Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Δελτίο Ειδήσεων Κορωνοϊός Άγριες Μέλισσες
Εξάπλωση κορωνοϊού Χάρτης

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Εγκλωβισμένοι στο σπίτι οι μαθητές των πέντε ειδικών δημοτικών σχολείων

Πάτρα: Εγκλωβισμένοι στο σπίτι οι μαθητές των πέντε ειδικών δημοτικών σχολείων

Τα ειδικά σχολεία παραμένουν κλειστά

Παρά το ότι η χώρα επιδημιολογικά αντιμετώπισε τις συνέπειες της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού covid-19, έλαβε έγκαιρα και αποτελεσματικά μέτρα σε όλα σχεδόν τα επίπεδα και τους τομείς, εντούτοις μέχρι σήμερα δεν ελήφθησαν μέτρα στήριξης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους, αναφέρει σε επιστολή της στον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη η ΕΣΑμεΑ.

Τα ειδικά σχολεία παραμένουν κλειστά χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχει κάποια ανακοίνωση για την επαναλειτουργία τους με αποτέλεσμα γονείς και παιδιά να παραμένουν «εγκλωβισμένοι».

Στην Πάτρα, οι περίπου 130 μαθητών των πέντε ειδικών δημοτικών σχολείων, οι 96 που φοιτούν στο Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και οι περίπου 160 στο Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο μπορεί να μην έχασαν εντελώς την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς οι εκπαιδευτικοί τους φρόντισαν όλο αυτό το διάστημα να τους στέλνουν δραστηριότητες ακόμη και με το… ταχυδρομείο, ωστόσο, τίποτε δεν είναι ικανό να αναπληρώσει την ασφάλεια και την δημιουργικότητα του σχολικού τους περιβάλλοντος.

Αντίστοιχα, οι κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων βρίσκονταν σε διαρκή τηλεφωνική επαφή με τους μαθητές και τις οικογένειές τους σε μία προσπάθεια διαχείρισης της νέας τους καθημερινότητας.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΣΑΜΕΑ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Η ΕΣΑμεΑ απέστειλε νέα επιστολή στον Πρωθυπουργό ζητώντας απάντηση για το πώς και πότε θα ανοίξουν τα ειδικά σχολεία, οι δομές ανοιχτής φροντίδας (ΚΔ-ΗΦ ΑμεΑ, ΚΔΑΠμεΑ) και τι θα γίνει με τις οικογένειες που είναι τόσο καιρό έγκλειστες. Όπως αναφέρει «πάνδημο αίτημα όλων των γονέων και των οικογενειών των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρία, είναι ο σχεδιασμός και η λήψη συνεκτικών μέτρων για την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα ΚΑΙ των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρία και των γονέων και των οικογενειών τους, μεταξύ των οποίων ΠΡΕΠΕΙ να είναι:

- η σταδιακή, συντονισμένη και με γνώμονα τα επιδημιολογικά δεδομένα, επαναφορά της πρόσβασης των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρία στις εκπαιδευτικές δομές που ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας, τηρουμένων ανάλογων πρωτοκόλλων προστασίας από τη διασπορά και διάδοση του νέου ιού που ήδη ισχύουν για τις δομές της γενικής εκπαίδευσης,

- η άμεση επαναλειτουργία δομών ανοικτής φροντίδας (ΚΔ-ΗΦ ΑμεΑ, ΚΔΑΠμεΑ), οι οποίες αποτελούν ένα από τα ελάχιστα δυνατά στηρίγματα για την αποφόρτιση της ελληνικής αναπηρικής οικογένειας και μοναδικό πυλώνα στήριξης των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρία όλων των ηλικιών, μέσω των προγραμμάτων άτυπης εκπαίδευσης, εκπαίδευσης δεξιοτήτων, δημιουργικής απασχόλησης και κοινωνικοποίησης, επίσης με την τήρηση των ανάλογων πρωτοκόλλων προστασίας από τη διασπορά και διάδοση του covid-19,

- ο άμεσος σχεδιασμός ειδικού προγράμματος θερινών διακοπών, στα πρότυπα του τέως προγράμματος κοινωνικού τουρισμού της Εργατικής Εστίας, αποκλειστικά για άτομα με αναπηρία, με ένα συνοδό ανά άτομο, και ανεξάρτητα εάν αυτά διαμένουν σε οικογενειακά περιβάλλοντα.

Σε όλες τις επιστημονικές επιτροπές, αλλά και σε όλες τις μελέτες που διενεργήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας στη χώρα μας, δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη, κανένας σχεδιασμός για την επιστροφή των ατόμων με βαριές και πολλαπλές αναπηρία, αλλά και των οικογενειών τους, στην κανονικότητα της καθημερινότητάς τους. Η ΕΣΑμεΑ ζητά άμεσες ενέργειες από τον πρωθυπουργό και λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την επιστροφή στην καθημερινότητα και στην κανονικότητα των ατόμων με αναπηρία όλων των ηλικιών και των οικογενειών τους».

Ειδήσεις