Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Με μία πολιτική σάτιρα από την Ισπανία το επόμενο ραντεβού στο Σινέ -Παντάνασσα

Με μία πολιτική σάτιρα από την Ισπανία τ...

Θα προβληθεί στις 3/9/2020 στις 21.30 η ταινία "Καλώς Ορίσατε κύριε Μάρσαλ!" του μοναδικού Λουίς Γκαρθία Μπερλάνγκα

Την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020 στις 21.30 θα είναι το επόμενο σινεφίλ ραντεβού του "Γυμνού Οφθαλμού" του Νίκου Καββαδία στο Σινέ Παντάνασσα στο σημείο της οδού Παντανάσσης μεταξύ Αλ. Υψηλάντου και Καραϊσκάκη. Όπως αναφέρει ο Νίκος Καββαδίας, ο Κινητός Κινηματογράφος Πατρών 2020, θα (ξανα)βρεθεί, όχι στους μπαξέδες, αλλά στο Σινέ Παντάνασσα, με μια πολιτική σάτιρα από την Ισπανία, που μπορεί να έχουν περάσει 67 χρόνια από την 1η φορά, που βγήκε στις αίθουσες, αλλά, δυστυχώς για την κοινωνία μας κι, ευτυχώς, για την Τέχνη του Κινηματογράφου, παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ.

Πρόκειται γιά το αριστούργημα "Καλώς Ορίσατε κύριε Μάρσσλ! - "¡Bienvenido, Mister Marshall!" του μοναδικού Λουίς Γκαρθία Μπερλάνγκα.

Με την ευκαιρία ο Νίκος Καββαδίας θα ήθελε από καρδιάς να ευχαριστήσει τους κινηματογραφόφιλους συν-οδοιπόρους που, συγκινητικά, σε κάθε προβολή πλημμυρίζουν και δίνουν ζωή στο Σινέ Παντάνασσα, έναν θερινό κινηματογράφο, που υπάρχει, όσο υπάρχει η μεγάλη οθόνη, οι κινούμενες εικόνες και το κοινό, που τις βλέπει.

Μόλις τελειώσει η προβολή και φύγει το κοινό, μαζευτούν οι καρέκλες και ξεστηθεί η οθόνη, το Σινέ Παντάνασσα επιστρέφει στην κανονική του ζωή. Ξαναγίνεται ένας πανέμορφος μέσα στην μοναχικότητά του, ανηφορικός, πεζόδρομος, μέχρι την επόμενη μεταμόρφωσή του σε θερινό κινηματογράφο, σαν κι αυτόν, που δεν έχει, πια, ούτε για δείγμα η Αχαϊκή πρωτεύουσα...

Για την προβολή της ερχόμενης Πέμπτης, εκτός από τους χορηγούς, θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας και την Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα, τονίζει ο Νίκος Καββαδίας.

Καλώς Ορίσατε κύριε Μάρσαλ! του Λουίς Γκαρθία Μπερλάνγκα

(¡Bienvenido, Mister Marshall!, Ισπανία, 1952, κωμωδία, ασπρόμαυρο, διάρκεια 75 λεπτά, γλώσσα Ισπανικά).

ΣΥΝΟΨΗ

Το Βιγιάρ δελ Ρίο είναι ένα φτωχό και ξεχασμένο χωριουδάκι, όπου δεν συμβαίνει ποτέ τίποτα, που να σπάει την μονότονη καθημερινότητά του...

Μόνον η άφιξη της λαϊκής τραγουδίστριας Κάρμεν Βάργας και του πληρεξουσίου και εκπροσώπου της Μανόλο, δίνουν μια καινούργια νότα στην βαρετή ζωή του χωριού.

Μια άφιξη, που θα συμπέσει με την αιφνιδιαστική εμφάνιση ενός απεσταλμένου της κυβέρνησης, ο οποίος ανακοινώνει, ότι από στιγμή σε στιγμή θα εμφανιστεί μια επιτροπή αμερικανών αξιωματούχων του Σχεδίου Μάρσαλ, που θα προσφέρει οικονομική βοήθεια στην χώρα και στο χωριό.

Με το που το μαθαίνει ο Δήμαρχος του χωριού, ένας άνθρωπος καλός και λίγο περήφανος στ’ αυτιά, ψάχνει τρόπο να ανταποκριθεί στην μεγάλη ευθύνη της υποδοχής των ευεργετών.

Ο Μανόλο, ο ιμπρεσάριος της αρτίστας Κάρμεν Βάργκας, θα αναλάβει την προετοιμασία της υποδοχής.

Συνθέτουν ένα τραγούδι προς τιμήν της επιτροπής και, πριν το συνειδητοποιήσουν, καταλήγουν να φτιάξουν ένα νέο χωριό από χαρτόνι εμπνευσμένο από την Ανδαλουσία.

Ο Μανόλο αποφασίζει να μασκαρέψει όλους τους κατοίκους με τις πιο αυθεντικές φορεσιές της Ανδαλουσίας, ώστε να καταπλήξει τους επισκέπτες και ν’ αποσπάσει μεγαλύτερη οικονομική βοήθεια.  

Και ενώ τα πάντα είναι έτοιμα...

Το "Καλώς ορίσατε κύριε Μάρσαλ!", σε σενάριο του Μπαρντέμ, είναι μια εκπληκτική σάτιρα των ηθών της ισπανικής υπαίθρου.

Η ζωή των απλοϊκών χωρικών σκιαγραφείται με μεγάλη λεπτομέρεια, ενώ κριτικάρεται έντονα ο φιλοαμερικανικός προσανατολισμός της Ισπανίας.

Χωρίς καμία διάθεση χλευασμού, ο Μπερλάνγκα αποτυπώνει γλαφυρά τον καλοκάγαθο χαρακτήρα ενός καταπιεσμένου λαού.

Η ταινία παίχτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας με μεγάλη επιτυχία αλλά δέχτηκε την κριτική του γνωστού Αμερικάνου ηθοποιού Έντουαρντ Ρόμπινσον, που ήταν τότε πρόεδρος της επιτροπής.

Ο Ρόμπινσον, που ήταν στην Μακαρθική “μαύρη λίστα”, πλειοδότησε σε πατριωτισμό για να κερδίσει την εύνοια ενός καθεστώτος, που είχε προσκυνήσει.

Η ταινία παρωδεί την αγροτική ζωή της μεταπολεμικής Ισπανίας και συγκαταλέγεται μεταξύ των αριστουργημάτων του Ισπανικού κινηματογράφου.

Παρά τη σατιρική κριτική της στον αποκλεισμό της Ισπανίας από το σχέδιο Μάρσαλ, είχε λάβει την έγκριση της Φρανκικής λογοκρισίας, κομμένη ωστόσο κατά περίπου 20 λεπτά.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Luis García Berlanga

ΣΕΝΑΡΙΟ: Juan Antonio Bardem, Luis García Berlanga, Miguel Mihura

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Manuel Berenguer

ΜΟΝΤΑΖ: Pepita Orduna

MΟΥΣΙΚΗ: Jesús García Leoz

ΣΚΗΝΙΚΑ: Francisco Canet, Francisco Rodríguez Asensio

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Eduardo de la Torre.

Παίζουν οι:

José Isbert (Don Pablo, el alcalde)

Lolita Sevilla (Carmen Vargas)

Alberto Romea (Don Luis, el caballero)

Manolo Morán (Manolo)

Η είσοδος στην προβολή είναι ελεύθερη (με σειρά προτεραιότητας)

Διοργανωτές: "γυμνός οφθαλμός" και NS Sound

Υποστηρίζουν: cinepatra.gr, Βιβλιοπωλείο NOUVEAU, MOTEL VINTAGE STORE, CANTO, ΚΕΤΣΟΓΙΑΝ, έπιπλα Μανωλόπουλος, Ινστιτούτο Θερβάντες στην Αθήνα και Πρεσβεία της Ισπανίας στην Ελλάδα

Αφίσα προβολής: μια παρέμβαση της Έλενας Φωτακέλη (Fotakeli Design -https://www.facebook.com/FotakeliDesign/) στην υπέροχη αυθεντική Πολωνική αφίσα της ταινίας που σχεδίασε ο σπουδαίος Πολωνός δημιουργός Ignacy Witz.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΣΙΑ ΜΠΕΡΛΑΝΓΚΑ

Ο Λουίς Γκαρθία Μπερλάνγκα είχε γεννηθεί στη Βαλένθια το 1921 και το 1947 εισήχθη στο Ινστιτούτο Κινηματογραφικών Ερευνών και Εμπειριών της Μαδρίτης. Οι ταινίες του χαρακτηρίζονται από την καυστική ειρωνεία και την πικρή σάτιρα για τις διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές καταστάσεις της Ισπανίας της εποχής του. Κατά την περίοδο της δικτατορίας του Φράνκο εντυπωσίασε με την ικανότητά του να εξαπατά έξυπνα την λογοκρισία της εποχής με καταστάσεις και διαλόγους όχι πολύ ξεκάθαρους αλλά μιας πραγματικά ευφυούς δεύτερης ανάγνωσης. Με μεγάλη ανθρωπιά και εκπληκτική απλότητα ήταν ο ιστορικός και η συνείδηση – καλή και κακή – μιας χώρας βασανισμένης από τα τραύματα του πολέμου, ήταν ο θεματοφύλακας του συλλογικού ισπανικού βίου αυτής της τυρρανισμένης εποχής.

Σ’ αυτόν και στον Αντόνιο Μπαρντέμ, αποδίδεται η ανανέωση του ισπανικού κινηματογράφου. Τιμήθηκε με διεθνή βραβεία και διακρίσεις στα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ (Κάννες, Βενετία, Μόντρεαλ, Βερολίνο). Στο Φεστιβάλ του Κάρλοβυ Βάρυ συμπεριελήφθη στην δεκάδα των σημαντικότερων κινηματογραφιστών στον κόσμο. Έχει λάβει επίσης αμέτρητες διακρίσεις στην Ισπανία, μεταξύ των οποίων το Βραβείο Τεχνών "Πρίγκηπας της Αστούριας" το 1986, το Χρυσό Μετάλλιο Καλών Τεχνών το 1981, το Εθνικό Βραβείο Κινηματογραφίας το 1980.

Το 1961 η ταινία του «Πλάθιδο» ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας. Πέθανε τον Νοέμβριο του 2010 σε ηλικία 89 ετών χτυπημένος από την νόσο του Αλτσχάιμερ.

Η τελευταία δημόσια εμφάνισή του ήταν τον Ιούλιο του 2010 για τα εγκαίνια μιας αίθουσας προβολών στην Μαδρίτη, που πήρε το όνομά του.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΠΕΡΛΑΝΓΚΑ

Esa pareja feliz (That Happy Couple) (1951)

¡Bienvenido Mister Marshall! (Welcome Mister Marshall!) (1952)

Novio a la vista (Boyfriend in Sight) (1953)

Calabuch (1956)

Los jueves milagro (Miracles on Thursdays) (1957)

Plácido (1961)

El verdugo (The Executioner) (1963)

La boutique (The Boutique) (1967)

 

¡Vivan los novios! (Long Live the Bride and Groom) (1969)

Tamaño natural (Life Size) (1973)

La escopeta nacional (The National Shotgun) (1978)

Patrimonio nacional (National Patrimony) (1980)

Nacional III (Nacional Highway III) (1982)

La vaquilla (The Heifer) (1985)

Moros y cristianos (Moors and Christians) (1987)

¡Todos a la cárcel! (Everyone to Jail!) (1993).

París-Tombuctú (1999)

El sueño de la maestra (2002).

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture