Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Μητσοτάκης: «Όχι» σε υποχρεωτικούς εμβολιασμούς εκπαιδευτικών- Δείτε Live

Μητσοτάκης: «Όχι» σε υποχρεωτικούς εμβολ...

Τι είπε ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής

Αποφάσισα ότι δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση» ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών υπογράμμισε ο πρωθυπουργός πριν από λίγο από το βήμα της Βουλής.
«Αν το 70% έχει εμβολιαστεί υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός που δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και κάλεσε τα κόμματα να στείλουμε από κοινού μήνυμα υπέρ του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών ώστε να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι το πρώτο μέλημα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, καθώς για δύο χρονιές η εκπαίδευση λειτούργησε με περιορισμούς λόγω της πανδημίας.

Ενώ η τηλεκπαίδευση, παρά την προσφορά της αυτή την περίοδο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Για ιδεοληψία και αλαζονεία κατηγόρησε τον πρωθυπουργό, ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στη Βουλή και του καταλόγισε ότι τόσο στα θέματα Παιδείας όσο και στους άλλους τομείς της πολιτικής του, αυτό που επιδιώκει είναι την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων. 

Στρέφοντας προσωπικά τα πυρά του στον πρωθυπουργό και στην υπουργό Παιδείας, τους κατηγόρησε ότι «έχουν άγνοια του ελληνικού Πανεπιστημίου και της διαδικασίας των εξετάσεων». 


Ξεκινώντας την ομιλία του ανέφερε: «Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για 45 λεπτά αλλά δεν μίλησε για την ουσία, ότι χιλιάδες νέα παιδιά και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε ένα δραματικό δίλημμα: αν θα πρέπει να βρουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού ή να πάνε σε ένα αμφιβόλου αξίας κολλέγιο». Σημείωσε ότι λόγω της κρισιμότητας του θέματος στη σημερινή του ομιλία περιορίζεται στην Παιδεία και προσέθεσε «θα βρούμε χρόνο να μιλήσουμε για την πανδημία που βρισκόμαστε από φιάσκο σε φιάσκο και από αδιέξοδο σε αδιέξοδο αλλά και για τα θέματα ισονομίας που δεν τηρείτε». 

Συνεχίζοντας ανέφερε «Είσαστε η μοναδική κυβέρνηση που αλλάξατε το σύστημα εισαγωγής και το εφαρμόσατε την ίδια χρονιά, δίχως χρόνο προσαρμογής» και καταλόγισε στον πρωθυπουργό και στην υπουργό Παιδείας ότι έχουν άγνοια του ελληνικού Πανεπιστημίου και των εξετάσεων. «Πήγατε στο κολλέγιο και σπουδάσατε στο εξωτερικό δίχως να περάσετε από το ελληνικό Πανεπιστήμιο», ανέφερε χαρακτηριστικά. 


 
Επίσης, καταλόγισε στον πρωθυπουργό και στην υπουργό δόλο και δολοπλοκία γιατί όπως ανέφερε «ενώ είπατε ότι κόβονται μαθητές με 3 και με 4 λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, τελικά κόβονται και άριστοι μαθητές» και ρώτησε: «θα διορθώσετε αυτή την αδικία;». 

AΠΕ-ΜΠΕ

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στην σημερινή του ομιλία στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία ανέφερε ότι αντί η κυβέρνηση να ενδιαφέρεται για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια από τον Σεπτέμβριο, την «έπιασε πρεμούρα για το πώς θα υποβαθμίσει και θα εμπορευματοποιήσει παραπέρα την Παιδεία και πώς θα βάλει νέους ταξικούς φραγμούς».

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση προωθεί με το νομοσχέδιο «την πραγματική κατάληψη του δημόσιου σχολείου από τον κάθε τυχάρπαστο ιδιώτη, από τον κάθε επιχειρηματία- χορηγό, από τις αμφιλεγόμενες ΜΚΟ»Προσέθεσε ότι τα παιδιά του λαού αντιμετωπίζονται ως «άψυχοι αριθμοί αντιδραστικών στατιστικών» και υπογράμμισε ότι «τα παιδιά του ελληνικού λαού δεν θα γίνουν καύσιμη ύλη για τα σχέδιά σας, για τις ορέξεις του ΣΕΒ, του ΟΟΣΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο όνομα των οποίων πίνουν νερό όλοι οι κυβερνώντες».


Τόνισε ότι πρέπει να αποσυρθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και εγκάλεσε για υποκρισία την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως προς την οποία υπέβαλλε το ερώτημα: «Ποιος φταίει για το γεγονός ότι τόσα παιδιά των λαϊκών οικογενειών δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους. Μήπως το ότι αναγκάζονται να εργαστούν για να βοηθήσουν τις οικογένειες τους; Μήπως το ότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα της φοίτησης, της στέγασης, της σίτισης που όλα αυτά τα χαρίζετε στους επιχειρηματίες;»

Αναφερόμενος σε φράση του πρωθυπουργού ότι «δεν μπορούν και δεν πρέπει όλοι να γίνουν επιστήμονες» επισήμανε: «Κατ΄ αρχάς κανένας δεν ισχυρίζεται ότι όλοι και όλες θα γίνουν πανεπιστήμονες. Μόνο που αυτό το λέει για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών εργαζόμενων οικογενειών, που κάνουν ό,τι μπορούν για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, για να ζήσουν καλύτερα».

Ο Δ. Κουτσούμπας σημείωσε ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε στρωμένο τον δρόμο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και νομοθετικά αλλά κυρίως προετοιμασμένο ιδεολογικά» προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «έκανε το Λύκειο ακόμα πιο ψυχοφθόρο εξεταστικό κέντρο».


Απευθυνόμενος τόσο στην κυβέρνηση όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «δεν πρόκειται να περάσει η προσπάθεια που κάνετε, να πείσετε ότι τα υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης θα λυθούν δήθεν με τις “βέλτιστες πρακτικές” του εξωτερικού και της ΕΕ», σημειώνοντας ότι η μεν υπουργός επικαλείται τον ΟΟΣΑ, «που προτείνει συγχωνεύσεις σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών, για να μας πει ότι τα σχολεία στην Ελλάδα πρέπει να απαλλαγούν από την κρατική στήριξη», ο δε ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται το παράδειγμα της Φινλανδίας «των 2.500 σχολείων που έκλεισαν τα τελευταία χρόνια».

«Μιλάτε, για υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα, στους διαγωνισμούς του ΟΟΣΑ που θέλει να φέρει και η κυρία Κεραμέως στην Ελλάδα και μετράνε δεξιότητες. Τι προτείνετε ακριβώς; Να μπουν διδακτικά αντικείμενα στο Λύκειο με ενότητες όπως “Υπηρεσίες καφετέριας” -αντί για Γεωγραφία και Ιστορία- όπως κάνουν στη Φινλανδία;» ανέφερε χαρακτηριστικά.


Είπε ότι η κυβέρνηση δεν άκουσε τους μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, ούτε και τους γονείς, αποκλείοντας την ΑΣΓΜΕ από την ακρόαση φορέων, ενώ αναφερόμενος στους διορισμούς είπε ότι «καλύπτουν μόνο το 20% των κενών».

Αναφερόμενος στους φοιτητές, είπε, μεταξύ άλλων, «με ποια αριθμητική, είναι ασφαλές το άνοιγμα των γηπέδων, της κρουαζιέρας, και όχι το άνοιγμα των αιθουσών διδασκαλίας των 30 φοιτητών με μάσκες και αποστάσεις;» ενώ έθεσε ερωτήματα για την ποιότητα σπουδών μέσω τηλεκπαίδευσης, για την έλλειψη εστιών, για τις καθυστερήσεις στο φοιτητικό στεγαστικό επίδομα, για τα 480 ευρώ καθαρών μηνιαίων αποδοχών των συμβασιούχων καθηγητών στα πανεπιστήμια και για την πρόσληψη ειδικών φρουρών για την πανεπιστημιακή αστυνομία, αντί μόνιμων καθηγητών στα πανεπιστήμια.

 
Εγκάλεσε την κυβέρνηση για υποτίμηση της νοημοσύνης της νεολαίας με τα 150 ευρώ σε όποιον νέο εμβολιαστεί τονίζοντας ότι «το πλέον επικίνδυνο είναι ότι ο εμβολιασμός καθίσταται αντικείμενο συναλλαγής, αντί να στηριχθεί ο γενικός δωρεάν και δημόσιος εμβολιασμός, με σοβαρή εμβολιαστική εκστρατεία, επιστημονική εξειδικευμένη ενημέρωση, προληπτικό ιατρικό έλεγχο και υγειονομική επιτήρηση των εμβολιασμένων».

Ο Δ. Κουτσούμπας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «μνημείο σκοταδισμού» και υπογράμμισε: «Δεν έχει καμία σχέση με το σύγχρονο, το ουσιαστικά αναβαθμισμένο σχολείο. Δεν δίνει απάντηση στην αγωνία του εκπαιδευτικού να κάνει καλύτερο το μάθημά του».

Προσέθεσε ότι το νομοσχέδιο δεν δίνει απάντηση ούτε στις ανάγκες των μαθητών ούτε στο άγχος των γονιών να δουν τα παιδιά τους να προκόβουν. «Σύγχρονο δεν είναι ένα σχολείο που διαχωρίζει τα παιδιά. Δεν υπερασπιζόμαστε το μοναδικό σχολικό σύγγραμμα που λέει ψέματα, που διαστρεβλώνει, που δίνει συνταγές για κοκτέιλ- πάρτι, για να μάθουν δήθεν τα παιδιά τη μητρική τους γλώσσα.

Εμείς, πρώτοι απ' όλους, θέλουμε πλούτο πηγών και ηλεκτρονικών μέσων, που όμως θα αναπτύσσουν την αγάπη στη γνώση, θα διδάσκουν ότι η αλήθεια είναι αντικειμενική και ότι μπορεί να την κατακτήσει ο άνθρωπος, για να ερμηνεύσει και να αλλάξει τον κόσμο. Το σύγχρονο δεν είναι γενικά το “εναλλακτικό, έτσι όπως πλασάρεται. Το σύγχρονο είναι να γίνει πιο ουσιαστική η σχέση εκπαιδευτικού - μαθητή. Και αυτή η σχέση δεν μπορεί να αντικατασταθεί με την εξ αποστάσεως διδασκαλία και τις δήθεν σύγχρονες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες σας, που θέλουν τον μαθητή να παλεύει μόνος του με ένα εποπτικό υλικό στο σπίτι και το βάρος να πέφτει στον γονιό να γίνει δάσκαλος και να τον βοηθήσει να τα βγάλει πέρα» υπογράμμισε.

Ο Δ. Κουτσούμπας είπε ότι ο δρόμος της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, «ο δρόμος της εμπορευματοποίησης της Παιδείας» είναι αδιέξοδος και τόνισε: «Εδώ και χρόνια οι γονείς παλεύουν να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών τους, πληρώνοντας, ξανά και ξανά και για όλο και περισσότερες δραστηριότητες. Και η ψαλίδα δεν κλείνει. Συνεχώς μεγαλώνει. Από που προκύπτει, ότι το να συνεχίσουμε στον δρόμο της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των μαθητών θα ανεβάσει το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών μας, των μαθητών μας; Εδώ και χρόνια, σιγά- σιγά, οι κοινωνικοί φραγμοί στη μόρφωση εντείνονται. Από πού προκύπτει, ότι το να συνεχίσουμε στον μονόπλευρο δρόμο του σχολείου των δεξιοτήτων, θα κάνει τους μαθητές να αποκτήσουν κριτική σκέψη; Εδώ και χρόνια, τα σχολικά βιβλία έχουν γραφτεί με αυτόν ακριβώς τον προσανατολισμό και η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή. Και αυτό το αναγνωρίζουν όλοι».

Απευθυνόμενος στην κυβέρνηση υπογράμμισε ότι το ΚΚΕ «δεν θα της κάνει το χατίρι να υλοποιήσει την πρότασή της για να γίνει η εκπαίδευση “πεδίο συγκλίσεων”» και ανέγνωσε στη συνέχεια επιστολή μιας μητέρας στον πρωθυπουργό όπου μεταξύ άλλων ανέφερε: “πιστεύω ότι αν η κοινωνία προοδεύει, θα έπρεπε να είναι και λιγότερο άδικη. Να δίνει πιο πολλά σε όλους. Λέω, λοιπόν, να πάω με τα συμφέροντα και τις ανάγκες των πολλών. Γιατί είναι και δικές μου ανάγκες”.

«Με αυτά τα λόγια η Ελληνίδα μάνα τελειώνει την επιστολή της. Και με αυτά τα λόγια που συνυπογράφω τελειώνω κι εγώ την ομιλία μου. Σας έδωσα -πιστεύω- να καταλάβατε, γιατί από το ΚΚΕ θα εισπράξετε ένα μεγάλο και ηχηρό “όχι” σήμερα. Και αύριο θα σας βοηθήσουμε να το πετάξουμε όλοι μαζί στον σκουπιδοτενεκέ, εκεί όπου πραγματικά ανήκει» κατέληξε στην ομιλία του ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις