθώ μία προσωπικότητα που δεν νομίζω ότι θα μου δινόταν αλλιώς».

Επίλογος από τη δημιουργό

Έχω ζήσει για καιρό με το όνειρο αυτής της ταινίας. Κανένας σκηνοθέτης δεν ξέρει πώς θα υποδεχτεί το κοινό μία ταινία και αν θα του αρέσει. Ξέρω, όμως, ότι όπως φιλοσοφικά δεν υπάρχει μόνο μία πλευρά στη ζωή έτσι δεν υπάρχει μόνο μία πλευρά στις ταινίες. Δεν υπάρχει μία απόλυτη κατάληξη, ένα φινάλε που ικανοποιεί τους πάντες. Υπάρχει μόνο η εμπειρία και τι σημαίνει για τον καθένα.

Με αυτό στο μυαλό, η συνεργασία με το συνεργείο και το καστ ήταν μία από τις πιο ικανοποιητικές και δημιουργικές εμπειρίες της ζωής μου. Κάθε μέρα στο γύρισμα ήμουν ευγνώμων που κάναμε αυτό το ταξίδι μαζί. Είναι μία ανάμνηση που θα κρατήσω με χαρά για το υπόλοιπο μέλλον. Λίζα Τζόι

*Πάντως η συγκεκριμένη ταινία του στούντιο της Warner Bros που είναι ένα sci-fi thriller που προβάλλεται και στην πλατφόρμα του HBO Max, είχε ένα μάλλον ατυχές ντεμπούτο στις Αμερικάνικες αίθουσες το περασμένο 3ήμερο, 20-22/8/2021, με εισπράξεις 2 εκατομμυρίων δολαρίων από 3.265 αίθουσες.

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture