Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

/

Εγκαινιάστηκε στην Cube η έκθεση - εικαστικός διάλογος "Une liaison pornographique" -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Εγκαινιάστηκε στην Cube η έκθεση - εικασ...

Η έκθεση με δημιουργίες της Μαριγώς Κάσση και της Σπυριδούλας Πολίτη θα διαρκέσει έως τις 7 Μαρτίου 2020

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν στην Cube Gallery, το βράδυ της περασμένης Παρασκευής 14 Φεβρουαρίου 2020 η έκθεση με τίτλο «Une liaison pornographique» που αποτελεί έναν εικαστικό διάλογο, της Μαριγώς Κάσση και της Σπυριδούλας Πολίτη. Η καθεμία από τις εικαστικούς δημιουργούς σχολιάζει με το δικό της μοναδικό ύφος, τον έρωτα, την επιθυμία, αλλά και το κατά πόσο μπορεί να διαχωρισθεί η ερωτική πράξη από το συναίσθημα. Η Μαριγώ Κάσση και η Σπυριδούλα Πολίτη, δεν είναι η 1η φορά που καλούνται να συνυπάρξουν εικαστικά, μιας και οι δυο τους είναι ιδρυτικά και ενεργά μέλη της εικαστικής ομάδας Indoors, είναι όμως η πρώτη φορά που καλούνται να συνομιλήσουν εικαστικά μέσα από μία σχέση “πορνογραφική”, παίρνοντας και ένα επιπλέον ερέθισμα από την γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου.  

“Είμαι τρομερά ζωντανεμένος, γεμάτος οδύνη, και νιώθω απόλυτη την ανάγκη να σε δω. Πρέπει να σε δω. Σε βλέπω απαστράπτουσα και θαυμάσια, και την ίδια στιγμή γράφω στη Τζουν και γίνομαι κομμάτια, αλλά μπορείς να με καταλάβεις. Πρέπει να με καταλάβεις, Αναΐς, και να σταθείς στο πλευρό μου. Είσαι παντού, ολόγυρά μου, σαν μια λαμπρή φωτιά. Ω, να΄ξερες, Αναΐς, πώς νιώθω αυτή την ώρα... Θέλω να γνωριστούμε ακόμα πιο πολύ. Σ' αγαπώ. Σ' ερωτεύτηκα σαν ήρθες και κάθισες στο κρεβάτι μου -όλο εκείνο το δεύτερο απόγευμα μαζί σου ήταν μια ζεστή υγρασία- κι ακούω ξανά τον τρόπο με τον οποίο προφέρεις τ' όνομά μου - με την παράξενη προφορά σου. Μου ξυπνάς ένα τέτοιο μίγμα συναισθημάτων - δεν ξέρω πώς να σε πλησιάσω. Έλα, απλώς, κοντά μου, πλησίασέ με, κι όλα θα είναι όμορφα. Στο υπόσχομαι …” γράφει ο Henry Miller στην αιώνια ερωμένη του και ιέρεια της ερωτικής λογοτεχνίας  Anaïs Nin, σε μία από τις άπειρες επιστολές που ανταλλάσουν μεταξύ τους. Λέγεται πως μόνο μέσα στο 1932, ο Miller έστειλε στην ερωμένη του εννιακόσιες πολυσέλιδες επιστολές, όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Henry and June.

Πότε λοιπόν, μια σχέση μπορεί να χαρακτηρισθεί “πορνογραφική”; Υπάρχουν όρια και πότε αυτά ξεπερνιούνται; Είναι δυνατόν σε μία σχέση να διαχειριστείς το συναίσθημα και πως? Αυτά και ακόμη περισσότερα ερωτήματα που έχουν απασχολήσει στο παρελθόν συγγραφείς, καλλιτέχνες, κινηματογραφιστές, αλλά και γνωστούς ψυχαναλυτές, αποφασίσαμε να τα κάνουμε “γυναικεία” υπόθεση και να δημιουργήσουμε μια site specific εγκατάσταση στην Cube Gallery, όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να περιηγηθεί ανάμεσα στα έργα των δύο καλλιτεχνών, άλλοτε σκληρά και άλλοτε αέρινα, πάντα ιδιαίτερα προσωπικά, με εμφανή την επιθυμία της συνάντησης, σε μια άλλη διάσταση! - Λιάνα Ζωζά, Επιμελήτρια έκθεσης.

Πολλοί φιλότεχνοι έδωσαν το παρών στα εγκαίνια της έκθεσης στην γκαλερί Cube στην οδό Μιαούλη 39, στην Πάτρα.

Είναι το ίδιο πράγμα ο έρωτας και ο πόθος; Σίγουρα είναι συγκοινωνούντα δοχεία, με συνεχώς εναλλασσόμενη αναλογία. Ίσως είναι ακριβώς αυτό που κάνει συχνά δυσδιάκριτα τα όρια ανάμεσα στα δύο.

Πώς βιώνουμε και πώς σωματοποιούμε τα συναισθήματά μας, τον έρωτα, την αγάπη, τη χαρά, τον φόβο, την αγωνία, τον πόνο, τον πόθο; Ποια σύμβολα χρησιμοποιούμε για να τα κάνουμε εικόνα;

Τα όργανα του σώματος έχουν τον πρώτο λόγο, το στομάχι, το συκώτι, αλλά η καρδιά κυριαρχεί σε συμβολισμούς. Αυτή είναι το πιο πολυχρησιμοποιημένο, το πιο πολυτραγουδισμένο και το πιο ζωγραφισμένο όργανο του ανθρώπινου σώματος. Ακόμα κι από το μυαλό. Αυτό έχει βλέπετε επιφορτιστεί τον συμβολισμό της λογικής, και η λογική χάνεται όταν κυριαρχεί το πάθος.

Πονάει η καρδιά μου. Φτερούγισε η καρδιά μου. Καρδιά μου καημένη. Ήταν μαχαίρι στην καρδιά. Έγινε η καρδιά μου χίλια κομμάτια. Μου σκίζει την καρδιά στα δύο. Μου μαυρίζεις την καρδιά. Καρδιά μαύρη ή κόκκινη, καρδιά λαμπερή, καρδιά πληγωμένη, ραγισμένη, λειωμένη, τρυπημένη από τα βέλη του έρωτα.

Αυθόρμητα προέκυψε και από εμένα η χρήση της εικόνας της καρδιάς σ αυτά έργα. Μιας καρδιάς τραυματισμένης, όπως όλες οι καρδιές που έχουν ζήσει και πονέσει. Μιας καρδιάς που με τον χρόνο επουλώνει τις πληγές της, ενώνει τα κομμάτια της και τα ράβει με χρυσές κλωστές.

Στον αντίποδα, η εικόνα του έρωτα μέσα από το ωμό, ενίοτε βίαιο, φθηνό σεξ των αισθησιακών ταινιών, μιας ερωτικής υποκουλτούρας χωρίς συναίσθημα.

Τα “ερωτικά” σχέδια βρίσκονταν πάντα στο νου μου -ο ερωτισμός εξάλλου απασχολεί ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μας, αλλά οι πιο κλασσικές απεικονίσεις ενός ζευγαριού δεν ένιωσα να με καλύπτουν. Κατέφυγα έτσι σε μια πιο ωμή, πιο άμεση και συγχρόνως πιο πραγματική πηγή. Τις αισθησιακές ταινίες. Αυτές αποτέλεσαν το εργαλείο, το μοντέλο μου ας πούμε, για τα σχέδια αυτά.

Η ερωτική πράξη γίνεται κάτι σωματικό, σκληρό, φευγαλέο, γυμνό. Η πολλαπλότητα των εικόνων, σε αυτές τις ταινίες, η αποσπασματικότητα, τα focus, η έντονη σωματικότητα, μου έδωσαν τη λύση για τη μορφή των έργων.

Έτσι τα σχέδια απέκτησαν εξπρεσιονιστική γραφή, πολλαπλές αποσπασματικές εικόνες, οπτικές γωνίες εκ του σύνεγγυς, μέλη και σώματα σε κίνηση σαν να πλέουν, ή να ίπτανται σε έναν χώρο μάλλον απροσδιόριστο.

Η ένταση κυριαρχεί καθώς και η αίσθηση της απώλειας της αντίληψης του χρόνου και του τόπου. Αυτή τουλάχιστον ήταν η καλλιτεχνική μου πρόθεση, όπως αυτή εκφράζεται από το σχεδόν διάφανές και εύθραυστο χαρτί. - Μαριγώ Κάσση, Εικαστικός

Το ερωτικό στοιχείο εμφανίζεται στο έργο μου κατά καιρούς, είτε σε μορφή σχεδίου είτε κατασκευής.

Μία επέμβαση σε ένα ρούχο μου, ζωγραφίζοντας ένα ρούχο, ή μία γυναίκα σε παραλία, ένα ζευγάρι.  Σε μεγάλο ποσοστό το έργο μου βασίζεται σε μνήμες και στα βιώματά μου. Είναι αποτέλεσμα όλων αυτών και των  διεργασιών που γίνονται μέσα μου.                                                                              

Σήμερα η πρόσληψη της καθημερινότητας μαρτυρεί μια απελευθέρωση των δύο φύλλων, εξαλείφοντας το γελοίο αίσθημα ντροπής που προκαλούσε το γυμνό σώμα στο παρελθόν. - Σπυριδούλα Πολίτη, Εικαστικός.

*Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 7 Μαρτίου 2020.

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη ▪ Πέμπτη ▪ Παρασκευή ▪ 10.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00.

Τετάρτη ▪  Σάββατο ▪ 10.00 – 14.00 

 Κυριακή ▪  Δευτέρα ▪ κλειστά.

Να σημειώσουμε πως η Σπυριδούλα Πολίτη έχει γεννηθεί στη Χούνη Αιτωλοακαρνανίας και έχει πραγματοποιήσει 11 ατομικές εκθέσεις ενώ έχει συμμετάσχει & σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα της βρίσκονται σε μουσεία, τράπεζες και ιδιωτικές και συλλογές.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture