Back to Top
ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2020

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

/

Έκθεση του σημαντικού ζωγράφου μας Χρόνη Μπότσογλου εγκαινιάζεται στο Πολύεδρο

Έκθεση του σημαντικού ζωγράφου μας Χρόνη Μπότσογλου εγκαινιάζεται στο Πολύεδρο

Τίτλος της, "Τοπία και Παιχνίδια" & θα διαρκέσει από 12 Δεκεμβρίου 2019 έως τα τέλη Ιανουαρίου 2020

Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019 στις 8 το βράδυ θα εγκαινιαστεί στο Πολύεδρο της Όλγας Νικολοπούλου & του Κωστή Καπέλα στην οδό Κανακάρη 147, στην Πάτρα η έκθεση ενός σημαντικού εικαστικού δημιουργού, του 78χρονου σήμερα Χρόνη Μπότσογλου με γενικό τίτλο «Τοπία και παιχνίδια».

Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 70 έργα του Μπότσογλου, ακουαρέλες και τέμπερες από τη σειρά έργων «Απέναντι του βουνού» που είχαν πρωτοπαρουσιαστεί στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας στην Αθήνα το 2016 και το 2017 στο Μορφωτικό Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη, καθώς και εικαστικούς αυτοσχεδιασμούς, μεταγενέστερα έργα του καλλιτέχνη, με μικτή τεχνική. Αυτή είναι η 2η ατομική του έκθεση στην Πάτρα. Το 1993 είχε παρουσιάσει στο Πολύεδρο τα έργα «Επαγγέλματα-Ημερολόγια».

Στην έκθεση «Χρόνης Μπότσογλου, Απέναντι του βουνού» να θυμίσουμε πως το φιλότεχνο κοινό είχε θαυμάσει 110 περίπου έργα (λάδια, ακουαρέλες και τέμπερες) που αποτυπώνουν το τοπίο που ο καλλιτέχνης βλέπει από το παράθυρο του σπιτιού του στο Πετρί της Λέσβου.

Επρόκειτο για μια δουλειά η οποία ολοκληρώθηκε την περίοδο (2008–2016), αν και τον απασχολούσε τουλάχιστον από το 1977.

Ο Χρόνης Μπότσογλου έχει γεννηθεί στη Θεσσαλονίκη το 1941. Μαθήτευσε στο φροντιστήριο του Σαραφιανού και σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1960–1965), στο εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη, με υποτροφία του ΙΚΥ. Φοίτησε επίσης στο εργαστήριο της ΑΣΚΤ για την τέχνη του βιβλίου, κοντά στον Κώστα Γραμματόπουλο και τον Γιάννη Παπαδάκη.

Μετά το στρατιωτικό του (1966–1968) πήγε στο Παρίσι για να συνεχίσει τις σπουδές του στην École des beaux-arts (1970–1972) με κρατική υποτροφία. Σε αυτό το διάστημα η ζωγραφική του έγινε πιο ρεαλιστική και συνδέθηκε με την πολιτική του στράτευση. Σε ανάλογο πνεύμα, συμμετείχε (μαζί με τους Γιάννη Βαλαβανίδη, Κλεοπάτρα Δίγκα, Κυριάκο Κατζουράκη και Γιάννη Ψυχοπαίδη) στην ίδρυση και τις εκθέσεις της ομάδας Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές (1971–1973), η οποία παρουσίασε (στην Ελλάδα) έργα με κριτικό περιεχόμενο κατά την περίοδο της δικτατορίας.

Η συμμετοχή του σε συλλογικές δραστηριότητες είχε ξεκινήσει πριν από τη δικτατορία, όταν ήταν μέλος της Ομάδας Τέχνης Α και συνεργαζόταν με την Επιθεώρηση Τέχνης. Συνεργάστηκε επίσης με το Ελεύθερο Θέατρο (1973), το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών (1974–1976) και, αργότερα, έγινε μέλος της Ομάδας για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη, καθώς και του Κέντρου Χαρακτικής.

Εκτός από τη ζωγραφική και τη γλυπτική, ασχολήθηκε με τη χαρακτική, την εικονογράφηση βιβλίων, καθώς και με εικόνες γεννημένες και επεξεργασμένες στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τις οποίες τύπωσε υπό τον τίτλο «99 εικόνες».

Το 1989 εκλέχτηκε καθηγητής στην ΑΣΚΤ – Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου διατέλεσε Πρύτανης (2001–2005) και δίδαξε ως το 2008. Κατά την περίοδο της πρυτανείας του ιδρύθηκε το Τμήμα Θεωρίας της Τέχνης, εισήχθηκε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών για τις εικαστικές τέχνες, ενώ άρχισε και η οικοδόμηση του κτιρίου της Βιβλιοθήκης της ΑΣΚΤ.

Έχει παρουσιάσει το έργο του σε περισσότερες από σαράντα ατομικές και εκατό ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συμμετείχε στην Μπιενάλε του Σάο Πάουλο της Βραζιλίας (1969) και στην Μπιενάλε Χαρακτικής στη Χαϊδελβέργη (1988). Αναδρομικές του εκθέσεις παρουσιάστηκαν στη Δημοτική Πινακοθήκη Ρόδου (1986), στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο (Θεσσαλονίκη 1991), στην Πινακοθήκη Κυκλάδων (Ερμούπολη 2008) και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Αθήνα 2010).

Έχει τακτικά δημοσιεύσει κείμενα του για την Τέχνη σε περιοδικά, εφημερίδες, καθώς και σε συλλογικές εκδόσεις, πολλά από τα οπoία συγκεντρώθηκαν στα βιβλία: Ημερολόγια – Ταξίδια (Αθήνα, Γαβριηλίδης, 1994), Ψευτοδοκίμια: Κείμενα για την τέχνη (Αθήνα, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2000) και Το χρώμα της σπουδής (Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη, 2005). Έχει επίσης εκδώσει την ποιητική συλλογή Σπουδή στο μαύρο (Αθήνα, Περί Τεχνών, 1998), η οποία κυκλοφόρησε αντί καταλόγου στην ατομική του έκθεση Σπουδή στη μοναξιά στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη.  

*Η έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου στο Πολύεδρο θα διαρκέσει έως τα τέλη Ιανουαρίου 2020.                    

Culture